Nuupahtanut salaatti

Nuupahtanut salaatti

KÀyttÀjÀ Salaatti aloittanut aikaan 07.09.2013 klo 12:04 kohteessa Nuorten foorumi
KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 07.09.2013 klo 12:04

Hieno otsikko 😀 mutta en keksiny parempaa niin saa luvan kelvata

TÀÀ voi olla sellanen ketju jossa minÀ kerron kuulumisia. Oon kohta 18-vuotias tyttö, asun yksin yksiössÀ ja aloitin lukion tÀnÀ vuonna. Koko kevÀÀn ja kesÀn taistelin syömishÀiriön kanssa kaloreita ja lihomista vastaan. Laihdutin. Laihduinkin vÀhÀn, kymmenisen kiloa. Mutta arvaatkaan mitÀ, noin 6-7 niistÀ kiloista on tullut takaisin. Eikö oo ilouutinen? Vihaan itseÀni kun en edes siinÀ sitten onnistunut. Ja nyt kumminkin haluan parantua. Ja syön nykyÀÀn tavallisten ihmisten tavoin. EpÀonnistuin tuossakin.

”Jos on mahdollista ettĂ€ onnellinen, elĂ€mÀÀ rakastava tyttö sairastuu niin ettĂ€ haluaa nÀÀntyĂ€ hengiltĂ€, on oltava mahdollista ettĂ€ sama tyttö selviÀÀ ja paranee.”

Yks minua ”pahemmin” syömishĂ€iriöinen tyttö oli kirjottanu noin yhteen tekstiinsĂ€ ja ku eilen luin tuon niin rupesin itkemÀÀn. Varmaan se on mullekin mahollista.

Mutta nyt ku menee syömisvammailun kans paremmin niin menee sitten muuten huonommin… Minun itsetunto laski niin alas tuon paranemispÀÀtöksen takia ettei varmaan koskaan. En osaa yhtÀÀn arvostaa itteĂ€ni. Kaikki mitĂ€ teen ja sanon on vÀÀrin. En ihmettele tuota it:n laskemista ku onhan se iso juttu ku yhtĂ€kkiĂ€ tĂ€rkein asia itselle, rakkain unelma ikÀÀn ku kaatuu, kuivuu kĂ€siin. Ku oman arvon ihmisenĂ€ on jo kauan mÀÀrittĂ€ny laihuus, ja yhtĂ€kkiĂ€ pitĂ€isi oppia elĂ€mÀÀn ilman sitĂ€. Ja keksiĂ€ uusi tavoite ja uudet unelmat elĂ€mĂ€lle.

Niin tÀmÀ kaikki ja nÀmÀ muutokset tÀnÀ syksynÀ on syöny paljo mun voimia. En oo koskaan ollu nÀin vÀsyny. MinÀ joka oon aina tarvinnu tosi vÀhÀn unta. En tiiÀ toista ihmistÀ joka voi nukkua yhtÀ vÀhÀn ja silti ei nuku liian vÀhÀn. MinÀ en saa koskaan riittÀvÀsti unta ja tuntuu ettÀ ku aamulla herÀÀn niin oon yhtÀ vÀsyny ku illalla. Ja tuo sama onnettomuuden tunne on edelleen. En minÀ oo onnellinen ollu tÀnÀ syksynÀ, kuin harvoin harvoin on se tunne vÀhÀn aikaa. Nyt vaan on monesti huonoja pÀiviÀ ja tosi matalalla mieliala sillon. Koulua on mielettömÀn raskas kÀydÀ. Ihan lyhyt pÀivÀ koulussa tekee minut todella vÀsyneeksi.

