painonpudotusketju…

painonpudotusketju...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 14.05.2012 klo 19:32 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.05.2012 klo 19:32

kaikki halukkaat voivat täällä keskustella painon pudotuksesta. Mä ainakin olen mukana, mut taidan aloittaa vasta huomenna. Tänään meinaan repsahdin syömään jätskii pitkästä aikaa…

Tsemppii jokaiselle!

Käyttäjä Leijonamieli kirjoittanut 02.01.2013 klo 19:19

Mulla on samoja ajatuksia kuin monilla muillakin, liikunnan aloittaminen on vaikeaa, kunnon ruokaa kuten salaatteja ei jaksaisi tehdä, syön kun on tylsää jne. Samassa veneessä ollaan!

Tänään tein pari hyvää asiaa. Kävelin asioille ja äsken söin ruisleipää tomaatin kanssa. Sen sijaan että olisin mennyt bussilla ja olisin syönyt keksiä ja suklaata. Jos yrittäis olla iloinen pienistäkin edistysaskelista kohti terveellisempää elämää. Just oli uutinen, että alkuvuodesta ihmiset aloittaa kauheella uholla liikunnan ja lopettavat parin kuukauden päästä.

Pienistä puroista isot joet - sanonta toiminee myös painonhallintaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.01.2013 klo 12:02

Leijonanmieli 🙂👍

Mulla meni eilen överiksi, joten sitä ei voi laskea. Yritän tänään taas uudelleen. Aloitin jopa aamun mansikkakeitolla. Ehkä tämä tästä. Maha kyl huutaa ruokaa, joten keitto tais mennä va läpi.
Miksi käsitöiden teko ei laihuta muuta ku lankavarastoa. Lähtiski joka gramma mitä neuloo pois ittestäänkin, ni mulla ei olis mitään hätää 😉

Ruoka on jo lämmitystä vaille valmis, joten sitäkää ei tarvi tressata. Huomenna sit tarvii sitäkin tehä.

Pikku hiljaa...

Käyttäjä purppuraenkeli kirjoittanut 04.01.2013 klo 08:05

Lenkkeily on kyllä hyvinonnistunut. Aamukahvin kanssa en tahdo löytää mitään hyvää purtavaa. Lopetin juustot, keksit ja pullan. Tilalle rahkaa, raejuustoa, ruiskeksejä marjoja. - Aivan vapisuttaa on niin vastenmielistä. Mutta eteenpäin mennään sanoi mummo lumessa.🙂👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.01.2013 klo 15:30

Purppuraenkeli 🙂👍

Aamupaino näytti positiivista. Mutta silti on kova himo herkkuja. Sokeria huutaa sisuskalut. En mennyt kauppaan, vaa keksin miljoona tekosyytä itelleni miksi en voi lähteä sinne.

Käyttäjä Leijonamieli kirjoittanut 04.01.2013 klo 18:17

En ostanut kaupasta mitään herkkuja tänään. Pysyin lujana ja ostin hedelmiä ja kasviksia. Pakastekasvikset on helppoja lisukkeita ruoanlaitossa, kypsyvätkin nopeasti. Muussattu banaani rasvattoman viilin kanssa on mun uusi herkku.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.01.2013 klo 10:55

Leijonamieli 🙂👍, kumpa itekin pystyis käyttää viiliä tai rahkaa. Pitäis vaa keksiä joku korvattava juttu niihin.

Eilen sorruin tattarilastuihin, kun iski hirvittävä makee himo. Selvisin ekasta himosta, mut sit toisesta en selvinnyt. Tänään yritän selvitä siitä toisestakin ja keksiä jotain. Ruokapäiväkirja senku raksuttaa iltaisin kun kirjoitan kaikki juomat ja ruuat ylös. Ei jaksais, mut on pakko.

Käyttäjä Leijonamieli kirjoittanut 05.01.2013 klo 15:26

Saloka, pystytkö käyttämään kaura- tai soijajogurtteja? Eikös sellaisia ole olemassa. Tai voitko syödä marjapuuroja? Nehän vois toimia makeiden herkkujen korvikkeena. Hedelmiäkin voi laittaa puuroon.

Mä olen huomannut, että kun on vähän aikaa syömättä makeaa, niin jo pelkkä banaani alkaa maistumaan makealta. Eli ei enää tarvitsekaan syödä karkkia tai keksejä. Kun vaan muistais pysyä hedelmissä ja marjoissa. Se on se pieni hetki kaupassa, jolloin ratkaisut tehdään. Ostoslistakin auttaa mua. Mä välillä kirjoitan siihen “ei karkkia”. Silloin en sitä ostakaan.

Jos sortuu herkkuihin, niin pitäis osata olla itselleen armollinen. Ei pitäis potea kamalaa syyllisyyttä, vaan katsoa eteenpäin ja yrittää uudelleen. Itsensä kiusaaminen on pahinta laihduttamisessa. Mä en pysty luopumaan iltasyömisestä kokonaan ja yritän valita illaksi karkkien sijaan jotain terveellisempää. Otan edes sen pienen askeleen.

Yks juttu mikä vois toimia jos tulee syötyä silloin kun on tylsää. Yrittäis keksiä jotain tekemistä, vaikka väkisin. Tiskaamista, pölyjen pyyhkimistä, ristikkoa, ihan mitä vaan, että ajatukset syömisestä siirtyis muualle.

