Onko täällä kellään todettu skitsofreniaa?

Onko täällä kellään todettu skitsofreniaa?

Käyttäjä pikkuponi aloittanut aikaan 29.03.2018 klo 19:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä pikkuponi kirjoittanut 29.03.2018 klo 19:43

Mulla epäillään olevan jotain skitsofreenistä, ehkä jopa skitsofrenia. Nyt on puhuttu myös skitsoaffektiivisesta häiriöstä sekä skitsofreenistyyppisestä psykoosista. Pelottaa mielettömästi tulevaisuus ja tekis mieli tehä jotain lopullista.

Onko täällä sattumoisin paikalla ketään, jolla on todettu skitsofrenia tai joku muu skitsofreeninen sairaus? Miten elämä sujuu ja miten jaksat elää pysyvän vakavan mielisairauden kanssa?

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 07.05.2018 klo 16:33

jep jep, sairaalapastiro soitti ja sano et tuo mitä o miulle uskonta opetettu ni unoha, hirveetä juttua, lopeta koko uskonnon harjoittaminen, ei se tarkota uskonta luopumista mut unoha kaikki siihen vanhaan liittyvät jutut ja tee jtn mielenkiintosta ja mistä nautit. Keskiviikkkona tohtorin rohdot, nääolot o saatava loppumaan.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 07.05.2018 klo 18:44

Niihän nää on saatava loppumaan, mutta en tiiä löytyskö joku semmonen lääke joka auttas..

Käyttäjä Jopikitai kirjoittanut 07.05.2018 klo 19:01

Minulla on skitsofrenia diagnoosina mutta en oikeastaan tiedä mitä se tarkoittaa. Olen ollut pakotettuna monenlaisissa ryhmissä joissa on skitsofreenikkoja enkä ole yhtään samanlainen.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 08.05.2018 klo 10:57

Jopikitai kirjoitti 7.5.2018 19:1

Minulla on skitsofrenia diagnoosina mutta en oikeastaan tiedä mitä se tarkoittaa. Olen ollut pakotettuna monenlaisissa ryhmissä joissa on skitsofreenikkoja enkä ole yhtään samanlainen.

Sä et oo vissiin hyväksyny oikein sun sairautta.

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 08.05.2018 klo 15:38

huomen aamupväl totuuden hetki, psykiatri klo 11.15, pelottaa jo valmiiks et miten tässä käy, sairaalaankaan en halua et herra tohtori määrätköön oikeeta rohtoa!

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 08.05.2018 klo 17:22

Toivotaan, että saat hyvät lääkkeet. Ei oo helppoo tää elämä..

Käyttäjä Jopikitai kirjoittanut 08.05.2018 klo 19:00

Toivotan onnea sinne lääkärikäynnille.
-
En koe olevani sairas vaikka minulla onkin diagnoosi. Haluan perustella asian.

Jouluna ihmiset antavat toisilleen lahjoja. Silloin kuulen usein sanottavan että "halusin antaa sinulle jotain erityistä". Minä kuulen sen niin, että kaikkina muina päivinä vuodessa se ihminen antaa vähemmän kuin pystyisi halutessaan antamaan.

Minä olen omistautunut mieleni sisäiselle entiteetille täysin ja annan sille kaikkeni ehdoitta vuoden jokaisena päivänä. Sillä entiteetillä on kuitenkin erilainen maailma kuin normatiivinen normaali määritellään ja siksi joudun vuoden jokaisena päivänä myös sovittamaan yhteen sen mitä se haluaa sekä sen mitä ihminen saa tai ei saa tehdä.

Annan siis sekä entiteetille että kaikille ympäröiville ihmisille kaikkeni vuoden jokaisena päivänä. Syy siihen miksi näin teen on ymmärrys siitä kuinka kehoni käy jos rikon ihmisten sääntöjä.

Olen siis hyväksynyt ihmisten säännöt vaikka minulla ei olisi siihen minkäänlaista tarvetta pelkkänä kehona. Ihmisten säännöt toimivat funktioina diagnoosilleni ja hyväksyn senkin.

Sitä en kuitenkaan hyväksy että olen sairas koska se ei ole totta. Jos olisin sairas en olisi vuosia kehittänyt keinoja ratkaista yllämainittua problematiikkaa vaan toimisin omaan moraaliini ja sääntöihini soveltuvalla tavalla, pääsisin helpolla, ja en antaisi kaikkeani vuoden jokaisena päivänä vaan jotain ihan muuta.

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 09.05.2018 klo 13:28

Kiitos tyttönen, tuli uutta psykoosilääkettä isommalla annoksella, ton pitäs tehota just niihin oireisiin mitäk miulla on, turhaan jännitin 2 vko tot lekuria, iha asiallinen kaveri, onnistuin käytään kaupassa ihekseni joka o melkonen voimain ponnistus miulle. Nyt vaa iisisti ja oottaa miten uus ryyni kolisee! Miulle ei oo varattuna uutta aikaa lääkärille et näillä mennään, toivottavasti vaste tulee mahollisimman pian ja rupeis kolisemaan harhoihin ja harha ajatuksiin oon ollu jo epätoivonen mut jos nyt löytys apu... Kesäki käsillä ja futiksen mm- kisat ni haluun olla skarppina 🙂 Voimia kaikille!

