Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.03.2023 klo 10:29

Eilisestä ei kehuttavaa, Menin sohvalle klo 12 aikoihin ja siitä sitten makoilin kunnes menin klo 23 jälkeen sänkyyn.

Tänään heräsin jyrän alle jääneenä. Kurkku on tukkoinen, yskittää, kakoan, nieleskelen, niistän. Yritän hengittää. Sain tos appelsiinimehuu jääkaappikylmänä juotuu jonkin verran. Yritän jua enemmän.

Ajattelin, jos kohta koittais hiukan aikaa neuloskella sukkia tossa, ettei sormet ihan taitoa unoha ja kädet kipeydy.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.03.2023 klo 10:03

TYttö laitto viestiä, että tulee tuomaa pyykkinsä mulle pestäväksi tänään. Hänellä on niitä paljon ja pesukone on rikki, eikä tiä koska saa uuden. Tietää ainakin mitä mä yritän vkl:na tehä täällä. Täytyy toivoo että tuvalla va on vapaata aikaa ja kone kunnossa.

Aloin taas kivasti yskii, kun heräsin. Saa nähä kuinka kauan tämä kestää. Kurkku on jo puutuneen tuntoinen ka välillä kipee. On va pärjättävä.

Eilen jaksoin jonkin verran neuloskella. Tänään jatkan ja yritän taas neuloskella, kunnes voimat loppuvat sit ja meen sohvalle. Ehkä tossa parin h päästä taas. TOsin en tiä kuinka kannattavaa se on, pitkittää sitä tuskaa mitä ennen sitä olo on.

Mut jaa. Kaipa mä otan kutimet käteen ja koitan kutoo. Siivotakkin pitäis taas. ROskia tullu ihan kiitettävästi tohon pöydälle taas. Onneks ne on helppo korjata sit pois va.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.03.2023 klo 09:48

2 tuntia tuli nukuttuu viime yönnä ( 7-9 ). Saa nähä kuinka kauan virtaa riittää tänään ees. Voi olla et se hiipuu ennen ku ajattelin.

Kävin tuvalla, mut ei sinne päässy. Joku oli varannut sen koko päiväksi. Koitetaan huomenna uudelleen. TÄnään oli vielä tyhjää, mut en uskalla varata sitä vielä, kun en tiä mitä huominen tuo tullessaan.

Alan olla kyllästynyt tähän yskimiseen jo. En tiä mitä ruokaa tekisin tänään, ku en ottanut protskuu sulamaan. Ehkä mennään sit pelkällä pussimuusilla. Tosin sillä on ihan sama mitä suuhuni laitan, yhtä pahalle ja ällöltä se maistuu. Juodakin pitäis, alkaa nyt jo aikaisemmin. Ettei sit jää haaveilemaan sitä illalla klo 18 jälkeen.

 

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 04.03.2023 klo 22:54

Sulla on kyllä pitkä tauti, saloka

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.03.2023 klo 11:13

Parin tunnin päästä tarvis jaksaa lähtee kävelee isää vastaanottamaan ja samalla tytttö laittaa mun puhelimeen pankkijutut. Meillä vaihtu pankki vkl:na, ni tarvii kaikki jutut laittaa uudelleen.

Kiva oli köhii limaa pois kurkusta aamulla. Vihertäväksi on aamusin muuttunut ja nyt oli hiukan vertakin mukana. Kurkun limakalvot tai nielun limakalvot vissiin aika kovilla. Enää ei nenäkään valu, vissiin, ainut on että makuulla menee nenä tukkoon. Ruoka ei maita oikee vieläkään. Yrittänyt jotain kumminki syödä joka päivä. Tänään meen kauppaan taas kauppaan ihmettelee, jos vaikka jotain tekis mieli ostaa. Tällä hetkellä ei ainakaan. Ruokaa pitäis ostaa täksi päiväksi, ehkä se on maksalaatikkoa.

Pitkään on tä tauti kestänyt. Ekä loppuu näy. Mut mulla on aika usein se,et joko kestää pari päivää tai sitten kestää kauan. Tämä on näköjään se pidemmän kaavan mukaan. Saa nähä koska tämä loppuu. Voimia hiukan on lisää, mut en sit tiä. Illalla kun laitoin pyykit kuivuu, ni meinas taju lähtee, monta kertaa.Piti puolessa välissä istuu pytyllä ja hengittää rauhallisesti ja koittaa kerätä itteäni. Onneks sen jälkeen pääsi kerää yötävasten voimia. Pelkään tota matkaa vanhemmille. TOsin voi olla, et jos mennes on liian raskasta, ni voin saada apua kotimatkalle, eli kyydin. Pitää va muistaa että menen sinne kaupassa käymään.

Saa nähä miten pärjään tänän, kun oon ilman hupparia. Olen 3 viikkoa kohta ollu 2 paidan kanssa, josta toinen on huppari ollu. Nyt laitoin hiukan ohuemman tuningan. Saa näh tuleeko kylmä tai hiki. Nyt tosin on käsissä vähän kylmiä väreitä, tosin sain pienen aivastus kohtauksen. YRitän pikku hiljaa ottaa elämän syrjästä kiinni. Koittaa pikku asioita tehä ja koittaa sitten levätä myös. Onneks huomenna saan levätä, ni tänään ei ole niin välii jos laitan itteni ihan piippuun.

 

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 06.03.2023 klo 17:51

Huonoja päiviä on ollut. Nyt tuntuu nenä valuvan sen verran, että joku lievä flunssa taitaa olla päällä.

