Heippa taas kaikki, te uudet, vanhat ja semisellaiset! Hyviä vinkkejä täältä saa ahdistuksenhallintaan, kiitos niistä. Kaakao on minunkin lemppari, keitän sitä joka päivä. Iltamaidon sanotaan rauhoittavan, mutta lämmin kaakao toimii minulla paremmin 🙂. Tänään on ollut eilistä parempi päivä, kummaa, että joka toinen päivä tuntuu paremmalta. Eilen alkoi ahdistaa puolen päivän jälkeen, ja illalla oli surkean masentunut olo. Silloin vain pitää hokea itselleen, että asioita tarkastelee nyt vain masennuksen läpi, ja että totuus piilee jossakin masennuksen tuolla puolen. Sitä voi mainiosti kuvata tuolla väärä ja oikea minä -käsitteellä. Ehkä, en ole varma: tuntuu vain siltä, että jos ahdistuspäivänä jaksaa tehdä joitain juttuja, niin se luo seuraavasta päivästä paremman. Jos ahdistus on tosi voimakasta, niin silloin ei se ei kylläkään helpota millään vippaskonstilla ellei rauhoittavia oteta lukuun. Kävin taas kuntosalilla, ja jaksoin tehdä ihan kunnolla. Huonona päivänä salilla rehkiminen tai lenkki jäävät ihan vajavaisiksi. Ihan kuin ei kehossa olisi yhtään voimaa, vaikka eihän sekään ole totta. Yritän silti huolehtia kunnostani voimieni mukaan. Pyrin myös ruokailemaan kunnolla, vaikka ei aina maistuiskaan. Syön myös ns. terveysjuttuja, vihersmoothieta ja marjoja. En usko, että niistä haittaakaan on. Ja jos kerta stressihormonit on koholla, niin kaipa niidenkin haittavaikutuksia voi jotenkin lieventää terveellisellä safkalla. Toimii ainakin lumelääkkeenä 🙂. 🙂👍. Ja peukkuja kaikille, jälkikäteen ja etukäteen. Mulle joskus psykiatri suorastaan vannoi, että se parempi päivä tulee, vaikka en millään tahtonut uskoa. Mutta tulihan se, otti vain sietämättömän pitkän aikansa. Ja vaikka masennukseni nyt onkin uusiutunut, niin sellainen vahva muistijälki edellisestä kerrasta jäi, että vielä se paistaa risukasaankin.. 🙂🌻.