Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 31.05.2017 klo 14:14

Lukossa, niinhän ne yleensä menee..muttei aina.

Tää viikko on toistaiseksi mennyt kohtalaisesti. Mitä nyt tänää on ollut pää kipeä melkein koko päivän. Lisäksi on meinannut ahdistaa.. mut oon yrittänyt vaan henkitellä.

Ja lisäks tympäsee tämä surkea keli, ku sataa rakeita.. niin eipä sitä ulos viitti mennä.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 03.06.2017 klo 00:09

Hiljaista on..

Tylsää kun SPR:n chatit loppui.
Lisäksi vasta 14.6 on se MML:n chatti ja sekin sitten loppuu kesäksi.

Näissä avoimissa kesksteluissa kun ei kovin mielellään viitsi ihan kaikkea kertoilla..

Saa nähä miten kesä tulee tänä vuonna meneen..

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 03.06.2017 klo 19:24

Joo, kesäkuu alkoi ja monet toiminnot ovat jo jääneet kesätauolle.

Mulla oli viime vuonna tähän aikaan se aivan armoton selkäkipu, joka onneksi parani 3-4 viikossa. Toivottavasti saisin tämän kesän olla terveenä. Viime kesänä mulla oli myös se valokuvaukseen liittynyt projekti. Tänä kesänä täytyy keksiä jotain uutta. Tai onhan mulla oikeastaan urakat jo valmiiksi mietittyinä. Täytyisi vaan saada luotua jonkinlainen aikataulutus ja struktuuri itselle, että saisin hommia oikeasti tehtyäkin. Viime vuonna tähän aikaan olin jo pessyt ikkunat ja parvekelasit sekä laittanut parvekkeen kesäkuntoon lukuunottamatta taimien ulos istuttamista, joka sitten venyikin tosi myöhäksi sen selkäkivun vuoksi. Tämä kevät hurahti jonnekin mustaan aukkoon. Aika on kulunut aivan älyttömän nopeasti. En meinaa tajuta itseäni. Viime vuonna olin henkisestikin huonommassa kunnossa kuin nyt, mutta silloin jotenkin sain mielestäni enemmän aikaiseksi kuin nyt. Vai tuntuukohan musta vaan siltä?

Onko Rina aloittanut pyöräilyn? Mun täytyisi vaihtaa pyörään yksi osa, joka pitäisi ensin käydä ostamassa. Se ei ole mikään vaikea urakka, mutta vaatisi aikataulun ja reitin sovittamista jonain päivänä. Lisäksi pyörä tarvitsisi pientä keväthuoltoa. Vai pitäisikö sanoa kesähuoltoa... Olisi kyllä mukava pyöräillä taas enemmän ja pidempiä matkoja.

Onko Delffillä kesäsuunnitelmia? Onko sulla mitään matkaa tiedossa niinkuin viime kesänä oli se mökkimatka?

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 04.06.2017 klo 11:09

Eipä ole mitään kesäsuunitelmia. Mitään reissua ei ole tiedossa tänä vuonna. Joten aika varmasti kesä menee kotona ollessa ja koirien kans lenkkeilessä.

Lisäksi jo tällä hetkellä mietityttää ja stressaa ainaki yks tuleva juttu..

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 08.06.2017 klo 15:54

Delffi: Mikä juttu sua mietityttää?

Mulla alkaa olla jo jonkin verran kesäsuunnitelmia. Mulle tehdään jälleen terveydenhuollossa tutkimuksia, joissa saan ravata kesän aikana monta kertaa. Sitten on pari matkaa tiedossa. Ne eivät ole mitään unelmamatkoja, vaan pikemminkin sellaisia, että autan ystäviäni ja tuttaviani erilaisissa jutuissa. Ne vievät minua kuitenkin moneen paikkaan Suomessa ja viikoksi ulkomaillekin. Kesän aikana pitäisi myös saada opintoja eteenpäin. Eli kesä tuntuu jo aikalailla täyteen buukatulta. Syksyllä pitäisi sitten olla muita koettelemuksia, jotka aika paljon mietityttävät ja jännittävät...

