painonpudotusketju…

painonpudotusketju...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 14.05.2012 klo 19:32 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.05.2012 klo 19:32

kaikki halukkaat voivat täällä keskustella painon pudotuksesta. Mä ainakin olen mukana, mut taidan aloittaa vasta huomenna. Tänään meinaan repsahdin syömään jätskii pitkästä aikaa…

Tsemppii jokaiselle!

Käyttäjä Kippari-Olga kirjoittanut 22.05.2012 klo 23:14

Kesäillan(yön) terveiset 🙂🌻

Kirjoittelin tälle foorumille pari vuotta sitten muutaman viestin masennukseen ja ahdistukseen liittyvistä asioista. Siitä tuntuu nyt olevan kumman kauan, muistikuvat ajasta ovat hämäriä.

Olen palannut elämään niin sanoakseni, mutta näkyvimmäksi muistoksi jäi ylipaino, joka vain lisääntyy. En ilmeisesti osaa enää syödä normaalisti.

Täytyy lähteä tätä nyt jotenkin purkamaan.

Käyttäjä Leijonamieli kirjoittanut 25.05.2012 klo 16:17

Mä olen nyt onnistunut olemaan syömättä herkkuja. Makean himoni olen hoitanut banaanilla ja jääteellä. Yllättävän hyvin on onnistunutkin, ainakin toistaiseksi. Painoa tuskin on pudonnut grammaakaan, mutta älytön turvotus on lähtenyt pois ja housut tuntuvat päällä mukavemmilta.

Mulla on aina ollut iho-ongelmia ja aina kun olen vähentänyt makean syömistä, niin kasvot ovat olleet paremmassa kunnossa. Toivottavasti nytkin käy niin. Siinä vaan kestää aikansa ennenkuin tuloksia alkaa näkymään. Ainakin pari kuukautta pitäis olla syömättä karkkia.

Mä en ymmärrä miksi mä olen aina aloittanut mässäilyn uudestaan. Muutamia kertoja olen ollut "karkkilakossa" pari-kolme kuukautta, ja niin pitkän ajan jälkeen ei sokeria oikeesti edes tee mieli. Ei tule sellaisia kamalia himoja enää. Mutta silti olen alkanut syömään makeita herkkuja joka päivä. Toivottavasti tällä kertaa onnistun! Liikuntaa pitäisi (ja pitäisi, ja pitäisi, ja vielä kerran pitäisi) edelleen lisätä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.05.2012 klo 19:41

onneksi olkoon leijonamieli.

Mun ajatus ruuan kanssa on ihan sekaisin. Hukutan pahan oloni siihen että iltaisin sohvalla kärsin pahasta olosta, kun olen syöny ja juonu kaikkea pahaa. En saa millään katkastuu välejä näihin pahoihin juomiin tai ruokiin. Pitäis varmaan alkaa teipata suu ilmastointiteipillä kii.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.05.2012 klo 20:27

Kävin tänään illasta kävelemässä vanhempien kanssa. Jalat on ihan muusina ja kipeet. Koko matkan sattui mistä milloinkin. En tiä koska seuraavan kerran meen lenkille, jos koskaan.

Käyttäjä eheytynyt kirjoittanut 28.05.2012 klo 09:05

saloka, eläpäs nyt 🙂 Lenkille vain! =) Miekii aion bodypumppiin viel mennä vaiks olin ihan muussina sen jälkeen. Oon siel käyny siis tasan kerran vasta, kolme pvää sitten.

Tänää aloitan detox juoman. Oon niin surkia veden juoja (juon vettä ehk desin pvässä ja muuta juomaa ehk kolme desiä..) et pittää opetella siihen ni jospa ton kuurin avulla sitten 😎 Saas nähä onko siittä mittää apua mut oli 14e virossa ni tuumasin ostella 😋

Ja mulla ei auta se vähäinen mässyjen syönti, joko lopetan kokonaan tai syön joka pvä paljon. Mut tuumasin, et jos makeanhimo iskee ni joskus voin ottaa jonkun leivoksen, niihin ku mulla mitään älytöntä himoa ei oo koskaan ollu. Tänään taas salille varmaan..

Käyttäjä Kippari-Olga kirjoittanut 30.05.2012 klo 21:01

Syön joissakin tilanteissa liikaa, olen alkanut tunnistaa kuvion. Kun vielä tietäisin miten lopettaa syöminen oikeassa kohdassa 😐 Luulisi olevan yksinkertaista, mutta jostakin syystä ei vain ole. Hämmentävää että voikin päätyä tällaiseen tilanteeseen. Tuntuu toisinaan että elän syödäkseni enkä päinvastoin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.05.2012 klo 15:09

tollasta se Kippari-Olga mullakin hiukan on. Sitä luulee että otan va tänään tämän ja huomenna on jo parempi olla ja sit voi lopettaa, mut ei ni ei. Ei sinne uloskaan ole niin helppo mennä kun tuntuu että jokainen sit kyttää mua, jos teen jonkun lenkin. Nyt jo tuntuu että kun jalallani astun ulos, ni jokainen kyttää mua kun meen.

