Yksinäisyydestä ja taloudellisista pulmista

Yksinäisyydestä ja taloudellisista pulmista

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 04.04.2020 klo 13:18 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 04.04.2020 klo 13:18

Olen vähävarainen eläkeläinen. Asun yksinäni kaupungin vuokra-asunnossa. Minulla on edunvalvonta, joka hoitaa hyvin raha-asioitani. Tilanne Kelan kanssa on vakiintunut määrätynlaiseksi. Kuuntelen radiosta ohjelmia. Luen. Katson ja kuuntelen Televisiota. Käyn ulkona pihalla, ja pitemmällä kaupassa. Käytän yleisiä kulkuvälineitä matkustaessani liikenteessä. 

Yksinäisyys ja taloudelliset pulmat rajoittavat tekemisiäni ja menemisiäni aika tavalla. Pikemiten.

Käyttäjä kirjoittanut 13.04.2020 klo 13:18

Minulla on monenlaisia maksuttomia palveluita käytössä, Psykiatrilliset, Terveyskeskus ja Kodinhoidolliset palvelut. 😁😄

Käyttäjä kirjoittanut 13.04.2020 klo 13:22

Apteekin palvelut ovat osittain maksullisia! Mitään ei jätetä sattuman varaan!  😁😄

Käyttäjä kirjoittanut 13.04.2020 klo 14:51

Liikenne-korttini on osittain korvattu, ja osittain maksullinen, siihen saa ladattua aikaa ja rahaa!  😁😄 Käytän sitä liikkuessani yleisillä liikennevälineillä!  😁😄

Käyttäjä kirjoittanut 13.04.2020 klo 15:21

Yksinäisyys vaivaa välillä. Monilla tavoilla seuranhaku on mahdollista, ei tarvitse välttämättä hakea vastakkaisen sukupuolen seuraa, eikä oman ikäistä seuraa. Muunlainenkin seura käy yksinäiselle.

Monia muita askarruttavia asioita ovat mitä ovat nämä asiat, ja kuinka nämä asiat ovat järjestetty.

Yksinäiselle ei nämä asiat ole kovin helppoja. Omat salaisuudet pitää antaa olla, mutta ei saisi tulla aivan vainoharhaiseksi, siitä syystä etteivät kaikki muiden itse järjestelemät asiat käy yhteen omien järjestelyjen kanssa. Nämä asiat kannattaa ottaa huomioon, kuin asuu paikkakunnalla jossa on muita asukkaita, joiden omat järjestelyt ovat heille itsellensä tärkeämpiä.

Käyttäjä kirjoittanut 13.04.2020 klo 16:19

Henkilökohtaisesti olen huomannut etten aina löydä tuotteita niiltä paikoilta mihin olen nämä tuotteet laittanut, muistaakseni, joskus löydän nämä tuotteet myöhemmin jostain muualta! 😴

Käyttäjä kirjoittanut 13.04.2020 klo 16:34

Harvoin itse muistan käyttää kauneudenhoito tuotteitani, mutta minulla on niitä, muistaakseni, aika paljon. Välillä kaipaan jotain kauneudenhoito tuotettani kuin en löydä sitä mistään.  😁😴

Käyttäjä kirjoittanut 13.04.2020 klo 20:59

Pitäisikö pidättäytyä muiden ihmisten uteliaasta tarkastelusta, jotta ei saisi selville miten nämä muiden ihmisten tekemiset ja tekemättömyydet vaikuttavat omaan jaksamiseensa. Joskus tulee hetkiä jolloin ei tiedä mitään kunnollista keinoa saada tehtyä joku askare ja ajattelee etten selviydy tästä millään, kun huomaa naapurinsa tehneen paljon enemmän.

Käyttäjä kirjoittanut 14.04.2020 klo 10:04

Hei, ei haittaa, jokaisella oma mitta ja määrä tehdä tai olla tekemättä. Vai?👍

Käyttäjä kirjoittanut 14.04.2020 klo 12:59

keskustelua kirjoitti:
Hei, ei haittaa, jokaisella oma mitta ja määrä tehdä tai olla tekemättä. Vai?👍

Aivan oikein. Ei täällä voi siltikään ihan mitä vain tehdä. Eikä ole tarpeenkaan.

Käyttäjä kirjoittanut 14.04.2020 klo 13:35

Kävin kaupassa. Laitoin ruokaa ja söin. Odottelen opettajan soittoa. Juttelin koulun ohjaajan kanssa puhelimessa, hän oli sitä mieltä että minulle tekisi hyvää mennä ulos lenkille. Koulu tehtävät ensin. Jos sitten vielä tekee mieli, menen ulos liikkumaan.  😁😄

Käyttäjä kirjoittanut 14.04.2020 klo 16:41

Taidan lopettaa tupakoimisen tänään. Aloin oireilemaan hengellisesti ja ruumiillisesti. Eipä ole kovin kivat tunteet.

Käyttäjä kirjoittanut 15.04.2020 klo 13:08

Tänään pilvistä. Olen ollut kotona. Laitoin ruokaa ja söin. Veljestäni ei ole kuulunut mitään vähäänaikaan, hän soitti ja oli tulossa käymään, mutta ei ole näkynyt, eikä kuulunut mitään.

Käyttäjä kirjoittanut 16.04.2020 klo 08:31

Huomenta. Aamu alkanut ihan kivasti, kuvastimesta näkyy ylipainoinen nainen, onko kuva ihan oikea. 😫  Mielessä kaikenlaista turhaa, ja kello käy, mutta välillä kello yöllä pysähtyy.

Pitää taas tehdä koulutehtäviä, jos osaan.  😫  Ja sitten voisin katsoa vähän internettiä ihan muutenkin, jos löytyisi kivaa asiaa jostain sivulta.  😫  Johon voisin tuhlata vähän aikaani.

Käyttäjä kirjoittanut 16.04.2020 klo 13:33

Kivaa. Sain juuri puhelun, jossa luvattiin minulle ruokakassi. Pitää vain käydä hakemassa.

Käyttäjä kirjoittanut 16.04.2020 klo 19:53

Oikeastaan loppujen lopuksi sain 3 kassillista ruokaa.

Olen nyt jotenkin onneton, vaikka minulla olisi kaikki edellytykset olla onnellinen. Minulla on koti, ruokaa, lemmikki, raha-asiat kunnossa. Ei pitäisi olla mitään hätää. Kaikki ei vain ole niin yksinkertaista ja onnellista. On monenlaisia hankaluuksia sopeutua kaikenkattavaan olemukseen, kuin olisi osittain itsestäänselvyytenä, ja olisi osittain epäselvyytenä olemassa olonsa rajoista ja rajoituksista ihmisen eloon. Ei saisi olla ilman lääkkeitä, joita saisi siitä syystä etten ota rajoituksia tosissani muussa tapauksessa. Esim. Mistä saisi kirjoittaa? Ja millä tavalla?

Pitääkö kuunnella Radiota. Ja katsoa televisiota. Lukea lehtiä, ja kirjoja. Keksiä muuta tekemistä kuin tukinettiin kirjoittamista. Syödä ja juoda. Ja nukkua.