Musta susi kirjoitti 28.12.2008 21:22
En oikein tiiä millanen masennus minua vaivaa.
Tulee välillä sellaisia kohtauksia, jolloin voisin vain itkeä ja huutaa, viillellä, oksentaa ja tappaa itseni. Sitten välillä oon taas tosi hyvällä tuulella ja voisin nauraa, hymyillä ja hyppiä. Mutta useimmiten olen surullinen ja ärtynyt.
Sitten kanssa ihmetyttää, että kyllä minä saan iltaisin unta hyvin, vaikka päivisin väsyttääkin aina kamalasti. Ruokahalussakaan ei ole vikaa. Enkä suhtaudu tulevaisuuteen mitenkään epätoivoisesti. Päinvastoin, toivon sen olevan parempi kuin nykyisyyteni. Minulla on suuret tulevaisuuden suunnitelmat, jopa aivan liian suuret.
Ennen oli sellainen olo, etten tarvitse apua ja olen terve jne. Vaikka olen ollut vuosikausia tällainen. Nyt vasta olen ymmärtänyt, että tarvitsen todella apua. Olen niin kuolemanväsynyt ja nuukahtanut kuin kuihtunut kukka. En enää tiedä kuka olen ja miksi olen täällä. Voisin repiä itseni kahtia, vetää hengen itseltäni tämän pahan olon takia. Mutta en halua. Tahdon elää. Mutten jaksa, enkä kestä. En enää tiedä mitä teen. Olen niin sekaisin näistä tunteista. Oon hirveä ihminen. Ihan kuin vetäisin viimeisiä hengenvetojani. En ymmärrä mitään.
Mutta toisaalta, en ole aina tällainen. Osaan nauttia elämästä jos vain saan siihen tilaisuuden. Entä jos minulla ei olekaan masennusta? Naurettaisiinko minulle päin naamaa jos hakisin apua? En tiedä. En tiedä enää mitään. 😭
Tää viesti on just niinku mun kirjoittama. Mun elämä on just tollasta niinku kerroit omasi olevan. Minä vain paahdan, paahdan ja paahdan eteenpäin, välillä olen lähes oma, "normaali" itseni ja elän täysillä. Sitten taas tulee näitä kauheita jaksoja, jolloin viiltelen, hakkaan päätä seinään, revin, raavin, lyön, vihaan itseäni, haluan kuolla. Ja sitten taas välillä olen ok.
Minä haluaisin elää ja nauttia elämästäni. Mutta pelkään, etten pysty siihen enää, kun olen ollut liian kauan hiljaa. Kukaan ei tiedä miten mulla oikeasti menee, mun kuori on niin hyvä näyttelemään. Mutta se minä, mikä mun sisälläni asuu, ei jaksa enää uskoa elämään.
Ja just toi, kyllä minä yöllä nukun, kuten sinäkin, Musta susi, mutta päivät olen aivan rättiväsynyt. Ruokahalu on ihan ennallaan. Tai ehkä se on jopa lisääntynyt, joskus ahmin pahaan olooni ja vihaan itseäni vielä enemmän. Joskus taas paastoan ja kidutan itseäni. Joskus ajattelin tappavani itseni nälkään. Eihän siitä mitään tullut, vaikka elinkin luumulla päivässä melkein kaksi viikkoa, pelkästään laihduin ja olin entistäkin väsyneempi ja huonovointisempi.
Ehkä tämän jo n.2 vuotta kestäneen paha olo-hyvä olo kausien vaihtelun perusteella tarvitsisin apua. Mutta miten tällainen, puhumaan kykenemätön paska voisi apua pyytää saatikka saada. Maailmassa on varmasti vakavamminkin sairaita, joille apu kuuluu. Pahoinvointikaudet käyvät kausi kaudelta aina rankemmiksi ja rankemmiksi. Toisaalta odotan käännettä parempaan, toisaalta taas sitä, että joku pahaolo-kausi on niin paha, että kykenen lähtemään täältä oman käden kautta.
En tiedä kumpi on pahempi, lähteä itse, vai pyytää apua ja kärsiä siitä koko loppuelämä. Ei mun perhe ymmärtäis tällasta. Eikä minua, menestyvää ja muiden silmässä oikeaa äidin ja isän mallityttöä, otettaisi todesta.
Minä pelkään elämää, pelkään tulevaisuutta. En minä tällaisena voi elää täällä. Mutta silti toivon, että voisin vain huitaista tämän kaiken johonkin pois, ja saisin elää ja taas nauttia elämästäni. Ehkä en pysty siihen. Rimani on liian korkealla, elämäni pitäisi olla täydellistä. Olen ikuinen perfektionisti. (keskiarvot aina yli 9,7, en ikinä tyytyväinen omaan itseeni) Vaadin itseltäni ja elämältäni liikaa, tiedän sen, mutta en voi sille mitään.
Voimia sulle, Musta susi, vaikken tiedäkään millainen tilanteesi on nyt, koska viestisi oli aika vanha. Jos yhtään lohduttaa, niin täällä on samanlaisessa tilanteessa oleva. 🙂🌻