KÀvin eilen perjantaina kuraattorilla, mutta koska en uskaltanu puhua muusta ku tuosta vÀsymyksestÀ niin ei hÀn varmaan ymmÀrtÀnyt ihan kokonaan miten rankkaa tÀÀ nyt on. Tuntuu etten selviÀ edes ens viikosta kun pitÀs olla joka ikinen pÀivÀ koulussa. Mutta kyllÀ silti on paljon paljon eteenpÀin ettÀ kÀvin siellÀ. Oikeasti on aika ihme ettÀ laitoin viestiÀ. Olin aika sekaisin ku laitoin sen.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 30.09.2013 klo 12:11

Huomenta vaan 🙂

Minullakin tulee aina kauhee ikĂ€vĂ€ minun elĂ€mĂ€n lapsia kun joku puhuu lapsista tai jos nĂ€en jotain lapsia. Ne vaan on niin ihania...<3 SitĂ€ minĂ€kin just viikonloppuna mietin ettĂ€ ei taitais minusta silti olla vielĂ€ ainakaan Ă€idiksi. Mutta eipĂ€ sitĂ€ tarvikkaan. Onneksi on "laina"lapsia 🙂 Mulla vĂ€hĂ€n sama ettĂ€ lasten seurassa vaan on niin helppo olla ja ne piristÀÀ melkeen aina harmaata pĂ€ivÀÀ.

Voiko luovuttaa? En kyllÀ osaa. Jospa minÀkin pakkojaksaisin mahollisimman pitkÀÀn. MinÀ en usko ettÀ kukaan tulee mua pakottaan makaamaan ja jos tulee niin sitten varmaan kans makaan. Koska ei tee mieli kouluun, ei sitten koskaan.
HyvĂ€ jos osaat levĂ€tĂ€ kun on tarpeen! 🙂👍

Niin on kauhia maanantai.â˜č Tosiaan; onneksi kohta on tiistai. Kiitos muistutuksesta!! 🙂 VielĂ€ on rankimmat koitokset tĂ€ltĂ€ maanantailta edessĂ€ mutta olenpas jo kaksi tuntia kahdeksasta kymmeneen sinnitellyt koulua.

Söpö kissa. Mun sielun kumppani kyllĂ€ tĂ€ssĂ€ asiassa 😀

Nyt mua jĂ€nskĂ€ttÀÀ. Klo 13.00 psykologi ja sitten neljÀÀn asti koulua ja viimeisenĂ€ inhokkipaniikkikamaluus: musiikintunti... â˜č

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 30.09.2013 klo 12:12

Kiitos maanvaiva siis vielĂ€ 🙂 Ja sullekkin hyvÀÀ maanantaita ja vaikkapa tiistaitakin kun sekin on ihan kohta ja varmuuden vuoksi vielĂ€ hyvÀÀ viikonloppua 🙂

Niin ja ai niin. PaastopÀivÀ nro 1 tÀnÀÀn. TeetÀ, vettÀ, pepsi maxia.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 30.09.2013 klo 15:14

+pÀÀtin lisÀtÀ "paastooni" yhden juotavaa jogurttijuoman koska tÀnÀÀn on sÀhlykin. Kaloreita tuli pikkasen reilu sata; muutama pepsi maxista, muutama teestÀ ja 102 jogurtista. Saan juoda osan puoli viisi koska viideltÀ on sÀhly ja sitten loput vasta sÀhlÀÀmisen jÀlkeen.

JĂ€nnÀÀ tÀÀ elĂ€mĂ€. KĂ€vin psykologilla (ja en mennyt sen jĂ€lkeen kouluun...😝)... En saanu syömishĂ€iriöstĂ€ sanottua mitÀÀn mutta koska tein mielialakyselyn niin masennuksesta 😐 kyllĂ€. Parin viikon pÀÀstĂ€ uusi ja sain muutaman kotitehtĂ€vĂ€n. ÄrsyttÀÀ ku olin niin luuseri ettĂ€ en sitte mennytkÀÀn enÀÀ kouluun 😞

KÀyttÀjÀ saloka kirjoittanut 30.09.2013 klo 16:02

Ei sun kannata alkaa tÀtÀ h...ttiÀ. TiedÀn millaista syömishÀiriö on. Olen koko ikÀni siitÀ kÀrsinyt. EnemmÀn se on syömÀttömyyttÀ. Olen 2 kertaa ollut osastolla korjaamassa asiaa ja onnistunut jotenkin. Nyt olen ollut tÀssÀ koukussa jo aika kauan ja pahemmaksi menee.

