Painonhallinta

Painonhallinta

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 13.07.2015 klo 10:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.07.2015 klo 10:06

Hei.

Ajattelin aloittaa ketjun, johon kaikki voivat vapaasti kirjoittaa. Ajatukseni on, että voimme keskustella painonhallinnasta, laihdutuksesta ja siitä, mikä on tavoitteemme. Toivon, ettei tähän ketjuun tulisi kovin laihdutus-vastaisia viestejä. Niin, että positiivinen asenne painonhallintaan ja laihduttamiseen säilyisi.

Itse aloitin tämän laihdutus-prosessin kesän alkupuolella. Käytän ensisijaisesti Nutrilettia. Välillä olin hetken normiruoalla. Kiloja on jokunen tippunut, mutta nyt junnaa paikoillaan. Ehkä siksikin ajattelin aloittaa tämän ketjun, että voisin saada motivaatiota tähän omaan painon pudottamiseeni. Vaikka mieli on maassa, on mulla kuitenkin motivaatiota laihduttamiseen. Ja näin se on helppoa. Ja hei, tämä ei ole mikään Nutrilett mainos! Olen ollut aikanaan Painonvartijoissa, ja menisin uudelleen, jos se olisi vielä Suomessa.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Oletko laihduttanut joskus tai laihdutatko nyt? Miten olet onnistunut? Mitä muuta aiheen tiimoilta on mielessäsi? Kirjoitellaan…🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2016 klo 09:41

Kävin sitten kuitenkin vaa'alla. Syötyä ja vaatteet päällä. Eli ei oikein kertonut mulle mitään. Hyvä niin. Mutta nyt laitoin vaa'an sivuun. Ensi maanantaina seuraavan kerran... Lupauksia. Joista epäilen pidänkö kiinni. Tuleeko tästä seuraava asia, josta alan pitää kirjaa?! Se ei olisi hyvä...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2016 klo 17:10

Oksensin.☹️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.05.2016 klo 04:38

Tämän ketjun otsikon voisi muuttaa "paino-ongelmaksi" tai "syömishäiriöksi". Siltä nyt tuntuu. Mutta uutta ketjua en aloita, joten mennään näin...

Tunnen aikamoista ahdistusta, kun suunnittelen, etten kävisi vaa'alla tänä aamuna enkä merkkaisi päivän syömisiä ylös. Kertoo tosiaan omaa kieltään mun ongelmasta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.05.2016 klo 19:26

Jardin Prive kirjoitti 11.5.2016 17:10

Oksensin.☹️

niin mäkin. EI mitään hurraa huutoja. Miksi oon vajonnut näin alas? Miksi hommaan tätä olotilaa koko ajan. TÄnään alko taas vasemmasta kyljessä tuntuu kipua. KOhta varmaan sydän pysähtyy. Olo on muutenkin heikko. EN saa tarpeeksi ravintoa, enkä taho syä enempää. MAha on kuralla koko ajan, joten juomat tulee läpi. Onko tämä sit sitä elämää?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.05.2016 klo 05:52

Vaa'alla käynti ei tullut mieleen heti ensimmäisenä herättyä. Edistystä? Tuntuu, että paisun, kun en seuraa syömiäni pisteitä.

Mulla on liikuntaa illalla ohjelmassa. Se ei ole oikeastaan lainkaan raskasta, enemmän koordinaatiota vaativaa. Ja siksi mulle huomattavan vaikeaa. Mun kropppa ei luonnostaan osaa tuota lajia. Mutta sinnikkääästi käyn tämän lyhyen kurssipätkän.

Rentoutukset ja venytykset teen seuraavan kahvikupillisen jälkeen.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.05.2016 klo 08:30

Olen tottunut vaa'attomuuteen aamuisin. Mutta koen jatkuvasti lihovani, kun en seuraa tarkasti syömisiäni. Olen varma, että huominen paino on enemmän kuin viikko sitten. Löydänkö sitä painoa edes.

