Kai se kiitollisuus on hetkellistä? Niinä hetkinä kun ei särje, kolota, ja vatsa on täynnä.
Minulla on kyllä muitakin ongelmia sovittaa itseni tähän maailmaan. Jos miettii että euroopassa soditaan ja kärsimyksiä, kipua, kuolemaa kokee iso joukko ihmisiä, niin miettii miksi minä säästyisin maailman hädältä? Tai miksi muut ovat oikeutettuja toisenlaiseen elämään kuin ukrainassa? Edellinen on klassinen eksistentialistinen pahan ongelma.
Edellisestä johtuen ajattelen ettei minun elämässä voi tapahtua mitään hyvää, kun en ole "oikeutettu" hyvään. Oikeutuksen hyvään poistan itse itseltäni sairastaessani masennusta.
Miksi toiset eivät sairastu masennukseen ja koe elämän tuskaa? Toiset kokevat muita sairauksia, sotaa, nälkää, jne.
Maailma on pelottava paikka, minulle.
Olisihan se hienoa jos voisi "tahdollaan" poistaa ikävät asiat maailmasta. Tai "tahdollaan" hallita masennusta tai muita sairauksia.
Tuntuu että aina ajatukset palautuu näihin epäkohtiin maapallolla, ja jos ei pohdi isossa mittakaavassa asioita, niin ajatukset menee omaan surkeuteen. Kun ajatukset ovat jauhaneet omat ja muiden ongelmat tulee mieleen että miksen poistu näyttämöltä lopullisesti?
Jos tämä on "testi" niin kyse on äärimmäisestä testistä.