Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.05.2022 klo 12:02

voi v.... s.....p....   Olin henkisesti varautunut, että menen pyykkikoneellisen pesee. No mä menin tuvalle ja varaamaan aikaa, onneks silmiini osui PESUKONE, ei hemmetti, se on vaihdettu ja on ihan erinnäköinen ja oloinen ja omituinen. Lähdin vähin äänin pois kotio ja soitin äitille että hän saa tulla mun kans pulmaa ratkaisemaan, eli miten pesukone toimii. Ehkä se on yksinkertainen, mut mulle se on tikittävä aikapommi.

Alaselän kipu on päällänsä. Nyt vasenta lonkkaa sattuu kilpaa oikean kanssa. Missään asennossa ei oo hyvä olla.

Tytön poikkis tulee hakemaan rahaa tänään tossa muutaman tunnin päästä. Sit tyttö ja poikkis menee mökille yllärikäynnille hetkeks. Mä sponssan matkan ja eväät.

Ketuttaa kun pientä oravaa. Miten yks pesukone voi näin saada olon kettuuntuu. Vois vaikka kiukkuspäiten pyykit lejitella kerranki mustiin ja muihin. Mulla olis niin paljo pyykkiä täällä, et äiti ei uskokaan. Pelkään et se alkaa sit ti käskee pesee kaikki kerralla. Mä en tosiaan sitä urakkaa ala laittaa itelleni. Pitää varmaan maanantaina mennä varaamaan tupa valmiiski sitten, kun tietää koska äiti tulee.

Päätäkin tuuppaa särkee. Onko se nesteistä kii vai unesta tai ketutuksesta. Vois oikeastaan alkaa sukkia kutoo.....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.05.2022 klo 15:17

En ole saanut siivottua enempää ainakaan vielä. Kävin kyllä kävelemässä pienen lenkin äsken. Siitä tuli huonompi olo psyykkisesti, mutta kai se tekee hyvää fyysisesti, että liikkuu välillä. Tänään en jaksanut lähteä minnekään syömään. Eineksen söin lounaaksi.

On mukavaa, että on sateinen päivä. Pidän sateesta. Pilviset päivät ja sadepäivät ovat suosikkejani. Useimmat ihmiset kokevat toisin. Minulle taas aurinko tekee jotenkin pahaa. Auringossa tulee nahistunut olo, enkä jaksa enää sitäkään vertaa kuin muutoin. Sateella pysyn hiukan virkeämpänä, vaikkei se kovin paljon vaikuta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.05.2022 klo 15:28

Poikkis kävi hakee rahaa. Annoin 70e ja jätkä meni hiljaiseksi. Se jähmettys ihan täysin ja meni lukkoon. Ja mä naureskelin. Tytöltä sain kuulla kunniani, ku annoin niin paljo.

Heillä olisi tarkoitus mennä 70-80km päähän vielä tänään ja tulla sieltä pois. He menevät moikkaamaan mun vanhempia, mökille. Mut voi olla et suunnitelmat menee päin mäntyy vielä.

En o jaksanu mitään tänään tehä. En ees viä roskapussia. JOs huomenna veisin sen sitten. On pitänyt kuivapestä lattiat ja kaikkea muutakin tehä, mut ei yksinkertaisesti jaksa. Nytkin katon kelloa koko ajan että kello kävis 19, et pääsen tekee leipää itelleni.

TOi vasen lonkka, tai mikä lie, sattuu edelleen. Joudun istuu sellai vammaisesti, joka ei oikee tee hyvää tolle kivulle. Ehkä mä tyydyn kohta ja otan siihen siihen lääkkeen, jos vaikka auttais tohon vihlontaan.

Sukkia sain aavistuksen eteenpäin. Nyt laitoin valon, että näen mitä tehä. Sohvani on niin epämukava, joten siinä ei paljoo maata. On tyydyttävä tähän tuoliin.

Oon koittanut juua, mut oon teetä vasta saanut 1-1,5 litraa alas. Sitä mehukeittoa en oo jaksanu tehä tänäänkä. Onneksi marjat ja raparperit pysyvät pakkasessa.  Huomenna jos en jaksa tehä keittoo, ni vois tehä kylmää teetä. Alkaa sitä juomaan.

