Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.05.2022 klo 12:58

Kastelin kukat. Söin eineksen lounaaksi, lohta ja perunamuusia. Tai kirjolohta se taisi olla. Ihan hyvältä maistui. Edelleen pesen lakanoita. Pitäisi käydä ruokakaupassa. Mietin, jaksaisinko kävellä kauppaan. Väsynyt olo on.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.05.2022 klo 16:23

Päätä sattuu taas, liian vähän kofeiinia tai sit liian väsy olotila. Haluaisin vaan nukkumaan. Tein tossa sukkia taas jonkun verran. Laitoin kuvan äitille, kun en keksinyt kenelle muullekkaan. Äitiltä tuli äkkiä viesti että on hienot. Se lämmitti sisintä, että äiti hyväksy ne. En kyl tiä, alanko tekee uusia ihan heti.

Isä valittaa päälakea, tai mikä lie pään päältä. Sanoin äitille että seuraa tilannetta. Huomenna isä ja äiti saa 4. rokotuksen.

Mä en näe ees tota tekstiä mitä kirjoitan. Silmät on niin väsyneet ja kipeet.

Oik. lonkkakin on kipee. KOska mahtaa olla se vuossi, että se joutuu puukon alle.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.05.2022 klo 16:34

Kävin ruokakaupassa. Kävellen en paljon jaksanut kantaa, mutta välttämättömät otin. Väsyttää. Laitoin juuri viimeiset puhtaat lakanat sänkyyn. Miten lakananvaihto voi olla näin työlään tuntuista.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.05.2022 klo 17:22

tuttu kysy miten mm-kisojen pelit on mennyt, kun kuulee taustalla että peli käy. Enhän mä mitään pysty keskittyy ja muistamaan. Joukkueet meni sekaisin ja pelit sekaisin. Sit kun paklla pakotti ittensä muistamaan, ni onnistu.

Eilen luin pitkästä aikaa, huonolla tuurilla. Sivun puolessa välissä tiesin että kohta loppuu mun lukemiset. Aukeaman sain luettuu ja sit lopetin. TÄnään ehkä koitan uudelleen, jollen yritä alkaa kirjettä kirjoittaa.

2h ja lääkkeet ja siitä miettimistä koska menis sänkyyn. Kattoisko iltapelin vai meniskö kirjoittaa/lukemaan.

Huomasin että kukkaviljelynikin on kuivunut. Tapoin nekin. Kaadoin kauhiasti vettä vaan joukkoon.Paprikat voivat ihan hyvin, kiitos altakasteluruukut. Ensi vuonna jos vielä elän, hommaan semmoisen parvekelaatikon, joka on altakasteleva ja siihen alan viljellä jotain. Tekee tohon pienelle pöydälle vähemmän tilaa.

Huomenna tarvi oloh. kukat jaksaa kastella. Jos vaikka musiikin voimalla sit. Samalla pitäis suihkussa käydä ja roskat viä jossain vaiheessa viikkoo, ennen torstaita. Mietin, pitäiskö nukkua pitkään vai pitäiskö laittaa herätys.

Mut nyt lopetan jaarittelun ja alan tekee noita sukkia....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.05.2022 klo 18:08

Minäkin haluaisin vaan nukkumaan. Väsyttää eikä mikään oikein kiinnosta. En saa mistään kiinni. Kun tuntuu tältä, että haluaisin vain nukkumaan, olen unohtanut, etten sitten kuitenkaan saa unta, kun menen nukkumaan. Lopulta olen saanut, joka yö.

Tekisi mieli jutella jonkun kanssa muttei ole oikein ketään. Pari ihmistä on, joille voisin soittaa, mutta siitä tulee yleensä huonompi olo. En halua nyt huonompaa oloa, kun pärjään edes jotenkin. Mitään asiaa ei ole kellekään. En tiedä, mistä edes puhuisin. Kaipaan jonkinlaista yhteyttä kuitenkin.

