Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.11.2022 klo 08:55

Tunnin päästä evakkoon. Olen niin väsyksissä. Lyhyet yöunet takana. Saa nähä, sammahdanko nojatuolille. Nyt pitää olla hereillä ja keksii tekemidtä puoleen asti. Sit kamppeet niskaan ja ulos.

En löytäny ku villasukat jätesäkeistä. En oikeastaan jaksanu ees penkoo. Otin ekat sukat jotka tuli vastaan. Nä on oikeastaan ihan kevyet ja sopivat. En muistanu et oon tälläsiäkin tehnyt.

Mut joo, ei mul mitään asiaa oo....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.11.2022 klo 21:05

Ei menny evakko ihan suunnitelmien mukaan. Isän jalat petti alta ja lyyhisty lattialle. Äiti sai pidettyy nii ettei loukannut ja mä juoksin apuun vielä. Ei me saatu isoo +110kg jäykkää ihmistä ylös kahestaan. Äiti soitti häkeen ja pyysi kanto / nostoapua. Jäimme oottaa. Jonkin ajan päästä äitin puh soi ja sossut soitti. Ne oli häkeestä soittanu sossut. Grr 🤬. No jäimme oottaa ketä tulee ja koska. Joku 40 min tai ylikin isä makas kylmällä lattialla puol alastomana ja kun vihdoin apu tuli. Oli isällä tyyny ja filtti. 2 nuorta fiksua miestä tuli ja ne koko ajan kyseli isän vointia ja ne sai isän sänkyyn. Kun porukat lähti, miehet pois ja äiti pesutupaan, juttelin isän kans. Hän sano ettei tuntenu jalkojaan. Mut se oli ehkä vaan se et ne oli kylmät, sillä muutaman h päästä tunto palasi, kun hän on nukkunu peiton alla sängyssä. Kun äiti tuli, vaihdoimme isän vaipat ja housut.

Isä jäi nukkumaan, kun äiti lähti mun kans kukkakauppaan ja kauppaan.

Sit tulin kotiin, enkä osaa syä oikee. En ees jua kolaa. Mitään ei tee mieli ja kaikki saa huonon olon. Oon puskenut kurkusta sitä ja tätä, että saisin energiaa.

Taas alko vuotaa. Samalla oikean kyljen yläselässä (kylkiluiden alimmaiset) sattuu. Paikallistin kivun. Säteilee koko oikean puolelle, ihan ku "umppari pamahtais" tai jokin suolistokipu. Missään asennossa ei o oikee hyvä olla. En tiä menikö isää nostaes vai onko samaa mitä jokunen päivä sit. Jään seuraamaan tilannetta.

Huomen aamulla on taas aikane herätys ja pitää 2h olla okei. Sit saa taas olla omassa rauhassa, ehkä.

La menemme 3 sukupolvee ikeaan. Jos kaikki on okei. Se ei oo ihan pakko tämän päivän hetki olla.

Nyt bb ja käsityötä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.11.2022 klo 12:29

Käytiin tukarin kanssa tokmannilla. Oli pitkästä aikaa ihan ok fiilis mennä sinne. Ei ahdistanut ja pystyin kattelemaan esillä olevia tavaroita. Ostin tytölle pikku joululahjan ja vanhemmille kans. Mulla on jotenkin joku hinku antaa toisille lahjan, ainakin niille, jotka on mua auttaneet.

Sain puhuu tukarin kanssa asioista. Olen ihan ok.

Laitoin siskolle joululahja toiveeksi lankasakset. En keksi mitään muuta. Alkaa menee hermot kun nykuiset sakset äiti on pilannut.

Eipä tässä ihmeempää. Yö oli lyhyt uninen. Heräsin 30 min ennen kelloa taas, eli 8:lta. katotaan kuinka kauan jaksan olla pystys. jos nyt käsitöit ja striimii...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.11.2022 klo 13:44

Musta taitaa tulla vielä isoäiti karvavauvalle tänä vuonna. Mikään 100% varmuus ei ole vielä, mut aika todennäköinen on. Olen ihan kuumeissani ja innoissani.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.11.2022 klo 17:19

Tulin juuri kotiin ja olen ihan uupunut. Yritin tehdä töitä. Huono päivä on ollut. En oikein jaksanut mitään. Söin sentään kunnolla päivällä. Ei ole vielä nälkä ollenkaan.

Nyt pitäisi levätä. Mikään ei kuitenkaan kiinnosta. Olisin valmis jo nukkumaan, mutta vielä pitää jaksaa muutama tunti hereillä.

