Masennus,syömishäiriöt,itsetunto-ongelmat..

Masennus,syömishäiriöt,itsetunto-ongelmat..

Käyttäjä Angelah aloittanut aikaan 20.06.2004 klo 15:17 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Angelah kirjoittanut 20.06.2004 klo 15:17

Oma tarinani on varmaankin monelle tuttu..Mutta kerron näin tiivistetysti ja olis kiva kuulla muidenkin ajatuksia..

Kuudennella luokalla kehitin itselleni syömishäiriön,anoreksian..ja samoihin aikoihin menetin kaikki ystäväni ja koulukiusaus alkoi.Olin yksin,ongelmieni kanssa.

Vuotta myöhemmin asiat tuntuivat hetkeksi paranevan,mutta sitten koulukiusaus alkoi uudelleen.. 😭 Sen jälkeen olen aina vihannut omaa kuvaani ja itseäni.

Kasilla panostin täysillä kouluun..Halusin olla kaikessa paras,myös laihduttamisessa.Uskoin olevani onnellinen.Olihan minulla kaikki mitä onneen mielestäni tarvittiin.Koulu sujui hyvin,olin laiha,seurustelin ja oli peräti yksi kaverikin.Mutta sitten tilanne romahti.Oma rakas poikäystäväni raiskasi minut ja siitä alkoi usein toistuva lyöminen.Maailma romahti.Ainut jonka olisi ainakin pitänyt välittää,näytti teoillaan,että kaikki oli rakentunut valheelle. 🤕

Ysiluokan alkaessa en enää välittänyt mistään.Istuin koulussa jos sattui huvittamaan,viiltelin käsiäni,vedin viinaa ja lääkkeitä sekaisin.Millään ei yksinkertaisesti ollut väliä.Halusin vain hitaasti tuhota itseni..Pikku hiljaa maailma alkoi muuttua täysin mustaksi.Tuntui,ettei tilanteeseen ollut mitään ratkaisua tai mahdollisuutta parempaan.Menetin myös ainoan kaverini.

Sain uusia,joista yksi muodostui erittäin tärkeäksi.Sonjan kanssa suunniteltiin yhdessä itsaria ja tuhottiin itseämme.

Yritinkin tappaa itseni mutta epäonnistuin.Jouduin hoitoon,kerran viikossa psykologilla.Ja se jatkuu edelleen.Lukiossa ensimmäinen vuosi on takana.Todistusta vihaan katsoa, epäonnistuin täysin,olisin pystynyt parempaankin.Käteni ovat arpiset,mutta sisälläni on paljon isommat arvet.

Elämä tuntuu vieläkin niin tuskaiselta.Ja toivottomalta.En halua enää elää syksyyn asti.En halua kokea enää yhtäkään painajaismaista vuotta.Haluan herätä tästä painajaisesta,paeta sitä oman käden kautta.Ennen syksyä.Vielä en tiedä koska,mutta en vain jaksa enää taistella.Joskus ne voimat vain loppuvat kesken. ☹️

Käyttäjä lasia kirjoittanut 17.10.2005 klo 14:24

Maretsu, oletko kuinka vanha?
eihän ne väkisin voi pitää..

Kaikki tuntuu olevan vanhempii, kuin minä
-luulisin?

Taas elämä tuntuu ettei sillä ole merkitystä.
Liian moni kuitenkin tarvii mua ja mulla on kerho jota veän, maata näkyvissä festarit tiedossa ja viimonen vuos peruskoulua..
Pitäs kait jaksaa, mutta kun mailma kaatuu päälle.

Käyttäjä kirjoittanut 19.10.2005 klo 14:44

Mie en oikeasti jaksa nousta sängystä ylös
kun musta ei kuitenkaa mitää tule
niin en tajua mitä merkitystä on
millään

Käyttäjä maretsu kirjoittanut 19.10.2005 klo 16:11

Mä oon 19v. Eihän ne väkisin voi siellä pitää. Mutta en mä uskalla/ jaksa vielä kotiinkaan kokonaan lähteä.
Oon taas iltalomalla. Nyt on pari päivää ollu jo parempia. Oon puhunut paljon mun omahoitajan kanssa ja tuntuu että alkaa asiat selkiämään. Perheterapiaa on ollu kerran. Eihän se helppoa oo, niin kun ei terapia muutenkaan.
Oon vähän vielä sekaisin kaikista asioista, ehkä se hämmentää kun on alkanu tajuta asioita.
Ja sekin hämää kun psykologiset testit sanoo että mulla on lievä masennus ja se masennustesti (mikä nyt sit nimeltään onkaan) sanoo että vakava. Hmm... Mikä mulla nyt sitten on?!
Ixeliä nostettiin vielä eli nyt on aamulla ja illalla yks kapseli.

