Riittämättömyys…

Riittämättömyys...

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 03.10.2018 klo 06:45 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 03.10.2018 klo 06:45

Huomenta ja mukavaa viileää päivää.
Välillä on olo viime aikoina ollut kovin tasaantumaan päin ja mielialat ovat pysytelleet kurissa, mutta
olen ihan väsynyt tullessani kotiin koulusta ja minua vaivaa alakuloisuus. En koe olevani riittävä siinä
mitä teen. 😍

Käyttäjä kirjoittanut 30.01.2019 klo 18:02

Kävin ostoksilla ja tapaamassa ystäviäni. 😍 Ystävättäreni tytär oli muuttunut edukseen. 😍

Käyttäjä kirjoittanut 30.01.2019 klo 19:59

Olen hajannuksestani löytänyt ajatuksen pään, kuinka paljon täytyy ryypätä etteivät lainalaisuudet enää päde normaalisti, vain tulevaisuudessa kaikki asuisivat samassa
talossa ja siinä rapussa, missä näin ryypätään, tai käytetään salaa päihteitänsä. 🙂👍
Samaa tilannetta parannellaan lääkeillä, ja hoitosuhteilla. 🙂👍 Kuitenkaan ketään ihan
aikuista ihmistä ei voisi kukaan pitää väkisin raitiina, tai selvinpäin. 🙂👍 Saatipa nuoria.🙂👍

Käyttäjä kirjoittanut 31.01.2019 klo 07:04

Tänä aamuna ottaa päähän mennä kouluun joka on täynnä sijaisopettajia. Varsinaisten opettajien lomaillessa jossain muualla. 🙂👍

Käyttäjä kirjoittanut 31.01.2019 klo 16:31

Taidan keskeyttää kouluni, olen jo liian vanha tälläiseen. 🙂👍

Käyttäjä kirjoittanut 31.01.2019 klo 20:22

Olen lykännyt hiusteni värjäämistä, sain ystävältäni hiusten värjäysainetta, mutta en ole vielä valmis aloittamaan hiusteni värjäämistä. En tiedä miksi kaikki ovat huolissaan ulkonäöstäni ja antavat hyviä neuvoja ja auttavat niin paljon minua ulkonäköni kanssa. En saisi rauhassa märehtiä saamattomuuttani vain minun pitäisi kyetä toimimaan äkkiä. 🙂👍
Olen hidas kaikessa kuin en ole varma siitä haluanko todella tehdä niin tai noin. 🙂👍
Ehkä saan nyt sen hiusten värjäykseni tehtyä. 🙂👍

Käyttäjä kirjoittanut 01.02.2019 klo 15:32

Tänään on saunapäiväni. 🙂👍
Naapuri muutti juuri isompaan huoneistoon tässä talossa. Ensi viikolla on taloyhtiönkokous tässä talossa, käsittelevät korjauksien tekemisiä. En käsitä, mitä korjattavaa on löytynyt. 🙂👍

Käyttäjä kirjoittanut 02.02.2019 klo 09:36

Eilen illalla sain hiukseni värjättyä saunassa, näytän mielestäni ihan hyvältä. 🙂👍
Yöllä heräsin nähtyyn uneen, enkä saanut heti uudestaan unesta kiinni. 🙂👍

Käyttäjä kirjoittanut 02.02.2019 klo 12:12

Jumala on rakkaus, mutta onko Jumala myös ystävällisyys. 🙂👍 Monta kertaa ystävällisyys ei kuulu rakkauteen. 🙂👍😍

Käyttäjä kirjoittanut 02.02.2019 klo 19:24

Herra kuuli heidän huutonsa ja näki heidän ahdinkonsa. Kansa jatkoi paastoaan useita päiviä koko Juudeassa ja Jerusalemissa Herran, Kaikkivaltiaan, temppelin edessä. Päivän sana.

Käyttäjä kirjoittanut 03.02.2019 klo 08:44

Milloin hoitoon
Henkilön kärsiessä skitsofrenialle ominaisista aistiharhoista, harhaluuloista tai ajatuksen ja puheen häiriöistä hänen kannattaa viimeistään lähiviikkojen kuluessa kääntyä lääkärin, psykiatrin tai psykiatrisen avohoitoyksikön puoleen. Jos henkilö on oireittensa vuoksi vaarallinen itselleen tai ympäristölleen, hoitoon tulee hakeutua kiireellisesti tai lähivuorokausien aikana. Skitsofrenialle ja monille muille psykoottisille tiloille on kuitenkin ominaista, että oireista kärsivä ei itse tunne itseään sairaaksi tai torjuu pelon tai häpeän vuoksi ajatuksen hoitoon hakeutumisesta. Jos hän ei tunne itseään sairaaksi ja on itselleen, toisille tai ympäristölle vaarallinen, hänet tulee toimittaa lääkärin lähetteellä tahdonvastaisesti sairaalaan (ks. «Tahdosta riippumaton psykiatrinen sairaalahoito»1).

Riittävän aikainen hakeutuminen asianmukaiseen hoitoon voi kuitenkin estää sairastumisen sairaalahoitoa edellyttävään sekä opintoja tai työntekoa haittaavaan akuuttiin sairausjaksoon. Joidenkin potilaiden kohdalla tahdonvastainen sairaalahoitoon toimittaminen on välttämätöntä, jos potilas on sairautensa vuoksi vaarallinen joko itselle tai ympäristölle eikä hänen hoitonsa onnistu avohoidossa.

