Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.06.2020 klo 11:13

Ihanaa kuulla sinusta jp. Kyl me tukih. Kans välil siivotaan tääl, mut haluaisin itekkin siivota. En viihdy tuol ulkona, kun pelkään et jotain tapahtuu nyt.

Oon ihan puhki. Joudun pitää housuja., ku ei muita o pestynä. Ja kevyet housut on kans pesus. En saa va aikaseks laittaa konetta päälle, kun ootan sitä huoltomiestä.

Mulla ei o ens viikost mitään hajua, koska meen mihinki ja jne.

Mä voisin soittaa polille ens viikolla, mut pelkään joutuvani osastolle. Tai sitä etten osaa vastata hänen kysymyksiin. Kun en nytkään osaa vastata.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.06.2020 klo 14:32

Kävin kaupassa ostamassa mehua ja jätskii. Raskas oli matka.

Nyt tyttö ilmoitti et on tulossa. Leffoja kattelee.

Onneks on vähän sentään kämppä siivottu.

Huomenna on tukih. Tapaaminen iltspäivällä. Saa nähä mitä teemme. Kauhian raskasta en jaksa.

Väsyttää, vois nukkuu hetken...

Käyttäjä kirjoittanut 14.06.2020 klo 18:23

Kiva kuulla sinusta. Oletko kokeillut vitamiineja väsymykseen? Minulla vitamiinit ovat tehonneet.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.06.2020 klo 19:01

2 leffaa tyttö katto ja söi kebabia. Nyt hän lähti kotiin jo. Mä tein muuta. Laitoin tytön hameeseen kukat, joten hän sai hameen mukaansa.

Mulla on maha vähän kipeenä. Yritän täs samalla syä noi iltapalaleivät. Ekan ja vikan kerran ku syön tänään.

Olin vanhemmilla käymäs. Äiti anto heti lasillisen mansikkamehua. En voinu kieltäytyy. Se tosin autto jaksamaan kotiin, nousta toi loiva mäki ylös. Sain vanhemmilla levätä hetken isän sängys.

Kaupasta ostin valtavasti mehua, leipää ja jätskii. Toisen tönikän laitoin pakkaseen. Toisen söin.

Olen yrittäny tehä noita arvaus sukkia. Mulla on malli ja kun se tehään tasona ni siitä malli. Olen yrittäny laskee ja miettii miten se tehään. Tuleeko siitä sukka ja minkälainen. Sen näkee sit. Epäilen et mul on liian pienet puikot, kun otin jotku vaa. Mulla on noita tasosukkien ja -tossujen malleja puhelimes jokunen.

Tyttö haluis et tekisin hänel topin, mut en osaa virkats ohjeesta. Ja omasta päästä se ei onnistu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.06.2020 klo 19:02

Pikemiten kirjoitti:
Kiva kuulla sinusta. Oletko kokeillut vitamiineja väsymykseen? Minulla vitamiinit ovat tehonneet.

Mä syön aika paljon erinlaiisia vitamiineja.

Käyttäjä Zirkoni kirjoittanut 14.06.2020 klo 21:54

Hyvä et saat jotain syötyy ja juotuu.. tokihan noiden mitä syöt, sisältö on aika pitkälle hiilaripitoista ja sisällötöntä (jäde, munkit, leipä) No leivässä vähä kuitua. Jos täytät vatsaasi herkuilla, niin ei oikee nälkä pääsekään oikeen tulemaan. Sen kun sais vaihdettuu vähä tasokkkaampaan ja ravintorikkaampaan vatsantäytteeseen.

Ei ihme et olo on vetämätön eikä jaksa mitään, jos välillä syö vasta illasta ja sit kun joskus syö, jos syö.. se on jotain ton tasoista höttöä. Pitäis syödä tasaisesti pitkin päivää että jaksais. Tiedät sen varmasti itseki, ja jos syömishäiriöö on ni ei se oo helppoa. Mut kerta onnistut syömään noita makeita ni voisitko alottaa korvaamalla niitä muulla, vähän sisällökkäämmällä syömisellä?
KOkeile vaikka korvata välillä jäätelöö oikeen kylmällä raikkaalla marja tai hedelmäsmoothiella. TOttahan toki jädeekin pitää syödä, se kuuluu kesään ehdottomasti! =)
Onks sulta otettu labroja millon? onko kolesteroli ja verensokeri / muuten verikokeet ok? Jos kolesterolit tai verensokerit heittää häränpyllyä, voi sekin lisätä väsymystä ja muuta, jopa mielialanvaihteluita,

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.06.2020 klo 09:53

aamu valkeni ja taas tarvii päivä saada pulkkaan. TÄnään ois tarjolla kävelyä tukih. kanssa. Saa nähä mihin mennään ja mistä tullaan. Ahdistaa ja pelottaa mennä ulos kävelee. Mut pakko kai se on. Sit on loppu viikko vapaata.

