Oletteko maalaiset täällä?

Oletteko maalaiset täällä?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 18:12 kohteessa Elämää maaseudulla
Käyttäjä kirjoittanut 03.04.2019 klo 18:12

Saa sitä kirjoittaa vaikkei ole maalainen.

Lunta on vielä vaikka kuinka paljon, voi hiihtää ja pilkkiä. Teen vielä tämän viikon etätöitä, kun oli sairas. Mutta ensi viikolla menen jo ihan työpaikalle.

Käyttäjä kirjoittanut 15.06.2019 klo 07:29

No ei tästä mun elämästä oikein keksi mitään draamaa. Tai käyn minä aika usein sairaalassa ja se kyllä masentaa mutta, kun on eläimet, niin ei voi jäädä makaamaan.

Kun olin Rovaniemellä, kävin kissakahvilassa. Ajattelin, että teen omille kissoillekin kahvilan piristykseksi. Ne ovat nyt ulkona valjaissa, kun on kaikennäköisiä pentujaa luonnoneläimille. No siellä kahvilassa oli viisi kissaa ja ne kaikki tulivat heti meidän pöytään. Ei mun kissat vaan heti tule vieraiden syliin. Kun kahvila menee kiinni illalla 18, ne kissat jäävät ihan yksin kahvilaan ja omistaja niitä seuraa kameralla. Ne eivät koskaan ole muualla olleet kuin siinä kahvilassa. Ja mulla koko ajan nyt on mielessä ne kissat, ajattelen miltä itsestä tuntuisi olla sellaisessa kodissa missä vieraita käy ihan joka päivä. Jotenkin olisi parempi, että kissat kävisivät töissä kahvilla ja lähtisivät illaksi kotiin.

Yöllä oli vain kolme astetta, nyt seitsemän mutta nousee koko ajan. Nukuin yön kuistilla kissojen ja koirien kanssa ja piti hakea talvimakuupussi. Taiidan rakentaa jonkinlaisen kahvilan kuitenkin. Ihan vaan ajankuluksi.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 15.06.2019 klo 10:20

Tervehdys taas. Kylmä sää jatkuu edelleen täällä. Eilen illalla sain puhelun Ylläksen seudulta. Ystävät olivat menossa Lofooteille ja kävivät meidän mökillä katsomassa että kaikki o. k. Sinne on murtauduttu pari kertaa vuosien aikana. Mitään vahinkoa ei oltu tehty, mutta mäkäräisiä oli ollut valtavasti ja nuori koira oli saanut jonkinlaisen allergisen reaktion  ja olivat lähteneet kiireesti pois ja saunakin jäi lämmittämättä. Viime vuosina mäkäräisiä on  ollut vähemmän, mutta nyt kuulosti ihan kauhealta mäkäräisinvaasiolta. .

En ole kuullut kissakahvilasta. Koiria suosivia ravintoloita kyllä on ja olen sellaisessa käynytkin koirani kanssa .

Minua aina säälittää ne ns. sisäkissat jotka ovat ihan suljetussa tilassa vailla luontoa ja ulkoilmaa kesät talvet. Minun persialaiseni ei viihdy ulkona talvella kuin hetkisen, mutta se mahdollisuus sillä aina on. Kesäisin se viihtyy ulkona, mutta sateesta ei tykkää kissa eikä sen pitkä turkki. Oma kissani on utelias, mutta kestää kyllä aikansa, että tutustuu uusiin ihmisiin.

Pitäisi keksiä jotakin mukavaa hommaa tälle päivälle. Ehkä kallistun rukinlapojen maalaukseen ja illalla on sauna!

Käyttäjä kirjoittanut 20.06.2019 klo 07:28

Hei taas. Minusta on mukava kirjautua tukinettiin, kun näkee heti, että on tullut viestiä. Nyt oli peräti kaksi viestiä, sulta ja palautekysely mitä mieltä olin sydänchatistä. Eka kerralla siihen vielä vastasin mutta nyt otti pelkästään päähän. Aivan sama kun käy jossain isossa kaupassa ja kohta tulee kysely mitä mieltä olit. Piru, että inhoan kaikkia kyselyitä.

