Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Apua kaveri suhde muuttui kontrollloivaksi

Käyttäjä ask aloittanut aikaan 18.09.2023 klo 17:17 kohteessa Apua, mikä ihmissuhde!
Käyttäjä ask kirjoittanut 18.09.2023 klo 17:17

Hei jouduin suljetulle osastolle ja olen täällä ollut jo tovin, tulin vapaaehtoisena ja joka muuttui pakkohoidoksi, kaveri sanoi että pitää tulla syntymäpäiville ja nyt olen täällä jumissa, kuitenkin kävin äidin kanssa vähän ulkoilemassa, tää ei ole kivaa, sanat eivät tule suusta ulos, vaikka liittyy tähän kaveriin, psyg sairaanhoitaja sanoi että pitää ajatella itseään. Mitä teen? Kirjoitin paperille ja annoin hoitajalle, mutta ei ole sitä todellista syytä vielä selvillä hoitajat ei tiedä, minä olen aivan henkisesti loppu. Kaveri piti minua/ tai pitää avustajan tai ohjaajana. Ei enään kun estin sen, ihan kokonaan. Tympeetä kun sanat eivät tule suusta ulos. Jos en avaudu itsestäni niin jään tänne ja minut siirretään toiseen paikkaan en halua semmoista.

Käyttäjä ask kirjoittanut 01.12.2023 klo 10:04

Hyvää joulukuun ensimmäistä päivää., voiko sitä niin sanoa ja kiitos kun olet mun kanssa täällä keskustellut, niinkuin sanoit että pärjään, niin taidan pärjäillä.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 01.12.2023 klo 12:43

Kiitos toivotuksesta, se lämmittää mieltä, samoin kiitoksesi. Minusta näyttää, että pärjäät hyvinkin.

Oikein hyvää joulun odotusta!

Käyttäjä ask kirjoittanut 09.12.2023 klo 10:35

https://m.youtube.com/watch?v=TmtVWrAjQyg&pp=ygUidMOkbcOkIG1hYWlsbWEgdGFydml0c2VlIHJha2thdXR0YQ%3D%3D.

Jaan siksi tän kun joulu on yksinäisille vaikeaa aikaa. Ja hyvä biisi on.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 09.12.2023 klo 15:31

Kiitos tästä musiikkituokiosta. Se oli kovin kaunis laulu.

 

Käyttäjä ask kirjoittanut 29.12.2023 klo 11:57

Hei yhden toisen kaverin kanssa on vääntöä katkaisin välit se sotki mun äidin siihen, en halua olla sen kaveri enään kun se ei ymmärrä tilannettani vaikka kerroin sille, ei voi mitään en halua olla hänen kanssaan tekemissä. Saa nähä miten se ottaa sen asian, pikkuhiljaa toivottavasti hänen mielenterveys kestää, mutta minun pitää ajatella itseäni, en halua enään olla niin huonossa kunnossa, päivystyksessäkin kävin ei mitään apua, kotiin vain. Opin ettei kavereita pidä pitää hihnassa roikkumassa, vaikka toisen kaverin tilanne kiinnosti paljonkin minua. Pitää pitää itsestäni huolta näin. Hyvää tulevaa uutta vuotta! Toivottavasti tuleva vuosi on helpompi.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 29.12.2023 klo 16:36

Jos sinulta kysyttäisiin, millaista on oikeanlainen ystävyys tai kaveruus, niin mitähän vastaisit? Kun olet tuohon vastannut, voisit varmaan kertoa ystäville ja kavereille sen, mitä heiltä toivot ja miten itse pyrit olemaan ystävä tai kaveri.

Hyvää loppuvuotta ja vuodenvaihdetta sekä onnekasta uutta vuotta myös sinulle!

Käyttäjä ask kirjoittanut 29.12.2023 klo 17:07

Antaapa olla vähän aikaa tarviin mietintätauon kaikesta sanoin tälle kaverille entiselle ystävälle, ei tajuu niin ei sitten antaapa olla hetken aikaa, miten kaikki katuu päälle yhtäaikaa ensin yksi kaveri alkoi hankalaksi sen takii jouduin osastolle, sitten toinen luulen että tulee vielä että olisin joku kaveri hälle vaikka en ole sitä, kyllä meidän ystävyys nyt kaatuu..😭😨 kun tää alkoi vielä äidin kautta kyselemään minusta kaveri tietää että kun tulee paha paikka niin sulkeudun omaan kuoreeni. Pitäisi kaverin tietää se jo, mutta tää on kun kaikilla on paha olla tässä maailmassa. Ja useilla on onggelmia.

Käyttäjä ask kirjoittanut 29.12.2023 klo 17:13

Minä haluun semmoisen ystävän joka ymmärtää minun onggelmia, eikä aiheuta enemmän niitä, ja joka joka tuntee mut tietää minkälainen olen, ei haittaa jos välillä en soita, eikä haittaa jos välillä estän. Ei haittaa jos en välillä edes ajattele. Ei haittaa jos välillä, toimin väärin olemme kaikki ihmisiä, mutta tommoinen ei käy että äidin kautta laittaa viestii että olen estänyt ja en vastaa puheluihin semmoinen ei käy.

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 29.12.2023 klo 20:35

Hyvä, noista sitten vain muokkaat toiveesi kavereillesi. Juuri tuota sinä toivot ystäviltäsi ja ne kannattaa kertoa heille. Sitten hekin tietävät.

Käyttäjä ask kirjoittanut 30.12.2023 klo 16:53

Mutta kaverin pitäisi jo tietää minkälainen olen, joten antaapa olla

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 01.01.2024 klo 19:32

Sitä mieltäkö olet? Minä puolestani ajattelen, että ihmiset eivät tule aina ajatelleeksi ja siksi kannattaa sanoa toiveensa ja tarpeensa ääneen.

Käyttäjä ask kirjoittanut 02.01.2024 klo 13:33

Juu kun tuntee ja tietää ihmisen hyvin niin, ei tuu tommoisia ylilyöntejä, mutta kaverikin voi tässä huonosti😨😬

Käyttäjä ask kirjoittanut 02.01.2024 klo 13:37

Mutta toivottavasti tää tuleva vuosi olisi parempi. Äiti sanoi että saat apua, vielä kerran tästä, sanoin sille että et saa apua,  välttämättä,nyt olen tyytyväinen kuitenkin.👍🙂

Käyttäjä Eija H (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 03.01.2024 klo 11:54

Nyt en pysy kärryillä tuosta, mitä äiti tarkoitti. Mutta pääasia, että sinä olet tyytyväinen.

 

Käyttäjä ask kirjoittanut 03.01.2024 klo 12:21

Juu olen tyytyväinen ja muutto lähemmäs perhettä tuntuu koko ajan paremmalta ajatukselta. Äiti sanoi että saat apua, ja kun mielenterveys palvelvelut ovat koko ajan tukossa niin mitäs sitten tehdään, onneksi minulla on terapeutti, lääkäri sanoi kun kävin siellä niin kannattaa nyt pitää takoa terapiasta, kun uusi paikka tää asumiskuntoutus ja uudet ihmiset ja koko ajan tulee uusia ihmisiä.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 kuukautta, 2 viikkoa sitten. Syy: Lisäys