Yksinäisyydestä ja taloudellisista pulmista

Yksinäisyydestä ja taloudellisista pulmista

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 04.04.2020 klo 13:18 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 04.04.2020 klo 13:18

Olen vähävarainen eläkeläinen. Asun yksinäni kaupungin vuokra-asunnossa. Minulla on edunvalvonta, joka hoitaa hyvin raha-asioitani. Tilanne Kelan kanssa on vakiintunut määrätynlaiseksi. Kuuntelen radiosta ohjelmia. Luen. Katson ja kuuntelen Televisiota. Käyn ulkona pihalla, ja pitemmällä kaupassa. Käytän yleisiä kulkuvälineitä matkustaessani liikenteessä. 

Yksinäisyys ja taloudelliset pulmat rajoittavat tekemisiäni ja menemisiäni aika tavalla. Pikemiten.

Käyttäjä kirjoittanut 09.04.2020 klo 13:01

Nyt odottelen että kello tulisi siihen pisteeseen että opettaja ottaisi yhteyttä. Meillä olisi tehtäviä tehtäviksi, joihin en viitsi yrittää yksinäni perehtyä.  😄😣💔🎼🎶🎶🎶🎶🎶

Käyttäjä kirjoittanut 09.04.2020 klo 16:50

Minulle tuli teknisiä ongelmia Firefoxin ja googlen kanssa, enkä kyennyt tekinisien syiden tähden tekemään koulutehtäviäni 😃🎼🎶🎶🎶🎶 Vaan minun täytyi tyytyä siihen ettei google voinut hyväksyä minua koululaiseksi, joka nykyään olen etäopetuksessa kotonani.

Käyttäjä kirjoittanut 10.04.2020 klo 05:48

On Pitkän Perjantain AAmu, Istuskelen ja ihmettelen hiljaista ja rauhallista ympäristöäni, joka ei ole vielä herännyt päivään. Lähestymme pääsiäistä, joka vaikuttaa kovin mielialaani. En osaa suhtautua pääsiäisen viettoon hartaudella, joka liittyy kaikkiin muihin kirkollisiin juhlapyhiin. Minulle tulee auttamattomasti mieleeni kaikki kärsimykset mitä uskonnot ovat harjoittaneet kautta aikojen uskovaisten enkelin siivillä, ja mielikuvituksessa.

Ennenkuin Pitkän Perjantain AAmu, On päässyt käyntiin kunnolla, olen tehnyt päätöksen, etten Juhli pääsiäistä millään erikoisella tavalla. Ja suhtaudun Jumalaan niinkuin muinakin aikoina suhtaudun. Muuhun kaikenlaiseen Kotkotukseen Ja Munatukseen en ota erikoisemmin osaa. Jätän kaiken sellaiseksi, millaiseksi kaikki osottautui. Lainsäädäntö huolehti varmaan lopun sujumisesta ilman Kotkotuksia ja Munatuksia.

Hyvää Pitkää Perjantaita ja Pääsiäistä.

Käyttäjä kirjoittanut 10.04.2020 klo 14:32

Kristinuskon käsitykseen kuolemasta sisältyy aina toivo. Tämä siitäkin huolimatta, että kuolema ja se, mitä ihmiselle kuoleman jälkeen tapahtuu, on salaisuus. Toivoa tuo se, että Jeesus kuoli ristillä ihmisten puolesta ja voitti näin kuoleman vallan. Ylösnoussut Kristus avasi myös ihmiselle tien ikuiseen elämään.

Huolta ja murhetta kuolemasta lievittää siis toivo: kaikki ei pääty kuolemaan. Meille tänne jäävillä on lupauksen mukainen toivo jälleennäkemisestä.

Tämän sanoman turvin kuollut ihminen voidaan jättää turvallisin mielin Jumalan käsiin ja Hänen armonsa varaan.

Käyttäjä kirjoittanut 10.04.2020 klo 16:36

Onhan vaikeatajuista tuollainen Ruoka ja Ruoanlaitto! Saako tässä elävillä olla mitään omia salaisuuksia! Edes sellaisia että mitä ruokaa ajatteli laittaa! Kestääkö usko sen!

Käyttäjä kirjoittanut 10.04.2020 klo 16:57

Uskova ihminen tunnustaa, että maailmassa on jotakin meitä suurempaa – jotain, mitä emme käsitä. Hän hyväksyy, että emme ymmärrä kaikkea, eikä meidän tarvitsekaan. Voimme silti luottaa.

Meitä suuremman, Jumalan, olemassaoloa ei voi tieteellisesti todistaa. Jumala on näkymätön. Tämä saa monet ajattelemaan, että Jumalaa ei ole.

