Otettiin kaverin kanssa taas vettä väkevämpää. Menihän siinä tosiaan kaksi päivää täydessä kännissä. Toisaalta en kadu sitä, että kumosin alkoholia enemmän kuin oli aikomus, mutta toisaalta taas.. Jos humalassa ei tekisi niin tyhmiä asioita, niin eihän siinä sitten olisikaan mitään sen ihmeempää. Minähän viisaana menin soittamaan kaikille ihmisille ja selittämään ties mitä, enkä edes muista kaikkea. Olin pikavippiä ottamassa, mutta onneksi en saanut otettua. Tukihenkilökin soitti tuossa eilen ja olin hieman kuin enemmän huppelissa ja siinä yritin selittää, että on tässä pienet bileet päällänsä ja voivoi..
Nykyisestä alkoholinkulutuksestani tulee itselläni mieleen muutaman vuoden takainen kesä. Silloin olin joka ainoa viikonloppu viinapullo kädessä kylillä kaverin kanssa. Silloin meni kaikki loputtomassa kierteessä alaspäin. Nyt alkaa uhkaavasti näyttää samalta. Kyllähän tässä on asiat menny paremmin mitä esimerkiksi pari kuukautta sitten. Mutta huomaan, että minä itse teen asiat itselleni vaikeiksi. Etsin kaikesta negatiivista, ja jos sitä ei ole, minä teen sen.
Kun ajattelen asioita, niin jostakin ponnahtaa asia, mikä mietityttää minua aivan suunnattomasti. Minusta tuntuu, että olen kamalan itsekäs. En tiedä olenko. Vaikka olisin, niin en tiedä pystyisinkö sitä muuttamaan. Mielestäni olen elämäni aikana ajatellut muita ihmisiä enemmän kuin itseäni. Tässä vähän ajan sisään olen alkanut miettiä omaa etuani ja omia asioitani ennen muiden asioita. Jos jokin asia pitäisi päättää, päätän sen oman etuni mukaisesti. Suoraan sanottuna minä paskat välitän muiden eduista enää.
Kuulostaa kylmältä, mutta jos joku ystävistäni sattumalta tekisi itsemurhan, tietenkin surisin sitä, mutta en ottaisi siitä enää sitä vastuuta että olisinko minä pystynyt tekemään jotain toisin. Vaikka tämä ystävä tulisi luokseni pyytämään minulta apua ranteet verillä ja pillerit suusta valuen, sanoisin että en minä nyt kerkiä, anteeksi vain. Varmaankin soittaisin ambulanssin, mutta en minä jäisi katsomaan kun hän tappaa itseään. En minä kuitenkaan mitään sille pysty tekemään, niin miksi edes yrittää tehdä mitään. Jokaisen oma päätöshän se on. Tämä taas voi heijastua siitä, että minua ei ole autettu haluamallani tavalla silloin kun olen apua tarvinnut. Eikä edelleenkään auteta sillä tavalla, minkä minä kokisin itselleni hyväksi. Tässäpä oli taas kunnolla tilitystä, mutta alkoi tuntumaan siltä että pää räjähtää ja tänne on helppo purkaa tuntojaan.