Tykkäisin vähän harrastaa liikuntaakin. Harrastan toki sellaista arkiliikuntaa kuten kävelyä ja pyöräilyä eri paikkoihin. Olisi kuitenkin mukava alkaa harrastamaan liikuntaa sen itsensä vuoksi. Siis esimerkiksi alkaa käydä pyörälenkeillä ihan vain lenkkeilyn vuoksi. Ja ilman pyörääkin lenkkeilemässä. Saa nähdä onko minusta tämän toiveen toteuttajaksi kesän aikana.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 08.06.2017 klo 16:07

Hirveän hiljasta ollut täällä.

Tämä viikko on tähän mennessä mennyt ihan kohtalaisesti. Tänään on ollut ihan ok päivä.
Tänään kuitenkin koirien kanssa lenkkeily on jäänyt, koska on niin lämmin keli, ettei viitti lähteä lenkille ja lisäksi on illasta tallille meno.
Niin, ja eilen tuli käytyä pitkä lenkki koirie kanssa, joten tänään koirat saa huilia.

Tallista puheenollen, niin maanantaina tulikin pyöräiltyä tallille, mut en kyl tänään jaksa pyöräillä. On ollut sen verran ohjelmaa jo tälle päivälle (Pesula ja liikuntaneuvoja). Lisäksi aattelin että vois lähteä käymään tässä kaupassa pyörällä, koska tässä on vielä reilu tunti aikaa ennenkuin pitää lähteä tallille.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 09.06.2017 klo 10:31

Lukossa: No... ainaki yks hoitoarviointi, joka olis elokuussa.
Mut eipä siitä ehkä sen enempää täällä keskustelussa..

Lisäks vähän jännittää ens ja sitä seuraava viikko..

Mutta joo.. syksyllä ehkä alkaa uus harrastus mulla. Nimittäin aikuisbaletti.
Tallikaverin kans mahdollisesti aletaan harrastaan tuota aikuisbalettia, jos vaan kurssi toteutuu.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 16.06.2017 klo 14:16

Hiljaista on..

Eilen oli verkosto, jossa tuli asioita aika paljon. Mutta ei niistä sen tarkemmin..

Vielä olis ensviikol pari päivää kuntouttavaa, sitten tulee tauko ja elokuussa jatkuu. Yksilövalmentajankin luultavasti näen vasta elokuussa seuraavan kerran, kun hän jää tänään kesälomalle :/

Eli tulee todella pitkä tauko ennenkuin näkee seuraavan kerran yksilövalmentajan, joten saa nähä miten jaksan.. Mut noh, kyllähän sitä viimevuonnakin jaksoi kesän iha ok. Mutta viimevuonna henkinen jaksaminen olikin muistaakseni vähän parempi..

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 17.06.2017 klo 14:53

Hiljasta on edelleen, eikö täällä kukaan muu käy kirjoittelemassa enään?

Tänään onkin tullut käytyä jo noin 5 km lenkki koirien kanssa ja lisäksi kävin pyöräilemässä noin 9 km, ja tulipa tuossa pyörälenkillä käydessä niin käytyä samalla kaupassakin.

Lisäksi jäi yks asia mieityttään vaan entistä enemmän, tämä asia on jo aiemminkin mietityttänyt.. Mut ei siitä ehkä täällä sen enempää.

Tai no, voisin oikeastaan täällä kysästä semmosta, että osaako kukaan sanoa, ett onkohan se kuinka yleistä, että jos on nuori äiti (max 35 v) ja teini-ikäinen (about 13-14 v) tyttö, ettei tyttö asu äitinsä kanssa?

Käyttäjä Tammyka kirjoittanut 17.06.2017 klo 16:26

Ei kai se mitenkään mahdollista muuten ole,mutta voihan lapsi asua esim. isänsä kanssa,sijaiskodissa yms. On totta,että nuoret itsenäistyvät nykyisin yhä nuorempina ja se on tervettä päästä kokeilemaan omien siipien kantavuutta. Yksin ei noin nuori voi vielä asua, ei ole toimeentuloakaan. On alaikäinen ja holhooja vastuussa.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 19.06.2017 klo 00:27

Moikka! Kyllä minä olen edelleen olemassa, mutta olen tosiaan nyt kirjoitellut vähemmän. Mulla on ollut paljon kaikenlaista tekemistä ja menoa. Tämän viikonlopun olen (taas!) siivonnut. Tällä kertaa olen siivonnut keittiötä, eikä valmista tullut vieläkään. Koko ajan koti on kuitenkin mennyt parempaan suuntaan, mikä on iso ilo. Olin myös viikon verran ulkomailla. Se oli ihan kiva reissu. Muuten on ollut ihan tavallista arkea.

