Eläväinen kirjoitti 5.7.2008 22:35
Fugace, olet nuori, eikä sinun ole aika luovuttaa. Monet haluavat olla vierelläsi. He eivät ehkä täysin ymmärrä, mitä käyt läpi, mutta välittävät sinusta. Oletko ajatellut, miten onnekas olet tässä suhteen? Jotkut ovat aivan yksin pulmiensa kanssa. 🙂
Sinulla on poikkeuksellisen kovia paineita. Miksi pohjimmiltaan tunnet tarvetta vahingoittaa itseäsi? Mitä tarkoitusta itsesi vahingoittaminen palvelee? Entä mitä ajattelet silloin, kun tunnet tarvetta viillellä? Ehkä koet henkisen tuskan pahemmaksi kuin fyysisen kivun. Itsesi vahingoittaminen voikin auttaa sinua - hetkellisesti. Se ei opeta sinulle ongelmanratkaisutaitoja.
Olisiko sinun hyvä oppia pukemaan tuskasi yhä paremmin puheeksi? Toivon sinulle rohkeutta avautua etenkin terapiassa. Jos puhuminen on liian vaikeaa, kuinka olisi kirjeen kirjoittaminen? On tärkeää, että sen sijaan, että pohtisit psykiatrin reaktioita, kertoisit, miltä sinusta TODELLA tuntuu. Älä itse estä avun saamistasi. 🙂👍
Eläväinen, en tiedä miksi haluan satuttaa itseäni. Ehkä tosiaan ajattelen niin, että fyysinen tuska jotenkin sivuttaa henkisen tuskan, hetkellisesti. Mitä tarkoitusta itseni vahingoittaminen palvelee? Pääsyä pois, pois siitä tuskasta, kivusta, epätoivosta mitä pääni sisällä tunnen. En ajattele mitään järkevää, kun satutan itseäni. Ajattelen vain, että henkinen tuska on hirviö joka on saanut vallan minusta. Tämä hirviö sanoo minulle, että 'satuta itseäsi, niin pääset minusta eroon'. Olen yrittäny kaikkeni, etten satuttaisi itseäni, mutta se on niin vaikeaa. Mikään ei tunnu auttavan enää siinä vaiheessa, kun tuo hirviö on saanut vallan.
Minusta tuntuu, että minä en vain osaa selittää ihmisille miltä minusta tuntuu. Eivät he kuitenkaan ymmärrä, koska selitän epäselvästi. Näin siis ainakin silloin, kun kasvotusten puhun jonkun kanssa. Ehkä minä itse koen itseni niin epätoivoiseksi ja toivottomaksi tapaukseksi, että ajan itseni sellaiseen tilanteeseen missä estän itse avun saamisen. Psykiatrilleni olen kirjoittanut kaksi kirjettä, antanutkin ne hänelle. Se kyllä auttoi, koska ne asiat olivat sellaisia joista en todellakaan olisi pystynyt puhumaan. Tekstinä kaikki asiat on helpompi ilmaista, hieman helpompi..
Tuossa viikonloppuna oli Ruisrock. Perjantaina pääsin eturivistä katsomaan Nightwishiä. Vetivät mahtavan keikan. Lauantaina taas oli pientä episodia tarjolla, kun lähdin kaverini kanssa ryypiskelemään ja ihmiset jotka minun piti majoittaa kämpilleni, jäivät ilman yöpaikkaa koska eivät halunneet hakea avainta pienen kävelymatkan päästä. Olivat sitten kuulemma turvakodissa yötä ja nyt he ovat minulle vihaisia. Tosin ne ihmiset eivät olleet mitenkään erityisen läheisiä minulle, niin minua ei sinänsä haittaa se että minulla meni välit heidän kanssaan.
Kohta pitäisi lähteä poliisiasemalle kuulusteluihin rattijuopumuksesta. En vain ymmärrä, että miksi minua pitää vielä kuulla kun siitä kerran on tehty jo päätös. No, kait sen näkee sitten.