Oletteko maalaiset täällä?

Oletteko maalaiset täällä?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 18:12 kohteessa Elämää maaseudulla
Käyttäjä kirjoittanut 03.04.2019 klo 18:12

Saa sitä kirjoittaa vaikkei ole maalainen.

Lunta on vielä vaikka kuinka paljon, voi hiihtää ja pilkkiä. Teen vielä tämän viikon etätöitä, kun oli sairas. Mutta ensi viikolla menen jo ihan työpaikalle.

Käyttäjä kirjoittanut 14.04.2020 klo 10:18

S-a-a-t- a-n-a että mie olen idiootti. Ikään kuin ihmiset ymmärtäisivät nekin ajatukset mitä en sano. Menin nyt lainaamaan kiroilevan siilin ajatuksen yleiseen keskusteluun ja nyt sitä saa sitten selitellä. Selitin kerran enkä enää toista kertaa, koska sitten jää siihen selittelyyn kiinni viikoiksi. Antaa olla. Miltähän Kiroileva siili tuntuu jos joka kirjoitukseen olisi erillinen selittäjä?

Lunta taas satanut 20cm. lumitöitä tehnyt koko aamun. On niin raskasta, että käy sydämeen. Joten tulin sisälle ja soitan naapurille voiko tulla koneella apuun. Mullakin on pieni kone mutten jaksanut edes sinne asti tehä polkua. Ai hitsi, nyt se naapuri jo tuli. Mie olen saunatakissa, kun kävin saunassa. En voi edes vilkuttaa. Laitan viestiä. Melkein näin ihmisen. Ei mitenkään huono alku tälle päivälle.

Käyttäjä kirjoittanut 15.04.2020 klo 03:17

Vaikka kirjoitukseni selvisi ja sitä ei tarvi enää jauhaa, niin eilinen ilta meni persiilleen. Yritin olla kahdessakin chatissa mutta siitä ei tullut mitään. Kun ruppee liikaa miettimään mitä sanoo, ei sitten sano mitään.

Lunta sataa ja eilen oli tie poikki muuhun Suomeen. Kuulin Lapin uutisista. Lunta tuli niin paljon, että rekat jäivät kiinni. Nyt on lumivyöryn vaara koko alueella, joten pysyn pihassa. Kello on 3, menin nukkumaan 19, joten ihan hyvin olen nukkunut.

Kaikkein isoin toiveeni on, että tulis kirjastoauto. No tietenkin toivon koronan loppumista mutta yhden uutisen mukaan eristys voi jatkua 2022 asti, jos ei rokotetta keksitä. Itseasiassa aivan sama sitten, kun kuolisin nyt heti. Olen kyllä miettinyt, että muuttaisin Rovaniemelle, koska meillä on siellä perintömökki. Muutenkin mua hoidetaan Lapin keskussairaalassa, joten tavallaan pysyisin omassa sairaanhoitopiirissä. En nyt heti voi muuttaa, koska pitäisi mennä Kolarin kautta ja siellä just sitä koronaa on.

Tämä jatkuva arkiasioiden pohtiminen on perseestä. Minusta ihmisen pitäisi vaan nukkua, herätä, syödä, hiihtää, olla eläinten kanssa, käydä kirjastoautossa, lukea kirjaa ja mennä taas nukkumaan. Mitä hittoa sitä voi tehdä kello 3 aamulla, kun on vielä pimiää ja vanhat kirjat ei nyt kiinnosta. Ampua palloja nettipelissä. Pelata kimblea ja olla itse neljä ihmistä. En mie ainakaan ala tuolijumppaan.

Kaikkea sitä ihmiset syövät. Kikherne-lehtikaalipaistosta. Tuli vastaan, kun etsin mitä tilaan kaupassa. Kyllä syön poroa.

Käyttäjä kirjoittanut 17.04.2020 klo 04:41

Olen ehkä nyt hullu. Luulen, että se on paras keino kestää tätä. En mene sanomaan mitään mutta en usko kenenkään eläneen tämmöistä elämää vuosikausia. Ettei olisi käynyt missään, ei edes kaupassa. Ei olisi nähnyt ihmisiä tai puhunut kelleen yhtään sanaa. Pitäisikö täällä koko ajan muistaa, että olen Mielenterveys-sivustolla. Ja, että tämä on vertailua kellä asiat on huonommin ollut jo vuosisatoja.

