Jos ei vaan enää jaksa?

Jos ei vaan enää jaksa?

Käyttäjä Sarjetty aloittanut aikaan 13.11.2015 klo 16:05 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 13.11.2015 klo 16:05

Moi,
Olen masentunut ja niin poikki etten enää jaksaisi elää. Tiedän, että itsemurha ei ole mikään vaihtoehto enkä tahdokkaan tappaa itseäni. Se aiheuttaisi vaan liikaa tuskaa läheisille. Ajattelen jatkuvasti kuolemaa. Viiltelen, mutta nyt on menossa viikon testi, pystynko olomaan ilman sitä. Vasta toinen päivä menossa ja jo nyt on alkanut ”vieroitusoireet”. Tärinää, itkukohtauksia ilman syytä…tuntuu kun olisin menettämässä järkeäni.😭 Masennun kiusaamisesta ja vanhempien riitelystä.

Masennun tammikuussa. Kävin silloin alkuun terveydenhoitajalla ja sen jälkeen koulupsykologilla. Se ei auttanut mitään ja lopetin käynnit. Olen pystynyt puhumaan joistain asioista kasvotusten vain yhden aikuisen kanssa. Vanhemmille en ole pystynyt kertomaan.😞 Minulla ei ole hoitosuhdetta.

Nyt siis tuntuu siltä, kun ei enää jaksaisi elää. Minulla ei ole ruokahalua ja nukun öisin vain kolmea tuntia.😴 Kaikki ahdistaa. En ymmärrä, miksi ystäväni jaksavat minua. Tuntuu kuin kaikki menisi pieleen ja tunnen olevani yksin😯🗯️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 14.12.2015 klo 11:48

Lääkäri ei nähnyt arpia.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 14.12.2015 klo 13:19

Suosittelen että näyttäisit hänelle ne. Se voisi toimia keskustelunaloituksena. Sun ei tarvitsisi sanoa mitään, vaan lääkäri osaisi jatkaa puhetta siitä. Tsemppiä. ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 14.12.2015 klo 16:29

Lääkäriä en tule enää tänä vuonna näkemään.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 15.12.2015 klo 17:55

Pystyisitkö käymään terveydenhoitajalla ja näyttämään arvet hänelle? Tai puhumaan vielä kerran sen open kanssa? Voit myös kirjoittaa net-tukeen. Se voisi oikeasti auttaa jos saisit purettua ajatuksiasi. Vaikka tuntuisi miten pahalta, niin toivoa on ja sä voit parantua tästä ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 16.12.2015 klo 01:01

Puhun opelle

Käyttäjä lasinenkyynel kirjoittanut 16.12.2015 klo 09:56

Oon niin ylpee susta, että olet yrittänyt puhua ja puhunut joillekkin ja varsinkin tuosta että päätit puhua nyt opettajallesi taas. Minä tiedän itsekkin kuinka vaikeeta puhuminen on omallakohdallani. Kun kaikki piti myöntää niin yksin siihenn en pystynyt, tarviin ystäväni pakotusta ja tsemppausta. Toivottavasti vielä jonain päivänä sinua ymmärretään täysin ja saat oikeanlaista hoitoa. Muista että itsensävahingoittaminen eikä itsemurha ole ratkaisu! Sinä kyllä nousdt sieltä syvästä suosta! Oon itsekkin niim syvällä käynyt mutta olen myös päässyt näkemään valoa! Sen tiedän, että viimeisen alamäkeni olen itse itselleni aiheuttanut.

Muuten, todella hienoa että kirjoitat tänne! Voimia ja tsemppiä! Älä satuta itseäsi, tästä vielä noustaan!!

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 16.12.2015 klo 19:31

Ystävä pakotti minut tähän.

Käyttäjä tyttönen:) kirjoittanut 25.12.2015 klo 19:38

Onko sulla joku luotettava ystävä?
Olin myös itse samalla tavalla masentunut, kuin sinä, mutta tilanteesi kuulostaa erittäin surulliselta.

Itse pääsin masennuksen yli hyvän ystävän avulla, jolle kerroin kaikki mun huolet, ja se autto, että oikeesti oli joku joka kuuntelee ja tsemppaa. Usko pois, sosiaalisuus on tärkeämpää kuin uskoisit! Tee jotain hauskaa jonkun ystävän, perheenjäsenen kanssa niin varmasti olo paranee ainakin hetkellisesti!
Etsi uusi intohimo! Kuulostaa oudolta mutta opettele soittamaan vaikka jotain soitinta, piirtämään tai muuta, missä positiivisesti huomaat, että olet kehittynyt jossakin! Se auttaa motivoitumaan elämään harmaan arjen keskellä.
Toivon, että olosi paranee! On kauheaa jäädä yksin jonkin ahdistavan asian kanssa...
🌻🙂🌻

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 26.12.2015 klo 09:21

Olen kyllä puhunut ystävälleni, mutta rasitan häntä ihan liikaa.☹️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 27.12.2015 klo 17:32

Tuntuu siltä kun kohta lähtisi järki. On niin paha olla. Mutta en voi kuotenkaan puhu todella kenellekkään. Onko tässä enää mitään järkeä jatkaa?☹️

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 27.12.2015 klo 19:34

Sarjetty,

Elämää kannattaa jatkaa. Sä löydät vielä jonkun, joka ymmärtää sua ja voi auttaa sua. Kannattaa soittaa kriisipuhelimeen jos tuntuu että järki lähtee. Yksin sun ei tarvitse jäädä.