.Nyt alkaa tulla sääskiä mutta ihan normaali määrä niitä taitaa olla. Enempi ne sitten huomaa, kun lähtee marjastamaan.

Mullakin tämän tästä poikkeaa Norjaan menijöitä. Mutta ei ne häiritse, varsinkin kun moni tuo tuliaiseksi jonkun pokkarin. Vieläpä eeltäkäsin kysyvät olenko jo kirjan lukenut.

Huomenna lähemme sinne Jäämerellä kalaan. Pakastin alkaakin olla kalatyhjä. Sitten odottelen vaan marjastusaikaa. Paitsi, että käyn parilla partioleirillä. Yksi on peräti Puolassa asti. Olen myös hakenut pariakin työpaikkaa.

Ei taida olla mun elämä niin vaiherikasta, että voisi kovin paljon kirjoitella tänne. Mutta silti on mukava kun on joku säännöllinen paikka missä voi käydä.

Hyvää Juhannusta Mollyan ja moderaattori.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 20.06.2019 klo 09:13

Hyvää juhannuksen aikaa ja alkavaa kalareissua sinulle Maanvaiva

Minä sain jo työhommat ja raportit tehtyä eilen ja loma voi alkaa. Eilen tehtiin kaupungissa ostoksia ja tultiin illalla tänne maalle.

Ostin terassille uudet matot ja ne on hyvä panna sitten, kun kyllästän sen. Nyt yöllä sateli, mutta toivottavasti poutaantuu, että saan urakan tehtyä. Mies lupasi auttaa, kun terassi on iso, mutta teen työn mieluiten yksin. En ole oikein joukkuepelaaja missään hommassa.

Joo niitä kyselyjä tulee joka tuutista. Viimeksi kun käytin kissan ja koiran rokotuksella tuli heti perään kysely mitä mieltä olin palvelusta!!! Rokotus on niin pieni toimenpide, ettei siitä kannata kysellä..

Sääskiä on täällä tavallista enemmän. Ei kärsinyt illalla juuri terassilla  olla ja se on tosi harvinaista.

Huomenna tulee ystäväpariskunta kaupungista grillailemaan jos sää antaa myöten ja saunomaan. Kokkoa tuskin poltetaan, vaikka kielto kumottaisiin. Vastarannalla se usein palaa ja näkyy meillekin pimenevässä illassa ihan hyvin.

Käyttäjä kirjoittanut 24.06.2019 klo 08:25

Meillä oli hyvä juhannus ja kalaa tuli aika paljon. Ja vettä tuli niin paljon, että kokon olisi voinut sytyttää muttei se oikein sateella syty. Kylmäkin oli niin, että piti olla lapaset ja pipo päässä. Nyt on 9 astetta ja sataa vettä.

Meidänkin pitää lähteä käyttämään osaa koirista lääkärillä vuositarkastuksessa. Tai mikä lie, ne on ikään kuin tuon miehen koirat ja sen mielestä ne tarvii nyt lääkärillä käyntiä. Vaikka meillä nyt aika usein käy eläinlääkäri ihan kotona.

Tai tiedän minä mikä todellinen syy on lähteä Rovaniemelle. Se on Kimi Räikkönen. Olen edellen kirjastojonossa ja nyt sijalla 99. Mies ostaa varmaankin lahjaksi tuon kirjan mulle ja sitten, kun olen sen lukenut, vie sen mukanaan.

En ole minäkään joukkopelaaja ja nyt taas tuntuu kummalta, kun mies tekee mun hommia. Taidan viettää kesälomaan tämän viikon ja annan sen tehdä kaikki työt.

