Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 31.05.2022 klo 17:03

Lepäsin ja luin vähän. Voimat alkaa palautua, ainakin hetkeksi. Pystyn kohta lämmittämään ruuan. Huimausta ei ole enää.

Pitää käydä läpi tytön vaatteita. Kesävaatteita ei ole tarpeeksi ja täytyy katsoa, mitä tarvitsee ostaa. Paljon on jäänyt pieneksi viime kesästä. Tänään en jaksa enää näitä selvitellä. Pitää joku toinen päivä yrittää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.05.2022 klo 19:37

En taho syä, en enää ikinä, mut mun on pakko. Mut pitkittää voin syömiäni leipiä....

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 01.06.2022 klo 07:02

Saloka, Purjevene, tuhannesti voimia teille! Miksei nää vastoinkäymiset lopu?!

 

Istun asemalla ja kohta junassa. En mennyt polkupyörällä koska en osannut tai kyennyt pumppaamaan renkaisiin ilmaa sekä olin väsynyt. Ja ulkona sataa.

Tyhjä olo, myös inho, koska en ole treenannut. Kesäloma kun alkaa niin istun koko kesän pianon ääressä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.06.2022 klo 10:59

Aamulla oli paljon ahdistusta ja vaikea jaksaa laittaa aamiaista. Tyttö lähti pari tuntia sitten kouluun. Yritän miettiä, jaksaisinko jotain tehdä. Pitäisi jaksaa siivota edes vähän. Odotan, että tulisi parempi hetki ja pystyisin aloittamaan. Viime päivinä mikään ei ole sujunut aloittamisenkaan jälkeen, kun olen pakottanut itseni aloittamaan. Olen varmaan liian kuormittunut ja väsynyt. Ehkä luen ja kerään voimia ensin.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.06.2022 klo 11:02

Kiitos, Eieiei. Voimia myös sinulle!

Minulla ei edes ole nyt ollut mitään suuria vastoinkäymisiä, ja silti voin niin huonosti melkein koko ajan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.06.2022 klo 13:10

Kiitos eieiei. Ja voimia multakin.

 

Eka kone pyöriny. Ihmettelen kun oli lämpimät vaatteet ku tuli koneesta. Nyt on lakana ja pyyhepyykkiä. Sit pitäis joskus ne jaksaa ripustaa.

Olin vissiin ni kauhian näköinen, ettei äiti pistäny siivoo. Yritin, mut en jaksanu. Nytki istun sohvalla keräten voimia et jaksan hakee lakanat pois koneesta.

Äiti onneks lähti. Huomen voi olla et joudun menee isää avustaa. Mut sen näkee huomenna sit.

Pelottaa huominen. Jos lääkäri käskee menee päikkyyn. Ei mulla o huomen eikä pe aikaa.  Enkä mä muutenka haluu sinne.

Olen väsyny jo nyt.... olenhan ollu ylhäällä n. 1.5 h.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.06.2022 klo 19:23

Sain lakanat ja pyyhkeet kuivuu, vielä olisi vaatteiden laitto kuivuu. Muistin äskön nekin on laittamatta. Kyl mä ne kohta laitan, kuhan jaksan. En uskalla lähtee punnertaa nyt, ku söin just iltapalan, muuten voi käydä köpelösti.

Huominen lääkäri ahdistaa. Onneks se on aamulla jo. Sit sen jälkeen odotusta, joutuuko menee isää vastaan ja kävelee ton mäen. Mitähän se lääkäri sanoo ja tekee. Jos yhtään ennustan, ni ei mitään. Pyörittää sormia ja ihmettelee.

Tein muutaman kerroksen pupuakin. Ei o oikee jaksanut pyykkien jälkeen tekee yhtikäs mitään. KOittanut jua, ettei se vedä vajaaksi. KOhta onneks pääsee nukkumaan ja aamulla mulle aikainen herätys....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.06.2022 klo 20:47

Sain pyykitkin (vaatteet) kuivumaan. Sain /muistin piikin ottaa. Nyt ootan n. tunnin, varuiksi. Sit sen jälkeen kohti sänkyä.

Tietääkö joku mikä siinä on, kun ei voi kasvoihin mennä mikään. Jos huuhtelen, pyyhin märällä, rasvaan ym, alkaa päässä tuntuu että kohta lähtee taju. Vanulapulla pystyn pyyhkimään. Se hiukan rajoittaa asioita ja aina tarvis olla istumassa, kun kasvoihin jotain laittaa. Onko se jotain pakokauhua tai pelkoa, mitä en itse tunne. En tiä.

Olen ihan naatti tästä päivästä jo, mut annas ku menen sänkyyn, ni oon pirtee. HUomiseksi on luvattu sateista päivää. Menen bussilla lääkäriin. Huomenna pitää koittaa täyttää tiskikone ja tiskata vuoka. Toi lattian pyyhkiminenkään ei ole mikään mahottomuus. Keittiön lattia tarvii vanhanpiian tapaan eli polvillaan.