Lasia, mäkin oon ollu MN-festareilla, nyt tänä vuonna on vielä auki että lähdenkö sinne.

Yrittäkää jaksaa vaikka elämä on joskus kovaa.

Käyttäjä kirjoittanut 20.10.2005 klo 10:55

Onko se väliä, maretsu, kumpi sulla on lievä vai vakava? Mulle sanoi lääkäri, että mulla ei ole elämänhalua yhtään, mie vaan kuihdun pois.
Mie olen laihtunutki ihan noin vaan 7kg, se oli vissihi sitten se elämänilo mikä musta on lähtenyt pois.

Mie en ymmärrä miten en viitsi edes sängystä nousta poijes.Aivan kuin oisin laiska mutta en silti ole. Kun kuitenkin mietin, että nyt nousen ja tehen tuota ja tuota. Sitten, kun pitäsi nousta niin ei kehtaa nousta.

Käyttäjä maretsu kirjoittanut 26.10.2005 klo 19:26

Maanvaiva, eihän sillä väliä oo kumpi se on. Mutta mä vaan oon sellanen että haluun tietää asiat tarkasti. Nyt se mun diagnoosi on kai ahdistusneuroosi ja lievä masennus. Nyt alkaa jo tuntua että lääkkeet alkaa vaikuttaa. Ja sekin auttaa jos ei ajattele mitään asioita.
Ens viikonlopuks tuun ehkä kotiin yöksi, ekaa kertaa. Se pelottaa vähän.

Maanvaiva ja Lasia ja muut, miten teillä menee?

Käyttäjä kirjoittanut 26.10.2005 klo 20:19

Mulla menee huonosti, mie vaan makaan sängyssä enkä ole mennyt kouluun. Mie taas ajattelen aivan liikaa, siksi ei viitti edes olla pystyasennossa. Ottaa päähän koko elämä.
Mie pidän peukkuja, että sulla menee kotona hyvin.

Miten sulla menee Angelah?

Käyttäjä lasia kirjoittanut 27.10.2005 klo 15:40

nyt on mennyt paremmin.
oli pienten penskojen leirillä isosena, ja tajusin et mäkin oo tarkee.
lapset tykkäs oli sylis ym.
Elämä on kaunista kunhan muistaa et ne kehykset on repaleiset.

Jos nähtäs maretsi siel turussa??
Vai kuka se sano et oli siellä. anteeksi ku unohtu.

Käyttäjä Angelah kirjoittanut 28.10.2005 klo 20:30

vilkasta keskustelua ollut.
tänne tulin vähän rustaamaan,
kokeisiin pääsin ja hyvin meni,
viikonlopun vain join ja join,
baarissa,
kavereilla,
kaukana kotoa.
en kestä olla täällä,
mun synkimmät vuodet on kuluneet täällä,
kaikki muistuttaa liikaa siitä,
tänään kai taas otan,jotta unohdan,
laihdutan,jotta unohdan,
kaikki tähtää samaan.
voimia taisteluun,
hetki kerrallaan.

Käyttäjä lasia kirjoittanut 31.10.2005 klo 14:33

Angelah, Miksi sinulla yt menee huonommin?
Onko jotain sattunut.?
Itse pyörryin muutama päivä sit, johtu kait ku olin oksentanut kaiken ulos.
Mut ei ikinä aikasemmin oon käyny näin..

Olenko ottanut askeleen kohti kuolemaa???