Toivon ettÀ saisit puhuttuu jollekkin ja ettÀ joku voi auttaa sua.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 01.10.2013 klo 07:24

VĂ€hĂ€n tiedĂ€nkin siitĂ€ h...tistĂ€. Mutten paljoa. Sen vain ettĂ€ en ole pÀÀssyt irti. Oikeesti tekis mieli kirota aika rankasti, mutta se ei kuulu mun tapoihin. Montakohan kertaa oon pÀÀttĂ€ny "parantua". Ja niin mitĂ€ nyt? Ehottomasti kaunis, terve, itsestÀÀn onnellinen, itseÀÀn arvostava tyttö tĂ€ssĂ€ kirjottaa. NOT! En pÀÀse irti. EhkĂ€ edes halua nyt, koska jĂ€isin tĂ€mm.seksi LIHAVAKSI. Hyi. 😭 En voi lopettaa. ÄllöttÀÀ ihan hulluna minĂ€. EikĂ€ kiinnosta kun ei se onnistu. En mÀÀ vois koskaan osastolle joutua. Ei huolta! Jos menen liian huonoon kuntoon (ei tuu tapahtumaan) niin kyllĂ€ sillon osaan lopettaa.

MinÀkin toivoin joskus ettÀ olisin saanut puhuttua. Nyt mulla on oikeestaan koko ajan semmonen fiilis etten tiedÀ jaksanko kÀydÀ siellÀ psykologillakaan, varsinkin jos ruvetaan tÀstÀ syömishÀiriöstÀ puhumaan. Ei mulla kiinnosta edes yrittÀÀ parantua. Se on liian vaikeeta liian kauheeta liian kaikkee. Liian lihavaa. Mutta kiitos saloka.

MinÀ toivon ettÀ sinÀ pÀÀset irti!!

Painan nyt (tai oikeastaan sillon ku tĂ€llĂ€ kertaa aloitin) 57kg. Ensin aion pudottaa 7kg. Sitten olen onnellinen ettĂ€ edes joskus onnistun jossain. Sitten pudotan vielĂ€ kymmenen kiloa. Pakko! Sitten olen onnellinen ettĂ€ en enÀÀ ole lihava (ei ainakaan pitĂ€isi mutta minusta kun on kyse niin koskaan ei voi olla varma). Sitten jatkan laihduttamista vielĂ€. Niin kauan kuin pystyy. MikÀÀn paino ei tunnu liian alhaiselle. Toivottavasti ainakin vielĂ€ yli kymmenen tuosta. Mutta saa nĂ€hdĂ€ koska mun itsekuri on mitĂ€ on â˜č Toivotaan parasta 🙂👍

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 01.10.2013 klo 19:59

NĂ€lkĂ€ tai sitten ei. En kunnolla tunne sitĂ€. Olen onnistunut jo kaksi pĂ€ivÀÀ!! 😀 Aika vĂ€hĂ€n tuo on mutta on se silti jotain. Aiemmin en ole paastonnut, mutta kerran olin kyllĂ€ syömĂ€ttĂ€ (ja varmaan juomattakkin) yli 24h. Sillon tein niin ettĂ€ aina kun vaan pystyin niin vĂ€ltĂ€n syömisen ja kerran onnistui noin pitkÀÀn. Nyt kyllĂ€ onnistuis pitempÀÀnkin, mutten jaksa â˜č Oon jo nyt haaveillu ja miettiny perjantain aamupalaa. Jotain hyvÀÀ sinne!! Maitorahkaa ehkĂ€...:3 Ja ens viikko on myös syömisten kannalta jo suunniteltu🙂👍 Olen ollut reipas. No ei vaan helpottaa oloa kun on tekemistĂ€.