Päivät menee väkisin tehdessä välttämättömimpiä asioita, kuten kaupasta ruokaa hakiessa. Loppuajan makaan sängyssä. Mikään ei kiinnosta.

Saloka, ikävää, että olet niin pitkään ollut kipeänä!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.03.2023 klo 17:58

Jaksoin hoitaa isän ja jaksoin leikkiä kaaoksen kanssa, vaikka makoilinki lattialla. Pankkiasiat meni penkin alle ja joudun huomenna menee pankkiin. Poikkis tulee kuskiksi, kun joudumme menee naapuri kaupunkiin, kun se on vissiin lähempänä kun kaupungissa oleva. Pankkikortti sentään toimii.

Koitan tässä syä maksalaatikkoa, mut parin haarukan jälkeen tuli stoppi kokonaan ja joudun taistelee että saan syötyy tänään. Nyt toi on jo kylmää, mut pakko on syä.

Joutusin soittamaan kotimatkalla tutulle, kun alkoi tuntuu että ei selvii kotiin ilman että joku on läsnä. Onneksi sain voimia lisää puhelimessa ja selviytysin kotiin. Nyt on tosin kurkussa ahdistava tunne, kun on limaa enemmän ku lääkäri määrää. Sit kivat kylmät väreet kropassa menee. E oikee tiä onko kylmä tai mikä. Nyt pitää va kerätä voimia huomisaamuun mennessä ja sitten tehä nopeesti se pankkikeikka ja sitten levätä taas.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 06.03.2023 klo 18:47

Hui sentään, en ole lääketieteen asiantuntija mutta mun korvaani nuo alkavat kuulostaa keuhkokuumeen oireilta? Jälkitaudit voi olla vakavia eivätkä välttämättä mene ohi ilman antibiootteja, joten koetahan pitää huolta itsestäsi.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.03.2023 klo 09:04

Joudun ehkä ma menee äitin kans poliisilaitokselle, äitin asioissa. Mietin jo nyt, miten jaksan mennä sinne.

Oottelen tukaria. Ei o yhtää hajua mitä teemme. En jaksais yhtään tehä mitään. En ees puhua.

Olo on surkee. Kropassa on kipuja. Kroppa painaa. Väsynyt. Sais tän kropan jaksamaan, ni sit varmaan alkais elämä voittaa taas.

Ei mul mitään järkevää oo. Taistelua va. Eilen harmitti, kun äiti soitti ja valitti ku sisko on niin kipee yms. Must se ei välitä ollenkaan. Joudun menee pää kainalos eteenpäin joka paikkaan, jos hän tahtoo. Onneks tyttö kuuntelee ja ymmärtää.

Tänään taitaa olla taistelu maksalaatikon kanssa. Mut se on sen asian murhe sitten.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 08.03.2023 klo 18:14

Nyt tuli minullekin flunssa. Kipeänä kotona olen enkä oikein mitään jaksa. Onneksi kaapeissa on ruokaa ettei tarvitse välttämättä jaksaa mennä ruokakauppaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.03.2023 klo 20:36

klo 12 asti maattu sohvalla, välillä ylös noustu. Kipuja on käsissä, päässä ja jaloissa, ihan järjettömästi. Mut en taho ottaa lääkettä. Olo on ku olis kuumeessa (silloin kun oli), mut ei mulla lämpöö oo. Olen koittanut hörppiä kolaa aina välillä, syöny paketillisen nuugetteja ja puol pakettia lihapullia. En jaksanu taistella muiden ruokien kanssa. Ei jaksa keskittyy mihinkään. Olen puhelimes joutunu puhuu äitin kanssa, ku se soittaa vähän välii ruikuttaen ku sisko sitä ja tätä ja jne. Ei jaksa kuunnella, mut ei voi ollavastaamattakaan jos hätä on.  Saa nähä koska meen nukkumaan. en oikee tiä.ehkä se helpottais oloo, mut samalla voi tulla turhautuminen siihen väsymykseen.

Olen tänään täs makoilessa miettinyt, voiko olla masentunut, vaikka mieliala ol ihan okei? mä pärjään mieeni kanssa paremmin ku lääkkeiden kanssa silloin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.03.2023 klo 08:36

Purjevene, toivottavasti sulla on helpompu kun mulla.

 

Jotenki uni va loppui kesken. Väsy olen, mut ei uni tuu. Tunnen sen väsyn luissa ja yrimussä jo, vaikka en oo kylkeä kääntäny. Pitää va jitenki jaksaa olkkaan kävwklä ja mennä tuolille istuu. Olla pakosta siinnä.

Mut ei mulla taaska o mitään järkevää sanottavaa, joten poistun.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.03.2023 klo 12:52

psykalta soitettiin, hylky tuli. toivotettiin hyvät jatkot ja pärjäämiset.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 09.03.2023 klo 16:23

Saloka, mihin tuli hylky psykalta, terapiaanko?

Minulla flunssa jatkuu. Olen makaillut melkein koko päivän. Vähän lehteä jaksoin lukea välillä. Yritin katsoa telkkariakin, mutta mikään ei kiinnostanut.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.03.2023 klo 19:09

Purjevene, koko psykalle. en saa heidän palveluita. On pärjättävä yksin, jotenkin.

 

pää särkee, särkenyt koko päivän. täytyy kattoo täytyykö illalla ottaa lääkettä. tuntuu va et joku kaivaa silmän päästä irti. koitan täs jua ja syä suklaamunaa.