Juuri tuo että toiset ihmiset on se ratkaisu. Esim. parisuhde tai vastaava. Siis voisi ainakin kuvitella että se olisi ratkaisu. Mutta sitten tulee vastaan kaikki kokemukset. Pitäisi vain hypätä siihen parisuhteen suohon. Vaikka sitten sillä uskon loikalla. 🙂 Mutta miten saada kukaan kiinnostumaan? Tuntuu että ne vuodet on jotenkin takana päin, kun kävin vielä paljon treffeillä yms. Että enää ei viitsisi mennä.
Mietin sitä että sen takia ei saisi olla pessimisti, kun se vie niin synkkiin olotiloihin. Ja juuri esim. masennukseen. Ehkä.
Sitä itsekin ihmettelen että toiset ihmiset näyttävät vain kiitävän eteenpäin elämässä. Heille ei tapahdu oikein mitään pahaa. Paitsi, olen kyllä sitten nähnyt ihmisiä jotka ovat maan päällisessä helvetissä. Esim. monet juopot.
Juuri se että tekemistä ei ole tarpeeksi, vaan kelailee kämpässään syntyjä syviä. Mutta välillä on sitten niin paljon tekemistä että uuvun. Menee ääripäästä ääripäähän.
Itse juttelen usein ruokakaupanmyyjille yms. ja ihan hauskaa se on, mutta että saisi jonkin syvemmin yhteyden esim. johonkin naispuoliseen henkilöön niin tuntuu olevan vaikeaa. Tuntuu siltä että nuorempana ehkä se onnistui paremmin. Ehkä...
Pitäisi vain rakentaa jotenkin tätä elämää, mutta kun ihminen on mitä on. En tiedä olenko välillä liian laiska. Liian mukavuudenhaluinen.
Musta vaan välillä tuntuu että pitäisi vain ns. loikata jonkun asian pariin ja tehdä sitä täysillä, mutta usein kaikki jää puolitiehen. Kun olin joskus töissä, niin en jaksanut sitä edes kuukautta. Se oli erittäin fyysinen työ. Meinasi aikanaan jäädä lukiokin kesken. Jotenkin taistelin sen loppuun. Ja sitä rataa.
Itsemurhassa onkin juuri se pointtina, että sitten ei olisi enää mitään velvollisuuksia eikä ns. elämän tuomaa taakkaa. Mutta en minä sitä tee silti, vaikka se kiehtookin.
Elämä ei ole reilua, se vaan on hyväksyttävä jotenkin. Yritettävä tehdä asioita. Torsti Lehtinen sanoi että itsemurhaaja ns. tähdätessään sulkee molemmat silmänsä...
-
Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 3 kuukautta sitten. Syy: korjailu