Mä en vaan jaksa enää.

Mä en vaan jaksa enää.

Käyttäjä SCIM aloittanut aikaan 12.07.2015 klo 19:09 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä SCIM kirjoittanut 12.07.2015 klo 19:09

Olen ollut psykiatrisella osastolla puoli vuotta. Mun on iha hemmetin vaikeaa koko ajan. Äänet ja mieli kertoo että mun pitää riehua koko ajan. Olen nyt kuukauden ollut eristyksessä ja mua pelottaa et ku pääsen täältä pois tuonne osaston puolelle, niin että alan riehumaan ku en vaan voi hallita välissä omaa käytöstä. On vain helppo ottaa tuolista kiinni ja nakata se ikkunaan, silloin olo helpottuu. Vähäksi aikaan. Mä oon niin väsynyt tähän taistelemiseen etten vaan jaksa enää, tuntuu et olisi vain helpompi jos olisin tuolla toisellapuolella, taivaassa.
Joutuin sairaalaan tossa pari yötä sitten kun mulla tuli Migreeni kohtaus. Muhun sattu ja en voinut olla paikoillani ku tuntu et pitää riehua, mä kävelin tippatelineen kans ees taas enkä voinut rauhoittua, tuntu et oli pakko.
Miten pääsen tästä riehumis tunteesta pois 😑❓ En oikeasti jaksa tätä enää, auttakaa. 😯🗯️

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 13.11.2015 klo 15:10

arka kirjoitti 4.11.2015 9:7

Hei SCIM!
Minäkin olen odottanut kuulumisiasi. Jos puhuisit lääkärillesi että saisit kunnon rauhoittavat lääkkeet ja saisit kotiutua. Sairaala ei ole rakkauden paikka. Kirkko on sen sijaan sitä varten että auttaa meitä kärsiviä, ajattelin että voisit hakeutua seurakuntaan . Minä käytän rauhoittavien lisäksi olutta ahdistukseen, en koskaan väkeviä vaan keskiolutta ja en liikaa vaan sen verran että se rentouttaa ja poistaa ahdistusta. Seurakunnassa on pappien lisäksi rakkaat uskonsisaret ja veljet, minullakin on yksi uusi esirukoilija ja toinen kai tulossa kun sain tietää että hänelle voi soittaa ja pyytää esirukousta ja hän itsekin kuulemma soittaa ja pyytää esirukousta jos on tarvis. Lisäksi seurakuntaan voi jättää esirukouspyynnön jolloin koko seurakunta rukoilee puolestasi. Mitä mieltä olet jos alan rukoilemaan puolestasi että pääset pois sieltä sairaalasta ja saat toipua seurakunnan keskellä.Jään odottamaan mielipidettäsi asiasta kirjoita pian.

Hei arka !
Se ei oikee ala määräämää vahvempia lääkkeitä ja pois pääsy ei ole nyt kuvitellisessakaan, olen täällä voisia, pois en pääse pitkään aikaan.
Täällä on mahdotonta hakea seurakuntaan. Enkä tiedä onko se tällä paikkakunnalla edes mahdollista.
Saat tietenki rukoilla puolestani et pääsen pois, mut se on oikeestaa turhaa 😑❓
Mite sinä ? ☺️❤️

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 13.11.2015 klo 15:12

Tyttönen vaan kirjoitti 12.11.2015 22:28

En osaa oikein muuta sanoa ku tsempata jaksamaan 🙂👍 Olet yhtä tärkeä ihminen, kuin kaikki muutkin. Kyllä sä vielä nouset sieltä, vaikka tällä hetkellä onkin vaikeaa.

Tsemppiä 🌻🙂🌻

Moikka Tyttönen vaan ☺️❤️
Kiitti tsempeistä, niitä tarvitaan. Pakko tän on joskus helpottaa ja varmasti viel nousen täältä ☺️

Käyttäjä arka kirjoittanut 14.11.2015 klo 16:53

Hei SCIM
Ymmärrän jos tilanteesi on se että itsekin haluat olla sairaalassa. Minulle se oli helvetti kun sieltä puuttui rakkaus. Toivon että alat toipumaan ja sinun on hyvä olla. Voimia sinulle ja kirjoita.

