Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 17.05.2022 klo 08:31

Saloka, se on varmasti kamalan raskasta, kun äitisi ei tajua, ettet ole kunnossa.

Yritän saada päivää käyntiin. Söin jo aamiaista ja nyt olisi monta asiaa hoidettavana. En millään haluaisi aloittaa, koska ne ovat epämiellyttäviä. Haluaisin vain mennä takaisin nukkumaan.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 11 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 17.05.2022 klo 11:11

Sain hoidettua pari hankalaa asiaa. Vielä on jäljellä pyöräongelma, joka ei ole niin ahdistava mutta kuitenkin vaatii voimia, joita ei tunnu olevan. Vaihdatin viime kesänä vanhaan polkupyörään venttiilit, koska en saanut millään entisiin ilmaa pumpattua. Nyt sitten vasta huomasin, että uudet onkin sellaiset teräväpäiset ja eri malliset kuin mikä sopii vanhaan pumppuun. Niihin ei pysty pumppaamaan ilmaa entisellä pumpulla. Pitäisi varmaan ostaa uusi pumppu. En tiedä mistä niitä saa. Pyörää ei voi ajaa mihinkään, kun renkaissa ei ole ilmaa juuri ollenkaan. Tuntuu niin uuvuttavalta tämä kaikki.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 17.05.2022 klo 13:14

Siivosin taas vähän pihaa. Päätä alkoi särkeä. Rauhaton olo on.

Söin eineksen, enkä jaksanut lähteä tänään mihinkään. Jos saisi pyörän kuntoon, silläkin voisi mennä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.05.2022 klo 13:36

Äiti sano et isä valittaa taas pääsärkyy. Äiti yrittää saada sen syömään.

Äiti on tulossa tänne jossain vaiheessa. Laittaa taas kämpän sekaisin.

"istutin" tossa kylvömässä olleet kukan alut altakasteluun, kun juuret oli puskenut läpi paakun ja ne imee niin paljo vettä. JOs ne nyt vahvistuisi ja alkais kasvaa paremmin, kun saavat koko ajan vettä.

Kaikki mitä teen, jotain fyysistä, saa mut väsymään. Kauhulla ootan torstaista kauppamatkaa. Pitää apotekissa käydä ja kaupassa hakemassa sokeria, margariinii, leipää ja jotain juomista. Tällä hetkellä ajatus on, et ei jaksa, mut epäilen että jaksan, mut sen jälkeen väsyn totaallisesti.

äiti tuli

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 17.05.2022 klo 14:14

Minäkin olen jollain tavalla hirveän väsynyt. En jaksa oikein mitään tehdä eikä mikään kiinnosta. Väkisin pesin pyykkiä ja ripustin kuivumaan. On vaikea keskittyä mihinkään.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.05.2022 klo 18:09

Autoin äitiä puhelin asiassa. Äiti alko kerää roskia ja tiskejä, ei ees käskenyt mun alkaa siivoo. TOi kassillisen lehtiä mulle. Just ja just jaksoin oloh. kantaa sen kassin.

chatit loppui, joten mietin meniskö sänkyyn, tosin sit tarvii nousta syömään iltapalaa. Tunnin päästä on iltalääkkeetkin.

Mä en kässää itteäni. Ei mun mieli tunnu matalalta, mut voimat on pois. Ok, ymmärrettävää se on tämän 2vko syömisen osalta. Mut tunnen sen väsymyksen luissa ja ytimissä. Voimat on poissa ja jokainen jäsen sattuu, jos niitä käyttää. Eli kirjoittaes sormet ja kävelles jalat.

huomenna vois koittaa suihkua. Riippuu koska jaksaa nousta sängystä huomenna.

Mut nyt täytyy miettii, miten kulutan loppu illan....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 17.05.2022 klo 18:25

Ruoka on syöty ja tiskikone päällä. Enää ei ole muuta jaksettavaa kuin iltatoimet. Tekisi mieli mennä jo nukkumaan.

Päänsärky ei ole palannut. Se lähti siinä chatissä. Se on hyvä. Nyt vain väsyttää.

Sain aikaiseksi soittaa pyöräkorjaamolle ja kysyä pyöräongelmasta. Vien pyörän sinne huomenna, jos jaksan. Kävellen vien.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.05.2022 klo 20:46

Tytön isovanhemmista joku on koittanut ottaa yhteyttä TAAS. tällä kertaa hän laittoi viestiä. Musta ihan kauniin viestin. Ettei halua isäänsä tavata eikä halua että hänen asioita menee isän korviin. Tyttö inhoaa isäänsä niin paljon, enkä oikeastaan tiä miksi. Tyttö laittoi, ettei syy ole näissä isän vanhemmissa. Monimutkainen asia.

