Delffi kirjoitti 6.7.2017 2:1
Lukossa, Rina ja Pompula mitä teille kuuluu?
Entä aavameri, miten sulla menee?
Mulla itellä on jotenki nyt ollut alakuloinen fiilis.
Enkä oikein tiiä mistä lie johtuu..
Liekkö yksinäisyydestä..
Moi Delffi! Ja moi kaikille muillekin.
Mun kesä on mennyt tänne asti ihan yhdessä hujauksessa. Aika tuntuu menevän ihan älyttömän nopeasti. Mulla oli kesäkuussa aika paljon menoja, koska olin viikon verran ulkomailla ja lisäksi mun piti osallistua yhteen tutkimukseen, joka työllisti aika paljon. Nyt heinäkuussa ei ole paljon pakollisia menoja. No, kuun alussa oli muutamia tapaamisia ja labrassa täytyisi käydä. Lisäksi mulla on muutamia kirjallisia tehtäviä, jotka täytyisi saada valmiiksi ennen elokuun alkua. Kotonakin on ollut paljon tekemistä, koska on kaikenlaista pientä sisustamista ja siivoamista. Osallistuin myös sellaiseen minimalistipeliin, joka oli tosi mukava. Siitä seurasi kylläkin, että jouduin tekemään joitakin keskeneräisiä käsitöitä valmiiksi ja lukemaan kirjoja, jotka halusin lukea. Tekemisen puutetta ei siis ole ollut yhtään. Nyt mulla on ollut selkä kipeänä jo yli viikon. Se on ollut aika pahastikin kipeä, mutta en ole jaksanut mennä lääkäriin, koska tiedän mistö kipu johtuu ja mulla on ollut viime kesäisiä lääkkeitä. Ne lääkkeet kyllä jo loppuivat, mutta kipukin on jo lieventynyt. Kivun vuoksi en ole pystynyt tekemään sellaisia asioita, joita olisin halunnut tehdä kuten mattojen ja ikkunoiden pesut. Mun parvekkeella on aika hurjan paljon kukkia eli niiden määrä on reilusti lisääntynyt viime kesästä. Kukkien istuttaminen ja kasteleminenkin on oma urakkansa, mutta kyllä ne ovat tosi nättejä. Nyt haluaisin vähitellen lähteä enemmän kotoa pois. Kelit ovat kyllä olleet varsin surkeita. Minulla pitäisi olla yksi (tai pari) kotimaan reissu vielä tulossa ja lisäksi haluaisin käydä museoissa, puistoissa, konserteissa ja vastaavissa paikoissa. Liikkumaankin tekisi mieli eli ihan vaan pyöräilemään ja patikoimaan. Toivottavasti tämä selkäkipu nyt vaan hellittäisi kokonaan.
Pompulasta ei ole kuulunut pitkiin aikoihin mitään. Olisi mukava kuulla, miten hänellä menee. Rina oli viime kesänäkin pitkään poissa linjoilta. Olisikohan ollut jossain mökillä tms. silloin?
Delffi: Kun olet valitellut tämän keskustelun hiljentymistä, niin oletko ajatellut, että voisit liittyä joihinkin muihin keskusteluihin. Olet maininnut, että sinulla on mm. todettu olevan Aspergerinpiirteitä ja on suositeltu sopeutumisvalmennuskurssia. Minun perheessä on yksi henkilö, jolla on Aspergerin syndrooma. Lisäksi minulla on myös todettu olevan Aspergerin syndrooman piirteitä. Ei se niin kauheaa tai kummallista ole. Esimerkiksi Asperger-ihmisllä on netissä useampiakin keskustelupaikkoja. Esimerkiksi Facebookissa on Aspergerin syndrooma -ryhmä. Kivaa että olet liikkunut ja käynyt ratsastamassa.
Smöggis: Ota rauhallisesti siellä Mansessa. Muutto vie aina voimia ja uuteen paikkaan tottuminenk ottaa aikansa. Mä yritän usein ajatella niinkin, että mikä olisi vaihtoehto. Tarkoitan sitä, että olisiko sulla ollut jotain parempaa vaihtoehtoa seuraavaksi kahdeksi vuodeksi. Olisiko esimerkiksi työttömänä eläminen kotiseudulla ollut parempi ratkaisu? Sinuna en hirveästi asettaisi paineita sinne kahden vuoden päähän, että niin ja niin täytyy tapahtua. Opinnot ja uusi kotikaupunki voivat tarjota sulle monenlaista uutta joka tapauksessa, jos pidät mielen avoimena. Suosittelen tutustumaan uusiin ihmisiin esim. opiskelukavereihin avoimesti. Minäkin haluaisin käydä Tampereella piakkoin. Se on kiva kaupunki 🙂 Olitko muuten siellä Aasian matkalla?