Anoppi tulee varmasti myös samalla kyytillä tänne pariksi päivää. Mutta asuu asuntovaunussa.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 24.06.2019 klo 10:27

Tervehdys mökiltä

Juhannusaattona täällä oli aivan unelmasää ja kaikki meni nappiin. Sain kyllästyksenkin valmiiksi ja uudet terassi matot kruunasi kaiken. Nyt sää on viilentynyt ja kovia tuulia on ollut. Pitää alkaa keskittyä muihin projekteihin. Pidän erityisesti maalauksesta ja sitähän täällä riittää...

Kiva kun kalareissu onnistui. Pidän kalasta enemmän kuin lihasta. En juuri syö muuta kuin kanaa. Raparpereja ollaan saatu eräästä maalaistalosta kylältä ja niistä olen tehnyt mehua ja hilloa. Jotenkin tuntuu, että täällä maalla pärjää vähällä. Kun ei ole kauppoja lähettyvillä ei tee heräteostoksia ja syö sitä mitä kaapeista ja pakastimesta löytyy.

Huomenna kuitenkin pitää kaupunkiin lähteä ainakin päivän ajaksi. Mukavaa tämä lomalla olo... Eipä ainakaan vielä tee mieli työn pariin.

 

Käyttäjä kirjoittanut 29.06.2019 klo 21:38

Hei taas. Mennyt aika tuon miehen kanssa, joka nyt lähtee takaisin töihin. Päivällä satoi taas lunta tunnin ajan, suli kyllä pois. Mainoksen mukaan tämä oli kai etutalvi. Yöllä oli lähes viisi astetta pakkasta. Saa nähdä tuleeko marjoja laisinkaan.

Katselin tuota Pride kulkuetta, enkä ymmärrä miksi siihen osallistu pääministeri ja Kela ja luterilainen kirkko. Tavallaan, jos he kannattavat tasa-arvoista maailmaan, heidän pitäisi osallistua kaikkiin kulkueisiin. Enkä myöskään ymmärrä miten jonkun homon maailmaa muuttuisi paremmaksi, kun hilluu jossain kulkueessa? Eikä ymmärrä myöskään mun homoystävät. Kaikenlainen hihhulointi pelkästään ärsyttää.

On kyllä tuulen takia niin huono nettiyhteys etten enempi kirjoita vaan lähetän tämän vain.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 30.06.2019 klo 09:57

Mökillä taas. Tultiin tänne vasta perjantaina ja kaupungissa vierähti aikaa. Kauan odotettu putkiremontti ei alkanut vielä. Kovin epäluotettavia ovat nuo firmat ja selityksiä riittää. Mutta eipä tässä hätää, jos ei huonoa tuuria tule ja vesivahinko uhkaa.

Niin siitä Pride-kulkueesta. En ole sitä juurikaan seurannut. Olen aina mieltänyt, että se on seksuaalivähemmistöjen oma sisäinen juttu. Nyt se on valtava tapahtuma, oikea karnevaali ja vuoden isoimmat kemut jonkun osallistujan mielestä. Näytti yhdessä tv-välähdyksessä olevan Rinne vaimonsa kanssa vierellään entinen piispa Askola risti rinnallaan. Kai se on jonkinlainen tuen osoitus, mutta toisaalta on niitä, jotka haluavat olla pramilla missä tahansa. Minä kyllä suon kaikille samat oikeudet, ja kai ne jo lähes onkin. Miksi tällainen valtava tapahtuma? Nyt puuhataan sitä trans-lakia. Moni asia tapahtuu ihmisen ollessa täysi-ikäinen. Miksi tässä pitäisi kiirehtiä. Harkinta-aika monessa asiassa on vain hyväksi.

Säät ovat kylmenneet, mutta kukapa niitä huippuhelteitä edes kaipaa. Ei jaksa tehdä mitään ja on uupunut ja vetelä olo koko ajan. Auringon ottokin on pahasta, joten näin on hyvä.

