Jos ei vaan enää jaksa?

Jos ei vaan enää jaksa?

Käyttäjä Sarjetty aloittanut aikaan 13.11.2015 klo 16:05 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 13.11.2015 klo 16:05

Moi,
Olen masentunut ja niin poikki etten enää jaksaisi elää. Tiedän, että itsemurha ei ole mikään vaihtoehto enkä tahdokkaan tappaa itseäni. Se aiheuttaisi vaan liikaa tuskaa läheisille. Ajattelen jatkuvasti kuolemaa. Viiltelen, mutta nyt on menossa viikon testi, pystynko olomaan ilman sitä. Vasta toinen päivä menossa ja jo nyt on alkanut ”vieroitusoireet”. Tärinää, itkukohtauksia ilman syytä…tuntuu kun olisin menettämässä järkeäni.😭 Masennun kiusaamisesta ja vanhempien riitelystä.

Masennun tammikuussa. Kävin silloin alkuun terveydenhoitajalla ja sen jälkeen koulupsykologilla. Se ei auttanut mitään ja lopetin käynnit. Olen pystynyt puhumaan joistain asioista kasvotusten vain yhden aikuisen kanssa. Vanhemmille en ole pystynyt kertomaan.😞 Minulla ei ole hoitosuhdetta.

Nyt siis tuntuu siltä, kun ei enää jaksaisi elää. Minulla ei ole ruokahalua ja nukun öisin vain kolmea tuntia.😴 Kaikki ahdistaa. En ymmärrä, miksi ystäväni jaksavat minua. Tuntuu kuin kaikki menisi pieleen ja tunnen olevani yksin😯🗯️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 23.11.2015 klo 07:30

Hän on nähnyt yhden arven muttei läheskään pahimpia.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 23.11.2015 klo 11:09

Aivan. Jos uskallat, voit näyttää hänelle muitakin. Se voi toimia varsinkin silloin, jos muuten ei oteta vakavasti. Tsemppiä ja jaksamista sun päivään! Hyvin se menee ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 23.11.2015 klo 14:47

En tiiä siitä hyvästä...
Hän oli jo pakottamassa minua psykologille, kun jotenkin menin taas keplottelemaan itselleni lisäaikaa. Aina mä viivästytän sitä.☹️

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 23.11.2015 klo 18:28

Sä olit tosi rohkea jo siinä että puhuit sen opettajan kanssa. 🙂 Psykologille ehdit varmasti vielä. Voit esimerkiksi laittaa psykologille viestiä, jos suinkin jaksat. Tai pyytää terkkaria kertomaan psykologille, mikä sun tilanne on. Oot ottanut jo ison askeleen kohti avunhakemista. Sä pystyt siihen kyllä vielä. Toivoa on aina ja sun olo voi todellakin parantua.

Halauksia. ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 24.11.2015 klo 17:29

Huomenna juttelen open kaa taas. Tällä kertaa ystäväni tulee mukaan. Hän kuulemma lukee ääneen viestittelymme, jossa kerroin ihan kaiken ja kertoo muutenkin tilanteen niin kuin se on sekä pakottaa mut näyttään arvet. Enää en pysty viivyttään asioita.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 25.11.2015 klo 09:23

Moi,

Hienoa että sovitte näin. Todella rohkeasti tehty sulta! Toivottavasti saat parhaan mahdollisen avun, sillä sen sä kyllä ansaitset. Tsemppiä ja halauksia ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 25.11.2015 klo 11:06

Mä en vaikuttanu mitenkään. Ne kaks vaa sopi ja ilmottivat mulle.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 05.12.2015 klo 19:14

Nonnii...
Olin jo parempi vähän aikaa. Nyt taas alhaalla. Käyn koulupsykologilla ja aika varattu koululääkärille. Mikään ei kuitenkaan auta. Mitä mä teen?😯🗯️

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 06.12.2015 klo 16:56

Moi,

Kannattaa odottaa siihen lääkärinaikaan ja sanoa lääkärille, miltä susta tuntuu. Siellä voit saada neuvoja, apua ja ohjausta eteenpäin.

Sarjetty, älä luovuta nyt. Oot hakenut rohkeasti apua ja nyt sä voit sitä saada. Joskus tässä vaiheessa iskee pakokauhu ja ahdistus siitä, että entä jos se ei autakaan. Mutta sille avulle pitää ensin antaa mahdollisuus. Sua voidaan auttaa ja sä voit päästä pahasta olosta eroon. 🙂

Tsemppiä ja halauksia! ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 06.12.2015 klo 22:10

Ei tää voi muuttua. Mikään ei ole vielä auttanut enkä jaksa uskoa, että mikään tulee edes auttamaan.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 07.12.2015 klo 11:40

Sarjetty,

Hyvinkin syvistä vesistä voi nousta pintaan. Avulle kannattaa antaa mahdollisuus. Älä vahingoita itseäsi. Sua voidaan varmasti auttaa. Toivoa on aina.

Halauksia ja jaksamista. ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 12.12.2015 klo 21:18

En todellakaan jaksa uskoa parenpaan. Keksin enemmän syitä kuolla kuin elää.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 13.12.2015 klo 15:48

Kävitkö jo koululääkärillä? Sua voidaan varmasti auttaa. Kannattaa vielä kertoa miltä susta oikeasti tuntuu. Kyllä auttajien pitää ottaa sut vakavasti ja ymmärtää kun sanot niille että ajattelet näin. Voit vaikka näyttää nämä viestit siinä tilanteessa. Kannustan sua hakemaan apua. Juuri sen takia, ettet usko siihen. Sitä varten on auttajat, että ne auttaa silloin kun itse ei jaksa. ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 13.12.2015 klo 19:16

Kävin, mutta ei siitä tullut mitään.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 14.12.2015 klo 00:21

Rakas Sarjetty,

Jaksaisitko vielä käydä puhumassa? Sanomassa vaikka sen, että sulla on niin paha olla ettet kestä. Sulla on siihen oikeus ja silloin sun pitäisi saada apua. Tai jos pystyt vaikka näyttämään nämä viestit. Näkikö lääkäri kaikki arpesi? Kyllä tällasten pitäisi herättää auttajat tajuamaan tilanteesi.

Tuska helpottaa vielä. Älä tapa äläkä vahingoita itseäsi. Ansaitset saada apua ☺️❤️