Käyttäjä arka kirjoittanut 15.11.2015 klo 09:06

Hei
Vieläkin rohkaisen miettimään ja puhumaan lääkärille jostain muusta vaihtoehdosta kuin sairaala. En tiedä diagnoosiasi mutta harhaiselta et vaikuta ja muista syistä sairaalassa olo voi olla turhaa. Se ei ole terapeuttinen ympäristö vaikka sen pitäisi olla. Samoin päiväosatolla olo on tyhjää täynnä, juuri mitään toimintaa ei ole järjestetty. En tietenkään tarkoita että täytyisi kauhealla kiireellä alkaa tekemään ratkaisuja mutta pieniä ajatuksen siemeniä haluan antaa. Siellä on varmaan sairaalapappi johon voisi ottaa yhteyttä ja jutella hänenkin kanssaan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.11.2015 klo 11:47

Hei, SCIM!

Mukava kuulla, että voit paremmin! Olet nähnyt vanhempiasi ja kairaanne... Hyvä... Miltä tuntui? Näetkö heitä kuinka usein?

Mulla menee aika hyvin. Lääkitystä on vähennetty, ja tuntuu melkein siltä, että ahdistaa nyt vähemmän. Hassua... Mutta voi sitten olla näinkin... Välillä masentaa, mutta ei mitenkään kamalasti. Nyt haluaisin kuitenkin sairaalaan.

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 15.11.2015 klo 15:45

arka kirjoitti 14.11.2015 16:53

Hei SCIM
Ymmärrän jos tilanteesi on se että itsekin haluat olla sairaalassa. Minulle se oli helvetti kun sieltä puuttui rakkaus. Toivon että alat toipumaan ja sinun on hyvä olla. Voimia sinulle ja kirjoita.

Hei arka !
En todellakaa haluais olla sairaalas, tää on iha hirveetä.

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 15.11.2015 klo 15:48

arka kirjoitti 15.11.2015 9:6

Hei
Vieläkin rohkaisen miettimään ja puhumaan lääkärille jostain muusta vaihtoehdosta kuin sairaala. En tiedä diagnoosiasi mutta harhaiselta et vaikuta ja muista syistä sairaalassa olo voi olla turhaa. Se ei ole terapeuttinen ympäristö vaikka sen pitäisi olla. Samoin päiväosatolla olo on tyhjää täynnä, juuri mitään toimintaa ei ole järjestetty. En tietenkään tarkoita että täytyisi kauhealla kiireellä alkaa tekemään ratkaisuja mutta pieniä ajatuksen siemeniä haluan antaa. Siellä on varmaan sairaalapappi johon voisi ottaa yhteyttä ja jutella hänenkin kanssaan.

Mun diagnoosi on vaikea hoitoinen skitsofrenia. Mulle on sanottu et joudun oleen täällä pitkään.
Nyt piristi kivasti kun ne vanhemmat kävi. <3 Ne on niin tärkeitä mulle, ne matkusti monta sataa kilometriä ja tulivat tapaan mua, kaks tuntii eile ja kaks tuntii tänää. Tosi kiva.

Ääniä on taas ollu paljon, niitä en tänne voi kirjoittaa, ne on sen verran kamalia.

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 15.11.2015 klo 15:51

Jardin Prive kirjoitti 15.11.2015 11:47

Hei, SCIM!

Mukava kuulla, että voit paremmin! Olet nähnyt vanhempiasi ja kairaanne... Hyvä... Miltä tuntui? Näetkö heitä kuinka usein?

Mulla menee aika hyvin. Lääkitystä on vähennetty, ja tuntuu melkein siltä, että ahdistaa nyt vähemmän. Hassua... Mutta voi sitten olla näinkin... Välillä masentaa, mutta ei mitenkään kamalasti. Nyt haluaisin kuitenkin sairaalaan.

Hei Jardin Prive !

Oli aivan unelma kun ne kävi, jännitti iha kamalasti, mut turhaan, meni iha loistavasti.
No viimeksi olin nähny ne neljäkuukautta sitte eli aika harvoin.

Kiva kuulla et menee vähä paremmin ☺️❤️☺️ Miksi haluaisit sairaalaan ? Mä haluaisin pois. Tehdään niin et sä tuut tänne ja mä meen kotiin 😉

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.11.2015 klo 07:40

Hei, SCIM!

Nyt tuntuu, että mä voisin mielelläni tehdä sun ehdottamallasi tavalla.😋 Vaikka en ole nyt pahemmin masentunut, olen sitä kuitenkin sen verran, että sairaala tuntuisi nyt hyvältä... Eli ei siis hyvä...

