painonpudotusketju…

painonpudotusketju...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 14.05.2012 klo 19:32 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.05.2012 klo 19:32

kaikki halukkaat voivat täällä keskustella painon pudotuksesta. Mä ainakin olen mukana, mut taidan aloittaa vasta huomenna. Tänään meinaan repsahdin syömään jätskii pitkästä aikaa…

Tsemppii jokaiselle!

Käyttäjä RBH kirjoittanut 18.01.2013 klo 17:29

hei.. tääl 1 epävakaa bipo joka uskaltautu rekisteröytymään vihdoin.

jatkuvaa painon kanssa taistelua se täälki on ollu. Milloin lihoo lievän masennuksen vuoksi, välil laihtuu pahan masennuksen vuoksi, sit taas lihotaan lääkkeiden takia ja sit taas laihutaan lieväs maniassa ja taas lihotaan pahassa maniassa 🤨 huh!

Luonollisesti täsä on vuosien mittaan onnistunut kehittään itselleen kunnon tunnesyömiset bulimian kera. 😝

Nyt päälänsä lievää masennusta ja kauhee into olis laihuttaa ja urheilla mutta ei saa vaan tuota painava persettä tuolista ylös.. paitsi ku menee jääkaapille hakeen jotain lohtu syömistä.

Paino huitelee melkeen sadassa että syytä kyllä olis laihuttaa. Sen verti oon saanu aikaseksi että parina päivänä juonut YR ostettua.. hmm Défiligne 10 päivän detox juomaa. Ihan hyvänmakusta ja kovasti kyl pissattaan laittanut. Alku se kait on tämäkin.. 😋

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.01.2013 klo 10:59

Onnea yritykseen RBH. 🙂👍

Mulla jojo sen ku jojoilee. En jaksa kontroloida koko aikaa, kun siitä ei ole mitään hyötyy. Liikkua yritän, mut nyt on kovat pakkaset ni se ei oikee innosta. Mulla pitäis olla käyttökielto kaupan metwursti ja keksi hyllyihin.

Olen varmaan vaan niin maassa tällä hetkellä että ei vaan saa mitään aikaiseksi. Lääkäri puhui eilen koko ajan vakavasta masennuksesta. Ehkä mun on vaan tyydyttävä tähän tällä hetkellä ja keksittävä miten saan ton ison pallomahan peitettyy. Harmittaa vaan kun vuorokauden sisällä olen melkein saanut jo lonkan sijoiltani ja polven myös. Pelkään sitä päivää kun ne tosiaan menee sijoiltaan ja jään tänne oman onneni nojaan.

Onnea teille muille, ketkä jaksatte taistella kumpua vastaan.

Käyttäjä kirjoittanut 19.01.2013 klo 12:36

On mullakin käyttökielto kaupan keksihyllylle diabeteksen takia. Ne on vaan sellaisia asioita mitkä pitää hyväksyä.
Meetwurstissa nyt ei oikeastaan ole mitään vikaa. Älä syö sitä leivän kanssa vaan pane pari palaa rullalle ja nauti.
Ota vähän iisimpi ote laihdutukseen, älä aattele repsahuksia niin paljon vaan repsahda ja jatka sen jälkeen ilman itsesyytöksiä.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 19.01.2013 klo 16:01

Laihtumisen salaisuus taitaa olla juuri tuossa:
alkaa tai jatkaa siitä mihin jäi ennen repsahdusta.
Ei aihetta moittia ittiä sen enempiä vaan
lannistumatta eikun uutta jatkoa taisteluun
liika painoa vastaan.