Sun olo helpottaa kyllä vielä, se ei tule olemaan aina tällaista. Kannattaa hakea apua, soittaa tai laittaa viestiä, ja sanoa rehellisesti miten paha olo itsellä on. Kyllä auttajien pitää silloin herätä ja antaa sulle apua.

Älä luovuta. Sua voidaan auttaa. Sinä olet tärkeä ja arvokas, ja ansaitset oikeasti kaiken avun. Halauksia ja rohkeutta! ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 28.12.2015 klo 17:31

villikettu kirjoitti 27.12.2015 19:34

Sarjetty,

Elämää kannattaa jatkaa. Sä löydät vielä jonkun, joka ymmärtää sua ja voi auttaa sua. Kannattaa soittaa kriisipuhelimeen jos tuntuu että järki lähtee. Yksin sun ei tarvitse jäädä.

Sun olo helpottaa kyllä vielä, se ei tule olemaan aina tällaista. Kannattaa hakea apua, soittaa tai laittaa viestiä, ja sanoa rehellisesti miten paha olo itsellä on. Kyllä auttajien pitää silloin herätä ja antaa sulle apua

Älä luovuta. Sua voidaan auttaa. Sinä olet tärkeä ja arvokas, ja ansaitset oikeasti kaiken avun. Halauksia ja rohkeutta! ☺️❤️

Kiitos villikettu! Kriisipuhelimeen soittoon minun uskallus ei riitä. Tuntuu todella, että olen vaivannut jo läheisiäni liikaa ja olisi aika jättää heidät tämän ulkopuolelle tai lähteä kokonaan tästä maailmasta.
☹️

Käyttäjä minttu94 kirjoittanut 29.12.2015 klo 22:23

Hei.. olen itsemurha ajatusten vanki ollut jo pitkään... olen ollut laitoksessa jo kerran tämän takia mutta tuntuu että siitä ei ollut apua..masentaa aivan liikaa jopa välillä niin paljon että en syö enkä juo päiviin..😭 kertokaa mitä voin tehdä😑❓ 😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 30.12.2015 klo 15:23

Sarjetty,

Et varmasti ole vaivannut läheisiäsi liikaa. Läheiset monesti haluavat olla avuksi, vaikka he eivät aina ryhdy siihen heti tai oikein tiedä, mitä pitäisi tehdä. Niin ei tarvitse kuitenkaan ajatella, että heitä voisi vaivata liikaa. Sun hyvinvointi on myös sun läheisille todella tärkeä asia. Jos lähtisit pois, aiheuttaisit suurta kärsimystä monelle heistä, ja jokainen heistä varmasti mieluummin kuuntelisi ja tukisi sua kuin päästäisi susta irti. Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä se ei ole ratkaisu. Sua voidaan auttaa, ja voit vaikka kirjoittaa net-tukeen, jos puhelin tuntuu liian vaikealta. Tsemppiä ja halauksia! ☺️❤️

Minttu94,

Ootko kertonut tuntemuksistasi kellekään auttajalle? Pystyisitkö kirjoittamaan täällä net-tukeen? Kannattaa ehdottomasti ottaa asia puheeksi ja sanoa, miten paljon sua masentaa. Yksi askel parempaan oloon on opetella vähitellen syömään uudestaan. Usean päivän syömättömyys laskee varmasti mielialaa, sillä ruoanpuute on jo niin kova että se vaikuttaa mieleen.

Onko sulla mitään sellaista tekemistä, mikä helpottaisi masennusta? Joku ihan yksinkertainen juttu, mistä pidät tai olet pitänyt aiemmin, voi vähitellen auttaa mielialaan. Sama juttu tunteiden purkamisessa: jos niistä pystyy kertomaan, kirjoittamaan tai purkamaan niitä vaikka musiikkiin tai liikuntaan, omien voimien mukaan, voi olokin helpottua. Tsemppiä ja halauksia, älä jää yksin! Sua voidaan kyllä auttaa ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 31.12.2015 klo 15:09

Kiitos villikettu.
Tämä menee koko ajan vain pahemmaksi. En halua enää tavata ketään tai puhua kenellekkään. Olisin jo valmis luovuttamaan.