Muutenkin olo on masentunut...vĂ€synyt...vaivalloista tehdĂ€ mitÀÀn, kuten mennĂ€ kouluun. Koulu!!! Mun ainainen vihan ja inhon kohde!!! 😭

Huoh meen nukkuun. Oon ihan 😮 sippi. Toivottavasti saan unen.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 02.10.2013 klo 06:40

Oli aamulla niin huono olo kun herĂ€sin ettĂ€ pÀÀtin syödĂ€. Loser😭 Ensi kerralla pidempÀÀn! Nyt pidĂ€n muutaman boostauspĂ€ivĂ€n ja sitten taas kuria kehiin. Ihan oikeasti olen kyllĂ€ aika HUONO kun en 44h enempÀÀ pystynyt.😭

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 02.10.2013 klo 11:55

Voi hitsi sinua. Mie en juuri ymmÀrrÀ syömishÀiriötÀ. Muutama vuosi sitten mun hyvÀ nettiystÀvÀ tappoi itsensÀ, kun ei syönyt. En minÀ sitÀkÀÀn ymmÀrtÀnyt ja olin pitkÀn aikaa katkera yhteiskunnalle, kun eivÀt pakkosyöttÀneet hÀntÀ.

Jos sinÀ haluat laihtua, ei tuo keinosi kyllÀ mitenkÀÀn hyvÀ ole.
Tai en mie osaa mitÀÀn sanoa. Tekee niin pahaa.
Syö perkele, sanoisin, jos en olisi pÀÀttÀnyt lopettaa kiroomista.
Ja hae ajoissa apua, et kyllÀ itseÀsi nÀÀnnytÀ nÀlkÀÀ.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 02.10.2013 klo 19:18

Maanvaivaâ˜ș❀ En varmasti nÀÀnnytĂ€ ittiĂ€ nĂ€lkÀÀn! Voin luvata ettĂ€ tĂ€hĂ€n en kuole. En ole kuule lĂ€hellĂ€kÀÀn nĂ€lkÀÀn kuolemista!! Ei kannata sitĂ€ pelĂ€tĂ€, oikeesti.

Ja otan osaa sinun nettiystĂ€viĂ€ kuoleman takia. Surullista. 😭
Minullakin on paljon sellaisia tuttuja netissÀ, joiden puolesta pelkÀÀn.
VÀlillÀ pelottaa ettÀ jos paras ystÀvÀni sairastuukin vakavasti.

KyllÀ tÀllÀ keinolla silti painoa lÀhtee. Mutta en mÀÀ nyt ainakaan pariin viikkoon aio uutta paastoa kokeilla. Syön riittÀvÀsti ja pudotan painoa vÀhÀn hitaammin ku paastossa. Mutta kyllÀ nyt on pakko laihtua. Ihan pakko.
Miks tekee pahaa?
Jos kiroilisin niin sanoisin varmaan ettÀ en perkele uskalla syödÀ. PelkÀÀn niin paljon ettÀ lihon, tai ettÀ edes jÀÀn nÀin lihavaksi. Oksetan itteÀni.
MÀÀ meen tÀssÀ parin viikon pÀÀstÀ sinne psykologille toisen kerran. Jos pystyn/uskallan niin kerron tÀstÀ hÀnelle. Toisaalta en kyllÀ haluaisi. Haluaisin rauhassa olla ja laihduttaa. Paraneminen on liian vaikeaa, liian pelottavaa, liian saavuttamatonta. Olen yrittÀny jo liian monta kertaa.

Maanvaiva, ÀlÀ oikeesti huoli. MÀÀ selviÀn ja jos oikeesti meinaan mennÀ huonoon kuntoon niin lopetan laihduttamisen hetkeksi. Lupaan!

TĂ€nÀÀn oon syöny liikaa. Varmaan ainaki 1500 kaloria. YĂ€k. Possu!! Huomenna vĂ€hemmĂ€n!🙂👍 Olis muutakin kirjotettavaa mut vĂ€syttÀÀ niin paljon etten jaksa.