  • Muokattu moderaattoreiden toimesta 1 vuosi, 11 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.05.2022 klo 17:11

Keitin tos desin täysjyväriisiä ja söin sen ketsupilla. Nyt on sit huono olla. Parempi olo oli ennen syöntiä.

Tukarikin kysy kuulumisia. Kirjoitin sille et mä sanoin että pärjään, mut on luotu pärjäämään.

2h päästä suunnilleen iltapala. Ootan ilolla sitä. Ne leivät on niin hyvii ku käyttää mikron kautta.

Mietin, uskallanko jua teetä tässä vielä, vai tuleeko huonompi olo. Tyhjään mahaan ei tuu, mut nyt kun poikkesin syömisestä.

Viikon päästä on lääkäri. Saa nähä mitä siitäkin tulee. Kuinka kiukkusena lähden sieltä pois. Voi olla, etten saa mitään apua sieltä.

 

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 27.05.2022 klo 18:00

Moi.

Youtubesta voi katsella nyt live streamina johnny deppin oikeudenkäyntiä. No se kiinnostaa ketä kiinnostaa mut 1milj.katsojaa sillä oli... ...  mut kyllästyin ja laitoin pois. Mut mun telkka meni siitä vähän sekasin (telkan kautta pystyn kattomaan toutubea, areenaa ym.) ? Meinasin sen jälkee  nimittäinlaittaa suomalaisen sääksiliven mutta kuva oli epäselvä ja näytti viedä edellistä videota ja sääksiä siellä jossain sössön seassa. Just, ehkä mä meen vaan suihkuun kun se seuraavaks "listalla". Ei mulla mitään listaa ole.

Purjevene, pidin itsekin siitä että tänäön sataa. Menin koirien kanssa tunnin lenkin.

Se on mukavampaa kun vähän viileä tuuli käy. Kauheeta kyytiä paahdoinki menemään. Välillä vasenta jalkaa vilho ku siin on se joskus loukkaantunu nilkka. Mut sit se kipu katos jossain kohtaa. Olin sillee et vau, ok. Mun poitsu nukkuu ihan reporankana tuol makkarissa, välihuomio. Mä kävi kaupassa ja en osannut kyllä ostaa sieltä mitään järkevää. Youtubettajan videon katselemisen (kuuntelemisen, puhelin taskus ja napit korvilla ja videoiden automaattinen toisto päällä) jälkeen missä hän sanoi (nyt kerään vain voimia seuraavaa kertaa varten, katson sarjoja, syön herkkuja ym.) Jälkeen mieleen jäi ilm.tuo herkutteleminen ja voimien keräys. Ostin jäätelöä, pitsan ja sipsipussin. En osannut ostaa muuta 😮 ja rahaa oli vähän. Mutta kotimatkalla tulin ajatelleeks muita ruokia ja että pitäähän JOTAIN ruokaa olla. Ni poikkesin toiseen kauppaan. Juusto ja kana oli mielessä. Juusto oli euron halvemmalla ni ostin sit sitä kunnon köntsän. Pitää raastaa ja pakastaa se juustoraaste jos ei toi muuten mene. En ees tykkää tost juustosta x) sit ostin sika-nautaa, mitä en osta ikinä enää ku nautaa vaan. Mutku raha. Sitte parsakaalin mut varhaiskaali ois kyl mielessä! Nojaa se siitä mun ostoksista. Olo on kyl rapea. Ja selkää nii  jomottaa.

Mut tost lenkkeilyst vielä ni ette usko kui mul oli energiaa ku mä paahdoin sen lenkin. Onneks mun koirat on viel nuoria, en tiedä mitä teen ku vanhempi joskus vanhenee. Ku mä saan sen idea että lähdetään lenkille ni se pitäis lähteä sitte kanssa ja muuten äkkiä. Mut koirista vielä ni kyllä ne lensi semmosta rallia keskenään isolla hiekkakentällä. Hepuliksi sitä kutsutaan. Kärsivällisyys...ei ole. Ei ole mun tytsylläkään. Ei ole itseasiassa kellään kärsivällisyyttä. Olen huomannut. Hohhoijjaa.... 😇

