Onko täällä kellään todettu skitsofreniaa?

Onko täällä kellään todettu skitsofreniaa?

Käyttäjä pikkuponi aloittanut aikaan 29.03.2018 klo 19:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä pikkuponi kirjoittanut 29.03.2018 klo 19:43

Mulla epäillään olevan jotain skitsofreenistä, ehkä jopa skitsofrenia. Nyt on puhuttu myös skitsoaffektiivisesta häiriöstä sekä skitsofreenistyyppisestä psykoosista. Pelottaa mielettömästi tulevaisuus ja tekis mieli tehä jotain lopullista.

Onko täällä sattumoisin paikalla ketään, jolla on todettu skitsofrenia tai joku muu skitsofreeninen sairaus? Miten elämä sujuu ja miten jaksat elää pysyvän vakavan mielisairauden kanssa?

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 02.04.2018 klo 17:52

Moiks tyttönen, mie olin osastollla 2 kk sitte ja en ois uskalatanu lähtee kotia ja pelotti ihan sikana, mie ollin vielä pahasti psykoottinen ja peloissani, vasta nyt o löytyny toivoa tän palstan muodos ja huomen saan soittaa sairaalapasorille ja kokemusasiantuntijajalle. Voimia tyttönen, el' tee mitään hätikötyä! Minnu ei oteta osasatolle ku en oo vaaraks itselle einkä muislle vaik oisin halunnu takssin. Kirjottele, keksitään yhes selviytymiskeinoja arkeen🙂

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 02.04.2018 klo 18:41

Itepähän ne otti sen riskin, et jos teen itelleni jotain. Täytyy vaan hakeutua päivystykseen uuestaan, jos tarve vaatii. Tosin torstaina ois terapeutin aika, hyvä jos sinne pärjäis.

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 03.04.2018 klo 10:06

Video nää aamut on helvettiä, samantien harhanne olo jaa skitsottaa ja ahistaa! Toi sairaalapastori soittaa kohta ja tänää ois okkemusasaiantuntijan puh!

Käyttäjä pikkuponi kirjoittanut 04.04.2018 klo 16:13

Huh, huomenna on vihdoin taas aika hoitajalle. Tosin tää on eri hoitaja ku viimeksi. Saas nähä, miten kemiat kohtaa. Täälläpäin on meinaan psykoosityöryhmässä aina kaks hoitajaa per potilas ja oon ollu vasta vähän aikaa psykoosityöryhmän potilaana.

Mä ajattelin kysyä, voisko saada sähköä tähän masennukseen, joka vaan tuntuu pahenevan. Eilen sain vaivoin hillittyä itseni, etten yrittäny itsemurhaa uudestaan. Oli niin paha olo. Lisäksi pari päivää sitten kuulin jotain lintujen laulua aina, kun kääntelin päätäni ja mul on nyt suurimman osan päivästä kauhee ahdistus siitä, et jotain pahaa tapahtuu ehkä helpommin ku yleensä. Tää saattaa olla pakkoajatuskin vaan, mut tosi kamala tunne se on. Tuntuu, että tulen hulluksi jo viimeistään siitä ja tosi usein pelkään, että mun koiralle esimerkiks sattuis jotain, etenkin kun vanhemmat vie sen lenkille.

Mikä ikinä mua sitten vaivaakaan, niin tää on kamalaa. Helpotusta tuo vain ne nyt jo satunnaistuneet epätodellisuuden tunteet, kun mikään ei oo totta ja millään ei oo mitään merkitystä. Ja joskus epätodellisuus tulee taas yhdessä paniikin kanssa ahdistaen mua aivan hirveästi.

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 04.04.2018 klo 18:04

Viikon päästä vasta pitäs tavata lekuri, pitäs saada bentsot! Mitkä lääkket/jutut o teijän elämää helpottanu?

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 02.05.2018 klo 17:25

Hyvää kevättä kaikille! Sairastan erilaistumatonta ksiksofreniaa johon kuuluu uskonnollisseksualiset harhat etoisin saatannapalvoja budhalainen tai homo vaik oon harrastanu seksiä ainoastaan naisten kans. Uskon Jeesukseen kuha touhu kestää järjen rajoissa, pelaan nettipokeria vaikka jotkut tuomitsevat senkin samoin Jimi Hedrix ei ole miulle saatananmusiikkia.lähiaikoina o ollut pahoja harjaa ja pelkotiloi ja nyt uutta rohtoa ootetaan toimivaks. PSykiatri ku kuuli miten miut oli peloteltu helvetillä nii et vedin rivoja puolpurkkia pelkoon et kyl o ollu rankkaa! Miul o kontakti ainooseen järelliseen uskovaan, tohon sairaalapastoriin joka kehotti pistämäään uskonasiat turvallisin mielin hyllylle ja keskittymää minnuu kiinnostaviiin asiaoihin ja normaali elämään. Tänään oli mm kotikuntoutusta ja senjälkeen menin sängylle sikiöasentoon makaamaan ku oli niin pahat pelot päällä. Nyt tolta uudelta lääkkkeeltä odotetaan paljon ja mie voin olla turhaa hillumatta ja jättää saatanat ja pimeydenruhtinaat pois mielestääni. Ei kukaan jaksa tällästä vitun myllytystä päivästä toiseen ku heti aanul o harhanen, sairaalapastori sano et noilla ajatuksilla ei oo todellisuuspohjaa ja ei tartte pelätä helvettiä baik ois millaset ajatukset! Miul o miekuva pahasti rikki ja hakusessa, tiiä välillä kenenkä poikia ollaan. mut nyt katse tulevaisuutee, uuteen elämään ja lääkitykseen 🙂
onko kellään muulla ollu samankaltasia harhoi ja miten ootte niistä selvinny? pari vuotta sitten kuollu sukulaismies uskova psykoterapeutti sano et ensin dissaat helvetin ja sittten kaiken mitä siulle o uskosta opetettu, iha hirveetä hengellistä väkivaltaa! Mut ziut kaikille, gamble or die trying 🙂

