Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.10.2019 klo 13:00

Saapi nähdä muuttaako Heavenley kotoa, kun näkee mitä mamma tilasi hänelle?! Vaaleanpunaisen yksisarvispuvun. Yep! Ne on koirille, mutta mitoitus sopii hänellekkin.Voipi olla, että saan tunkea sen itse päälleni..Mutta kiltisti pitää neuletaankin, kun viileämpää. Varmaan tuotakin.

Ja kuten kuvasta näkyy, aurinko paistaa, +7 kun minä olen vaihdattanut talvirenkaat alle. Se kyllä alkaa ensi viikolla kylmetä ja sitten jonot kasvaa renkaanvaihdossa, olenpahan pois jonottamasta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.10.2019 klo 13:17

Vähän huonosti nukuin yöllä ja nyt sitten torkutti sohvalla, vaikka mukamas katsoin Casualtya. Surullinen jakso, Jeffin hautajaiset. Vai oliko se Jeff? Nimet ei meinaa pysyä päässä vaikka tasan kasvot näkee mielessään.

Harmaa päivä ulkona, +8. Heaven halusi uhmata tassujen kastumista ja kävi pensaalla, joka toimii terveiset paikkana. Master ei halua ulos.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.10.2019 klo 13:18

Järkyttävä tuuli puhkui ja puhalsi viime yönä. Onneksi ei mennyt sähköt, eikä tullut mitään tuhoa. Näyttää jo tyyntyneen pahin.

Oltiin Heavenin kanssa ulkoilemassa, kun ihailija Eeros katti tuli. Minulla oli jauhelihaa/raakaa varattuna hänellekkin. Ei poika uskaltanut syödä kunnolla, kun Heaven mulkoili tuoliltaan niin synkkänä. Missä romantiikka?! Toinen linkuttaa kipeällä jalalla tänne vain nähdäkseen vilauksen prinsessasta ja mitä tekee hän, mutristelee.. Oi nainen.. Heh, leikattuja toki molemmat, mutta eihän se estä rakkautta..heheh..

Keksin Masterin tbl kraanakuumaan veteen sulattaa ja ruiskulla suuhun. Toimii ja ei ole yhtään reikää sormissa. Olen ennen kokeillut kylmään veteen liottaa ja ei onnistunut. Nyt onnistuu. Helpointa meille molemmille Masterin kanssa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.10.2019 klo 12:55

Hrr..nyt jo palelee, vaikka vasta +0 ulkosalla. Kuinkahan sitten palelee, kun tulee lunta ja pakkasta?

Olen hävittänyt, kierrättänyt astioita, verhoja ym, jotka vaan vuodesta toiseen seisoo hyllyillä tarvitsematta niitä ja kuitenkaan en raski roskiin laittaa. Yksi tuttu rouva otti mielellään astioita isolle perheelleen. Kävi sitten eilen tuomassa ison kasillisen itsetehtyjä herkkuja. Olin todella otettu. Itku siinä tuli. Olin moneen kertaan sanonut, ettei tarvitse niistä mitään korvata. Oli kauniisti tehty häneltä ja ehkä suurin oli se sydämenlämpö joka tuli.

Masterikin tuli haistelemaan ja antoi silitellä itseään. En tiedä kumpi pullisteli kehuista enenmän minä vai Masteri.

Kauhea lista must to do listalla ensi viikolle. Minulle Maanantai on aina se kovin päivä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.10.2019 klo 13:08

Nyt se iski kammotuksen. Aamulla oli maa valkoinen ja taitaa pysyä joitakin päiviä, kun päivisinkin pakkaselle. Aivan kammon paikka minulle.

Lumi, talvi, joulu, YÄK!