Olisin vastannut tuohon Delffin kysymykseen samoin kuin Tammyka. Tekisi vielä mieli kysyä Delffiltä, että oletko varma, että on kyse äidistä ja tyttärestä. Entä jos onkin kyse vaikka siskoksista (ikäero voi olla suuri siskoksillakin)? Tai kummitädistä ja kummitytöstä? Serkuksista? Nuoresta ja hänen tukihenkilöstä? Minulle nyt vain tuli tällaisia vaihtoehtoja mieleen. Delffi varmaan tietää asianlaidan itse paremmin. Nykyään tosiaan on tavallisempaa kuin ennen, että eron jälkeen lapsi asuukin isänsä kanssa eikä äitinsä. Eli se vaihtoehto on ihan mahdollinen.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 19.06.2017 klo 10:49

Lukossa, itseasiassa en ole varma että kyseessä olisi äiti ja tytär.
Enemmän olen ajatellut ett nämä ko. henkilöt olisivat sisaruksia.

Mut mietityttää kuitenkin asia, koska eräs henkilö meinas ett täl yhel ko. henkiköl olis jo peruskouluikäinen tyttö.

Joten en sit tiiä, miten asianlaita on..

Mut joo..

Tulipa käytyä vanhemman koiran kans kahdestaan lenkillä. Jossain välis aattelin käydä pyöräilemässä, ku on hyvä ulkoilu keli ulkona..

Lisäks olis tänää tallille meno, mut toisaalta ei oikein huvittais mennä tallille ku yks (talli)kaveri ei tuu tänää tallille..

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 22.06.2017 klo 22:39

Huoh.. miten voikin joku asia pistää mietityttään niin paljon. Enemmän vaan on alkanut tuo edellä mainittu asia mietityttään (kaksi henkilöä on nimittäin nyt sanoneet, ett täl yhel henkilöl olis tytär).
Pitäis varmaan ko. henkilöltä itseltään jotenki kysyä tuosta asiasta.. mut en tiiä..

Mutta joo..
Nyt alkoi ns. loma, noin 5-6 viikon loma, kunnes taas hommat jatkuu.
Selkä saa vähän lepoa nytten, koska tänään oli aika raskas päivä.
Yksin nimittäin tänään tyhjensin jätesäkeistä likapyykkejä (kierrätykseen meneviä) ja lajittelin ne.

Käyttäjä Delffi kirjoittanut 22.06.2017 klo 22:44

Niin, ja tosiaan vikat päivät meni ihan ok.
Hengissä selvittiin, vaikka vähän meinaskin ahdistaa.
Nyt sitten vain loma on odottelua ja pitää yrittää keksiä tekemistä, luultavasti ulkoilua, jos vaan kelit on siedettävät.

Käyttäjä kirjoittanut 23.06.2017 klo 10:26

Tammyka kirjoitti 17.6.2017 16:26

Ei kai se mitenkään mahdollista muuten ole,mutta voihan lapsi asua esim. isänsä kanssa,sijaiskodissa yms. On totta,että nuoret itsenäistyvät nykyisin yhä nuorempina ja se on tervettä päästä kokeilemaan omien siipien kantavuutta. Yksin ei noin nuori voi vielä asua, ei ole toimeentuloakaan. On alaikäinen ja holhooja vastuussa.

Tietenkin voi asua yksin, jos holhooja on allekirjoittanut vuokrasopimuksen ja joku maksaa vuokran ja muut kulut. Kaikenlaisia järjestelyä voi olla sossun kauttakin.

Minusta kummallista juoruilua selän takana, kun asia ei oikeastaan kellekään kuulu, joten Delffi voisi suoraan sanoa ettei asia meille kuulu.