painonpudotusketju…

painonpudotusketju...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 14.05.2012 klo 19:32 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.05.2012 klo 19:32

kaikki halukkaat voivat täällä keskustella painon pudotuksesta. Mä ainakin olen mukana, mut taidan aloittaa vasta huomenna. Tänään meinaan repsahdin syömään jätskii pitkästä aikaa…

Tsemppii jokaiselle!

Käyttäjä kirjoittanut 01.07.2012 klo 14:31

Valaat elävät vaaaaaaaaaaaaaltameressä.
Ainakin oven karmit ovat pienenä haittana, jos valas eläisi kerrostalossa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.07.2012 klo 11:37

Maanvaiva 🙂 (tyhmiä hymiöitä täällä, ku mikään ei oikee sovi)

taistelu täällä jatkuu... kaikki va etoo tällä hetkellä...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.07.2012 klo 14:16

Aina se huomenna oleva ajatus, mut nyt tosiaan tarvis saada itteäni niskasta kiinni ja alkaa tekee jotain tämän paino asian kanssa. Ei tästä tuu mitään että maha pullottaa ja vaa´an mittari näyttä 3 numeroa ennen pilkkua. EN ole ikinä näin paljon painanu.

Jos tämän päivän otan rennosti juhlien ja huomenna mietin asiaa uudelleen. Mulla on vaikeuksia aamu- ja iltapalojen kanssa. En sitä mitä niissä voin syä, että olisi kevyitä ja hyviä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.07.2012 klo 14:02

lihoo ja laihtuu vuorotellen... Riippuu itsekurista...

Mites muilla?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.12.2012 klo 17:49

Onko joku tekemässä Uuden vuoden lupausta?

Mä ainakin yritän tehä. Yritän liikkua enemmän, joko kotona tai sit ulkona. Yritän karsia kaikki herkut ym pois.

Eli alan taistelemaan lihoamista vastaan. En tiä miten mä siinä onnistun, koska olen taistellut sen kanssa koko syksyn ja tämän talven ja lihotus on vienyt voiton. En tiä enää mistä karsia.

Käyttäjä purppuraenkeli kirjoittanut 31.12.2012 klo 12:28

Hei, tätä ketjua pitää jatkaa. Itselläni tuli kymmenen kiloa masennuksen ja lääkityksen myötä. Kerran jo sainkin 6,5 kg pudotettua mutta tänä aamuna vaaka näytti vain puolen kilon pudotusta. Se olisi hyvä viikkovauhti. Aamulla söin puuron ja maitoa lasi, päivällä kaaliraastetta ja lohipizzaa itse tehtynä. Tavoite olisi vielä 9,5 kg joka tarkoittaa sitä että ruokaremontti tulee olla pysyvä. Kiellettyjen lista on piiiiitkä. Olen lähtenyt tosimielellä ja saada ensimmäisen kuukauden aikana parikiloa kevyemmän olon - liikkumalla ja kaurapuurolla, hedelmillä, marjoilla ja kasviksilla ym. itse tehdyllä vähäkalorisella kotiruualla 🙂👍

Käyttäjä repukka kirjoittanut 31.12.2012 klo 15:04

Mä en aio tehdä yhtään uuden vuoden lupausta, koska en niitä koskaan saa pidettyä ja siitä tulee vain turhaan paha mieli. Pudotettavaa painoa olis kyllä roppakaupalla, mutta olen huomannut, että laihduttaminen ei onnistu niin kauan kuin syön tiettyjä lääkkeitä. Lopetin Zyprexan kesällä ominpäin ja paino lähti samantien itsekseen reippaaseen laskuun, kun ei tehnyt koko ajan mieli syödä. Valitettavasti alkoi sitten ahdistaa niin paljon, että lääke piti aloittaa uudestaan ja kaikki pudonneet kilot tulivat muutamassa päivässä takaisin. Tyhmää.

Käyttäjä kirjoittanut 31.12.2012 klo 16:09

Se karsiminen ei ehkä ole paras tapa laihtua. Esim herkuista ei kannata kokonaan luopua, voi vaikka joka päivä syödä jonkun pienen herkun ja siitä oikein nauttia.

Minä en ole ylipainoinen mutta joudun diabeteksen takia katsomaan koko ajan mitä syön.
Jos laittasit vaikka yhden päivän syömiset kellonaikoineen tähän, niin voitas yhdessä katsoa onko se hyvä.