Jollakin on jo joulukuusessa valot pihamaalla ja toisella värilliset jouluvalot. Noita, kun katselee Helmikuun puolelle, niin karisee kummasti se viimeinenkin joulumieli. Pitäisi olla jokin laki, ettei jouluhössötys saisi alkaa ennen joulukuun puoliväliä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.11.2019 klo 13:09

Pikkuisen oli liukasta, kun ensin suojasi ja sitten pakasti päälle. Sai tarkkaan miettiä jokaisen askeleen. Näitä kelejä inhoan enenmän kuin luntakin. Mutta vielä olen pystyssä pysynyt, koputetaan puuta, knokknokknok.

Vein jo tänään haudoille Pyhäinpäivä kynttilät, kun nykyään palavat jopa 7 päivää kerralla. Muistelen minä kuitenkin huomenna kotosallakin ja sytyttelen kynttilöitä ulos.

Eilen oli muistopäivä, josta en meinaa vielä vuosienkaan jälkeen selvitä. Kaikki ne muistot siitä päivästä vyöryy ylle. Kuinka koitin saada apua ja en sitä saanut. Meni vaan pahenmaksi kaikki. Milloin suru hellittää, vai hellittääkö se koskaan sydämestä?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.11.2019 klo 13:29

Unohtui tärkein.. Hyvää Pyhäinpäivää kaikille lukijoille, kanssa kulkijoille ja tietysti ylläpidon väellekkin. Pysähdytään huomenna luomaan ajatus poisnukkuneisiin rakkainpiimme. Se ei maksa mitään, se riittää. Annetaan muistojen lämmön vallata sydän.

Ihana Sämpy katti on noteerattu maailmalla. Iltapäivälehdessä oli vallan komehia potretteja. Hyvä Sämpy, pidä rinta rottingilla.

Käyttäjä Ylläpitäjä 2 (Tukinet Ylläpito) kirjoittanut 01.11.2019 klo 13:58

dahliakukka kirjoitti:
Unohtui tärkein.. Hyvää Pyhäinpäivää kaikille lukijoille, kanssa kulkijoille ja tietysti ylläpidon väellekkin.

Hei nimimerkki dahliakukka ja kiitos toivotuksesta. Hyvää Pyhäinpäivää myös sinulle, ja toki myös kaikille muille sivuston käyttäjille. 🍁

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.11.2019 klo 13:19

Ompas ikävä ilma. Kouran kokoista räntää nakellut aamusta saakka. Sen verran plussalla, ettei onneksi maahan jää pitkäksi aikaa. Jotenkin raskas olo. Tiedä sitten onko se ilmasta, vyöryvistä muistoista näin Pyhäinpäivänä vai ihan vaan yleisraskautta. Mielen siis.

Katsoin juuri lähellä ovat Raskasta Joulua keikat ja totesin, etten mene tänä vuonna, kun ei lemppariukot ole paikalla. Toki se on mahtava kokemus, vaikka kuka esiintyisi, mutta olkoot..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.11.2019 klo 13:23

Joku ammuskelee jossakin. On varmaan vielä hirvestys meneillään ja tämä ilma kantaa äänen kaukaakin. Toisaalta isot metsät aukeaa ihan tuosta vierestä. Toivottavasti ei osunut hirviparkaa. En hyväksy mitään metsästystä. Teilläkin hirvikolarit voitasiin estää rakentamalla hirviaitoja tai vetämällä sellaista nauhaa, joka pitää hirvet pois. Entäs karhut sitten? Minusta niitä on niin vähän, että kuolee kohta sukupuuttoon. Lintujen metsästyskin aivan turhaa.

Katson Eränkävijät ohjelmaa vain ja ainoastaan Äijä koiran takia, joka mahtavan symppis.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.11.2019 klo 12:49

Kirotun liukasta heti pienen lumikerroksen alla. Kaikkein pahinta minusta. Päivä päivältä pikkuisen pakkanen kovenee, asteella. Viikonloppunahan se taas pitäisi tulla nollakeli.