Saloka, mikä on karvavauva?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.11.2022 klo 02:04

Aamulla jäi lääkkeet ottamatta. Ei olossa tapahtunu mitään poikkeavaa. Ainut on, etten ollu väsyny. Olen aamu n. 8sta asti ollu hereillä. Odotan et ranneke latautuu, sit pääsen nukkuu. Aamulla tyttö soittaa mulle ja kertoo, koska lähdemme ikeaan. Sit tulen kotiin ja jatkan yksinoloani.

Jännittää antaa pikkuj. Lahjat huomenna. En ole ennen antanukkaan. Mitähän tyttö ja äiti sanoo. Pitää va huomenna pakata ne kassiin ja ne kaurahiutaleet myös.

Pääkin taas kertoo olemassa olonsa. Väsy painaa. Pitää va jaksaa.

Petivaatteet vois jokupäivä vaihtaa. On ollu jo tarpeeksi kauan sängys. Pitää va toi liinavaatekaappi pestä ja sit saa noi liinavaatteet laitettuu paikoilleen ja pääsee pesee nämä käytetyt.

Kasvojakin pitäis alkaa muistaa aamusin rasvata. On taas ihan älyttömän kuiva iho kasvoissa. En tiä mitä enää laitan. Olen kesäst asti laittanu iltaisin 4tippaa bio-oil:ia sekoitettuna rasvaseen rasvaan  tänään päivällä laitoin vähän kevyempää perusrasvaa. Silti tuntuu kiristävän. Vois kattoo, jos vkl:na aikaa riittää, jos laittais jonku hoitavan kasvonaamion, ku mulla on 3 niitä. Pitää kattoo.

Laitoin siskon lahjantoivelistaan, mitä hänelle annoin oli pienet lankasakset. En oo keksiny mitään muutakaan. Tänään kun ettisin saksiani, löysin ne astiakoneesta. Äiti oli TAAS niillä kukkia leikelly ja se on kuluttanu saksia niin, ettei ne leikkaa niin hyvin enää.

Sain pitkään tehdyt sukat valmiiksi, vihdoin. Aloitin saman tien kirjoittaa tytön kypärämyssyn ohjetta ylös ja aloittamaan, tekemään sitä. Saa nähä millainen siitä tulee, kun on ihan eri lankaa. Teen sen akryylista. Tehdes se tuntuu lämpimältä ja pehmeeltä. Sanoin tytölle et korvien kohdalle voi tehdä vahvikkeet lopussa sit. Sit tämän jälkeen jatkuu taas sukkatehdas. Sisko toivoo lisää villasukkia lahjaksi. Saahan hän joko valmiit sukat tai sit kortin että sukat tulee hiukan myöhemmin tammikuussa. Se riippuu millainen haippi mulle iskee. Onneks lankana on 3.5mm puikoille sopiva, ni tulee valmiiksikin vähän nopeemmin ku 3mm puikoilla. Ja voin tehä jalkaani sopivat, eikä tarvii tehä 42 kokoisia. Monta hyvää asiaa. Ainut on, et lankaa ei o tääl ylhäällä paljoo ja jos varastosta haluun, tarvii joku olla mukana. Muuten meen paniikkiin /pakokauhuun. Mut oon päättäny ottaa va yhden laatikon tai jätesäkin kerrallaan ja tehä ja käyttää ne langat, ennen ku haen lisää lankoja ylös. Näin pysyis hiuka järjestys täällä ylhäällä.

Kello tikittää jo yli 2. Onneksi saan ehkä as.ulla nukkuu enemmän ku kello 8..tosin jod uni loppuu... mut epäilen et pääsen kohta tutimaan....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 19.11.2022 klo 16:04

Ahdistava päivä, kun tuli lunta. Autossakin on jotain vikaa. Ja tuskailen edelleen lasten joululahjoja.

Miten ikinä jaksan järjestää mitään joulua. Se tuntuu ylivoimaiselta ongelmalta. Haluaisin jättää väliin koko joulun. Tytölle se kuitenkin on tosi tärkeä. En löydä voimia mistään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.11.2022 klo 18:15

3 sukupolvea oli shoppailemassa ja tavaraa tarttui mukaan ihan ok määrä ja rahaa paloi. Oli kivaa tyttöä nähä pitkästä aikaa.

Luntakin satoi ja jäi maahankin tien viereen leijumaan.

Yö oli lyhyt, kun heräsin ennen 10 jo. Hyvin olen jaksanut tämän päivän. Äskön vasta söin ja nyt on maha täynnä.

Sain tytön huppujutun valmiiksi. Eilen tai yöllä aloitin ja nyt lopetin. Tyttö tulee vissiin huomenna sovittelee sitä ja kattoo, tarviiko jotain muokata tai ei. Jos ei tarvii, ni vie sen mennessään.

Nyt pitää ettii säärystimen ohjetta, että pääsen sellaisia tekee tytölle. En tarvii onneks kun silmukkamäärät ylös, muuten kuvio on jo suunniteltu.