Juttelin melkein 2 h tytön kanssa, kaiken maailman asioista. Tunnustin miikä on ruokavalio ollu 2 viikkoa. Tytöltä tuli, et kannattaako vaihtaa ruokavaliota hiukan. Juttelimme siitä.

Äiti ottanut yhteyttä viestillä lääkäriin isän pääsäryn takii. Nyt taitaa olla äitillä iso pelko. Ei se muuten pääsäryn takii ottais lääkäriin yhteyttä. Nyt ootetaan et lääkäri vastaa.

Huomen pitäis yrittää ativoitua hiukan. Koittaa jotain tehä. Ees jotain pientä. Mikähän se pieni olisi, kukkien kastelu, suihku, En tiä. Sen näkee sitten kun jaksaa silmänsä avata.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.05.2022 klo 12:37

suihkusta tultu, hieman piristi, mut ei se uupumukseen auttanut.

Nyt on aivot niin jäässä, etten tiä mitä tehä. Meniskö hakemaan teetä, kastelisko kukat, mitä ihmettä tekis. Jos hiukan aikaa hengähtäis tässä ja sit ajattelis (koittais) et mitä tekee.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.05.2022 klo 13:32

Saloka, hienoa että jaksoit suihkussa käydä! Joskus ei jaksa sitäkään millään. Ei se minullakaan auta uupumukseen yhtään.

Sain aikaiseksi viedä pyörän huoltoon ja renkaat on nyt täynnä ilmaa. Ostin samalla pumpun, joka sopii venttiileihin.

Kävin syömässä valmista ruokaa kirkolla. Se oli aika kevyttä mutta kuitenkin lämmintä ruokaa. Tulin kotiin ruokakaupan kautta. Tuntuu, että koko ajan käyn jotain hakemassa ruokakaupasta. Ostin nyt perustarvikkeita, kun viime aikoina on syöty niitä ja varastot näyttävät pienentyneen selvästi.

Väsyttää kovasti. En jaksaisi enää muuta. Tyttö tulee kohta koulusta nälkäisenä. Nyt on ainakin tuoretta leipää taas. Pakastimesta oli syöty edelliset melkein loppuun.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.05.2022 klo 16:31

Saatoin tyttöä pyörällä, kun pyörä on taas käyttökelpoinen. Silti väsyin siitäkin pienestä ajelusta. Nyt ei ole tänään enää mitään pakollista tehtävää paitsi iltatoimet. Rauhaton olo on. En tiedä, mitä tekisin. Vähän ahdistaa mutta ei mahdottoman paljon. Väsyttää.

Miten saloka sinulla menee?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.05.2022 klo 16:45

Mä sekoilen täällä. Tyttö jo kyseli, pärjäänkö kotona. Tyttö taitaa olla huolissaan musta todella. Sanoin sille että muistan että hän on eilen sanonut että en saa poikkikselle sanoo jotain, mut en muista enää mitä. Eilen jo tyttö kysy, kannattaako b12 vitskuu alkaa syömään, meni hiljaiseksi ku sanoin että piikitän sitä itteeni koko ajan.

Pelottaa tavata tukari huomenna. Ja sen kysymykset. Huomenna tarvii tosiaan siel apteekis käydä, tai joudun perjantaina yksin mennä. Pelottaa, jos tukari on jotain viikon aikana keksinyt, mun pääni menoksi. JOs se on jollekkin puhunut tai jos vie mut jonnekkin tai jotain. En mä halua kotoota mihinkään mennä. TÄ on mun turvapaikka ja täällä haluan olla.

Äiti ei saanu isää ulos tänään. Saa nähä saako huomenna. Täällä on melkein 20 lämmintä  ja mä en oo ees ikkunoita avannut. Mietin, mitä vaatetta huomenna täytyy laittaa tonne ulos. Kauhia stressi siitä.

Mul on alkanut tulla iltaisin kun menen sänkyyn huono olo, vaikka olen syönyt about 2-3 h ennen tai joskus myöhemminki. Hetken aikaa pakotan nielemään tyhjää ja sit se helpottaa. Muutamia kertoja pelkään heräväni oksennukseen.

Nyt olen tänään juonut teetä vähän liikaa ja liian nopeesti ja se tekee huonoo oloo. Kun maha on täynnä nestettä, eikä yhtään kiinteää. Pitää vaan odottaa että imeytyis pikavauhtii, et olokin helpottais.

Aamulla kävin vaaalla, mut ei tämä ainakaan laihuta mua, tä leipäkuuri, tai sit juon liikaa teetä. Joten ei siitä ole pelkoo, että laihtuisin.