Eilen Masteri lähti polleana ruohonsyöntipaikalleen. Pikkuisen nosteli tassujaan, mutta ei haitannut. Sitten olikin kaikki korret huurteessa ja lumen peitossa. Ukkoparka.. Nopeasti sisälle. Tänään kävi kynnyksellä toteamassa, että juuh kylmää ja lunta. Heaven suuttui, kun iskä pääsi ennen häntä ulos. Nyt nakkelee minulle niskojani ja ei yhtään seitikään lohduttanut. Voi minua..

Minä niin inhoan lunta ja koko talvea ja joulu vaan lähenee. No, sittenhän se on vuodeksi taas ohitse. Mieli meinaa olla alamaissa koko ajan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.11.2019 klo 13:06

Ompas taas pahuksen matovapaa olo...Kuinka se kattien matolääke aina päätyykin minun naamalleni?! Jospa se silottaisi ryppyjä, heh. Heavenille meni kerrasta, mutta Masteri osaa purskauttaa ulos suupielistä.

Kylmä päivä, aamulla oli -12, vielä -10 mittarissa. Mukamas palelee. Höh, kuinkahan sitä tarkenee, kun oikea talvi tulee?

Ostin kaupasta ale-lapulla eilisen ranskanleivän ja murensin närhille. Minulla 3 vallan komeaa närheä pihapiirissä. Puolet syötiin kerrasta, pitänee sipultaa loputkin. Pikkulinnuille on siemeniä ja pähkinöitä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.11.2019 klo 12:46

Ikävän paljon lunta tullut. Onneksi kevyttä kolata. Mutta ajoteillä petollista, kun se silkko jää siellä alla. Ja ajoteitä ei ainakaan täällä ole aurattu, kuin isot tiet. Kujien päädyissä ikävät palteet, jotka saattaa autoa viedä mukanaan, jos yhtään kovaa tulee. Hautausmaalla oli järkyttävän huonosti aurattu ja silkka jää siellä lumen alla. Moni käy haudoilla jo tänään, kun kynttilät niin pitkäpaloisia.

Minä niin ahdistun lumesta ja koko talvesta. Ja kun ihmiset jo nyt alkavat jouluvaloja ripustella..Niitä saa katsella helmikuulle saakka...YÄK

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.11.2019 klo 13:17

Maanantai, sataa lunta ja posti aloitti lakkonsa. Ei irtoa sympatiaa kiristää postia lakkoilemalla juuri alkavan joulusesongin alkaessa. Se on monille firmoille parasta myynti aikaa. Kuinka kukaan uskaltaa tilata mitään, kun uhkaillaan jo 4 viikon lakolla. Ja että ensi vuonna saattaa posti tulla perille. Itse koen, että tietty henkilö kiihottaa ihmisiä lakkoon ja ei edes lähestymään mahdollista sovintoa. Tämä ihan vain oma näkemys asiasta.

Minua väsyttää nykyisin aamupäivisin niin, ettei minusta ole mihinkään. Nukun vaan sohvalla.

Mistähän sen tietää milloin influenssarokotuksetkin alkaa, jos ei edes paikallislehteä jaeta? Pitänee käydä tkn luukulla kyselemässä asiasta. Toivottavasti soittavat keuhkopkln ajasta, joka pitäisi tulla joulukuulla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.11.2019 klo 13:11

Jotenkin harmaa tiistai ulkona. Juuri ja juuri pakkasen puolella ollaan.

Heaven viihtyi hyvin ulkosalla. Masteria ei kiinnosta. Pikkulinnut aivan villissä, kun heille mukava ilma lennellä ja mässätä ruokaa. Kyllä ne syökin, huh.

Katselin jostakin omista terveystiedoista onko ajanvarauksia ja eipäs ollut mitään, ainakaan vielä. Ne influenssarokotusajat näyttää muuttuvan päivittäin. Sain apteekkiin annetut päivät. Saas nähdä. Ne yleensä ilmoitetaan paikallislehdessä, mutta ei ole tietoa tuleeko lehti postin lakon takia.