Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä kirjoittanut 27.06.2020 klo 16:50

On niin kuuma ettei maistu oikein mikään. Eikä ihme. Kissakin oksentelee vettä juotuansa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2020 klo 18:55

keskustelua kirjoitti:
Miksi omasta hyvin voimisesta on niin vaikea pitää huolta?

Niinpä, keskustelua.

 

Isä on kipee, ehkä pahastikki. Se oksentaa kaikki ulos mitä syö tai juo. Joutuu ehkä sairaalaan, jos kunto romahtaa. Mä oon sitä pyöritelly päässäni. Äiti ärisee mulle, kun kysyn isän vointia. Väsyny hänki on.

Tehojuoma on antanu hiukan voimia takas. Söin aamulla loput mansikat ja illalla vähän lakua. Juonu olen, mut en pissaa kovin usein. Paino ei ole tämän kk aikana laskenu yhtään, enemmänki lisääntynyt.

Mun piti siivota keittiö tänään, mut heräsin 5ltä ja nousin 6lta, nii kaikki meni päin mäntyy. Nukuin kyl 13-15.

Päätä on hiukan sattunu taas tänäänki. Maha ei menny sekasin eilisestä laktoosista. Hyvä niin. Mut en rupee nyt laktoosii syömään.

Jalat on vieläkin kipeet eilisestä ja torstaisesta.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.06.2020 klo 19:10

Luin ketjusi viimeisimmät päivät. Olet väsynyt ja masentunut. Voi kun sun olosi helpottaisi!

Musta tuntuu surulliselta. Haluaisin satuttaa itseäni.

Käyttäjä kirjoittanut 28.06.2020 klo 09:04

Jardin Prive kirjoitti:
Luin ketjusi viimeisimmät päivät. Olet väsynyt ja masentunut. Voi kun sun olosi helpottaisi!

Musta tuntuu surulliselta. Haluaisin satuttaa itseäni.

 

 

Miksi?

Käyttäjä kirjoittanut 28.06.2020 klo 09:17

saloka ... Isä on kipee, ehkä pahastikki. Se oksentaa kaikki ulos mitä syö tai juo. Joutuu ehkä sairaalaan, jos kunto romahtaa. Mä oon sitä pyöritelly päässäni. Äiti ärisee mulle, kun kysyn isän vointia. Väsyny hänki on.....

 

Minkä ikäinen isäsi on?

 

....Tehojuoma on antanu hiukan voimia takas. Söin aamulla loput mansikat ja illalla vähän lakua.

 

Kuulostaa, että elät 'energias tuhlausliekillä'. Vähitellen jos saisit monipuolistettua syömisiä, pääsisitkö takaisin elämään 'normiliekillä'?(mitä se sun kohdalla on?)

 

....Juonu olen, mut en pissaa kovin usein. Paino ei ole tämän kk aikana laskenu yhtään, enemmänki lisääntynyt.

 

...nestettä kerääntynyt? Onko sulla missäpäin kehoa turvotusta?....

 

Mun piti siivota keittiö tänään, mut heräsin 5ltä ja nousin 6lta, nii kaikki meni päin mäntyy. Nukuin kyl 13-15.  ....Päätä on hiukan sattunu taas tänäänki....

 

Tuohonki usein vaikutusta syömisillä.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.06.2020 klo 12:13

keskustelua kirjoitti:

saloka ... Isä on kipee, ehkä pahastikki. Se oksentaa kaikki ulos mitä syö tai juo. Joutuu ehkä sairaalaan, jos kunto romahtaa. Mä oon sitä pyöritelly päässäni. Äiti ärisee mulle, kun kysyn isän vointia. Väsyny hänki on.....

 

Minkä ikäinen isäsi on?

 

....Tehojuoma on antanu hiukan voimia takas. Söin aamulla loput mansikat ja illalla vähän lakua.

 

Kuulostaa, että elät 'energias tuhlausliekillä'. Vähitellen jos saisit monipuolistettua syömisiä, pääsisitkö takaisin elämään 'normiliekillä'?(mitä se sun kohdalla on?)

 

....Juonu olen, mut en pissaa kovin usein. Paino ei ole tämän kk aikana laskenu yhtään, enemmänki lisääntynyt.

 

...nestettä kerääntynyt? Onko sulla missäpäin kehoa turvotusta?....

 

Mun piti siivota keittiö tänään, mut heräsin 5ltä ja nousin 6lta, nii kaikki meni päin mäntyy. Nukuin kyl 13-15.  ....Päätä on hiukan sattunu taas tänäänki....

 

Tuohonki usein vaikutusta syömisillä.