Käyttäjä kirjoittanut 01.07.2019 klo 13:47

En minäkään kyllä helteitä kaipaa mutta en pidä tästäkään, kun ei tiedä onko kesä vai talvi. Nyt on lämpöasteita vähän, vettä sataa kaatamalla ja niin hirviä sumu ettei koiria näe pihalla vaikka ääni kuuluu.

Minä ole päättänyt pitää vuoden opintovapaata ja luen ravintovalmentajaksi.Tai siis olen lisäksi poronhoitaja ja teen safarihommia aina kun niitä hommia on. Minua on aina kiinnostanut ravintoa ja nyt, kun sitä voi opiskella monimuotona Rovaniemellä ja osan voi tehdä ihan kotona, niin hain ja pääsin. Lähiopiskelut asun vanhempien luona ja sinne voi ottaa eläimetkin mukaan.

Nyt taidan katsoa jonkun poliisisarjan Netflixistä vaikka musta koko ohjelmisto on aika turha ostos mutta olkoo nyt vähän aikaa. Juuri koskaan en sieltä löydä mitään katsottavaa.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 01.07.2019 klo 15:13

No jopas siellä on säät. On kyllä täälläkin. Kova tuuli riepottelee ja vesi järvessä on vaahtopäillä, lämpöä kuitenkin yli 20 astetta. Ei  parane nyt vesille mennä eikä veneitä ole näkynytkään.

Outo ammatti minulle tuo ravintovalmentaja, mutta uusiahan tulee koko ajan. Olisin itse aikoinani halunnut maalausta opiskelemaan ja kuvaamataidon opettaja siihen kehoittikin, mutta  se tuntui niin epävarmalta alalta, jos ei opettajaksi ryhtyisi. Ja kotona näin tarpeeksi sitä, mitä opettajan ammatti pitää sisällään. Valitsin aika tylsän aineyhdistelmän yliopistossa, mutta pääsin heti työhön ja työ on mielenkiintoista. Että joskus näinkin päin.

Maalausurakka senkun jatkuu. Lähden saunatuvalle penkkejä maalaamaan...

 

 

 

Käyttäjä kirjoittanut 02.07.2019 klo 07:26

Nyt on parempi sää vaikka sataakin. Kävimme jo pitkän lenkin koirien kanssa.

En mie tuosta ravintovalmentajasta itselleni työpaikkaa saa koskaan, enkä edes hae. Voisin ehkä netissä pitää kursseja mutta niitäkin on satoja jo. Suvussa on kyllä urheilijoita ja heille voisin laatia ruokaohjeita. Ja tietenkin oman ruokavalion laittaisin kuntoon. Menin peruskoulun jälkeen kokkikouluun mutta se koulu loppui epilepsiaan, koska oli liian vaarallista olla keittiössä.

Minua ottaa päähän tämmöinenkin asia Tukinetissä eli itsemurhasta puhuminen. Toiset saavat niistä kirjoittaa lähes joka päivä, koska heillä on surkea elämä tai ainakin niin he kirjoittavat. Joka kerta, kun joudun sydämeni takia sairaalaan, ajattelen, että nyt hyppään sillalta alas Kemijokeen. Koska silta on heti siinä sairaalan vieressä, olisi helppoa. Tavallaan, koska me tässä kirjoittelemme aika posiitivisesti asioista, minusta tuntuu, että minulta on viety oikeus kirjoittaa pois itsemurha- ajatuksista. Toisin sanoen moderoidaan pois. En siis tarkoita etten sinulle Mollyan voisi kirjoittaa vaikeistakin asioista.

