Kirjoittelinkin tänne joskus aikaisemmin. Mun sairasloma loppui elokuun lopussa, sen jälkeen olenkin pikkuhiljaa palaillut työelämään keikkatyön merkeissä. Alku näytti ihan lupaavalta ja oon tykänny välillä käydä töissä. Keskiviikkona kuitenkin romahdin työpäivän jälkeen itkemään moneksi tunniksi. Töissä oli ollut tosi kiirettä ja koin, etten tullut erään työntekijän kanssa hyvin toimeen. Jotenkin vaan vaistosin, ettei hän pidä minusta. Tämä sai minut tosi surulliseksi ja aloin miettimään päässäni, miksi maailmassa on niin paljon pahuutta? Miksi työpaikoilla, kouluissa ja muutenkin missä vaan, syrjitään ihmisiä ja kiusataan? Mä jotenkin triggeröidyin siitä, että tuli tunne, ettei mua arvosteta sijaisena mun työpaikalla (teen töitä päiväkodissa),vaikka tervehdin aina kaikkia ja olen ystävällinen. Vakituiset työntekijät ovat jotkut mielestäni tosi ilkeitä sijaisille, puhuvat tavalla "kyllä minä tiedän tämän, kun olen ollut talossa yli 20 vuotta". En saa tehdä työtäni omalla tavallani, jopa siihen puututaan, jos puhun mukavia lapsille. Silti mua soitetaan töihin lyhyellä varoitusajalla ja kuvitellaan, että kyllä mä jaksan venyä. Nytkin tein 3 yli 8 tunnin päivää putkeen ja oon ihan poikki. Ei kai saisi valittaa, kun jotkut tekevät jopa 16 tunnin työpäiviä. Silti tuntuu, että tää romahdus tuli takas masennuksen kuvioihin paljon pahempana. Sekin ärsyttää, kun oon 2 vuotta tehnyt sijaisuuksia (1-5 päivän pätkiä) tohon työpaikkaan, eikä mua oo otettu sinne pidemmäksi aikaa töihin. Silti tuttuni sai samasta paikasta puolen vuoden pestin. Tuntuu tosi epäreilulta. Raivo on ollut mulla se päällimmäisin tunne, jopa im tuli taas ajatuksena mieleen. Läheisilleni en tästä tietenkään kerro, koska he huolestuisivat. Oon saanu varsinkin vanhemmiltani kuulla paljon, etten siedä elämässä mitään kritiikkiä ja että otan kaikki asiat itseeni. Ehkä se pitää osittain paikkansa. Mä en vaan osaa ottaa palautetta vastaan mistään. Suutun siitä heti. Mutta suututtaa myös se, etten osaa edes työpaikoilla pitää puoliani. Edellisestä työpaikastani lähdin ilkeän työkaverin takia, joka oikeesti simputti mua.
Minä hölmö annoin sen vaan tapahtua. Pari kertaa sanoin kyllä vastaan, muttei se auttanut. Onko mussa jokin vika? Epäilen itse, että oon tosi traumatisoitunut siitä vieläkin, että mua on kiusattu aikoinaan koulussa ja se on romuttanut mun itsetuntoa. Terapiassa kävin joskus käsittelee nää asiat, mutta jotenkin se mörkö tulee aina vaan takas, joka saa mut ajattelemaan, että mä oon ihan hyödytön ihminen täällä. Ettei musta oo mihinkään, vaikka mulla on rakastavia ihmisiä ympärillä. Välillä tuntuu, että kuolema ois tähän ratkaisu, vaikkei se oikeasti ole. Vuokraisäntäkin kävi tänään jotain valittamassa, tietysti kohta joutuu muuttamaan pois, kun mieheni on onnistunut suututtamaan naapurimme. Alkaa niin tympiä tää koko mun elämä.