Jos Jumala on olemassa, näin on riippumatta siitä, mitä ihmiset ajattelevat. Monet uskovat Jumalaan sen perusteella, mitä ovat lukeneet Raamatusta tai kuulleet puhuttavan Jumalan toiminnasta.

Usko ei ole vain ajattelua ja tutkimista. Se ei myöskään ole pelkästään kokemuksia. Uskossa on kyse enemmästä, elämää suuremmasta luottamuksesta hyvään Jumalaan Taivaallisena Isänä.

Käyttäjä kirjoittanut 10.04.2020 klo 17:22

Ajattelin laittaa tänään pitkänä perjantaina ruuaksi kalakeittoa. Minulla ei ole maitoa, mutta ajattelin laittaa kalakeiton kalaliemeen, ja vähän sipulia ja mausteita joukkoon. Siitä pitäisi riittää useaksi päiväksi syötävää.

 

Käyttäjä kirjoittanut 11.04.2020 klo 10:39

AAmusta ajantaju heittää, välillä en tiedä kuinka ajan kuluminen oikein on mahdollista. 😄

Päivän alkaessa, minulla on probleema, kuinka ehdin tekemään tänään noin paljon kotitöitä. Saisimpa edes osan kotitöistä tehtyä tänään. Pelottavaa tuo laiskuus, joka vie halut tehdä yhtään mitään tilanteen korjaamiseksi.  😄😈🎼🎶🎶🎶🎶🎶

Käyttäjä kirjoittanut 11.04.2020 klo 11:34

Kaadoin Kloriittia keittiön lavuaariin koska putket olivat menossa tukkoon, ennen se on tehonnut määrättyyn pisteeseen asti.  😄👿🎼🎶🎶🎶🎶🎶🎶

Käyttäjä kirjoittanut 11.04.2020 klo 12:47

Lämmitin kalakeitton ja söin. Samalla laitoin munia kiehumaan munankeittimeeni, Melissa. Juuri äsken tulivat valmiiksi, ja kippasin munat kylmään veteen, että saan kuoret irti munista.  😄🕧🎼🎶🎶🎶🎶

Käyttäjä kirjoittanut 11.04.2020 klo 19:21

Tein Kaakkaovanukasta, mutta taisi tulla vain kaakkaokiisseliä, en laittanut tarpeeksi perunajauhoja. Se on jääkaapissa jäähtymässä, aamulla taidan maistaa sitä vähän.

Käyttäjä kirjoittanut 12.04.2020 klo 13:42

Kävin kaupassa, ja tulin takaisin kotiin.

Tänään sataa tihuttaa. Ulkona tapaa mielenkiintoisia naapureita. Sisällä on hiljaista ja rauhallista. Raivostuttavaa ohjailemista. Välillä en meinaa kestää olla näin lihava, koska minun pitää kyetä olemaan itse, ja en kyennyt laihduttamaan itse. Liikunta tuohon varmaan auttaisi.

Tänään olen epäilyttävästi tehnyt virhearvion, oman itseni suureksi pettymykseksi, tämän tilanteeni selventämiseksi itselleni, ja muille.

 

Käyttäjä kirjoittanut 12.04.2020 klo 19:08

Minulla on probleemia Happy Pancake verkkosivun kanssa, en tunnu saavan valtuuksia käyttää sitä. En meinaa päästä edes omaan profiiliini.

Käyttäjä kirjoittanut 13.04.2020 klo 10:13

Pääsen jo Happy Pancake´iin. Nyt minulla on vain uudenlainen probleema, minun tämä ystävä Happy Pancake´issä, jotenkin en katso voivani luottaa siihen että yhdessä olostamme tulisi mitään, koska hengellisesti se tuntuu liian vaikealta järjestää.  🎼🎶🎶🎶

Käyttäjä kirjoittanut 13.04.2020 klo 11:02

Aamupäivällä, jaoin lääkkeet dosettiin, tuli 3 pilleriä per aamu ja ilta. Nyt täytyy vielä muistaa ottaa lääkkeet ajoissa. 😀😴

Minulla on tressiä psyk. sairaanhoitajani panoksesta hoitosuhteessani. Osallistun uni-tutkimukseen, joka alkaa tällä viikolla ja kestää 9 kuukautta, ja koskee kansainvölistä tutkimusta unen laadusta ja määrästä henkilöillä jotka ovat sairastaneet Fobioita. 😁😄

Kuitenkaan en usko psyk. sairaanhoitajani olevan kanssani samaa mieltä Happy Pancake´in tarpeellisuudesta elämässäni, vain häntä askarruttavat minun mielenterveydessäni ilmenevät epäselvyydet, jotka vievät liian paljon aikaani selvitelläksensä itseänsä.  😁😄