Kivet,
Olen ajatellut sinua ja lukenut mitä olet kirjoittanut, mutta en ole kirjoittanut toviin tänne ketjuun, koska on ollut vähän kiireisempiä päiviä (ihme kyllä).
Tuo laiska, saamaton ja päästään vialla kuulostaa ihan omalta ajatukseltani itsestäni silloin pahempaan aikaan ja osin vieläkin. Myös ajettelin, että kun muuten on elämä ihan hyvin niin miksi pitää itsellä pää sekoilla siihen malliin, että se pilaa koko elämän. Varmaan tuttuja ajatuksia kaikille näiden asioiden kanssa kamppaileville. Masennukseenhan liittyy niin paljon huonommuuden tunnetta, itsesyytöksiä, syyllisyyttä. Minä ajattelin, että pilaan kaikkien lähimmäisteni elämän ja teen heidänkin elämästään helvettiä, joten olisi parempi kun en olisi olemassa ollenkaan. Nyt en ajattele ihan niin. Tajuan, että minä teen parhaani minkä kykenen, eikä ole minun syytä millainen olen ja jos joku lähimmäinen ei tätä kestä niin ei se ole pelkästään minun ongelma jne. Olen ymmärtänyt sen, että olen ihan hyvä omana itsenäni, kun teen parhaani ja olen niin hyvä lähimmäinen kun pystyn. Mutta tämä ajatus on tullut nyt vasta ihan viime aikoina, pitkään tunsin olevani täysin turha ja riippakivi lähimmilleni. Se tunne on sanoinkuvaamattoman hirveä ja surullinen. Tiedän sen.
Kultamitalin saisi Niinistö sinulle myöntää tuosta pyörällä veivaamisesta. Itse olisin varmaan jo delannut jos polkisin 50km viikossa, heh. Aikamoinen saavutus. Ja siihen päälle vielä ne päiväosastolla olemiset. Minusta olet oikea sankari!! Ja tämä kaikki vielä masentuneena. Eipä ihme jos sitten loppupäivän haluaakin jo olla sängyssä.
Mietin, että voisiko se paino junnata lääkityksen vuoksi? Ainakin jotkut lääkkeethän vaikuttavat painoon. Entä kilpirauhasvajis? Siis muistelen, että sinulla oli se? Vai muistankohan ihan väärin..joskushan huonossa hoitotasapainossa oleva kr-vajis aiheuttaa myös kuukautis ja vuotohäiriöitä, kuten myös masennusta jne. Mutta nämähän vain omaa arvailuani.
Toivotan sinulle jaksamista ja toisaalta, ota rennosti🙂👍 Ajattele koko ajan, että teet vain juuri sen minkä jaksat, etkä mitään ylimääräistä. Vaikeaahan se joskus on.
Oikein hyvää äitienpäivää sinulle Ystävä🙂🎂!