Skitsofrenian hoito on yksilöllistä hoitoa, jossa pyritään huomioimaan kunkin potilaan ja hänen elämäntilanteensa tarpeet. Hoidon luonne riippuu suuresti potilaan sairauden ja oireiden asteesta, sairauden vaiheesta ja potilaan sopivuudesta erilaisiin psyko-, pari-, perhe- tai traumaterapioihin. Sairastuneen neuropsykologinen tutkimus on tärkeä ammatinvalinnan ja ammatillisen kuntoutuksen suunnittelussa.

Valtaosa skitsofreniaan sairastuneista hyötyy vaihtelevassa määrin psykoosilääkkeiden käytöstä. Osalla potilaista lääkevaste on erittäin hyvä, kun taas 10–15 % potilaista ei hyödy psykoosilääkkeiden käytöstä. Niiden avulla voidaan merkittävästi lyhentää akuuttien sairausjaksojen kestoa sekä useiden potilaiden kohdalla myös estää uusien akuuttien sairausjaksojen ilmeneminen. Psykoosilääkkeillä on suhteellisen runsaasti erilaisia haittavaikutuksia (mm. painonnousu ja Parkinsonin taudin oireita muistuttavat neurologiset oireet), jotka voidaan yleensä välttää tai minimoida pyrkimällä hoidollisesti pienimpään tehokkaaseen annokseen tai vaihtamalla lääke toiseen. Lääkehoidossa tulee välttää haittavaikutuksia tuottavia liian suuria annoksia ja tarpeetonta monilääkitystä.

Hoitoon hakeutumisesta sen verran etten ole sairaalahoidon tarpeessa, avohoito riittää.

Käyttäjä kirjoittanut 03.02.2019 klo 11:10

Pakonomainen, jatkuva, riippuvuutta ilmaiseva (addiktiivinen) tai humalahakuinen alkoholin käyttö on vakava sairaustila. Psykologisella tasolla pakonomaisen tai addiktiivisen päihteiden käytön taustalla on henkilön taustaan ja elämäntilanteeseen liittyvä ja mielelle sietämätön avuttomuuden tunne. Biologisella tasolla taustalla on päihteiden jatkuvan käytön ja pitkäaikaisen stressin aiheuttama keskushermoston toiminnan muutos. Tämän vuoksi addiktiivisesti päihteitä käyttävä ei yleensä pysty katkaisemaan alkoholin tai päihteen käyttöään ilman ammatillista apua tai katkaisuhoitoa sairaalassa tai katkaisuhoitoyksikössä. Riippuvuutta eli addiktiota ylläpitävä keskushermoston toimintatavan muutos korjautuu hitaasti ja edellyttää 3–6 kuukauden pituista raitista jaksoa. Raitistuminen tai addiktiivisen päihteen käytön lopettaminen edellyttää myös, että henkilö luopuu päihteen käytöstä keinona vapautua mielelle sietämättömistä tunnetiloista. Näistä syistä viikon kestävä katkaisu tai raittius ei hävitä pakonomaista tarvetta käyttää alkoholia tai päihteitä. Pakonomaisesti tai addiktiivisesti päihteitä käyttänyt ajautuu herkästi myös uudelleen päihteiden pakonomaiseen käyttöön pitkienkin raittiuskausien jälkeen.

Diaknoosiin alkoholin haitallinen käyttö.

Alkoholismin ja varsinaisen alkoholiriippuvuuden kehittyminen kestää usein vuosikausia, jona aikana henkilö ei tunnista ongelmakäyttöään tai vähitellen lisääntyvää riippuvuuttaan. Mitä aikaisemmin henkilö kykenee tunnistamaan ja ottamaan vakavasti lisääntyvän ongelmakäyttönsä, sitä suuremmalla todennäköisyydellä hän voi oppia hallitsemaan alkoholinkäyttönsä ja välttämään varsinaisen alkoholiriippuvuuden ja alkoholismin kehittymisen.

Käyttäjä kirjoittanut 03.02.2019 klo 17:59

Tunne siitä että jotain on poissa, enkä saisi sitä enää takaisin. Lopullisuus ja unohdus,
kuin alkoholia nauttiessani, tai määrän lisääntyessä. Ottaa päähän ja tekee mieli humalaan,
mutta siitä tulee kuitenkin fiasco, ja falloni, eikä se mene edes päähän. 🙂👍

Käyttäjä kirjoittanut 04.02.2019 klo 05:08

Kaakkaota tai suklaata, neuvottiin minulle. 🙂👍 Lasken mielessäni rommi pullojani, ja mietin
montako voin ostaa jos ostan kaakkaota sen rommin kanssa. 🙂👍 1 vai 3 🙂👍 Ja mitä sen
jälkeen, menenkö ravintolaan. 🙂👍 Kaipaisin vain ketopinoria että voisin nukkua. 🙂👍

Käyttäjä kirjoittanut 04.02.2019 klo 08:45

Nyt tulin tilanteeseen jossa vesi maistuisi hyvältä, ja kaikinpuolin oikealta muuten mutta ongelmani jäävät ottamatta, ja kiusaavat siten muita, jotka haluavat ongelmattoman alkoholinsa itse. 🙂👍 Siten minulle jäisi vielä juomatonta alkoholiani, jos kävisin ostamassa sitä, enkä joisi kaikkea kerralla. 🙂👍 Mutta voinko ottaa vain vähän kerrallansa. 🙂👍 Vaikka luonnolliset vaistoni sanoisivat " juo pää täyteen." 🙂👍

Käyttäjä kirjoittanut 04.02.2019 klo 20:39

Nyt tämä saisi jo riittää.
Ei näitä viitsi edes itse kunnolla lukea. Olen tänään ollut flunssassa, ja poissa koulusta,
tarkoitukseni oli ottaa, mutta se otti minut ennenkuin kerkesin. Nukuin tosi huonosti
viime yönä, mutta olen nukkunut päivällä. 😍