Menneisyys koetuksella

Menneisyys koetuksella

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 24.10.2019 klo 06:22 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 24.10.2019 klo 06:22

😮 En saa nukkuttua. Pääni täyttyy menneisyyden riidoista isäni ja äitini kanssa. Olen kuin väkivaltaista ihmissuhdetta vailla. En haluaisi olla, mutta menneisyyden riidanaiheet asioina,

jotka ovat merkityksellisiä, tapahtuisi minullekin sillä tavoin, sanoo vaistoni, ja elämänkokemus puoltaa sitä linjaa.

En tiedä mitä pitäisi tehdä? Kokemus on psyykkinen rasite, kuin ajatuksien kaiku menneisyyden alttarilla. Jokin ei antaisi antaa anteeksi, eikä saada anteeksi antoa, unohdusta, ja lepoa.

Kokemus on traumaattinen.

Käyttäjä kirjoittanut 03.11.2019 klo 09:10

Tuli käytyä Tallinnassa, olin risteilyllä, oli ihan kivaa, ja tein jonkun verran ostoksia. Löysin sieltä kivat mustat karvaiset korvaläpät joita on kiva käyttää kun ei ole kova pakkanen ja pakkasella pipon kanssa, ettei korvat jäädy. Oisi sieltä saanut lämpimiä sukkia 10e pari, mutta hinta oli mielestäni liian suuri.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.11.2019 klo 11:04

Hei, Pikemiten. Nyt minäkin haluan Tallinnaan! En ole käynyt siellä vuosiin, vuosikymmeniin... Haluaisin päästä käymään käsityöliikkeessä Karnaluksissa, ja muutenkin kangasostoksilla. (En ole niissä käynyt koskaan.) Mun pitäisi matkustaa Helsinkiin aivan tuota varten. Voisin majoittua sukulaisten luo ja lähteä mahdollisesti ex-anopin kanssa reissuun. Hän tosin varmasti toppuuttelisi mua ostosten suhteen... 😉

Olitko reissussa ihan yksin? Mä en tiedä, uskaltaisinko lähteä ihan itsekseni. Luultavasti en.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.11.2019 klo 14:43

Mä en o ikin tallinnas ollu ja ruottis oon ollu viimeks n. 20 v. Sitten. Yksin en enää uskaltais lähtee, jotenkin pelkään sitä. Ehkä se ihmispaljous.

Käyttäjä kirjoittanut 03.11.2019 klo 15:03

Hei JP. Olen tottunut matkustamaan yksin, koska harvoin lähden matkalle ystävien kanssa, puhumattakaan sukulaisista. Ei niillä ole aikaa minulle, jos pitäisi matkustaa. Hyvä että joskus edes tapaamiseen on aikaa.

Käyttäjä kirjoittanut 04.11.2019 klo 17:20

Sain viimeinkin iltapäivällä (odotettuani koko päivä) yhteyden psykiatriini, joka ymmärsi minua ja kirjoitti sairauslomaa perjantaihin asti, jolloin menen kouluun ja puhun vastuu opettajani kanssa asioistani. Sain myös kehoituksen käyttää tarvittavia lääkkeitä viikon verran säännöllisesti, ja sitten torstaina psyk.sairaanhoitajani soittaa vielä minulle sekä kyselee kuulumisia ja vointia. Tämä johtuu valvomisesta yöllä ja psyykkisestä voinnista. Minulla oli viime yönä todella oltavat, kuin oikein pyöritti, ja en kyennyt nukkumaan itse.

Tuli mieleen etten ollut menossa kylään, vaikka minut oli kutsuttu itse kylään käymään. Veljeni vaimo kutsui minut, kuin ajatteli, etten ollut vielä nähnyt heidän uutta taloansa valmiina, ja en näin ollen tiedä millaiselta se näyttää, ja tuntuu valmiina asuttuna talona. Mielikuvitus siinä saa siivet allensa, ja kaikki talot jotka kohta valmistuvat tai jo valmistuivat pitää koluta kellarista vintille asti.

Käyttäjä kirjoittanut 05.11.2019 klo 15:10

Valitettavasti kaikki ei mennytkään niinkuin eilen kirjoitin. Sairauslomaa sunnuntaihin asti, ja voin mennä kouluun perjantaina, mutta ei ole pakko.

Veljeni asunnon tutkiminen on edelleen jäänyt tekemättä, mutta en voi tunkeutua hänen naapureidensa asuntoihin enää.

Käyttäjä kirjoittanut 06.11.2019 klo 11:08

Tänään olen ajatellut kuinka helposti ihminen menettää inhimilliset piirtensä, ja kuinka kaikki ovat samanlaisia Jumalan silmissä, vaikka olisivat ihan eri ihmisiä. 😀

Käyttäjä kirjoittanut 07.11.2019 klo 18:39

Pääsin 4.11 maanantaina sairauslomalle joka kestää 10.11 sunnuntaihin asti. Ensiviikolla voin hakea uuden sairausloman tai mennä kouluun. 11.11 maanantaina minulla on vielä aika sairaanhoitajalle koulun jälkeen, jos menen kouluun, muuten aamulla täytyy soittaa että osaavat varautua kirjoittamaan uuden sairausloman, ja saan aikasemman keskusteluajan.

Olen yrittänyt levätä, syödä, ja ottaa rauhallisesti.

Käyttäjä kirjoittanut 08.11.2019 klo 10:39

Kävin aamiaisella ja ruuanhaussa, sain ihan kivasti ruokaa.

Käyttäjä kirjoittanut 09.11.2019 klo 08:25

😀 Kadotettuani inspiraationi olen kokenut kaikenlaista saamatta maalattua mitään.😀

Käyttäjä kirjoittanut 10.11.2019 klo 11:04

Kävin suihkussa. Ja mietin hakisinko huomenna lisää sairauslomaa. 😃😀

Käyttäjä kirjoittanut 10.11.2019 klo 16:32

Keskiviikkona ja torstaina äiti amman halaa terveeksi ihmisiä metro areenalla espoossa. 😀😃 Ajattelin käydä halaamassa äiti ammania, en vain tiedosta onko parempi halata aamusta vaiko illalla. 😀

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.11.2019 klo 16:48

Hei, Pikemiten! Minkälainen olosi on nyt? Tuntuuko siltä, että tarvitset vielä taukoa ja sairaslomaa opinnoista? Mun mielestä on usein hankala itse määrittää, mitä tarvitsee. Tai ehkä sen tietää, jos olo on selkeästi jonkinlainen, mutta kun mulla olo vaihtelee niin paljon, ettei oikein osaa sanoa, mitä juuri sillä hetkellä kokee... Tai onko sillä edes väliä?!

Mulla on huomenna vapaa päivä! Se tuntuu helpottavalta! Tilaisin lääkkeitä apteekista, mutta multa puuttuu pari reseptiä. Ehkä mun pitäisi tarkistaa loputkin reseptit, että saisin kaiken uusintaan. Sitten voisi tilata lääkkeitä tarpeen mukaan. Se olisi varmaan järkevää?

Voimia sinulle viikon alkuuun, teitpä sitten minkä ratkaisun tahansa sairasloman suhteen...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.11.2019 klo 17:02

Millainen olo sulla on?

Käyttäjä kirjoittanut 10.11.2019 klo 18:29

Huomenna haen lisää sairauslomaa.😀 En enää viitsi lähteä urheilemaan noitten vainoharhasuuksien kanssa, eroitanko itseni muista ihmisistä vaiko en eroita. 😀

Onko minulla oikeus omaan minään, ja saanko olla sellainen kuin olen. 😀