 

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.05.2022 klo 18:54

pitää tänään vielä lääkkeet jakaa. Ei jaksais, mut se on pakko. Banaaneille pitäis jotain tehä kai huomenna. Pitäiskö yrittää tehä muffineja ja pakastaa ne sitten. Etsii joku helppo ohje ja tehä se. Onkokohan mulla tarpeeksi jauhoja. Tai sit tekis jonkun banaanikakun. TÄytyy alkaa nettii selailee....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 15.05.2022 klo 20:55

Silmät tuntuu tosi kuivilta. Onkohan sekin merkki väsymyksestä. Onneksi kohta voi mennä nukkumaan.

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 16.05.2022 klo 07:06

No hei ei täs jaksa paljonkukaan. Tai no kyllä nyt joku jaksaa. Tänäki aamunanäin miehen JUOKSUlenkillä koiransa kanssa. Oli pakottanut/houkutellut koiran juoksulenkille. Kaduilla näkee kaikenlaista:) pistäkäähän merkille.

Saloka tostamuistamisesta. Ni mä rupesin kirjottaa ja sit päivämäärän kohalla jäin miettii et mikä päivä. Kyl mä sen äkkiä saisin tarkastettua mut sit mietin et onks se niin tärkeetä et pitäis rynnistää tarkistaa se. Mut sit mä sain sen päässäni pähkittyä ku vähän aikaa mietin mikä pv on ja sillä selvä. Se oli kiva tunne.

Voi kumpa vaan asiat vois mennä kerralla nappiin. Ilman vastaan hankaamista. Se antais itelle uskoa ettäkyllä, tästä jotakin voi tulla ja että onnistun.

No onhan tässä menty vaikka mistä jo läpi. Mut miten mä sen SILLOIN tein? Sainko mä apua? Pyysinkö mä apua? Laitoinko herran haltuun? En usko koska en ole silleen uskovinen. Mutta niin on kiva sanoa. Uskonnollisellehan se haiskahtaa. Mut jos se jotakuta haittaa. Mut itelle tulee semmonen kiukku välillä et ku ite pitäis silti jotain tehdä!

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 16.05.2022 klo 07:10

Kahviruno

Paljonko on voimia mulle suotu

Onko ne mulle kaikki jo tuotu

Itkuhan tässä meinaa jo tulla

Ei ole auttamassa edes naapurin ulla

Paljon onmahtunut elämään tähän

Paljon on vielä edessähän

Miten sen jaksaa kaiken kestää

Eikä iloakaan ajoittain voi kaiketi estää

Surku kun tulee kiukkukin

Oisko lempeys se avain parahin?

Nyhän jo meinaa itkettää

Täytyt lopettaa runo tää

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.05.2022 klo 07:54

Unen saaminen oli taas vaikeaa, mutta sain kuitenkin nukuttua sitten aika hyvin.

Join kupin kahvia, muttei päivä oikein käynnisty. Pitäisi syödä aamiaista seuraavaksi.

Päätitkö jo, mitä banaaneille teet, saloka?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.05.2022 klo 13:41

Hantzki, Kiitos runosta.

Purjevene, taisin viimisillä jaksamisilla jaksaa tehä 3:sta banaanista muffineja. Yksi on vielä ja miettisin, jos kokeilisin tänään smootheitä, olis yks avokado vielä ja toi bansku.  Viimeks se oli ihan juotavaa. Mietin vaan, et tarvi laittaa noi muffinit pakkaseen. Pelkkä tämä tuoksu täällä kämpässä saa mahassa omituisen tunteen. Ei tee mieli ees vettä jua tällä hetkellä.

 

Vanhemmat saanut 4. rokotteen. Isä kuulemma ollu huonossa kunnossa mökillä. Kivaa lukee siitä facesta. Tai no, sanottiin mulle siitä ku se luuli sohvaa järveksi ja jotain.

