Jardin Prive, minä en tiedä miten nuo kaikki lääkkeet vaikuttavat kehossasi. Luulen, ettei siihen ole vastausta edes lääkärillä. Minulle sanottiin, kun valitin lihomista lääkkeitteni vuoksi, että "jos syöt vain tuon pillerin päivässä niin taatusti et liho!" Tämä oli siis lääkärin vastaus ja asenne. Ei kovin ammattitaitoinen minusta. Oikeasti ihmettelen miksi ihmisille määrätään tiettyjä lääkkeitä ja lääkeyhdistelmiä, joilla tiedetään olevan haitallinen sivuvaikutus. Vai eikö sillä ole väliä jos hoidetaan masennusta, että ihminen lihoaa siinä sivussa muodottomaksi kasaksi, jopa sairaanloiseen lihavuuteen? Mitä hyötyä on sairastuttaa ihminen lihavuuteen ja sen tuomiin liitännäissairauksiin kuten kakkostyypin diabetes, polvi ja muut nivelvaivat, uniapnea jne? Hoidetaan päätä ja sairastutetaan keho. Mirtazapinista on jopa kissoilla todettu huomattavaa painonnousua ja turvotusta. Tutkimus löytyy googlettamalla jos kiinnostaa. Ketipinorista oma lääkärini sanoi, ettei suosittele sitä, koska yli vuoden käytettynä "alkaa pää pehmetä". Tämä oli siis eri lääkäri (psykiatri), joka tuon toisen pilleri-kommentin esitti.
Minä en syö enää ollenkaan lääkkeitä. Lopetin vähitellen viime kesänä ja syyskuusta lähtien olen ollut clean. Niin kauan kun söin lääkkeitä, lihoin. Nyt paino on kääntynyt laskuun. Olen kuitenkin tehnyt muitakin muutoksia kuin lääkkeet. Syön vain puhdasta ruokaa. En lainkaan prosessoitua tai teollista. Liikun paljon. Aineenvaihduntani ei toimi jos istun neljän seinän sisällä. Joka päivä on käveltävä tunnin verran ja sekin on liian vähän jos miettii, että loput 23 tuntia ei tee mitään. Pysyn aktiivisena. Olen opettanut kehoni ruokarytmiin. En napostele koko ajan jotain vaan syön aamulla, iltapäivällä ja illalla. Väliajat pysyn liikkeessä ja etsin tekemistä jotta en roikkuisi jääkaapin ovessa. Se ei ole enää mikään ongelma. Ensimmäisen viikon vaati totuttelua, mutta nykyisin en edes mieti ruokaa muulloin kuin ruoka-aikana. Käytän myös erästä luonnontuotevalmistetta, joka saa minut voimaan paremmin. En mieti painonpudotusta pakkomielteisesti vaan se on projekti muiden joukossa. Käyn kyllä joka päivä vaa'alla, mutta jos tänään lukema on 400 grammaa enemmän kuin maanantaina, se ei tarkoita, että olisin lihonnut. Viikon päästä lukema on kuitenkin taas vähän vähemmän kuin vuoden alussa, jolloin olin lihavimmillani.
Fakta on, että laihtua ei voi ilman työtä. Se ei tule ilmaiseksi. Itseään voi kiduttaa nälkäkuureilla, pistelaskuilla, paastoilla, mehukuureilla ym. Pysyvät tulokset ja samalla hyvän olon saa syömällä puhdasta ruokaa ja liikkumalla paljon. Liikunta ja fyysinen rasitus vapauttaa kehossa endorfiinia, mielihyvähormonia. Liikunta auttaa myös suolen toimintaan. Tästäkin on monta tutkimusta esim sisäkissoista, joilla on vatsavaivoja ja ummetusta, koska eivät liiku, torkkuvat suurimman osan ajasta ja ovat apaattisia. Ja kun miettii alkuihmistä, esi-isiämme, sen oli pysyttävä koko ajan liikkeessä löytääkseen ravintonsa ja ollakseen suojassa pedoilta ym. Ei esi-isämme maanneet kallionkolossa kännykkää räpläten ja miettineet mitähän sitä viitsisi tehdä ja mikähän on kun kakkkaa ei kuulu. Liikkeessä oli oltava jos mieli syödä, pysyä lämpimänä ja ylipäätään hengissä. 😎