Onko täällä kellään todettu skitsofreniaa?

Onko täällä kellään todettu skitsofreniaa?

Käyttäjä pikkuponi aloittanut aikaan 29.03.2018 klo 19:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä pikkuponi kirjoittanut 29.03.2018 klo 19:43

Mulla epäillään olevan jotain skitsofreenistä, ehkä jopa skitsofrenia. Nyt on puhuttu myös skitsoaffektiivisesta häiriöstä sekä skitsofreenistyyppisestä psykoosista. Pelottaa mielettömästi tulevaisuus ja tekis mieli tehä jotain lopullista.

Onko täällä sattumoisin paikalla ketään, jolla on todettu skitsofrenia tai joku muu skitsofreeninen sairaus? Miten elämä sujuu ja miten jaksat elää pysyvän vakavan mielisairauden kanssa?

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 14.05.2018 klo 15:48

Kiitos tuyttonen ja jaana, lääkitys on, avohiotaja kävi pihatöis ja koitti puhuu miulle järkee. lääkitys on nyt nostettu hoitoannoksiin ja nukun onneks hyvin muuten tää o hanurista, piti pihahommien jälkeen käydä tankilla ja olin iha harhaanen, voi tuska tää sais olla jo pian ohi mut suurin työ pitää kuulemma tehä yksin.

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 14.05.2018 klo 18:22

Voi tuska, miten tästä rakentun ku homma meni legopalikoiks ☹️ räpylät ristissä koitan haparoida terveenpään elämään.. tyttönen ja jaana, millasista oireista te kärsitte ja miten ootte selvinny niiden kanssa? Miul o uskonnollisia harhojaa ja oman identiteetin totaalinen särkyminen, iltarukous o kova sana..

Käyttäjä kirjoittanut 15.05.2018 klo 10:24

Hei.
Minulla on ollut jo yli 30 vuotta ollut persoonallisuuden kanssa ongelmia, en aina tiedosta
" kuka olen? " Siitä syystä minulle on tehty diaknoosini, se tuntuu siltä kuin " pääni sisällä
olisi monta eri tavalla ajattelevaa ihmistä, " ja näistä pitäisi valita " sopivimmat ajatukset."
" Omien ajatuksien ajattelu on vaikeutunut."

😍

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 15.05.2018 klo 16:22

moi. miulla kans persoonallisuus paskana ja pelkoja, saatan pelätä saaatanaa tai siihen liittyvää vai oon uskos. PAkkooajatuksia homoseksuaalisuudesta vaikka oon ollu vaan naisten kans sängys, oon kelannu et ku tuo ajatus o niiin voimakas et oisinko mie biseksuaali... pelottaa välillä nii pirusti koko elämä, tyttöselle terveisiä et sain pihhän,an ajettua tänään🙂 ja nää vitun budhalaisuudet joutaa samaan romukoppaan sen "saatanan kanssa, kaikesta tästä on tullu hirveet pelot ja halvaaannnuttava olo et ei aina kykene ku makaamaan sängyssä benso turvasssa. JAku tuntuu et kukaan ei ymmärrä vaikka en ihe ymmärrä ihteeni. Kävin tänään kaupassa ja mieleen puski vaam mörköajatuksia ja kaikkea hajottavaa paskaa nii et piti tulla takasi kotia. jonkinasteinen paniikkihäiriö miul on. Uus lääke o alkanu potkimaan mut pitäs saada nää mörköajatukset pois. Nuorempana sekaannuin kaikkeen pimeeseen, nää saatanan poikama riehumisen kirveen kanssa enneku sairastuin. Nyt o hirveet paniikit et pääsenko mie taivaaseen ku delaan ja ku noita mörköajatuksia tunkee pää päähän. Mie tässä haluu ihteenikään tappaa mut haluisin ihelleni tavallisen elämän kristittynä, huomenna taas sairaalapapin soitanto, sano et unoha noi jutut ja tee jtn mukavaa mistä saan voimaa kuten pokeri. Mie en haluu olla missäään tekemisis minkää pimeen kanssa mut helpotusta tähän ahdistukseen ja skitsoiluun.oisko tääl hyviä neuvoja teillä ois ku vintistä viskaa et miten välttyä psykoosi, läkitys taitaa olla ihan hyvä. Miulle on sanottu et mie ne oo saaatanpalvoja budhalainen tai homo ja että oon saanu kaiken anteeksi ja Taivaspaikka on varma. Mie haluisin niin kovasti tyttöystävän joka vois sanoo et mä tiedän miltä siusta tuntuu. Mie en yhes vaihees uskaltanu pelata eees pokeria ku seki oli hyi hyi jonkun mielestä, sen o 2 pappia ja 1 uskova siunannu työni ja sanonu et pelaa ihmeessä jos osaat.Mut jooo, kommentteja ja neuvoja jos kellä on samankaltaisia herhoja tai pelkoja ni jakasin mielelläni oloja joonkun kanssa, mie oon ihan hermorauhio, tänne kirjottaminen auttaaa ku voi jäsentää hieman kokemuksiaa. mie jaluun heitttää kaiken pimeen paskan pois mielestäni ja eheytyä ja vapaiutua täsä halvaannuttavasta pelosta jonka vuoks oon eläkkeellä, ziut kaikille ja mukavaa kesää!Eheytymisiin🙂