Jostain luin, että Abilify lihottaa. Eli nyt olisi sitten Ketipinor ja tuo Abilify, jotka nostaa painoa. Yritä tässä siten laihtua! 😠

Syömishäiriö alkaa taas houkuttaa...😟

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.05.2016 klo 10:41

mulla on kans lääke, mikä lihottaa ja oon kiukkunen siitä. TOiset käskee laihtuu, mut miten sitä tekee, kun lääke vetäsee nesteet sisällä.

En eilen syöny oikeastaan paljon mitään. Saa nähä kuinka paljon maha on sekaisin sit. Ei oikee huvittanut syä ja jos oisin syönyt, en olis päässy oksentaa.

Käyttäjä Amassados kirjoittanut 15.05.2016 klo 11:49

Jardin Prive, kerroit arvostavasi haluani auttaa sinua oman ja tyttäreni syömishäiriön kokemuksen pohjalta. Asia ei ole ihan noin vähäpätöinen. Olisiko samoillani enemmän painoarvoa jos väittäisin olevani personaltrainer tai naispuolinen Bull Mentula? Olen entinen kilpaurheilija, jonka lajissa oli enemmän sääntö kuin poikkeus, että syömishäiriö on joka toisella. Ei vaan minulla.

Nuo lääkkeet sekoittavat aineenvaihdunnan kokonaan. Minulla Mirtazapin lihotti kolmessa viikossa 8kg! Se oli jotain käsittämätöntä! Lääkäri tiesi tämän ja kirjoitti ohelle escitalopharmia ja tämä combo nosti painoa seuraavan puolen vuoden aikana 20kg lisää! Minusta tuli hetkessä sairaalloisen ylipainoinen, mutta se ei hoitotahoa kiinnostanut.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.05.2016 klo 19:19

saloka kirjoitti 15.5.2016 10:41

En eilen syöny oikeastaan paljon mitään. Saa nähä kuinka paljon maha on sekaisin sit. Ei oikee huvittanut syä ja jos oisin syönyt, en olis päässy oksentaa.

Mulla oksennusrefleksi toimii jotain 4 viikkoa, sitten en saa enää oksennettua. Tämä aiemmalla kokemuksella.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.05.2016 klo 19:26

Mitä mieltä, Amassados, olet siitä, että onko paino hallitttavissa näillä lääkkeillä järkevästi vai onko ainut mahdollisuss syömishäiriö??!😑❓ Musta alkaa tuntua epätoivoiselta!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.05.2016 klo 21:30

Oksensinpas taas...🤕

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.05.2016 klo 05:48

Viikon punnitus takana. Ei painon nousua! Olin oikeastaa varma, että painoa olisi tullut pari kiloa lisää, mutta ei onneksi ole kuitenkaan niin käynyt. Olen tosin oksentanut kahdesti viikon aikana.

Olen yllättävän hyvin sopeutunut siihen, etten käy vaa'alla päivittäin. Ehkä se vähenttäää jotain stressiä. Ja sekin, kun ei laske jokaisien syödyn annoksen pistearvoa, ja merkkaa sitä ylös. Mutta en kylllä tiedä, miten tässä sitten laihtuisi.😐

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.05.2016 klo 18:57

Oksensin taas illalla.😟

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.05.2016 klo 09:01

mä en uskalla vaa´alla käydä. Pelkään koko ajan että se on ihan liikaa.

Mun maha on ummessa. saa nähä koska "tukos" aukee. Yritän jua teetä tyhjään mahaan, jos vaikka auttais. Pitää ennen kun lähen ulos, saada jotain aikaiseksi mahan kanssa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.05.2016 klo 16:10

Hei, Saloka. Mä oon nyt niin maassa ja itkuinen, etten jaksa välittää jostain painosta - ainakan paljon. On niin paha olla...😭