Saa nähä tuleeko äiti räkättää, ku täällä ei ole mitään tapahtunut. ROskat edelleen viemättä. Äiti ku ei tajuu sitä että mulla ei ole kaikki okei. Voisin tos chättien välissä mennä viemään noi roskat. Koittaa jalkojen kantavuutta ja haistella raitista ilmaa.

Yöllä ei meinannu millään uni tulla. Katoin sit striimiä, mut huomasin että kello kävi ja sit alko tulla paniikki että kun en oo jo nukkumassa, tiedättehän. Lopulta olen joskus alku aamusta nukahtanut ja herännyt 12 aikoihin tai ennen jo, mut 12 aikoihin nousin sängystä vasta.

Silmät painuu kii. Kroppa painaa miljoona kiloo. Sormet painaa 100 kiloo. Ei jaksa kirjoittaa enää. Jatkan taas, kun on voimia hetkeks....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.05.2022 klo 13:54

Kiitos runosta, Hantzki. Hienot riimit!

Kävin syömässä keittolounaan. Oli hyvää borssikeittoa. Ehkä olisi kuitenkin pitänyt vahvempaa ruokaa syödä, koska tuntuu kuin olisi nälkä taas.

Tyttö tulee kohta koulusta. Pitää laittaa sitten ruokaa illaksi. En haluaisi tänään enää laittaa mitään, mutta on pakko jaksaa ainakin ruuanlaitto vielä. Kalakin on jääkaapissa ja menee vanhaksi, jos en laita sitä tänään.

Imuroin vähän näkyvimpiä villakoiria. En jaksanut enempää.

Ampiainen pääsi sisään, kun olin avannut ikkunaa. Piti hakea imuri. Sain sen pois.

Ennen imurointia menin ulos ja siivosin terassia vähän. Terassi on aika paljon sanottu tuosta epämääräisestä ulko-oven yhteydessä olevasta alueesta, mutta kai se jonkinlainen terassi on. Keräsin puista pudonneita risuja ja käpyjä ja kuivia lehtiä ja vein roskikseen. Toivoin, että olisi tullut parempi olo. Nyt ei kuitenkaan alkanut mikään sujua, vaan tuntui heikoilta lihakset eikä alkanut tekeminen kiinnostaa yhtään. Joskus tulee hyvä olo, kun ulkona jotain tekee. Nyt ei tullut. Koko ajan oli väkisin tekemistä. Tein vähän aikaa ja tulin sitten sisälle. Ehkä olen liian väsynyt.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.05.2022 klo 16:23

Mä sain osan roskista ulos vietyy!  Nyt oon ihan jäässä, vaikka oli takki päällä ja ulkona on 12 astetta lämmintä. Mietin suihkuun menoa, mut se jäi miettimisasteelle. Ehkä jaksan hiukan myöhemmin mennä sinne sitten. Onhan täs puol tuntii aikaa vielä...

Teetä en ole tänään juonu yhtään, mut vettä oon 1.5 litraa. Mietin, jos hakis teemukillisen.

Kaikkea mä mietin, mut mitään en saa aikaiseksi. Mulla on se smoothieki tekemättä. Pitäiskö se mennä tekemään ja jua se ja sitten kattois sitä teetä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.05.2022 klo 19:52

Liikun vaarallisilla vesillä. Olen syönyt enemmän ku viikkoon. Viikon melkein pelkkää leipää, jotain satunnaista muuta. Nyt oon juonut sen smoothien, syönyt 3 muffinia ja tossa oottaa leivät syöjää. Laitoin loput muffinit pakkaseen.

Mietin tässä, kun alan kattoo suomen peliä, menenkö sohvalle, vai istunko ja alan kutoo. Tietsikan taidan sulkea.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.05.2022 klo 22:56

Sohvalta kotiuduttu sänkyyn. Jalat pirun kipeenä. Tunnin joutuu keksii tekemistä, ennin ku pääsee nukkuu...