Ja selitys tähän. Minua kyrsii asiat aina kauan, kuten runoni josta moderoitiin pois itsemurha-ajatus.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 03.07.2019 klo 11:15

Moi Maanvaiva

Kirjoitin sulle jo eilen, mutta teksti kai haihtui taivaan tuuliin tai moderaattorin hampaisiin. Joo kyllä kai itsemurhasta voi puhua ja monet ketjut on täynnä sitä, masennusta ja toivottomuutta. Jokaisella tänne kirjoittavalla on joku ongelma tietenkin. Pääasia kai on, että ihminen on rehellinen, muuten tästä ei ole mitään hyötyä ainakaan itselle. Kerran yksi mielenterveyspuolella työssä oleva ystäväni tokaisikin, että kai tämä työ tuottaisi enemmän tuloksia, jos ihmiset ei filmaisi koko ajan. Ei voi auttaa ihmistä, jos hän ei ole rehellinen, syihin pahaan oloon ei pääse käsiksi ja kumpikin pettyy.

Jos ihminen on pettynyt ja vihainen kai sen nyt näyttää saa!

  • Muokattu moderaattoreiden toimesta 4 vuotta, 9 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä kirjoittanut 04.07.2019 klo 10:26

Hei, nykyisin on ainakin mulla niin huono nettiyhteys ettei tiedä mitä tekstille tapahtuu. Jos olisi Vihreä, sanoisin, että ilmastonmuutoksesta johtuu.

Mulla itsemurha-ajatus on aina seurausta pettymyksestä. Kun on pitkä hyvä aika ja sitten tulee joku ihan pienikin ongelma, alan ajattelee, että hyppään sillalta alas. Vaikka en varmaan koskaan hyppää.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 05.07.2019 klo 09:55

Olipa kauhea aamuherätys tänään. Aamulla neljän maissa huomasin, miten verta nenästä tuli pulppuamalla. Mies piti herättää nenäliinoja tuomaan ja lopuksi talouspaperiakin. Mies oli melkein jo ambulanssia tilaamassa, mutta sain sen estettyä. Menihän siinä tunteja että tilanne rauhoittui. On ennenkin ollut tällaista, mutta ei näin pahana. Liittyneekö huonoon syömiseen. Ruoka ei vain maistu ja se ongelma. Tottakai syön ja yritän valita siitä terveellisemmästä puolesta. Toinen juttu, mikä illalla järkytti oli hyvän ystäväni käytös. Aina yhtä itsekäs ja epäempaattinen läheisiä kohtaan ja minäkin sain osani.  Fyysinen ja psyykkinen vointi kulkee rinnakkain, niin uskon.

Tänään pilvistä ja vähän sateleekin. Tulee  tupapäivä niin uskon.

Koettelemukset saa  usein aikaan kuoleman toiveita monilla, ei kai se niin vaarallista ole..

Käyttäjä kirjoittanut 07.07.2019 klo 15:18

Mullä on lähinnä ongelma etten muista syödä. Oikeastaan ei ole koskaan nälkä eikä jano.

Mulla tuo empaatia menee välillä vähän yli. Kuten nyt nuo Isis-vaimot ja lapset. En kyllä tiedä ansaitseeko ne vaimot mitään empatiaa mutta lapset ainakin. Ja olkoon nyt kuinka paska äiti tahansa, on se kuitenkin aina äiti. Ja siksi haluaisin, että heidät kaikki tuotaisiin Suomeen ja täällä tutkittaisiin ovatko tehneet mitään rikollista. Irakissa tai Syyriasta he eivät ainakaan saa oikeutta. Pitäisi lopettaa tämän asian miettiminen, kun en minä sille mitään voi.

Täällä vaan satelee mutta ensi yöksi on luvattu aurinkoa. Pitää katsoa naisten jalkapallon loppuottelu ja mennä sitten nukkumaan. Ja herätä yöllä ja lähteä katsomaan onko jo hilloja. Ei ole. Thaimaalaiset hillanpoimijat tulevat jo ensi viikolla ja nyt heillä voi olla kova kesä ansaita rahaa. Heitä kohtaan en tunne sympatiaa laisinkaan, koska luonto se määrää onko vai ei marjoja. Li Andersson varmaan nostaa metelin, jos thaimaalaiset eivät ansaitse riittävästi.

Olenpa mie katkeran kuuloinen ihminen.