 

Isä on tai täyttää kohta 72v, muistaakseni. Nyt hän on sairaalassa, taas. Ei äiti pystyny enää pitää isää kotona, kun oksensi vuorokauden kaiken pois.

En tiä onko jalat ja kädet turvonnu. Sormia ku nyrkkiin laittaa, ni kiristää.

Tiedän et pitäis monipuolisemmin syä, mut....

 

Jp. Älä mun takia itteäs satuta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.06.2020 klo 16:52

Kiva pääkipu ukkosen takii. Tossa jysähtikin aika makeesti ja olo helpotti hetkeks, nyt on taas kipua. Tulin sitä varten jo sänkyyn.

En mä oo mitään järkevää tehny. Jotenki isän juttu lamaannutti mut ja laitto juoksee vessas.

Isä on saanu joko lanssis tai päivystyksessä epi kohtauksen. Nyt hänet on viety osastolle, mut on vissiin tiedoton.  Äiti ja sisko menee kattomaan. Mmä en ehkä mene ollenkaan, ne turvavarusteet kuullosti siltä että ahistun niissä. Eihän äiti sitä ymmärrä.

Käyttäjä kirjoittanut 29.06.2020 klo 14:52

Voimia teille jokaiselle.

Hyvä kun sanoit tuon ukkosen, pitää hoitaa konejutut päiväsaikaan kun jos ennuste pitää paikaansa, voi täälläkin illasta jyrähtää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.06.2020 klo 12:57

Kiitos keskustelua.

Eilen isä puhui yhden sanan lauseita. Juomista eikä syömistä ei ota. Yritetty nokka mukilla antaa vettä. Happiviikset. Ei eilen tunnistanu siskoani. Kova halu on lähtee kotiin, tiedostaa että hänellä on koti, mut ei sitä asuuko yksin. Tiedostaa et hänellä on 2 tytärtä, mut ei muista nimejä. Nä on eilisiä tietoja. Tänään tyttö ja äiti menee sinne.

Eilen käveltiin kaatosateessa kaupasta tukihenkilön kanssa. Ukkosti myös. En pelänny ollenkaan.

Mietin menikö mun lääkepyyntö oikein tk::hon. Uskaltaisko uudelleen laittaa reseptipyynnön.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.06.2020 klo 19:30

Katoin kannasta että se resepti odottaa käsittelyä. Toivottavasti saisin huomen aamulla sen, ni voin samalla ottaa ne lääkkeet kun haen juotavat.

Isä kuulemma puhuu vähän enemmän, mut ei muista meitä ollenkaan. Vauvoina muistaa. Oli tyttö keksiny näyttää kännykällä kuvia taatalle. Syöny eikä juonu ei ole, vaikka hän väittää et olis syöny.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.07.2020 klo 18:34

Sain reseptit, mut unohin yhen lääkkeen, joten huomenna uusi reissu apteekkin.

Isä on parempi jo. Jalat va ei kanna.

Olen tänään yrittänyt siivota täällä, mut ei se missään näy. Yhtä sekaista täällä on, ku ennen siivouksen aloitukstakin.

Nyt painun sänkyyn leipien keran...

Käyttäjä kirjoittanut 03.07.2020 klo 09:44

Minä unohdin keskiviikkona käydä apteekissa ja olin ilman iltalääkettäni. Hyvää jatkoa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.07.2020 klo 15:14

Nyt sain lääkkeen, kyl mua katottiin. Mitä mä muistilleni voin. Pitäis muistilappu tehä, mut sekin välillä unohtuu.

Siskon kissa on hoidossa äitillä nyt.

Kastelin kaikki paitsi yhden kukan. Raahasin jopa isot kukat vessaan ja takas paikoilleen. Vaihdoin 2 ison kukan paikkaa keskenään. Sit ku toi käynnöksen vesi on imeytynyt, ni vaihdan sen paikkaa, viimeistään sitten kun siirrän sen ehkä isompaan purkkiin.

Tänään ei sellai ole mitään. Siivota vois aina silloin tällöin, muuten shillii oloa.

Olo on vähän väsynyt. Mut tv:n kattomista ja käsitöillä saa mennä tämä loppu päivä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 03.07.2020 klo 18:23

Hyvä kuulla isästäsi! Olin huolissani voinnistasi, ja halusin reagoida asiaan jotenkin, mutta en vain keksinyt mitä kirjoittaisin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.07.2020 klo 22:02

Isällä oli huono päivä tänään. Toivon et huominen olisi parempi. Yritin puhuu isän kans puhelimes, mut ei hän halunnu. Kaikki oli va huonosti.

Söin mansikoita, kurkun ja leipää iltapalakdi ja maha täyttyi todella. Oon ihan ähky. Huomiseks riitti mansikoita vielä.