Kaupasta tarvis sokeria ja margariinia. Muuta ei nyt tarvis, mut leikkelettä ei olis mahottomuus. Mitähän muuta sieltä vois ostaa. Juotavaa ainakin, ehkä jätskiä. En viitti kaupan mehukeittoa ostaa, kun niissä on hintaa ja sit niissä on krämmäleitä. Ja omatekemä on omatekemä. Pitäiski kattoo lisää mansikoita. Mahtaisko vadelma sopii raparperin kanssa? Miksi muuten kaupoissa ei myydä pakasteraparperia? Vois viikonloppuna taas tehä mehukeittoa lopuista mansikoista ja raparperista. Nyt tä on pelkkää raparperia, mut mulla on sitä pakkasessa ihan sairas määrä. On siellä karpaloitakin, miettisin, jos upottais muutaman marjan mehukeittoon. On mulla pakkases tyrnimehuakin, mut sitä ei voi jua kun joka toinen päivä tai harvemmin, ehkä. Kesäksi on kylmiä juotavia vielä jäljellä, teetä ja mehua. En mä ainakaan nestehukkaan kuole, kuhan jaksais vaan tehä. Se parin jääpalan laitto kannuun on muka niin pirun vaikeeta aamuisin, tai mun aamuisin. Jos siis JOS, pe aamulla herättyä tekis tyrnimehua, siihen ei tarvii sokeriakaan kun tekee niin laimeeta. Maustaa vaan veden, niin ku sitruuna ja limevedessäkin.  Mitäs muuta mä voisin tehä? Mul olis mehulinko, jota en oo vielä ikinä käyttänyt. En tiä miten sitä käyttää. Mitä siihen laittaa. Se olis helppoo jos pystyis appelsiinia ja mandariinia käyttää, tekis niistä mehuja muiden juttujen kanssa.

En ole ma jälkeen puhunu tytön kanssa, eikä tyttö oo mitään yhteyttä ottanut. Jollen huomenna pääse kauppaan, menen perjantaina sinne sen jälkeen kun oon ruuan heille tehnyt. En tiä miksi teen heille ruokaa, kun paskaa saan niskaani kumminki, nykyään häneltäkin. Mun pitäis miettii sen laatikon suhteen paljon. Paljonko lihaa, paljonko keitän makaronia, paljonko vesi-munaa. Eniten jännään tota makaronia.

Mut joo, mä taidan lopetella ja alkaa kohta lähtee kohti sänkyy....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.06.2022 klo 07:23

Heräsin kellon soittoon kesken unien. Väsyttää. Pitäisi syödä jotain. Sitten pitää lähteä viemään autoa korjaamolle. En haluaisi lähteä mihinkään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.06.2022 klo 12:11

Lääkitystä lisättiin, eli nyt syön sit rauhottavaa, melatoniinia, 2 mielialalääkettä ja psykoosilääkettä päivän aikana. Saa nähä kuinka hulluksi tuun.

Ekaa kertaa mult kysyttiin, käytänkö huumeita.

Lähete menee tk:n psyk. Hoitajalle ja sieltä vissiin johonki joskus, ehkä.

Lanssi vei isän sairaalaan taas.

Nyt lepään hetken ja sit meen siivoo keittiöö....

Käyttäjä kirjoittanut 02.06.2022 klo 16:15

On sulla vaan kova lääkitys, toivottavasti auttaa. Saako noita ripoteltua pitkin päivää vaan pitääkö kerralla syödä kaikkia?

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.06.2022 klo 17:07

Saloka, hyvä että lääkäri arvioi lääkkeet uudelleen. Kunpa ne parantaisivat oloasi.

Minulla tämä päivä on mennyt jotenkin. Tein vähän töitä ja kotona olen ollut sen jälkeen, kun vein auton. Välillä ahdistaa kovasti ja välillä on siedettävä olo. En jaksa oikein mitään tehdä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.06.2022 klo 17:39

vielä ei ole mitään erikoista tullu lääkkeestä. Samalla tavalla jatketaan. Sain syötyy aikaisemmin, mut huonosti siinä kävi. Aloin täristä ihan hullunlailla ja tuli niin sairaan huono olo. Lopulta kävi mitä kävi. Nyt ei tärisytä enää. Koitan juua tässä, ettei nestevajautta tuu.

Isästä ei oo kuulunut mitään. Ahdistaa ne tiedot kun äiti oli melko hätäisesti soittanut häkeen, kun ei tienyt enää mitä tehä. Oli luullu että isän loppu tuli nyt, ilmeisesti.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.06.2022 klo 19:20

Lämmitin loput ruuat ja söin. Luin lehteä. Pesin pari koneellista pyykkiä. Ne on varmaan valmiit jo ja pitäisi taas ripustaa. Miten yhden koneellisen ripustaminenkin voi tuntua niin valtavalta urakalta.

Pitäisi siivota, mutten taaskaan ole jaksanut millään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.06.2022 klo 20:21

lehmus55 kirjoitti:
On sulla vaan kova lääkitys, toivottavasti auttaa. Saako noita ripoteltua pitkin päivää vaan pitääkö kerralla syödä kaikkia?

Lehmus, otan mieliala ja psykoosilääkkeet aamusta, alku illasta rauhottavan ja ennen nukkumista melatoniinin. Silti tuntuu paljolta.

Ei o sellai mitään vielä tullu, pää on hukan kipeenä, mut voi johtua väsymyksestäkin.

Mietin koska menis sänkyyn, et jaksaa ennen 9 herätä.