Saloka, pystytkö käyttämään kaura- tai soijajogurtteja? Eikös sellaisia ole olemassa. Tai voitko syödä marjapuuroja? Nehän vois toimia makeiden herkkujen korvikkeena. Hedelmiäkin voi laittaa puuroon.
Mä olen huomannut, että kun on vähän aikaa syömättä makeaa, niin jo pelkkä banaani alkaa maistumaan makealta. Eli ei enää tarvitsekaan syödä karkkia tai keksejä. Kun vaan muistais pysyä hedelmissä ja marjoissa. Se on se pieni hetki kaupassa, jolloin ratkaisut tehdään. Ostoslistakin auttaa mua. Mä välillä kirjoitan siihen ei karkkia. Silloin en sitä ostakaan.
Jos sortuu herkkuihin, niin pitäis osata olla itselleen armollinen. Ei pitäis potea kamalaa syyllisyyttä, vaan katsoa eteenpäin ja yrittää uudelleen. Itsensä kiusaaminen on pahinta laihduttamisessa. Mä en pysty luopumaan iltasyömisestä kokonaan ja yritän valita illaksi karkkien sijaan jotain terveellisempää. Otan edes sen pienen askeleen.
Yks juttu mikä vois toimia jos tulee syötyä silloin kun on tylsää. Yrittäis keksiä jotain tekemistä, vaikka väkisin. Tiskaamista, pölyjen pyyhkimistä, ristikkoa, ihan mitä vaan, että ajatukset syömisestä siirtyis muualle.