KÀyttÀjÀ kirjoittanut 03.10.2013 klo 05:27

KyllÀ mie oikeasti pelkÀÀn, ettÀ pidÀt pÀivÀkirjaa jossa laihdut ja laihdut ja yksi pÀivÀ et enÀÀ kirjoita mitÀÀn ja laihduit kuoliaaksi.
MinÀ sen silloin koin kun nettiystÀvÀ kuoli. HÀn vielÀ laittoi kuvia nÀkyviin missÀ oli kuin luuranko ja silti omasta mielestÀ liian lihava. Kuitenkin hÀn samalla suunnitteli mitÀ kaikkea tekisi kun paranisi syömishÀiriöstÀ.
Sitten yksi aamu hÀnen ystÀvÀnsÀ kirjoitti, ettÀ hÀn kuoli, kai sydÀnkohtaukseen lopulta. Ja ihan yksinÀÀn.
En mie ikinÀ tule sitÀ unohtamaan vaikka emme olleet mitenkÀÀn erityisen hyviÀ nettiystÀviÀ.
Satuimme vaan samoihin ketjuihin ja meillÀ oli yhteisiÀ keskustelun aiheita.

Jos sinua kiinnostaa paastoaminen, niin kokeile sitÀ jaksottaista diettiÀ tai sen voi löytÀÀ 5-2 nimellÀ. Se on paljon terveellisempi. Viisi pÀivÀÀ syÀdÀÀn normaalisti mutta kaksi paastotaan ja silloin syödÀÀn vain 500-600 kaloria ja nekin terveelllistÀ ruokaa. IkinÀ ei saa paastota kahta pÀivÀÀ perÀkkÀin vaan esim paastoat maanantai ja torstain. Kooklaile tietoa.
Mutta ei tuo sulle sovi, jos et vÀlipÀivÀnÀ uskalla syödÀ aivan normaalisti.
Esin kiloklubista löytyy ruokalaskureita joilla voit laskea syömisesi. SiellÀ on myös malliesimerkkkejÀ ruokavalioista joilla laihtuu.

Mun uskontoon kuuluisi paastoaminen oikeastaan mutta en voi, kun on diabetes.
Mutta paastoaminen olisi mulle muuten sopiva, ois oikeasti hienoa voida olla syömÀttÀ vaikka pari pÀivÀÀ viikossa. Mutta mie joutusin varmaan teho-osastolle ja letkuruokintaan.
Jos söisin vain 1500 kcal, mun pitÀisi lisÀksi juoda jotain pahoja lisÀravinteita.

Et sie kyllÀ oikeasti taida olla lihava, olet luulolihava.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 03.10.2013 klo 07:51

MÀÀ pystyn syömÀÀn suht hyvin, mutta sen jÀlkeistÀ tunnetilaa on vaikea kuvailla ja se on ihan kamala. Mua pelottaa kauheesti ettÀ jos syön liikaa, ihan pikkuisenkin liikaa niin se rÀjÀyttÀÀ mut valtavaksi ihrakasaksi. Pelottaa ihan kauheesti. Inhoan itteÀni ja omaa kehoani. Tuntuu ettÀ en mÀÀ saa olla tÀllanen, mun on pakko muuttua. Ihan pakko. Oon ruma ja lÀski. En voi koskaan olla kaunis ja laiha, mut voin olla ruma ja laiha. En voi olla tÀydellinen muuten kuin tÀydellisen laiha, joten pakko yrittÀÀ edes sitÀ.

Se kuraattori sanoi mulle joku kerta ettÀ: "Jos sÀÀ et ite hyvÀksy ittees, niin miten voit vaatia ettÀ muut hyvÀksyis?"
SiitÀ tajusin ettÀ en voikaan. Eli en vaadi. En hyvÀksy itteÀni ja tajuan ettÀ ei muidenkaan tarvi, eikö muutkaan hyvÀksy. Minua ei hyvÀksy kukaan.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 03.10.2013 klo 09:14

Nyt vastaan vasta sulle, maanvaiva, kun kirjotin tuon Àskeisen niin en viel nÀhny tÀtÀ.
ElÀ pelkÀÀ. Ei mulle kÀy. Ei ihan oikeesti. Varsinki ku oon niin huono tÀssÀ. Aina sorrun syömÀÀn. Mut vaikka oisin hyvÀkin niin tajuan lopettaa ajoissa.