Mut tosta lenkistä vielä. Mä olin juonut vaan kahdet kahvit ja silti oli sitä energiaa mennä. Mun pitäis muutenkin vähentää kahvia tai ei ainakaan juoda sitä yksin kauheasti tästä eteenpäin. Näin mä vähän luulen. Aamukahvi maistui tänään ihan ok hyvältä kun ei juonut sitä eilen enää niin sen tietyn jonkun ajan jälkeen. Haukottelin kyllä eilen iltapäivästä. Tuli se systerin poika palautettua siinä sitte kotiinsa. Meinasin että jos aikuiset keittävät ni kahvit juon. Mut systeri ei ollu kotona vaan kaverillansa. Oli sen verra myöhä et en ois juonutkaan. Ei siellä ollut kuin systerin mies paikalla. Kerroin mitä syöty ja ei kelvannu mun tekemät lihapullat. Meil oli miälenkiintonen keskustelu pojan kanssa. Hän kerto suoraan että ei tykkää, kauoan parempia. Mäki olin silleen et en mäkään näist tykkää (se oli sitä sika-nautaa) mut en tykkää niist kaupankaan. Tai omis pullis ei mitään makua.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 11 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.05.2022 klo 19:45

Iltaruoka on syöty ja ollaan käyty suihkussa. Meinasin nukahtaa sohvalle jo ennen sitä. Väsyttää ja tekee mieli nukkumaan.

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 28.05.2022 klo 09:55

Huomenta.

Mäki meinasin nukahtaa sohvalle telkan ääreen eilen ja meinasin hetken et nukahdan ihan.

Mä kun oon nyt saanu tämmösen vapaa viikonlopun ni mähän voin siis tehdä mitä mua niiku huvittaa! Alotin aamun kävelylenkillä. Tuuli siellä suhisutteli vielä hentoja lehtiä puiden latvoissa kun kävelin tuttua polkua. Sateen tuntua on. Tai kun astuin ovesta ulos ni ajattelin heti että haisee sade ☺ 🌫 linnut laulo. No sit kaks miekkosenpojankloppiksaa oli purkkarilla ja toinen kyykyssä siellä. Mä jäin kattoo vaan, onks koiraa..mitä heppuja.. noo me kiepsahdettiun sitte ympäri koska ei huvittanu tavata yhtään ketään kyllä. Valitsin tien jota ensin meinasinki mennä ja tuntu paljo paremmalta. Koirat sai nuuuskutella ja näin.

Aamupalaks mä ajattelin tehdä leipää, tummaa ja vaaleeta. Sit laitan sit juustoo mitä ostin eilen. Meinasin paistaa munaa mutta lol en halua. Mä tiedän et ku mä jätän proteiinin nyt syömättä ni koht tuol vähän ajan pääst on sit hirvee nälkä. Sit mä teen sen pahan makusen jauhelihan ja koitan tehä siit jotain ruokaa. Siis mul on kaapissa linssispagettia. Yök tai siis ainaki viimeks ku tein sitä ni se vaan klimppiinty niiku oudosti niiku kattilaan. No makyhan oli niiku punaset linssit. Et eihän se pastalta maistu yhtään. Mut linssit on terveellisiä. Mut miten se viimeks ei onnistunu yhtään sevalmistus lol!

Semmost. Mä oon siivonnuki toissapäivänä. Mä oon pessy toissapäivänä neljä konneellist pyykkiin mukaanlukien kaikki rätit ja lattiarätit ja koirien pyyhkeet ja kaikki vitun rätit 😇 lakanat, vaatteet lol kaikki. Sit mä imuroin. Sit mä harjadin koiran ja imuroin kaikku karvat ja kaikki nurkat. Sit mä viel pyyhin. Ja hyvä etten pyyhkiny koko sitä kerrostalotasannetta missä me asutaan. Sen mä olisin voinu tehdäki vai mitä? Koska koirat tuo niiku kuraa sateella ja just tuli uus tiedote tolta vuokraisännöltä et koirat ei saa liata. Lol pitäskö niiden lentää ulkoa sisälle? Vai niiku hähä? No, oikeesti ymmärrän säännöt. Ja se että mainittiin että ei saa meluten kulkea porraskäytävässä ni mul tuli helpotuksen huokaus koska mul on hermot ihan menny siihen et miehet ylhäältä alas ja alhaalta ylös rynnii oikeen. En mä tiennytkään että niinkovasti kuuluu äänet. Rappukäytävästä kuuluu ja patteria pitkin kuuluu yläkerrasta keittiössä jos on. En tiiä kuuluuko muualta huoneista. Must on inhaa ku välil en oo tehty kerrostalossa asujaksi. Mä tykkäisin älämölötä aina välillä. Mä oon niin täynnä tunteita joskus et tekee mieli vaan huutaa tiiättekö suoraa kurkkua. Noh kuka tietää kuka ei. Noh mut kuitenki.