Käyttäjä propeli kirjoittanut 06.01.2013 klo 11:15

Hei.Huomasin tämän painonpudotusketjun ja ajattelin kanssa yrittää.Tullut syötyä ihan liikaa herkkuja.Tänään aloitan jumpan,joka kestää 1h ryhmässä.Se on tosi tehokasta jumppaa ja olisi kaksi kertaa viikossa.Pitäisi vaan saada itsensä aina jotenkin paikalle ja lähteminen on vaikeaa.Jumppaamisesta ja ulkoilemisesta tulee tosi hyvä olo ja,jos sen jälkeen pääsee vielä saunaan niin olo on mahtava🙂🙂👍.Tein kaksi kananmunaleipää ja jaksoin syödä vain toisen.Join kaksi kukkia kahvia ja kohta lähden tekemään kävelylenkin😉 tsempataan toisiamme🙂🌻 mukavaa päivää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.01.2013 klo 11:37

Leijonamieli, soijajogurttia mä syön joka päivä kun otan samalla kuitulääkkeen. Kauraa en voi käyttää. Puuroja teen välillä, mut en jaksa joka päivä niitä tehä. Lemppari on soseuttaa jääkylmät mansikat ja maustamatonta soijajogurttia keskenään ja ennen laitoin sokeria joukkoon. Se on ihan sairaan hyvää 😋,

Aamulla ei ollu paino laskenut, mut ei ollu noussutkaan. Eilen soudin n. 5 minuuttia ja sit oli jalat kipeet. Toi laite on ihmeellisesti suunniteltu kun kantapäät kipeytyy.

TÄnään taas soutaa ja ruokatarkkailu. Tänään en sorru mihinkään herkkuun. Eilen sorruin jätskiin, ku äiti toi. Ruinasin näköjään tarpeeksi 😳

Käyttäjä kirjoittanut 06.01.2013 klo 13:07

Et kai sie ilman kengiä souda? Pitää olla lenkkarit tai jotkut sisäpelikengät jalassa.

Mun herkkua on rasvaton piimä ja jääkylmät mustikat ja vähän leseitä mukaan.

Käyttäjä purppuraenkeli kirjoittanut 07.01.2013 klo 09:36

Hei kaikki ketjulaiset, Makeanhimoon jauhan purkkaa, se on aika tehokas. Ksylitolipastilli auttaa myöskin. Ruisleipä on minun herkkua se menee vaikka pelkän sinapin kera. Kaalikeitto on hyvä laihdutuksessa. - Paino on nyt pudonnut puoli kg viikossa - se on tavoitteeni jatkossakin. - Pulla, sokeri ja sokeroidut tuotteet, karkit, keksit kiellettyjen listalla. Mielenkiintoinen kirja nenänalle ja kun siihen kyllästyy sukkapuikot ja lankakerä. Uusia ideoita löytyy kirjaston käsityölehdistä. Näin unohtuu syöminen ja turhat murheet. - Kun vielä raikkaassa talvipäivässä tai illassa tekee reippaan kävelylenkin ja juo lämpimän teen unohtaen turhan syömisen alkaa unikin maistua.- Vinkki😉-hedelmäkarkit eivät lihota🙂👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.01.2013 klo 10:02

maanvaiva, juu soudan mä ilman kenkii. Ei mulla ole sisäpelikenkiä.

Paino on taas lähtenyt laskuun 🙂. Pitäis laittaa ruokavalio uusiksi. Kattoo olenko allerginen makeutusaineeseen. Täytyy kattoo, voinko tänään soutaa. Menen hammaslääkäriin ja ainakin viimeks mulla oli sen jälkeen pää kipeenä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.01.2013 klo 17:39

ostin kaupasta omenia ja pikku appelsiineja. Toivon että niistä saan helpotusta. Tosin tänään ei ole paljonkaan nälättänyt, ehkä toi kipu (hammaslääkärissä) on vienyt ruokahalun tai sit alkaa kroppa tottua pieneen ravintoon ja erinlaiseen rytmiin.

Käyttäjä purppuraenkeli kirjoittanut 07.01.2013 klo 20:25

hei, minulla on käytössä ruokapäiväkirja. Kirjaan heti aamuasta kellonajan ja naposteluni, koko päivältä. Sitten voi iltasella tarkistella paljonko oli ylimääräistä turhaa tullut mussuteltua. Popcornit, porkkanat toimivat hyvin pururuokana. Minulla ainakin tulee tarve mässyttää jotain muutakin kuin purkkaa. Käytän soija rouhetta ja kasviksia, turkkilaista jugurttia sitruunalla maustettuna. Leseet ja pellavarouhe nam. Makeutusaineena hermesetas liotettuna tilkkaan veteen. Liikkuminen on todella tärkeä nyt ovat kelitkin sellaiset että voi reippaasti astella ja hengitellä. 🙂👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.01.2013 klo 17:12

repsahdin 😳
Huomenna tai oikeastaan nyt kokeillaan uudelleen... Tahto olis kova, mut itsekuri ei niinkään kova... Yksinäistä touhua tämä on, ainakin livenä.