Jostain luin kiloklubi.fi -sivustosta, rekisteröidyin
ja aloin tsempata ittiä sitä kautta, vielä on matkaa
painon pudottamisessa mutta onpahan seuralaisia
mukana matkalla. Ne pallukat, joilla kuvataan
eri ravintoaineita, jotenki konkretisoivat mulle
mitä syön liian vähän mitä liikaa. Aivoille töitä
kun miettii miten sais hyvän - vihreän - värisuoran
siihen pallukkariviin. En vielä osaa://

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 03.03.2013 klo 20:56

Ajattelin aloittaa taas uudestaan painon pudottamisen. Annoin itseni repsahtaa, mutta olen onnistunut tässä kerran: miksi en onnistuisi uudestaankin? Herkkulakko alkaa huomenna, alan myös harrastaa liikuntaa. Ihanteellisinta olisi, jos saisin muutoksesta pysyvän - muussa tapauksessa on vaarana, että pudotetut kilot tulevat takaisin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.03.2013 klo 18:37

Mä oon laittanut jäihin ajatuksen pienemmästä koosta kesään mennessä. Liikaa maistuu noi herkut. Taidan ennemmin syä itteni hengiltä ennen kun pystyn laihuttaa itteni pienemmäksi. Yhen housut ainakin tuntuu päällä siltä että koko ajan saa niitä nostella. EN tiä kyl onko se vaa näköharhaa.
Viime viikolla kyl tuli niin pirusti käveltyy. TÄmä viikko ei ainakaan alkanut hyvin, sillä mun nilkka on kipeenä.

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 05.03.2013 klo 23:45

Olen jo monen viikon ajan valittanut tällä sivustolla vasemman jalan revähtymää. Se tuntui kuitenkin jo parantuneen, joten päätin aloittaa lenkkeilyn eilen, maanantaina.

Kuinkas sitten kävikään? Lenkin jälkeen oikea jalka alkoi oikutella. Nyt minulla on taas revähtänyt jalka, tällä kertaa oikea. Eli en pääse vieläkään kuntoilemaan.

Ja nyt v*tuttaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.03.2013 klo 17:13

Voin vaan kuvitella, IisaMari kuinka paljon sua ketuttaa.

Mulla on alkanut vähitellen toi toinen nilkka sattuu. Kipu on sellaista sähköiskua. Käveleminen on hankalaa, mut levossa tulee iskuja. Yöt saan nukuttuu, kun löydän oikeen asennon. En viitti lähtee lääkäriin sen kanssa, ku ei ne mitään sille kumminkaan tee. PElottaa aina va, ku se on 2 kertaa jo leikattu. KOska sit tietää sen, että se on taas leikkauskunnossa.

Mun lihotus kuuri sujuu hyvin. Painoa tulee enemmän ja vähemmän. Hikoilen ku teurastettu sika, kun ulos menen kävelee. Alan epäillä että noilla lääkkeillä tosiaan on osuutta tässä pelissä.

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 12.03.2013 klo 15:45

Molemmat jalat olleet aika rauhallisia viime päivät. Eräs kaverini ehdotti uimista, sillä se on niveliä vähemmän rasittava liikuntamuoto. Aion kohta mennä uimahalliin kokeilemaan, miten jalat reagoivat siihen. Pitäkää peukkuja!

Käyttäjä purppuraenkeli kirjoittanut 13.03.2013 klo 08:41

Vesijuoksu ja uiminen ovat todella hyvää tekeviä liikuntamuotoja. Kävely hyvässä ryhdissä rauhallisesti välillä juoksunpyrähdyksiä sopii ainakin minulle.
Maustamaton soijajugurtti johon leseitä steviaa ja marjoja toimii hyvin aamupalana tai pieni kaurapuuro maito tai piimälasin kera. - Pois pulla ja valkoinen leipä, makaronit ym traffinoitu eväs. Karkkinälkään käy hyvin väkevä pastilli ja ruuan jälkeen purkat. Salaatti ja keitetyt kasvikset. Kala ja liha hyvillä mausteilla. Iltasella ei enää klo kuuden jälkeen muuta kuin vettä tai piimää. Välipaloiksi raakaa porkkanaa, vesilasi, piimää tms.

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 13.03.2013 klo 21:30

Kävin eilen uimassa ja hyvältä tuntui. Tänään päätin mennä uimaan uudestaan, mutta jo kymmenen minuutin kävely pahensi oikean jalan kipua. Mitä ihmettä teen näiden jalkojen kanssa? Tutut sanovat, että kävele pieniä matkoja, vaikka kipu yltyisikin, mutta mitä järkeä siinä on? Jos kipu yltyy kävellessä, eikö se tarkoita, että kävely pitää lopettaa? Daa.