Äänistä puheenollen mun olohuineessa kaikuu. Mä tahtoisin mattoja pari ja seinälle jotain.

Mä tajusin et mul parvekkeella on jo kolme kukkaa. Mu han pitää alkaa hoitaa niitä. Mä haluisin viel pelargonioita ni sit mul ois jo jotain kuus ainaki 😮 mun partsi on aika näkyvällä paikalla sit loppujen lopuksi ni haluanko mä vielä kiinnittää siihen enemmän huomiota jollain kukkien määrällä? Shermiähän mä olen ajatellu sinne. Ykkös kerroksessa kuitenki. Lol ostais sisäshermin ja kattoin kauanko kestää ennenku lahoo. 85e oli jyskissä. Onks se sit kallis? No on mun budjetille. Lol no katotaan. Sit hyönteisovi parvekkeelle ellen mä halua kaikkia pöristäviä sisään ku jos pidän ovee niiku aukiki. Noi kukat mitä mulla on ni ne houkuttelee pörriäisiä. Vaik mä luulin et ei. Oon jo nähny kunkkuampiaisen vai mikä se on. Lens sisää. Tapoin sen koska ei mitää muuta mahista. Suojelin itseäni ja koiria mahdollisilt pistoilta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.05.2022 klo 13:40

Hantzki, aamusi kuulosti ihanalta. Sateen tuoksu ja lenkkeily. Mä tykkään sateesta ja silloin kävellä . Pieniä pisaroita iholle, aahhh.

 

Tein äskö n. 2 litraa mehukeittoa mansikoista ja raparperista. Sokeria sai aika paljo laittaa, kun laitoin pussin pohjan lopulta siihen. Suht makia siitä tuli, mut kyl se alas menee, toivotaan.

Vakka yöllä nukuin about 1-2 tunnin pätkissä, olen silti väsynyt. Saa nähä kuinka kauan jaksan istua. Olen keittiön jälkeen ihan hikinen. Toi liesi lämmittää ja villasukat on jalassa, ni oon ihan hikinen.

Eilen kävi riisien kanssa hyvin, mut iltapalaleipien ei.  Aamulla kävin pitkästä aikaa puntarilla ja paino oli vähän laskenut, mut ei mitenkään hälyttävästi. Ehkä kilon viime käynnillä joka on joskus yli 3 vko sitten.

Olen väsy. Päätä särki kun heräsin ja miettisin, pitääkö ottaa lääkettä siihen. Onneks ei tarvinu. Inhottaa mennä ja ottaa pillereitä naamaan.

Taidan koittaa kutoo hetken...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.05.2022 klo 18:51

Saloka, mansikat ja raparperi kuulostaa niin hyvältä!

Tämä päivä meni jotenkin. Ei ollut erityisen hyvä päivä. En saanut muuta tehtyä kuin vähän pyykkiä pestyä. Paketin sentään hain automaatista. Ja ruokaa laitoin. Siinä onkin tarpeeksi yhdelle päivälle. Vielä pitäisi jaksaa käydä suihkussa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.05.2022 klo 19:38

Tänään on ollut päivä, ettei ole jaksanut kävellä, olla seisomassa, istua, maata, syä, juua, ei mitään. Iltapalaleivät oli pahoja, ne oli vanhempaa ruispalaa, ehkä liian vanhoja. Tarvii huomenna kattoo, syönkö niitä vielä, vai otanko "tuorempaa".  Mittasin, tein 2litraa tasan sitä soppaa aamupäivällä, tai iltapäivällä. Join 5 dl jo ja tossa oottaa toinen 5 dl iltapalana. Teetä olen juonut 2 litraa vissiin. Koitan tehä sukkia, mut en jaksa. Koitan keskittyy peliin, ei onnistu. Koitan keskittyy striimiin, ei onnistu. Jaksan just ja just kävellä keittiöön hakee lisää juomista / purtavaa. Tai sit vessaan. Ehkä huomenna on parempi päivä, jos se on vaan tämä yksi harmiton päivä.

