Masentuneiden foorumi

Masentuneiden foorumi

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 23.04.2018 klo 08:52 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 23.04.2018 klo 08:52

Moi!

Ajattelin nyt perustaa tänne tällaisen ryhmän, missä saa purkaa kaiken pahanolon. Saa sanoa esim. suoraan että mikä tässä elämässä on niin perseestä välillä. Toki saa sanoa positiivisiakin asioita, mutta eritoten, jos haluaa purkaa pahaa mieltä, niin kirjoita tänne. Yritetään sitten yhdessä selvittää solmut…

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 23.04.2018 klo 09:16

Kerrotaan tännekin, et mulla on kauhee pelkotila, joka estää tekemästä asioita ja elämään normaalisti. Siks mietin itsemurhaa päivittäin, ku ei vaan jaksa tän olon kaa yhtään enää..

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 23.04.2018 klo 10:02

Voisin itse nyt aloittaa siitä, että täällä ei tervehditä useinkaan ystävällisesti, siis Suomessa. Täällä poljetaan heikot jalkoihin ja vahvat vain porskuttavat eteenpäin.

Tähän Suomen meininkiin pitäisi tulla jokin oikeudenmukaisuus... Täällä niin moni kärsii masennuksesta.

Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 23.04.2018 klo 11:19

Itselläni on kans välillä masennusta. Kirjoitin välillä, koska on päiviä jolloin koen päiviä, jolloin olen masentunut ja päiviä jolloin taas en. Onko teillä muilla masentuneilla muuten hyviä vinkkejä siihen miten saada masennusta pois? Toki netistä löytyy paljonkin vinkkejä, mutta olisi mukava kuulla mikä teitä itseänne on auttanut.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 23.04.2018 klo 12:29

Moi Tyttönen vaan. Onko lääkäri miettinyt kohdallasi uutta lääkitystä. Varmasti on sellaisia lääkkeitä jotka voisivat auttaa tilannettasi. Jos on kamala olo niin mee terkkuun. Kyllä ne siellä auttaa. Kerro niille tilanteestasi. Tsemppiä!

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 23.04.2018 klo 13:49

minäitse89 kirjoitti 23.4.2018 12:29

Moi Tyttönen vaan. Onko lääkäri miettinyt kohdallasi uutta lääkitystä. Varmasti on sellaisia lääkkeitä jotka voisivat auttaa tilannettasi. Jos on kamala olo niin mee terkkuun. Kyllä ne siellä auttaa. Kerro niille tilanteestasi. Tsemppiä!

Kiitos tsempeistä 🙂 ei oo lääkäriä nyt vähään aikaan ollu ja terapeuttikin jäi lomalle, nii ei oikein saa lääkäriä kii 😞 kaipa tuo lääkkeiden tarkistus on jossain vaiheessa..

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 23.04.2018 klo 16:01

Okei. No toivottavasti saisit lääkäriin mahdollisimman pian yhetyden.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 23.04.2018 klo 17:34

Alkaa pelottaa tää pelkotila, jos teen itelleni pelon vallassa jotain..

Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 24.04.2018 klo 08:43

Hei Tyttönen vaan!

Älä tee itsellesi mitään. Jos sinusta tuntuu todella pahalta, lähimmästä päivystyksestä voi hakea apua. Siellä jos rehellisesti kertoo tilanteestaan, niin uskon että jotakin kautta saat apua!

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 24.04.2018 klo 09:37

Niihän se on tehtävä, et päivystykseen pitää mennä jos tilanne menee pahaks..

Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 24.04.2018 klo 10:49

Ja vaikka nyt tuntuisi ettei jaksaisi elää tai elämä ei tuntuisi elämisen arvoiselta niin ei kannata luovuttaa. Olen kanssa kokenut aikoinaan tuon tunteen. Mutta uskon, että sinunkin elämä muuttuu valoisammaksi, kun jaksat etsiä apua ja netistä löytyy paljon erilaisia itsehoitovinkkejä.

Ja suosittelen tutustumaan hyväksymis-ja omistautumisterapiaaan, minulla se on auttanut omassa voinnissa. Ja voisitko vaikka listata paperille keinoja miten voisit hemmotella itseäsi? Olen huomannut, että itselläni vaikeaina aikoina auttaa keskittyä itseni hoitamiseen ja hemmotteluun.

Voimia sinulle! 🙂🌻

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 24.04.2018 klo 11:27

Hyvä kirjoitus Auringonkukkanen.🙂 Anna tyttönen vaan ajan kulua. Tee mukavia asioita. Lepää. Vaikeudet on tehty voitettaviksi. Meidän tähän ihmisyyteen kuuluu usein tietynlainen kamppailu. Kirjoita vaikka tänne silloin kun ahdistaa, et ole yksin... Voimia. 🙂

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 24.04.2018 klo 12:31

Oon kirjottanu lapullekin vähän nii ku im-viestin. Pitäs ehkä näyttää se jollekin, seuraava terapia-aikakin on vasta 14.5

Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 24.04.2018 klo 13:09

Kannattaa näyttää se lappu jollekulle läheiselle/tai jos saat terapia-ajan, niin terapeutille. Suosittelen hakemaan apua ajoissa! <3

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 24.04.2018 klo 14:25

Täytyy näyttää se henkilökunnalle, nii ne pysyy kärryillä mun tilanteesta. Tuo pelkotila vie melkein kaikki kyvyt arjesta, et jotakin pystyn tekee sentään..

Käyttäjä Jopperi kirjoittanut 25.04.2018 klo 08:49

Ehkä eniten painaa ja masentaa yksinkertaisesti se kuinka muilla on myös paha olla. Kunpa jokainen pääsis kiinni elämään, kaikesta mielen pimeydestä, tuskasta ja ahdistuksesta ylitse ennenkuin mitään peruuttamatonta ehtii tapahtua.