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 03.05.2018 klo 15:39

Mulla on nyt todella hankala vaihe tän skitsofrenian kaa.Ens viikolle sain ylimääräsen terapeutti ajan ja lääkäri ajan kanssa..

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 05.05.2018 klo 16:56

Tsemppiä tyttönen, voin sanoo et miul o vaa aavistus siitä olosta minkä siulla on! Miulla on uus lääkäri keikka ke ja taas titrataaan lääkettä. Moiun pelkotilat oli pahimmillaan sitä et makas bentso kielen alla sikiöasennossa sängyllä ja joskus oma isä piti aikusta miestä käestä kiinni. Nyt toi psykiatri o löytäny lääkkeen jonka pitäs toimia miun harha-ajatuksiin ainakin paperilla ku nyrkki silmään! Sitä ootellessa, laita tyttönen viestiä jos haluut paremmin vaihtaa kuulumisia 🙂

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 05.05.2018 klo 18:31

Mullakin on nyt lääkityksen tarkistus psykiatrin luona, mullakin on kauheita pelkotiloja. Pelkään koko ajan et ne hahmot tulee hakemaan mua tai joku fbi. Ei vaan nii ku jaksa enää tän olon kaa.

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 06.05.2018 klo 07:51

Moikka tyttönen! Mie oon ollu lekuria ootellessa vanhemmilla "turvassa" heti aamulla hirttää kiinni ja pelottavat ajatukset ja olot huokuu päälle. 3 1yötä vielä ni pääsee lääkärille ja saa apua! oon oikeesti hätää kärsimäs näiden ajatuksien ja kokemusten kanssa, sen lekurin on parasta ottaa miut tosissaan, oon ihan loppu..

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 06.05.2018 klo 09:42

Mäkin oon ihan lopussa, tekis mieli vaan kuolla, joten mutkin lääkäri saa ottaa tosissaan.

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 06.05.2018 klo 15:18

juu, miulla "mörköskitsot" päällä pelottavia saatana-ajatuksia ja muuta paskaa , oon pelosta kipee. Tuttu likka joka o 2 krt ollu psykoosis sano et ajattele ja tee normijuttuja, älä panikoi. ite en o koskaan ollu umpipsykoosis mut spykoottien kyllä. 3 yötä ni tapaan lääkärin, rukoileminen auttaa hetkek mut sit o taas hullunmyllly päällä. uskon et delattuani pääsen sinne parempaan paikkaan mut nyt nään uskonnolliset harhat o kaukana terveestä uskosta, miulle toi sairaalapappi sano et jätä koko uskonasiat taustalle ja keskity minuu kiinnostaviiin juttuihin. Oot koittanu lukea ja pelata pokeria, katella futista, kuunnella musaa, lukee kirjaaa kaikkea tavallista mihin vaa saa ajatukset suunnattua. Bentsoja pitää pyytää lääkäriltä kans ettei tartte vetää ominluvin, mie toivon ja rukoilen et se lekuri pistää sellaset ryynit et miun olo helpottaa eikä tarttis mennä sairaalaan, oon koittanu parhaani mukaan tunkea näitä paskajuttuja syrjään kohtalaisella menestykseellä. Tänne kirjottaminen auttaa, miule o elämänhalua kyllä ut jukoliste nää harhat ja ajatukset pitää lääkitä ensin pois et kykenee elämään, alan olla huolissani ihestäni. parin vkon päästä ois matka lähikaupunkiin siskon luo, toivottavastati saan lääkkeitä nii et miun olo helpottas ku ei oo hyvä mitenkään päin☹️ Voimia tyttönen, mie tiijän mitlä siusta tuntuu..

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 06.05.2018 klo 15:34

Mulla on ahistusta, ärtyvyyttä, itsetuhosuutta, kauheet pelkotilat et siinähän sitä näin alkuun..

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 07.05.2018 klo 08:40

Pelko.. eikö tää ikinä lopu, soitin sairaalaanki eilen ku pelotti nii tuhottomasti, 2 yötä enä lekuriin, taistelen...

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 07.05.2018 klo 08:51

Eipä tää pelko tunnu loppuvan koskaan, kestää ja kestää..