KyllÀ mÀÀ vÀhÀn ihmettelen ettÀ miksei sitÀ sun nettiystÀvÀÀ oo pistetty letkuihin. Vaikka eihÀn sekÀÀn auta jos ihminen aina vaan jatkaa ku pÀÀsee pois. Lopulta sydÀn pettÀÀ.

KyllĂ€ mua jossain mÀÀrin kiinnostaa paastoaminen mutta yks pĂ€ivĂ€ kuulostaa tosi vĂ€hĂ€ltĂ€.😐 Haluisin paastota vaikka viikon. Aluks vaikka kolme pĂ€ivÀÀ vaikka 150 kaloria juotavaa ja loppupĂ€ivinĂ€ enemmĂ€n. On vaan harmi ettĂ€ pitÀÀ liikkua niin paljon ja se on vĂ€hĂ€n vĂ€synyttĂ€ paastotessa. Ei meinaa jaksaa yhtÀÀn. En mÀÀ uskalla syyĂ€ paljoa. Tajusin aika vasta ettĂ€ tuossa vĂ€lissĂ€kin, kun yritin ettĂ€ oppisin syömÀÀn kunnolla ja ajattelemaan terveesti, niin oikeesti söin aika kevyesti ja lĂ€hes joka pĂ€ivĂ€ tuon 1500 tai alle kaloreita. Joskus harvoin vaan enemmĂ€n.

Parempi varmaan sun sitten olla ilman paastoja. On tietenki harmi ettet voi kokeilla kun tahtoisit, mutta parempi ettÀ pysyt terveenÀ.

En tiiÀ oonko luulolihava vai oikeesti lihava. Lihavalta musta tuntuu. Ja nÀyttÀÀ. Mutta ei kukaan oo sanonu mua lihavaksi, ainakaan suoraan. EmmÀtiiÀ. Mutta niin lihavalta tuntuu ettÀ lasken itteni lihavaksi.

Nyt aattelin kumminki alottaa semmosen dieetin ku 246810. Eka pĂ€ivĂ€nĂ€ 200 kcal, toka pĂ€ivĂ€nĂ€ 400, kolmantena 600, neljĂ€ntenĂ€ 800 ja sitten viidentenĂ€ kiva pĂ€ivĂ€ 1000 kcal. Oon vaan miettiny ettĂ€ jos tekis niin ettĂ€ tuon 1000 jĂ€lkeen ois vielĂ€ 1200, mutta en varmaan uskalla. TĂ€nÀÀn on 200 kaloria. Aion syyĂ€ puuroa ja 1dl rasvatonta jogurttia ja paljon kurkkua. 🙂

MÀÀ en jaksa enÀÀ ees yrittÀÀ sitÀ parantumista. Viimeksi yritin ihan vasta, tÀnÀ syksynÀ. MissÀÀn vaiheessa ei ollu helppoo. Itkin koko ajan. Itken edelleen jos joku anorektikko kertoo parantuneensa, tai pÀinvastoin. Tai jos joku kertoo muuten vaan syömishÀiriöstÀÀn niin melkein aina itken. Mutta sitten loppua kohti tuntu ettÀ elÀmÀ menee vaan hullummaksi. Tuntu ettei missÀÀn oo mitÀÀn jÀrkeÀ ja kaikki oli niin sekavaa ja mikÀÀn ei sujunu. Sitten vaan tuli semmonen ettÀ pakko taas ottaa syömiset hallintaan ja ettÀ en voi jatkaa nÀin lihavana ihmisenÀ elÀmÀÀ. Ja vÀhÀn myös se, ettÀ musta tuntuu ettÀ en jaksa tÀtÀ elÀmÀÀ. Haluan pysÀyttÀÀ mun elÀmÀn hetkeksi ja tuntuu etten muuten osaa tehdÀ sitÀ. En uskalla enkÀ pysty sanomaan kenellekÀÀn mitÀÀn, yritÀn kertoa ihmisille laihduttamalla ettÀ minulla on paha olla. Ja vaikka peittelen viiltelemisiÀni, niin tavallaan toivon ettÀ joku nÀkisi ne ja kysyisi ettÀ onko paha olla. Mutta ei kukaan huomaa kun en anna huomata. TÀÀ on vaan pakkoa...