Voi h*mmetti.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.03.2013 klo 11:32

IM, mulla oli viime kesänä toinen nilkka todella kipee. Se ärtyi joka kerta kun olin jalkojen päällä. Sitten kerran jouduin pakosta lähtemään kauppaan kävellen ja kauhulla ootin sitä että illalla taas "huudan" kivusta. Kappas, kipu olikin poissa.
Ehkä pieniä kävelylenkkejä auttaa siihen sun jalkaasi. En mene suoralta sanomaan, kun en oo lääkäri tai muu vastaava. Sä voisit kokeilla. Kävellä ja kun tulee kipuja, ni kävellä muutaman minuutin kivusta huolimatta. Ehkä se laittaa lihakset toimintaan. En tiä.

Aamulla huomasin ettei paino ollu eilisestä noussu, jee! TÄnään on herkuttelut loppu, toi yks limppapullo (colaa) on tos jos sen jois, mut siihen jää. Iltapalaksi vois syä noita omenia joita olen ostanut jo monta päivää sitten. Ruuaksikin oon suunnitellut vihanneksi, ehkä pitkästä aikaa risottoa 😋. Jos alkais taas syömään noita vihanneksi ja kasviksia /juureksia. Tekis vaikka risottoja. Ne on helppoja ja tosi maukkaita. Jättäis noi kauppamatkat vähemmäksi ja vaan siksi kun tarvii jotain lihaa ym ostaa. Kiertäis kaukaa ne makiat hyllyt.

Olen myös vissiin sunnuntaina aloittanut juomaan 1½ litraa puhdasta kraana vettä sen muun juomisen lisäksi. Hyvin huomaa että lääkkeet ei vaikuta aineenvaihduntaan paljookaan, kun tuttu sano et sitten juoksen vessas alvariinsa, mut en mä niin usein juokse.

Ehkä mä käännän kelkan. Olen jo nii läski etten kehtaa missään kulkea. Kohta en voi läskejä peitellä enää toppatakin alle. Olen jo kauhulla miettinyt, mitä laitan päälle kun tulee plussakelit. Mulla ei ole fleecetakkia eikä mitään enää, mikä menis päälle. Pitää varmaan mennä ruinaa äitiltä jotain vaatetta päälle.

Onneks toi aurinko sulattaa tota pihaa ja teitä. Pääsen ehkä kohta fillaroimaan pitkin maita ja mantereita. Olen suunnitellut sellaisia sopivia lenkkejä. En tiä kuinka pitkiä ne on, mut ovatpahan joitakin lenkkejä. Niitä vois kävelläkin, jos kaverin sais mukaan, ainakin ekoilla kerroilla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.03.2013 klo 10:41

mahtaisiko se nyt tästä alkaa. Taistelu läskejä vastaan. Eilen tuli syötyy aika kevyesti ja juotuu paljon teetä ja vettä. Tänään sit puntari kiitti tekoa.

Koko ajan pelottaa mennä kauppaan. Jos menen vahingossa ostamaan jotain kiellettyy, kun koko ajan tekee mieli jätskii ja keksii ja pistaasipähkinöitä. Metwursti alko jo äklöttää, joten siitä ei ole ongelmaa. Mutta noilla mä just lihosin tähän mittaan.

Maha on edelleen ongelma. Koskakohan se normalisoituu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.03.2013 klo 15:51

pari päivää paino laski, kunnes se on eilen taas noussu. No katotaan huomenna onko se ollut va joku harha, vai menikö mun taistelu läskiä vastaan siinä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.03.2013 klo 18:54

viikon saldo jäi onneks miinukselle, vaikka 2 päivää paino nousikin. Tiedän ehkä syynkin sille. Nyt jatketaan ja katotaan mikä on seuraavan viikon saldo.

Ootan kovasti sitä että pääsisin tonne ulos pyöräilee.

Ainut huoli nyt on toi maha. Se ei tykkää taas mistään, kun pari päivää oli ihan rauhassa. En tiä mitä uskaltaa enää suuhun laittaa. Otin sit saman ruokavalion kun alku viikosta ja katon jos se auttaisi.