Jos ei vaan enää jaksa?

Jos ei vaan enää jaksa?

Käyttäjä Sarjetty aloittanut aikaan 13.11.2015 klo 16:05 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 13.11.2015 klo 16:05

Moi,
Olen masentunut ja niin poikki etten enää jaksaisi elää. Tiedän, että itsemurha ei ole mikään vaihtoehto enkä tahdokkaan tappaa itseäni. Se aiheuttaisi vaan liikaa tuskaa läheisille. Ajattelen jatkuvasti kuolemaa. Viiltelen, mutta nyt on menossa viikon testi, pystynko olomaan ilman sitä. Vasta toinen päivä menossa ja jo nyt on alkanut ”vieroitusoireet”. Tärinää, itkukohtauksia ilman syytä…tuntuu kun olisin menettämässä järkeäni.😭 Masennun kiusaamisesta ja vanhempien riitelystä.

Masennun tammikuussa. Kävin silloin alkuun terveydenhoitajalla ja sen jälkeen koulupsykologilla. Se ei auttanut mitään ja lopetin käynnit. Olen pystynyt puhumaan joistain asioista kasvotusten vain yhden aikuisen kanssa. Vanhemmille en ole pystynyt kertomaan.😞 Minulla ei ole hoitosuhdetta.

Nyt siis tuntuu siltä, kun ei enää jaksaisi elää. Minulla ei ole ruokahalua ja nukun öisin vain kolmea tuntia.😴 Kaikki ahdistaa. En ymmärrä, miksi ystäväni jaksavat minua. Tuntuu kuin kaikki menisi pieleen ja tunnen olevani yksin😯🗯️

Käyttäjä Matilda_A (Työntekijä) (Kriisikeskus Etappi, Salo) kirjoittanut 29.03.2016 klo 09:38

Hei Sarjetty

Olen nyt yhteydessä ylläpitoon luvallasi. Pian keskustellaan kahden. Voimia!

yst.terv. Matilda

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 03.04.2016 klo 17:46

Ei oo pystynyt kirjoittaan. En jaksa..kaikki on turhaa..
Syömättömyys vaan jatkuu. Väsyttää niin paljon. Koulujuttuja on ihan liikaa mutta on vaan pakko jaksaa vielä vähän aikaa.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 04.04.2016 klo 19:25

Sarjetty,

Kirjoita vain silloin kuin siltä tuntuu, velvollisuus se ei ole. Pystytkö yhtään neuvottelemaan noista koulujutuista? Vaikka saamaan lisäaikaa tai jotain? Kannattaa joka tapauksessa pyrkiä syömään ja nukkumaan hyvin, sillä puutteet näissä asioissa heijastuu vahvasti myös henkiseen oloon.

Lepo ja ruoka on aina tärkeämpiä kuin koulu. Miten voi opiskella, jos väsyttää yli rajojen tai on kova nälkä? Näläntunne ja ravinnonpuute ovat kaksi eri asiaa. Vaikka ei sinänsä tuntisi nälkää, on keho puutetilassa, jos syöminen on jatkuvasti vähäistä. En tarkoita, että syöminen tai nukkuminen olisi yksinkertaisia asioita, mutta niitä kannattaa silti tehdä. Pienillä muutoksilla kohti parempaa voi auttaa itseään huomattavasti.

Älä vahingoita itseäsi. Oot monelle rakas, vaikka susta ei tuntuisi siltä. Sun elämällä on merkitystä ja vielä kerran näet sen itsekin. Saat kyllä vielä elää omanlaistasi elämää, siten kuin tahdot!

Tsemppiä ja halauksia. Voimia jokaiseen hetkeen ☺️❤️