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 09.05.2018 klo 13:37

Ei mullakaan oo varattuna uutta lääkäriaikaa, et tarvittaessa sit vaan lääkärin juttusille. Vaihtuu lääkärikin taas täällä, nii kiva selittää tilanne uuestaan jollekin tohtorille.

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 10.05.2018 klo 15:56

Miul o pahoja uskonnollisia harhojaa ja pelkotiloja, nuoruuden budha ja saatanajutut kumittelee ja miul o tosivaikeeta nyt. Lääkäri ei kattonu miun olevan sairaalahoidon tarpeessa, ihe en tiiä, eihän sinne mielelään kukaan mee, ku sais noi menneisyyden haamut pois mielestä nyt tän uuden ryynin myötä toivonkipinä, paperilla pitäs olla täsmälääke justu miun oireisiin. Sairaalapastori o jeesasnnu ja sanonu et unohha vähäks aikaakoko uskonasiat, siitä ei taivaspaikka mee. Vittu tää o vaikeeta jokapvä tapella järkesä puolesta ni ei oo kivaa! Miu o käsketty tän Pian myötä keskittymään ihelleni mieluisiin asioi ja tekemään kaikkea mistä mie tykkään, pokerista esim. Kaikki menneisyyden pilkkaamiset pyörii mielessä ja ei oo hyvää mitenkään päin. Toivottaavasti toi lääke pelittää, tseppiä tyttönen! Mie koitan keskittyä normaaaleihin asiaoihin täs ootellessa, pokeriin,koiraan, lefffoihin musiikiiin jne. Pia sano et nuo helvetillä pelottelut voi unohtaa, kellään ei oo oikeutta siihen. Mut joo, hyvää kevättä lkaikille ja hyviä oloja, johan täs o käyty läpi melkeen koko lääkeopas. Nyt vaan luottaa lääkitykseenja siihen et kaikki menee nyt lääketitrauksen myötä putkeen.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 10.05.2018 klo 17:27

Mä toivon et tuo uus lääke auttas mun oloon ja olo helpottus sen myötä..

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 12.05.2018 klo 15:07

voi rumasana, niin skitsoisssani ja harhoissani, miekuva särkyneenä en jaksa ku maata sängys, pihalla ois ttöitä mut mie en kykene tekemään mitäään ☹️

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 12.05.2018 klo 18:33

Teet sit ne työt, ku jaksat. Ei ne mihinkään karkaa sieltä. Mullakin on ollu semmonen fiilis, et tekee mieli maata sängyssä.

Käyttäjä kirjoittanut 13.05.2018 klo 09:50

hangemhigh kirjoitti 12.5.2018 15:7

voi rumasana, niin skitsoisssani ja harhoissani, miekuva särkyneenä en jaksa ku maata sängys, pihalla ois ttöitä mut mie en kykene tekemään mitäään ☹️

Hei. olet nyt ilmeisesti tekemisissä " FOBIAN KANSSA " siihen auttaa lääkitys ja lepo,
" ns. hallusinaatiot " ovat joskus varsinaisen sitkeitä, yritä löytää " ns. todellisuus "
harha-astimuksiesi takaa, se mikä todellisuudessa vaikuttaa " NOIN VAHVASTI "
sinuun, yleensä pikkuasia lähimenneisyydessäsi on saattanut laukaista " POIS SE
MINUSTA " reagtiosi. Kuten naapurilla oli sellainen ilme kuin se tuli vastaan...ym.
Parempaa jatkoa. ☺️❤️

Käyttäjä kirjoittanut 14.05.2018 klo 08:03

Hei.
Skitsofreenia on paskamainen tauti. 😳 Juuri kuin kaikki on hyvin ilmenee ongelmia
psyykkeen kanssa. 😳 Nämä ongelmat ovat usein keksittyjä selityksiä tapahtumille
jotka ovat luisumassa jonkun muun hallinnasta. 😳 Tähän valheellisuuden verkkoon
on niin helppoa tuudittautua. 😳 Yhä uudestaan, löydän itseni näiden selitysten seasta,
miettimästä, ja pohtimasta, mikä minun oikein on? 😳 Enkö osaa itse edes selitellä
tekemisiä, joita en itse tee, tai tekisin jos viitsisin, jos minulla olisi motivaatio niihin
tekoihin. 😳 Itsensä motivoiminen menee aina ns. hallusinaatioiden tasalle. 😳
Ihan kuin muutenkin ei olisi vaikeuksia motivoida ns. normaalia päivittäisiä töitään. 😳
Hyvät jatkot. 😳