Toukokuun sydän chatista on harvinaiset sydänsairaudet ja siihen pitää osallistua, kun minulta ihan henkilökohtaisesti kysyttiin mikä aika kävisi. Enkä ennen sitä edes tiennyt, että on mulla joku harvinainen geeniperimä sydämessä. Tiesiköhän äiti tai mummo? Tai oliko niillä? Se voi olla sellainen ettei se mitenkään vaivaa koko elinikänä mutta sitä pitää seurata säännöllisesti. Ja muahan ei seurattu, koska mellä ei ollut tapana käydä lääkäreissä .Eläisipä mummo.  Tämä kappale ei mitenkään liity mihinkään asiaan. Päätin vaan eilen illalla etten enää osallistu chatteihin, kun menee hermot. Sitten hokasin, että pitää nyt tuohon ainakin osallistua. Menen varmaan kokeileen jotain ihan uutta heti kun saan hermoni kuntoon.

Voi jumalanpyssy ja puukuorma, että voi olla jo aamusta vähän tämmöinen itsesäälinen olotila. Mie paistan noille eliöille blinejä aamuksi. Jos olisin amerikkalainen, sanoisin, että pannukakkuja. Inhoan heitä, siksi en niin sano. Ehkä herrasväki heräisi kello 7. Tiedän niiden inhoavan minua kun herään näin aikaisin. Kyllä mie käyn kirjottamassa jonkun sivistyneen vastineen yleiseen keskusteluun.  Eihän sitä ole pakko lähettää.

Käyttäjä kirjoittanut 18.04.2020 klo 11:58

Näköjään lähetin viestin vaikka luulin, että se poistuu kun muokkaa ja jättää tyhjän sivun.Mulle on tullut taas vai oliko se mulla, viesti mutta nyt en sitä ees lue. Koska en osaa keskustella siten ettei tulisi paska olo heti kun näen tekstini julkaistuna.Enkä ymmärrä miksi taas olen täälä. Kun on tuo kuvakaappaus, niin monissa foorumeissa ihmiset ottavat niitä uutisista eivätkä muuten keskustele.

Enontekiön Sanomissa on juttu nimeltä Uskoon kasvanut, seurakunnan työntekijä. Väärän seurakunnan, siis mulle. En ymmärrä mitään luterilaisesta uskonnosta. Perseelleen kyllä on mennyt munkin uskoon kasvaminen. Jatkuvasti mietin  Jumalan aivoelämää ja sitä etten halua taivaaseen. Varsinkin kun on korona, niin miksei Jumala ole armollinen ja hukuttaisi kerta heitolla koko maailman vedenpaisumukseen ja antaisi taas aloittaa kaiken alusta. Pelastaisi joka lajia kaksi jne. Mua ei tarvisi pelastaa.

Luin jutun ettei matkailu enää palaa entiselleen koskaan. Ja ehkä mun on aika vaihtaa alaa. Tuskin  saan olla tonttu ensi jouluna. Ällöttääkin jo, että joutusin tuhannen --- minkä tahansa maan lapsen, halattavaksi lentokentällä.

Onhan mulla tuo maa-ja metsätieteiden tutkinto mutta niistäpä ei löydy muuta kuin projektityötä. Koska olen erikoistunut jäätiköihin. Vissin johonkin muuhun myös, en muista. Eikä niistä makseta kovin hyvin ja työ voi olla missä maassa tahansa. Poronhoito on sellaista puuhastelua.

Oikeasti elän hyvin pienellä summalla kuukaudessa. Koska mies maksaa kaikista puolet vaikkei juuri täällä asu. Olen ikään kuin siivellä eläjä mutten tukirahoilla eläjä. Mutta sama asia se kai on. Eli pitäisi hommata ihka oikea ammatti ja työ.  Ravintoasiat kiinnostaa mutta ei ammattiin asti. Mikä hitto voisin olla? Haudankaivajille olisi varmasti nyt töitä mutta onko jatkossa? Mikkään sosiaaliala ei käy, koska en jaksa kuunnella ihmisiä. Mun pitää olla enempi posiitivinen, kun etin uuden ammatin.

Metsähallitus peruutti jo nyt kaikki kesän varaustupien vuokraukset. Kilpisjärven kevätpilkit on peruttu. Siitä kiitos myös Luojalle, koska olisi ollut kauhistus jos yli tuhat ihmistä olisi tullut Kilpisjärvelle.

  • Muokattu moderaattoreiden toimesta 4 vuotta sitten. Syy: -
  • Muokattu moderaattoreiden toimesta 4 vuotta sitten. Syy: _