Laitoin uudet tekemäni tossukat suihkun jälkeen jalkaani. Jalat on silti kylmät. Mut on ne paremmat ku paljaat varpaat. Noi sukat mitä teen, makkarasukat, on vieläkin tekeillä. En jaksa paljoo niitä tehä kerralla.

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 19.05.2022 klo 07:35

Hienoa saloka että jaksoit käydä suihkussa! Onnistuu tää kannustus multaki

Joku lapsi siitä saattaiski saada elämyksen. Kato ku kääntyy ihan kuumalle ja ihan kylmälle.

Purjevene vau, olet jaksanut sinäki!

Ja kaupassa käynti, tuntunu itestsä ihan samalta että jatkuvasti olen jotain hakemassa. Kaks tai muutamaa juttua. Nyt just muistin et jos haluan tiskata ni tiskiainetta olis hyvä hankkia. Eilen kävin kaupassa mutta mua ei miellyttäny sen kaupan tiskiaineiden hinnat eikä ne tiskiaineet. Niin sitten ajattelin että käyn siel toiset kaupassa mistä saa toisenlaista. Mä voin tehdä näin koska mulla on aikaa harkita tiskiaineiden väliltä. Jaksamistakin sen verran.

Joskus vieras kauppa on elämys (ku kaikki vierasta ni on sillee tyliin et vaaau, nää on näääin täällä ja toi nooin) ja sitten toisaalta se tuskastuttaa kun ei löydä mitään.

Viimeksi en tahtonut löytää mitään kun oli seuraa mukana kaupassa. Eikä ollut listaa. Vaikka tuttu kauppa. Tai en keksinyt yhtäkkiä mitään ruokaa.

Alan vissiin pikkuhiljaa tästä heräilemään tähän päivään.

Eilen soitin äidille. Hän oli väsynyt. Ärähtikin no mitä nyt. Mutta äidille tyypillisenä hän piristy ja alko kertomaan pyöräreissustaan tonne yhteen paikkaan. Mä en jaksanukaan kuunnella. Mä olin kirjaston aulassa. Mä näin kun yks poika palautti kirjaa. Heureka! Mä meen hakemaan hyllystä risto räppääjää ja lainaan ne sillä aikaa. Kun äiti lopulta alko ihmettelemään että haloo, haloo niin olin just menossa ulos ja sanoin että lainasin vaan tosta samalla sujuvasti kirjoja kun sinä puhuit. Ja että olen menossa seuraavaksi sinne ja sinne ja sitten kotiin. Mut se äidin juttu oli hyvä, se oli positiivinen tarina. Hän oli tavannu ihmisen joka oli kotosin samalta paikkakunnalta missä äitiki syntyny. Niillähän tarinaa piisasi. Ni yöllä se asia tuli uniin ja unessani olin siellä äidin lapsuuden paikassa mökkeilemässä. Se oli hyvä uni.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 19.05.2022 klo 07:45

Sain nukuttua pitkän yön, enkä herännyt kuin kerran aamuyöllä. On levänneempi olo. Tänään on paljon tekemistä. Katsotaan miten sujuu. Töitäkin pitäisi tehdä. Ensin syön aamupalaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.05.2022 klo 12:24

kaupassa ja apteekissa käyty. Koko matka meni usvassa ja sellaisessa kummassa päälukossa. Sain kaikki mitä piti, ehkä. Huomaan sen sitten, mikä puuttuu.

Kotimatka oli raskas, mut jaksoin.

Kotona sit äiti oli laittanut viestiä että jos menisin heille. Joutusin laittaa että en tänään ainakaan kun just tulin kotiin. Äiti ei oikeen tykännyt ymmärtää.

Tukari risti"kuulusteli" mua. Koitin vastata, minkä pystyin. Koitin vakuuttaa että pärjään ihan hyvin näin ja tuun pärjäämään. TUkari lähtee lomille ja antoi esimiehen numeron. Sanoin että mä en sille soita enkä laita viestiä, paitti pää kainalos. Hän laitto sossullekkin viestiä, se joka kertainen viestin minkä hän joutuu käynnistä kirjoittamaan. Nyt saa oottaa sit koska puhelin pirisee ja jos pirisee, ni mitä vastaan.

2 vko päästä on tk lääkäriaika. Mitähän silloinkin tapahtuu.

Olo on väsynyt, mut mieli on ihan ok. Olen todella väsynyt, uupunut. Aamulla heräsin 6 aikoihin, mut torkutin 9 asti. sit siirryin sohvalle siksi aikaa kun tukari tuli.