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 31.12.2012 klo 16:43

Haluan varoittaa teitä kaikkia. Kun kirjoitin tähän ketjuun, olin laihdutuskuurilla. Kaiken piti mennä hyvin, mutta minä menin liian pitkälle. Nyt käyn terapiassa ja minulla on lääkitys.

Te olette hyviä juuri sellaisina kuin olette! Koittakaa muistaa se.

Käyttäjä Leijonamieli kirjoittanut 31.12.2012 klo 16:59

Mä en uskalla tehdä lupausta kun en usko että pysyn siinä. Mulla oli syksyllä jo hyvä alku laihtumisen kanssa. En syönyt herkkuja ja kävelin joka paikkaan bussin sijaan. Jopa jumppasin vähän kotona. Nyt on mennyt takapakkia niin että pahaa tekee. Painoa on tullut lisää ja se alkaa jo ihan oikeasti ottaa päähän.

Pitkän matkan tavoitteeksi voisin laittaa, että ensi kesään mennessä vaatteet tuntuisivat mukavammilta päällä. En halua asettaa kilotavoitteita, koska lannistun jos en niissä onnistukaan. Tuollainen epämääräinen tavoite on mulle ehkä parempi.

Tsemppiä kaikille painonhallintaan! 🙂👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.01.2013 klo 14:18

eilen pähkinöitä, tänään pähkinöitä. Tarvis varmaan tänään tehä jotain muutakin syötävää. Otin aamupainon ja se oli maltaita. Laitto ihan masentamaan. Ehkä tämä sit joskus loppuu. Se on ku tiedän että mun tarvis enemmän syä, mut kun en vaan saa aikaiseksi syä. Tekee pahaa se syöminen. Olen täysin peikon hallinnassa ja se on hankalaa ja oikeastaan vaarallista. Yritän taistella kovin koko ajan.

TÄmä urakka ei oikee edistä sitä että mulla on koko ajan huoli vanhemmista. Ehkä tämä huoli loppuu sit joskus tai sit ei.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.01.2013 klo 11:32

Tänään enemmän kuria. Ruuaksi on jo valittu ja teen sen verran että riittää huomiseksikin. Yritän illalla syä soppaa iltapalaksi.

Kuntoilun kanssa on hiukan miettimistä. Nilkkani on kipeytynyt yön aikana. Ehkä liikkuminen auttais siihen, mut sen näkee sit.

Käyttäjä ahbpjb kirjoittanut 02.01.2013 klo 11:51

Hei kaikki! Voisihan tätä ketjua seurailla. En varsinaisesti ole ylipainoinen, mutta taipumusta siihen kyllä on ja välillä tämä herkkujen syöminen meinaa mennä vähän yli, kuten nyt jouluna. Ongelmia ja harmeja on vaikka muille jakaa ja siksi on syötävä suklaata... Nyt taas vuoden alusta vakaasti päätän vähentää tai poistaa suklaat, karkit ja keksit. Jos vain sää sallisi voisi lenkkeilläkin enemmän. Työmatkaan menee omalla autolla tunti per suunta ja työssä aika paljon istumista, niin ei ylimääräisiä kaloreita oikeen tarvitsisi. Haluan että nykyiset vaatteet tuntuu hyvältä päällä, en varsinaisesti kilokaupalla laihtua. Ehkä luen näitä viestejä aina kun haluttaa keksej tai kun haluan muuta ajateltavaa kuin ongelmalapset. Kuljemme kohti valoisampaa aikaa, ehkä se innostaa huolehtimaan terveydestä 🙂🌻

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 02.01.2013 klo 12:38

Voi kun saisikin painoa pois. Ei vain ole motivaatiota painon pudottamiseen.
Oen huomannut että syön pahaan olooni. Kun masentaa kaikki herkut maistuu.
Yölläkin pitää käydä syömässä kun uni ei tule. Töissä onneks saa ruoan.
Tykkään kasviksista ja salaateista. Ei niitä kotona tule laitettua. Hedelmiä
tulee syötyä kotonakin. Pitäisi liikuntaa lisätä. Sitä vain on niin laiska ette
viitsi lähteä. Liikunta täysin kausiluontoista. Varmaan tulisi lähdettyä kun olisi
joku kavari. Olen kotona yrittänyt vähän jumpata päivittäin. Hyvä sekin.
Kurjaa vain kun huomaa ettei vaatteet mahdu päälle. Siinä vaiheessa iskee
morkkis. Miksi olen näin saamaton.😟

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.01.2013 klo 14:27

Saa täällä seurailla ym. Ei tämä ole mikään pakollinen ketju. Täällä on varmaan monia jotka seurailee vaan.