Celianetissä ei o Pettersonin kirjoja, aika ihme kun kaikkea muuta elämänohje kirjoja loytyy?
Kun mä yritän katkasta ahdistusta televisiolla sieltä tulee huvila ja huusi, huutokauppa keisari, weeler dealer, amerikan keräilijät, tai alastomat selviytyjät...edelliset lisää ahdistusta🤔
Toimiko se temesta jossain vaiheessa?
Jonkinlaisina testeinä ahdistus kohtauksia voi pitää. Toisinaan ne saa purettua (harvoin) kun vastaa itselleen joka pelkoon "entä sitten..?".
Maailman kaikeuteen ei saa "järjestystä", siis lopullista; kvanttifysiikalla, filosofialla, elämäntaito kirjoilla, pyhillä kirjoilla. Edelliset kyllä antavat suuntaviittoja ja moraaliohjeita, mutta mitään lopullista vastausta ei löydy.
Lopullinen vastaus vaatisi taas sen yhden kohteen lukitsemista, ja kyseenalaistamisen lopettamista. Edellinen on taas tenmpperamentti, tai tietoisuuden rakenteen juttu. Ketään ei voi pakottaa uskomaan yhteen totuuteen, ei edes itse itseään. Se miten edellinen onnistuu toisislta on mielestäni kiinnostava juttu. Ihmisinä me ei olla toisiaamme huonompia tai parempia suhteessa pystyykö lukitsemaan jokin vastauksen. Vain meidän teot, ja sanat määrittää meidät, luulen??