Käyttäjä Angelah kirjoittanut 05.11.2005 klo 17:11

lasia,en ole moneen vuoteen ollut lähelläkään tervettä,
mun elämä on reunalla oloa,
tietää,ettei hyvin pysy pystyssä,
välillä kaadutaan,liiankin lujaa,
mutta en ole läheskään niin itsetuhoinen kuin ennen,
jokainen päivähän on vain askel lähemmäs kuolemaa,
mutta itsemurha,en sitä juurikaan pyörittele.
olen tosin miettinyt,että kun tarpeeksi väsyy tähän hapuiluun,
se on sitten menos,
tarpeeksi monta kertaa olen "harjoitellut",nyt tiedän miten voisin onnistua.
mutta näillä näkymin sinnittelen.katson,löydänkö tietäni.

Käyttäjä Angelah kirjoittanut 06.11.2005 klo 17:29

täällä jälleen.
koululle taas pian,
odotan.
huomenna baariin.ei pitäisi joo,
mutta jotenkin sitä vain tuntuu,
että on pakko.
nollaus.tavoite saada kaikki pois mielestä,
edes hetkeksi.

Käyttäjä lasia kirjoittanut 07.11.2005 klo 15:48

onko kukaan meistä?
ei, kukaan emsitä ei ole lähellä tervettä..

Mä haluisin parantua ja en haluais.
Voi helvetti, kun on sekava olo.

Serkku käyttää aineita, eikä tiiä mitä tekee.. hakee apua = kerto mulle..

Käyttäjä straycat kirjoittanut 10.11.2005 klo 05:06

Olen juhannuksesta asti ollut sekaisin. Vietin sen silloin yksin kämpässäni, koska ei ollut rahaa mennä mihinkään. Silloin mietin itsemurhaa, mutta sain nopeasti ajatukseni muualle. Rahattomuus johtui vain ja ainoastaan itsestäni. En oo koskaan oppinut säästämään kunnolla. Aina rahat on ollu finaalissa, ennen kun sitä on taas saanu lisää.

Nyt, 5kk jälkeen, en oo päässy puusta pitkälle. Mielenkiinto kaikkeen on laskenu tasaisesti. Koulu tuntuu oikeelta ja pitäs tehä sitä ja tätä, mutten jaksa aina keskittyä. Normaali elämäntyyli, joka mulla oli ennen juhannusta, on muuttunut jokaviikkoiseksi ryyppäämiseksi ja laiskuudeksi. Laiskuus alkaa vaikuttaa koulunkäyntiin vääjäämättä. Pelikoneet on syöny rahoja, välillä vähemmän, välillä taas karmeesti. Jotain lievitystä oloon oon niistä hakenu, mutta se lopulta vaan lisää pahoja ajatuksia itestään.

Päätin, kun en saanu nukuttua, purkaa vihdoin ja viimein ajatuksia edes johonkin. En oo vielä puhunu kellekkään tästä. Oon vaan pitäny kulissia itseni edessä, että "ihan normaalisti tää elämä menee". Kukaan lähipiiristäni ei vois ikinä kuvitella, et mulla on ongelmia. Vaisuus on voinut kyllä vähän näkyä.

Välillä oon tuntenut kateutta ja katkeruutta läheisiäni kohtaan. Välillä taas en. Juuri nyt tuntuu, että joku vois mua ymmärtääkkin (😭)........ Onneks tajusin ite hakee apua. Eihän kukaan tällaista kestä loputtomiin. Itsesyytökset on välillä niin hirveitä, etten pysty nukkuun tai syömään. Enää en halua jäädä yksin tän jutun kanssa, vaikka pahalta on tuntunut ja pitkään se on kestäny myöntää itelleen. Enpä kait ole ainoa kumminkaan.

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 10.11.2005 klo 15:43

hmm.. en tiiä miten voisin sua auttaa.. Mut mä tiiän ettei tollane olo oo kivaa.. Mä taas hermostun ku koulus aina kaikki jauhaa poikavereistaan ja miten on ollu sillee ja muuta.. Ja mua taas ärsyttää se ku en oo ite päässy mitenkää pitkälle.. ja oon pari päivää sit aatellu et jos tekisin itelleni jotain vähemmän mukavaa, ku ei oo ketää estämässäkään.. Ku ei ketää muutenkaa jäis suremaan.. ku ei oo perhettäkää.. siis en tarkota omaa, vaan niitä vanhempia jotka useimmilla on..

Käyttäjä kirjoittanut 25.11.2005 klo 20:12

mitä Angelah ja maretsu teille kuuluu ja kaikille muille keitä on otsikossa ollut?