Muuten hyvä, mut smoothien rakenne saa kakomaan. EI tarvii olla kun "rahkas" tai jogurtis klönttejä. Mä en saa omilla laitteillani niin sileetä että se oli täysin sosetta.

Katon sivusilmällä pokka pitää, ja mulla on vielä ainakin pitänyt. EI oikee nauratakaikki asiat. EIlen illalla löysin youtuubist aika synkkiä kappaleita. Kuuntelin niitä ja niiden sanoja.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.06.2020 klo 17:09

Melkein 5000 askelta tuli käveltyy katuja ristiin rastin. Tunti siihen meni, mut kävin vanhemmilla vihanneslaatikot nostamassa ja sit oltiin hiukan istumassa. Juotavaa mulla oli mukana, mut ei oikee tehnyt mieli jua sitä.

Kotona otin pakkasesta jätskin ja loppu pullon kuplatonta kivennäisvettä. Hiukan maha alkoi hiukan sattuu, mut sekin meni ohi sitten. Join tossa vielä omenamehua.

Olo on väsynyt lenkin jälkeen. Hikinen. Mietin mitä vaatteita laitan huomenna päälle, kun ei viitti alkkarein ja topein olla, jos huoltomies tulee kylään.

Vielä pitäisi jaksaa muutama tunti...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.06.2020 klo 21:50

Nyt tiiän mikä se mahan sattuminen oli. Mulla tulee kaik nesteet läpi. Kivaa, jos tä on jatkuvaa. En tiä mitä uskallan suuhuni panna ees.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 16.06.2020 klo 10:07

Hui kun kuulostaa toi sun tilanne huolestuttavalta. Eihän sitä pysy hengissäkään loputtomiin jos kroppa ei hyväksy ravintoa! Kiinteän ruoan vaihtaminen siihen, mikä pysyy sisällä, auttaa ehkä hetkellisesti mutta pitkässä juoksussa sekään ei oikein ole toimiva ratkaisu - suoliston mikrobisto tarttee kuituja auttaakseen sua saamaan ravinteita ruoasta jota syöt. Saatko suoloja mistään? Näillä helteillä nekin on aika tärkeitä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.06.2020 klo 12:51

Ilta oli vielä kaamee, mut yö paransi ainakin hetkellisesti mut. Vielä ei ole rallia tapahtunut. Tosin en olekaan paljoo juonut. Mut tässä iltaa kohen juon enemmän ja enemmän.

Käytiin äitin kanssa leipomossa. Ostin sieltä leipää lisää ja kokeeksi lihapasteijaa ja joku mielen häiriö kun tuli pullapussikin mukaan. Sit käytiin paluumatkalla kaupassa, josta äiti osti mulle 2 purkkii jätskii. Äiti tuo mulle hedelmiä ja juureksia.

Olo on, mikä on. Kylmä jaksan, mut mieluiten olisin ja lepäsin. Jospa huomenna olisi sit vapaapäivä, lepopäivä.

Käyttäjä kirjoittanut 16.06.2020 klo 15:58

Zirkonin viesti kannattaa lukea uudestaan... aika moni jakaa huolen voinnistasi Saloka. Toivon sulle voimia valita viisasti mitä syöt ja juot, pidetään huoli jaksamisesta! jokainen uupuu jos ei mitään vatsa vedä. Sinä tunnet omat syömistavat ja syytkin miksei maistu. Piristystä vaikka suihkusta? jos sulle ei kukaan tule, suihkun jälkeen vaikka kaihtimet kii ja iho vapaana vaatteista rauhassa kuivuu ja olo helpottuu -? jos saa tuulen henkäyksiä läpivedolla tms. Parempaa huomista toivotellen...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.06.2020 klo 11:39

Keskustelua 💗

Yöllä heräsin taas sormen kutinaan ja löysin kaapista 2 vuotta vanhaa kortisonia, joten laitoin sitä siihen. Kutina helpotti ja sormikin on vielä tallella.

Tukihenkilö yrittää ettii jotain sähköpostiosoitetta, mihiin saan ottaa yhteyttä. Saa nähä mitä siitäkin tulee.

Pitäis tota jääkaapin sisälköä purkaa. Juurekset keittää ja soseuttaa. Hedelmät pilkkoo, kuorii ja pakastaa. Ehkä pakastan samoihin pusseihin, mitä oli jo entiset. Lisään vaan niihin lisää.

Oon tos omenamehua juonut. Ottaa vähän kurkkuun sekin.

ai niin, ne raparperit. Mitähän niistä tekis. Pakastn tarvii kyl järjestellä.

grr.. ei jaksa. tänään ainakaan, nyt ainakaan...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.06.2020 klo 09:52

Sormi ei o enää kutinu, mut hiki on et aamusin heikottaa. Mut kun saan litran juotuu, ni kaik on ok. Onneks ei ole menoja.

Tämän päivän teemana on tankata nesteitä ja toivoo et ne imeytyy. Eilen jo pelkäsin ettei, mut ilmeisesti on.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.06.2020 klo 19:28

Yritän jotenki selvitä päivistä eteenpäin...