En taaskaan menny kouluun. TÀÀ homma lĂ€htee lapasista nyt. Ei tuu mitÀÀn. PĂ€ivĂ€stĂ€ toiseen rikon kaikkia sÀÀntöjĂ€ joita oon itselleni asettanut. Ja eilen taas viiltelin aika pitkĂ€n tauon jĂ€lkeen. Ja tĂ€nĂ€ aamuna. Ja vĂ€hĂ€n tuntuu ettĂ€ myös vĂ€hĂ€n myöhemminkin tĂ€nÀÀn...😭

KÀyttÀjÀ Taistelukala kirjoittanut 03.10.2013 klo 17:35

Vanhempani harrastavat aika-ajoin paastoa. EhkÀ kerran puolessa vuodessa. He ovat aina viikon, mutta riskejÀ ei luultavasti ole koska he taas syovÀt pÀivÀn mittaan jonkun tietyn mÀÀrÀn proteeiinia, ja juovat veteen laitettua kassvislientÀ. Ovat aina tÀhÀn aikaan kumpihin hyvin energisiÀ ja pirteitÀ. Painoa tippuu monta kiloa joka kerta, mutta kÀsittÀÀkseni aika paljon nesteitÀ joten se tulee hyvin herkÀsti myös takaisin.

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 03.10.2013 klo 21:52

Taistelukala, mielenkiintoista. Se kyllÀ taitaa olla totta ettÀ sensuroi helposti takaisin, mutta onhan tuokin silti keino. MÀÀ ite koitan ihan sen takia sitten muullonki laihduttaa ettei ois pelkkÀÀ nesteiden lÀhtemistÀ ja laihtumista ja takaisin lihomista. Vaikka sitÀ jojoiluahan tÀÀ on ollu...

Maanvaiva, oikeesti kiitos sun terveistĂ€ mielipiteistĂ€ vaikka susta varmaan tuntuu ettĂ€ ne menee harakoille. â˜ș❀

IltapĂ€ivĂ€llĂ€ viiltelin lisÀÀ 😭 ja syvempÀÀ. MitĂ€ mÀÀ teen?? Oon ihan hukassa itteni kans.

Ainaki yritÀn opetella olemaan positiivinen.

Mulla on ongelma. KĂ€yn pelaamassa sĂ€hlyĂ€, mutta nyt on alkamassa turnauksen ja meijĂ€n joukkueella ei oo maalivahtia. (Ulkopuoliset maalivahit aina) Ja nyt mua on houkuteltu siihen hommaan ja kiinnostaiskin se, ainakin yrittÀÀ. En siis osaa. Mutta, ja iso mutta onkin, silloin en kuluttaisi yhtĂ€ paljo ku pelatessa. MitĂ€ teen😑❓ Ku en tajua miten saan itteni raahattua kahen sĂ€hlyn tilalta kahdelle juoksulenkille, en voi saada. Silti kiinnostais yrittÀÀ. Neuvoja?

KÀyttÀjÀ Salaatti kirjoittanut 03.10.2013 klo 22:00

Ai niin. Mua tĂ€nÀÀn nauratti kun huomasin ettĂ€ paino oli tippunu. EihĂ€n sen pitĂ€is tippua jos on edellisenĂ€ pĂ€ivĂ€nĂ€ syöny miten sattuu. Mutta ei se mua haittaa. Silti nauratti tuo tyhjĂ€stĂ€ tippuminen 😀 Söin tĂ€nÀÀn 200 kcal ja tuntui hyvĂ€lle. Tuntui omalle, tuntui sopivalle.🙂👍