Miettisin tossa et tarvis kauppaan kävellä, mut en tiä uskallanko. Tosin voisin mennä tonne hiukan kauemmas, linja-autolla. Mut siinä on riskinsä. Jos jalat ei tykkää kantaa. Pitää huomenna kattoo miten olo menee paremmaksi, ni vois maanantaina mennä sinne kauppaan sitten. Silloin kulkee enemmän busseja ja tarjoukset.

Tyttö on käynyt isovanhemmilla. Silloin kun tein niitä apupupuja, ni tyttö on valkannut 3 niistä ja vienyt itelleen. Hän on myös mummilta saanut ristipistotyynyn ja 3 pakettia pihviä. Täällä ei tyttö käynyt.

Kukat oottaa edelleen vettä. *huokaus*

Pesulla pitäisi jaksaa mennä joku aamu.  *huokaus*

Lattiat edelleen pyyhkimättä.  *huokaus*

Tiskikone laittamatta kuntoon  *huokaus*

Paha olo *huokaus*

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.05.2022 klo 10:30

Saloka, mulla olo samansuuntainen myös. En mitään jaksa. Ruoka oli pakko laittaa tytön takia, koska ei ollut muuta ruuaksi kelpaavaa ja jauheliha oli sulatettu. Väkisin tein, oli vaikea saada pakotettua itseä tekemään. Tytön sain auttamaan, mutta silti oli itse vaikea jaksaa. Tiskikoneen lopuksi sain päälle. Nyt se kohisee tuossa. Ruoka on uunissa. Vielä pitäisi jaksaa laittaa pöytään sitten kun se on valmis. Uupunut olo. Melkein oksettaa, kun väkisin teen yli voimien.

Minulla lattiat pyyhitty viimeksi joskus syksyllä. En vaan jaksa edes imuroida. Nyt on taas huonompaa mullakin. Ymmärrän hyvin, jos et saloka sinäkään jaksa oikein mitään. Välillä on niin huono olo.

Käyttäjä kirjoittanut 29.05.2022 klo 10:48

Paha olo mullakin, saan silti lähes kaikki työt tehtyä. Teen ne ennen syömistä heti kun herään. Koti ei kyllä ole mitenkään siistissä kunnossa mutta ei sillä niin väliä ole. Painoni tippuu nyt mutten siitä osaa iloita, kun tippuu väärällä tavalla enkä oikeastaan enää ole ylipainoinen. Kumma ettei tuostakaan osaa iloita.

Onko teillä tukinetin etusivu sellainen, että chatit tulevat laitaan ja sitten paljon tyhjää ja on vaikea löytää mitään ajankohtaista tyhjän takia?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.05.2022 klo 12:42

Ei se tämäkään päivä niin iloisesti alkanut. Yhtä vaikea kun eilinen. Yritän vaan rämpiä tämänki päivän ohi.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 29.05.2022 klo 14:20

Huono olo on. Ahdistaa tosi paljon, tuntuu kipuna välillä selässä ja rinnassa.

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 29.05.2022 klo 15:22

Saloka, tosi ikävää. :/ koita jaksaa <3 aina ei tartte jaksaa kaikenlaista. Kyllä mä iteki mietin sitä jaksamisasiaa. Ku huomenna työkoklassa mun pitää jaksaa. Mähän sovin niiku tän viikonlopun vähän niiku itteni kanssa et mä "mökötän, nähdään ens viikolla". Siskon miehelle sanoin sen samalla ku vein pojan kotiinsa. Mullahan oli ajatus perjantaina työpaikalla kysyä muilta että mitä drinkkejä jois viikonloppuna ku vähän suu napsais. Mutkun ei mulla ollu oikeen rahaakaan mihinkään viinipulloon vaikka tyyliin ja tarvii sen fiiliksen. Mutta joo. Menihän tää juomattakin. Enkä ottanut edes rauhoittavaa pilleriä. Enkä tiedä niiku siit mökötyksestä kun eilen äitillä ja tänään siskon kanssa.

Purjevene tsemppiä sulleki! 🙂 Mitä sinä olisit halunnut jaksaa? Tai mitä olisi pitänyt muka jaksaa?

Olo on kyl melko hyvä. Tai siis juu nou, matot pestynä:)

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 11 kuukautta sitten. Syy: -
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 11 kuukautta sitten. Syy: -