Mut kaipa mä tässä lan ettii sitä ja alkaa levätä hiukan aikaa....

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 19.11.2022 klo 19:22

Purjevene kirjoitti:
Miten ikinä jaksan järjestää mitään joulua. Se tuntuu ylivoimaiselta ongelmalta. Haluaisin jättää väliin koko joulun. Tytölle se kuitenkin on tosi tärkeä. 

Voisitteko jutella tytön kanssa siitä mitkä ovat hänelle tärkeimmät asiat joulussa, niin että voisit pyytää tyttöä auttamaan niiden toteuttamisessa? Hän alkaa kuitenkin lähestyä sitä ikää jossa kaikkea ei enää tarvitse saada valmiina - ja jos jotain haluaa siitä joutuu myös ottamaan vastuuta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.11.2022 klo 19:48

Levoton olo. Liian levoton. Toiset väsyivät kauppamatkasta, mä hypin seinillä ku karanut apina. En saa itteäni rauhottuu. En pysty keskittyy mihinkään. Vaikeaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 19.11.2022 klo 20:04

Olo parani ja sain paketoitua yhden ison joululahjan, joka odotti kaapissa. Tein itselleni pari täytettyä sämpylää ja hyvää oli. Pesin myös koneellisen pyykkiä, ja kävin suihkussa. Suunnittelin ensi viikon välttämättömiä tehtäviä. Yritin toimia nopeasti, kun tuntuu, että pitkästä aikaa pystyin tekemään jotain eikä ollut tavanomaisia kauhuja masennuksineen. Tällaista oloa ei koskaan kestä kovin kauan.

Nyt lepäilen lopun iltaa ja menen ajoissa nukkumaan. Voisin ehkä telkkarista katsoa jotakin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.11.2022 klo 01:04

Levottomuutta on edelleen. Pitäis rauhottua nukkumaan, mut ei oikee onnistu. Alan epäillä et siin myrkys on jotain. Viime myrkytyksest sain kans aktiivisuutta ja levottomuutta. Kumpa tä ei menis överiksi.

Huomenna tai ma pitää laittaa lääkärille viestiä TAAS. Mä en voi sille mitään et pitää asioita kysellä. Tääkin asia on koht kuukauden vaivanut.

Tyttö laitto äskö viestii et on vahingos raapinu luomensa verille. Sanoin sille et pitää sitä puhtaana ja soittaa tk:hon maanantaina tai tiistaina.

Huomenna pitäis tehä kasvissoseita ja sit sosekeittoa. Käyttää kaikki jääkaapin juurekset soseeksi. Vois kokeilla uutta kuorimaveistä, jonka tänään ostin. Pitää vissiin laittaa päivällä tiskikone päälle myös.

Mul on todella levoton olo. Ei nukuta ollenkaan . Koko ajan ajatukset harhailee ja koittaa saada mut nousemaan tästä peiton alta, sängystä, ylös. Taistelen sitä vastaan ja kohta pakotan itteni pian nukkumaan. Alan sammuttaa valon ja alan laskee ja rentouttaa lihaksia. Se joskus toimii ja joskus sitten ei.

Huomenna äiti on sanonu et tulis. Samoin tyttö sano et tulee pikakäynnille. Et ohjelmaa olisi aika paljo. Ma varmaan alan siivota kaappeja ja laittaa petivaatteita, pyyheliinoja yms sinne ja keittiön tavaroita paikoilleen. Ettei kovinkaan kauan tarvii jääkaapissa pitää suolaa, sokeria, ruishiutaleita mm.

Mut kaipa mä alan pakottaa itteäni...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.11.2022 klo 09:33

Aamulla oli väsynyt ja masentunut olo taas. Lopulta nousin ylös. Tuntuu uuvuttavalta tehdä mitään. Aamupalaa sain laitettua itselleni ja söin. Ahdistusta on kovasti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.11.2022 klo 11:08

Yö katkonainen. Mut onneks ohi.

Nyt vaan oottelen, koska vieraita tulee. Koska telkkarist alkaa urheilu.

 

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.11.2022 klo 15:54

Olen jaksanut pestä pyykkiä monta koneellista. Ensin oli toivotonta aloittaminen, mutta vähitellen olen pessyt päivän mittaan. Nyt olo on parantunut jonkin verran.

Kävin ruokakaupassa ja ostin huomiseksi jauhelihaa, kun sain tuoretta. Ajattelin tehdä siitä jonkinlaisen kastikkeen. Tyttö tykkää siitä.

Siivotakin olisi pitänyt, mutta ei ollut voimia. Imuroin pelkästään makuuhuonetta vähän. Suurimpia pölypalleroita otin pois varsinkin seinänvieriltä.