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 12.09.2018 klo 13:24

5 nkon osasyokeikka takane, lääkitys saatiin kohalleen mut tuntuu et tulin paskemmassa kunnossa ulos ku menin sisään, oli karseita järki lähtee oloja ja pHt psykoosioireet. Kaupassa käynti onnistuu mut sitten vajoon kotona tähän henkilökohtaseen helvettiiin..pelottaa törkeesti ja ajatukset ei jäsenny ku kaikki on yhtä rosollia, saatana ja helvetipelotpäällä ja miekuva nin rikki et sattuu, helpottaa vähän kirjotella tänne. Miulle on koitettu vakuuttaa et Taivaspaikka on varma kaikesta huolimatta mut on tää tuskaa, aamulla heti harhanen ja peloissani. Sairaalassa käskettiin heittaa harhat helvettiin samantien mut ei tää oo niin helpppoa. Miulle on kuitenki sanottu ettei tässä kannata hamppuköyttäkään rasvata 🙂 olin aivan psykoottinen peloissani ku tuli taksilla kotiin ja pelottaa et eikö tää paska koskaan lopu. Hyvää syksyä kaikille ja kommmentoikaa!

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 13.09.2018 klo 14:59

moiks taas1 Olin avohiotajalla just ja kirjotti miule selvityminskeinoja, pelottaa vitusti kaikki uskontoon liittyvä. oon koittanu alottaa punttitreenit et saan purtettua ihteeni johonkin mut vitun pahat saatana ja helvettipelot päällä vaikka miulle on koitettu rautalangasta vääntää ettei miullla oo mtn pelättävää todellisuudessa, Taivaspaikka oon tää paskasmylly tekee tuhoaan joka päivä. Nää harhat o käsketty heittämään vittuun heti ku ne tulee päälle mut pelot o melko lamaannuttavia. pelottaa et jatkan matkaa näissä harhamailmoissa lopun ikääni. uskon Jeesukseen mut miulle opetettu usko o kaikkien mielestä sairasta, nää saatanat sais väistyä miun mielestä ja kaikki iihnkään pimariin littyvä et saisin sielulleni rauhan. en tiedä mitä teen näitten pelkojen kanssa, onko kellääm samanlaista/suuntaista pelkoja , oisin kiitollinen tuesta?

Käyttäjä kirjoittanut 13.09.2018 klo 22:50

Hejdå. F21 Psykoosipiirteinen persoonallisuus/Skitsotyyppinen häiriö on todettu kauan sitten. Kyseessä on ns. prodromaali vaiheinen skitsofrenia, eli ensioireinen, joko pysyvästi tai progressiivisesti täysin kukkivaan skitsofreniaan. Eli teoriassa, mutta oikeastaan ihan käytännössäkin epätäydellinen muoto skitsofreniasta.

Ainoa mitä itseltä puuttuu on kuulo- ja ääniharhat ja ääriääripään oireet. Pystyn kuvittelemaan äänen, joka rääkyy päässä, mutta en kuulemaan sitä, ellen nuku koiranunta. Rajatilapsykoosiahan tämä on, mutta kukan voimalla, hoitotahoilla ym. hyvillä ihmisillä, niiden tuella ja alkoholia vähentämällä opin pärjäämään oireiden kanssa paremmin.

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 15.09.2018 klo 16:49

jees, miulla ei oo ääni eikä näköharhoja, pelottavia pakkoajatuksia kylläkin, ei oo hyvä mitenkään päin... Nyt pitäs olla rohdot kohallaan ja pitäs ottaa iisisti sano entinen mies ku karhua nai🙂

Käyttäjä kaunis91 kirjoittanut 23.09.2018 klo 14:28

Hei ,

Voimia sinulle 🙂

Asioilla on tapana järjestyä. Älä tee mitään lopullista.

Voit saada lääkkeitä sairauteesi. On myös tärkeää, että olet tekemisissä ihmisten kanssa. Klubitalo on tarkoitettu mielenterveys kuntoutujille. Siellä tapaa ihmisiä ja on mielekästä tekemistä. (ruuan laittoa, toimistotöitä ja siivoamista.)

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 25.09.2018 klo 15:14

kiitos! taa tauti o melko pahas vaihees mut koitan kasitella asiaoita järelläl, jonkun ajan paasta pitas päästä kuntoutumiskotiin 3 kkk jaksaoks, tääl koton tulee mokkihoperoks...

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 22.10.2018 klo 15:08

moiks kaikillle! keskiviikkona laakati ja rohdot pistetään kohalleen ku nykyiset ei toimi. Ootan lääkäriä pelonsekasin tuntein mut nä uskonto seksuaalisuusharj´hat pitää saada kuriin...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 22.10.2018 klo 17:51

Hieno juttu, hangemhigh, että lääkitystäsi korjataan 🙂👍 Toivottavasti harhat sillä saadaan asettumaan! Tsemppiä lääkäriin!

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 31.10.2018 klo 09:08

tuli 5millim pameja ja 1 psykoosilääkettä vähennettiin, olin aika pettyn..Seuraava etappi ois keikka tuetun asiu,isen yksikössä, pelottaa mennä sinnhaekin ku olo on näin hutera. Kertokaa miten ihe ootte selvinneet tälläseestä helvetistä, Vertaistuki ois nyt enemmän ku paikallaan! harhat alkaa heti aamsuta ja ei jakda enää.

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 09.11.2018 klo 07:13

eilen tuli tieto et pääsen kuntoutumsen asumisen yksikköön, pelottaa mitä tästä on tulossa....

Käyttäjä hangemhigh kirjoittanut 12.11.2018 klo 15:05

1🙂 miun tuttu papi soitti miulle ja sano et jata vahaks aikaa rukoilut ja muu "hihhulointi" tauolleJumala ymmärtää kaikkki paska-ajatukset et riiittää et oot hänen omansa ja sillä siisti! Mukavaa Jouluodotusta kaikille!🙂