Vaatteet pienenee ja mulla ei tätä menoo ole enää ensi syksyksi yhtikäs vaatetta päällä. Jotain on pakko tehä, mut mitä? Mistä aloittaa. Pelkään sen menevän överiksi sitten taas. Ympärillä ihmiset sanoo etten ole liian lihava, mut painon mukaan olen ja sen mukaan että tuolit ahdistaa.

Toivottavasti saan tytön lauantaina kotiin, ni se ehkä hiukan rajottaisi mun syömisiäni. Ei tule käytyy kaapilla hakemassa kaikkea, kun pitää jakaa sit ne herkut.

Käyttäjä Leijonamieli kirjoittanut 01.06.2012 klo 19:18

Tänään ostin herkkuja itselleni. Mulla loppui opiskelut ja valmistuin uuteen ammattiin, ja sen kunniaksi halusin ostaa hyvää syötävää viikonlopuksi. Aika hyvin, yllättävän hyvin, pystyin olemaan "terveyskuurilla" pari viikkoa, mutta tähän se nyt loppuu. Saa nähdä mitä tapahtuu viikonlopun jälkeen. Mulla ei ole työpaikkaa, joten nyt olisi ainakin AIKAA harrastaa liikuntaa. Sitä en voi käyttää tekosyynä. Rahaa ei ole penniäkään, mutta kävely ja kotona jumppaaminen ei mitään maksa. Mä vaan olen laiska.

Kumma miten ruoka saa ihmisen elämän niin sekaisin. Niin arkipäiväinen asia kuin se onkin. Joka päivä on syötävä jotain pysyäkseen hengissä, siitä ei pääse mihinkään. Kumpa kukaan ei olisi koskaan keksinyt alkaa valmistamaan makeita herkkuja.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.06.2012 klo 20:04

Olen eilen syönyt säännöllisesti aamupala-, lämmin ruoka ja iltapalan. Tänään olen melkein tehnyt saman jutun. Eilen ei menny limppaakaan, mut tänään sit on menny 😭
Kävin tänään pesee mattoja ja sain aika hyvää liikuntaa siellä sit, nortelemalla, repimällä ja veivaamalla painavia mattoja ja kävelemällä mennen tullen.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 05.06.2012 klo 06:28

-10kg saisi mennä eikä ehkä näkyis vielä missään?
Koetan opetella marjoja ja hedelmiä ne ainekset kun makeaa tekee mieli, vaikka suklaa on lyömätön motivaattorina...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.06.2012 klo 11:09

Eilisestä on 500g lähtenyt painoa, jee. Kumpa nyt lähtis koko ajan toi, ni olis iloinen. Tätä menoo olen normi painossa ennen synttäreitä, mut tiän että ni ei tapahu, joskus se tyssää.

Käyttäjä eheytynyt kirjoittanut 06.06.2012 klo 13:18

Eilen ostin pätkispussin ja söin sen het illalla kokonaan😞 Ei kyllä kauhean vahvasti tää painonpudotus ala 😎 Mut josko se tästä.. Pitäis kaiketi jättää kaikki herkut pois ettei tulis aina vähän sorruttua ja sit huomais, et on taas siinä pisteessä et ahmii joka ilta isoja määriä mässyjä..😋

Käyttäjä Leijonamieli kirjoittanut 06.06.2012 klo 16:09

Välillä tulee sellanen olo, että so what. Että mä syön namia ja sillä siisti, mitä sitten, omapa on asiani, mitä sitä stressaamaan. Mutta samaan aikaan takaraivossa koputtelee toive terveellisemmästä elämästä.

Viime viikonlopun jälkeen oon syönyt jäätelöä ja karkkia ihan kohtuullisissa määrin, en aivan älyttömästi. Tein terveellistä sosekeittoa ison kattilallisen ja siitä riitti pakastimeenkin. Nyt saa kotimaisia kasviksia edullisemmin ja pitää alkaa tekemään enemmän salaatteja kotona. Salaatit on tosi hyviä, mutta laiskana kun ei jaksais pilkkoa 🙂. Tekosyy.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.06.2012 klo 10:27

Mun usko loppui, kun aamulla huomasin että olen lihonnut vuorokauden aikana 1½ kiloo. En ole annoskokoo suurentanut, vaan aloitin taas juomaan. Mulla näyttää kaikki juoma jäävän kroppaan.

Ehkä mä jätän tämän tähän, annan iitteni lihota muodottomaksi läskikasaksi. EI tästä enää tuu mitään.
Tai sit teen sen, minkä v. 09... Silloin laihtusin 30 kiloo... Mut se on liian riskialtista touhuu...

Käyttäjä kirjoittanut 08.06.2012 klo 11:47

Jos sie ennen olet juonut liian vähän ja nyt yhtäkkiä alat juomaan oikean määrän, sun elimistö ajattelee, että nyt saatiin vettä pitää se säilöä jos tuo kohta taas ei muista juoda. Mutta kun juot muutaman päivän kunnolla, niin elimistö tottuu ja kohta saat laukkoa yhtenään vessassa ja laihdut.

Lisäksi pitäisi katsoa, että saa suoloja tarpeeksi, osan vedesta voisi juoda vissyvetenä. Jos sitä ei saata, juoda, niin vaikka vähän meetwurstia ja vettä. Mutta ei leipää sen kaa.
Ja edelleen mie olen valelääkäri.