Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 18.09.2023 klo 17:17 kohteessa Apua, mikä ihmissuhde!
Käyttäjä ask kirjoittanut 18.09.2023 klo 17:17

Hei jouduin suljetulle osastolle ja olen täällä ollut jo tovin, tulin vapaaehtoisena ja joka muuttui pakkohoidoksi, kaveri sanoi että pitää tulla syntymäpäiville ja nyt olen täällä jumissa, kuitenkin kävin äidin kanssa vähän ulkoilemassa, tää ei ole kivaa, sanat eivät tule suusta ulos, vaikka liittyy tähän kaveriin, psyg sairaanhoitaja sanoi että pitää ajatella itseään. Mitä teen? Kirjoitin paperille ja annoin hoitajalle, mutta ei ole sitä todellista syytä vielä selvillä hoitajat ei tiedä, minä olen aivan henkisesti loppu. Kaveri piti minua/ tai pitää avustajan tai ohjaajana. Ei enään kun estin sen, ihan kokonaan. Tympeetä kun sanat eivät tule suusta ulos. Jos en avaudu itsestäni niin jään tänne ja minut siirretään toiseen paikkaan en halua semmoista.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 03.01.2024 klo 16:32

Sinun tilanteesi kuulostaa tosiaan nyt hyvältä. Toivon sinulle oikein hyvää vuoden jatkoa!

Käyttäjä ask kirjoittanut 15.02.2024 klo 20:51

Hyvää viikonloppua ja mennyttä Ystävänpäivää, ehkäpä luokittelen sinut netti ystäväksi 🤗 kivaa päivää sinulle.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 22.02.2024 klo 17:54

Hei! En päässyt teknisten ongelmien takia kiittämään tervehdyksestäsi aiemmin. Se oli kuitenkin kiva yllätys. Minä toivotan sinulle nyt myös oikein hyvää talven jatkoa!

Käyttäjä ask kirjoittanut 14.03.2024 klo 10:53

Hei haluan vielä tänne kirjoittaa, nyt on kulunut aikaa kun olen tänne jotain sanonut, tänään kävi kaveri koirat, täällä asumiskuntoutuksessa. Olo on ollut vaihteleva, osaston jälkeen oli vähän sekava olo mutta nyt parempaan päin. Eilen kävin kävelyllä vähän kauempana kuin ennen. Kiitän eniten huonoa oloani siitä, että päätin muuttaa lähemmäs perhettäni, muuttokin on tulossa. Eli voi olla että jos kirjoitan tänne kanssasi jossain chatista törmätään, olen jo muuttanut. Hyvää kevään jatkoa!

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 14.03.2024 klo 21:43

Hei! Kiva kuulla, että asumiskuntoutukseen vaihtamisen sekavuus on selkiytymässä. Muutto hämmentää aina elämisen kuviot hetkeksi aikaa. Niin ehkä tuo tulevakin muutto, mutta sekin sekiytyy ajan kanssa. Oikein hyvää kevättä myös sinulle!

Käyttäjä ask kirjoittanut 20.03.2024 klo 11:23

Hei eilen oli loppusiivous täällä asumiskuntoutuksessa olin ihan puhki, niin kysyin että voiko tälle päivälle jättää, sehän sopi. Tuli ihan positiivista palautetta että osaaan siivota, äidille soitin mistä aloitan, ja sain lapun mitä piti siivota. Se oli helpompaa, kävin kävelyllä outoa jättää asumiskuntoutus taakseen, mutta nyt alkaa uusi aika, uusi osoite ja uusi talo, ja vähän pitää siellä reenata reittejä, eli kun kaupunki muuttuu niin paljon. Vähän se on turhauttavaaa, mutta antoisaa. Tänään vähän vielä siivoskelen, kun pitää kämppä olla puhtaana kun joku muu asukas tulee tähän.

Käyttäjä ask kirjoittanut 20.03.2024 klo 19:25

Tänään viimeinen terapia, olo oli vähän haikea, mutta keskusteltiin, että näin pitää tehdä, ja terapeuttikin oli sitä mieltä että hänkin muuttaisi minun tilanteessani. Annoin hänelle kortin😃 soitin tänään ohjaajilleni omaan taloon, muutto olisi kuitenkin täältä oulun jonnekin niin päätin muuttaa perheen luo. Kyllä tässä tilanteessa se on hyvä juttu.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 20.03.2024 klo 19:47

Onpa hienoa, että menet elämässä eteenpäin. Varmasti on myös vähän haikeaa luopua tutuista ohjaajista ja terapeutista, mutta uusia asioita ei voi tulla, jos ei välillä luovu entisistä.

Toivottelen sinulle voimia kaikkiin noihin siivouksiin ja muihin tekemisiin, mitä muutossa aina on. Se ei ole ihan pieni homma.

Käyttäjä ask kirjoittanut 09.04.2024 klo 17:33

Asiat järjestyy kun saan tai sain taksipalvelu käyttöön. On mukavaa. Itse liikuin tänään jalan. Pikkuhiljaa mennään eteenpäin..

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 09.04.2024 klo 18:46

Asiat useinkin järjestyvät, vaikka ne monasti saattavat jännittää etukäteen. On kiva kuulla, että etennpäin olet menossa.

Oikein hyviä kevätpäiviä sinulle!

Käyttäjä ask kirjoittanut 10.04.2024 klo 18:41

Yleensäkin kevät on minulle helpompaa, aikaa, kun aurinko paistaa ja lumet alkaa pikkuhiljaa sulamaan .;) kyllä tämä tästä.