Mulla on tuhat ja kaksi projektia kesken. Mä aloitan aina jotain uutta, ja se jää sitten kokeilun jälkeen siihen. Yhden joululiinan tulen tänään saamaan valmiiksi. Ja joulukortit tekstejä lukuunottamatta valmistuvat lähipäivinä. Mutta muuten on hankalaa. Pieniä projekteja vio kokeilla. Esim ensi vuoden kalenterin kannet ajattelin ommella tänään. Ja pikkujoulu-lahjan ex-puolison perheelle.

Musta olisi kiva, että olisi koira, mutta en jaksaisi nykyään pitemmän päälle huolehtia siitä.

Miten olet voinut? Voimia ja iloa päivääsi!

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 20.11.2015 klo 14:11

Jardin Prive kirjoitti 16.11.2015 7:40

Hei, SCIM!

Nyt tuntuu, että mä voisin mielelläni tehdä sun ehdottamallasi tavalla.😋 Vaikka en ole nyt pahemmin masentunut, olen sitä kuitenkin sen verran, että sairaala tuntuisi nyt hyvältä... Eli ei siis hyvä...

Mulla on tuhat ja kaksi projektia kesken. Mä aloitan aina jotain uutta, ja se jää sitten kokeilun jälkeen siihen. Yhden joululiinan tulen tänään saamaan valmiiksi. Ja joulukortit tekstejä lukuunottamatta valmistuvat lähipäivinä. Mutta muuten on hankalaa. Pieniä projekteja vio kokeilla. Esim ensi vuoden kalenterin kannet ajattelin ommella tänään. Ja pikkujoulu-lahjan ex-puolison perheelle.

Musta olisi kiva, että olisi koira, mutta en jaksaisi nykyään pitemmän päälle huolehtia siitä.

Miten olet voinut? Voimia ja iloa päivääsi!

Jardin Prive, moi !
Ehottomasti. Huomen kello 12 vaihto
😉

Tuliko hieno liina ? 🙂
Oon voinu nyt tosi huonosti. Olen jälleen eristyksessä 😭
Lääketö oon saanu iha hirveestu enkä osaa kirjottaa.
Voimin sulle <3

Käyttäjä arka kirjoittanut 21.11.2015 klo 03:05

Hei SCIM
Haluaisin pois sut sieltä sairaalasta. Kiva että vanhempas kävi.

Käyttäjä Annikki88 kirjoittanut 23.11.2015 klo 21:29

Tuntuu, etten vaan enää jaksa. Ei ole mitenkään uutta, että ajattelen itsemurhaa yms, mutta usein se on ollut enemmänkin sellainen joku "toivekuva", että kuvittelen, että olisin sen tehnyt ja pääsisin pois. Käytännössä en tiedä olisiko minusta koskaan tekemään mitään sellaista, vaikka kaikenlaisia tapojakin on mietitty ja paljon. Viime aikoina olen miettiny sitä asiaa enemmän, kun tuntuu, etten ihan oikeasti vaan jaksa. Ei ole tavallaan mitään, miksi eläisin. Tuntuu että terapia junnaa ns. paikoillaan kun olen vaan niin ahdistunut, eikä oikeastaan ketään muuta tunnu todellisuudessa kiinnostavan kuin mun terapeuttia.

Ammatti-ihmiset yrittää selittää, että mussa on paljon voimavaroja, kun vaan itekin huomaisin ne. Mut jos musta ei ollenkaan tunnu siltä, että mulla olisi mitään voimavaroja tai voimaa yhtään mihinkään, niin miten noin voi edes sanoa?

Ja sit vielä tuntuu paljon masentuneemmalta kuin pitkään aikaan. Mikään ei kiinnosta eikä tunnu miltään.

Käyttäjä arka kirjoittanut 24.11.2015 klo 09:56

Hei Annikki
Minäkin ajattelen itsemurhakeinoja' paljon. Kahdesti olen yrittänyt. Mulla on kaksi syytä miksi ei pitäis tehdä itsemurhaa, mies ja tytär. Harkitsen vielä. Scim! Voimia, toivottavasti pääset pian pois.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.11.2015 klo 08:08

Hei, SCIM!☺️❤️☺️ Mä oon vielä täällä kotona. Vaihdetaanko paikkoja lennossa? Mä tuun sun koppiin...😋 Eiku oikeasti... Ei varmaan ole kiva olla kopissa. Oletko vielä siellä vai pässyt jo pois? Miten voit muuten tällä hetkellä?

Mä teen arkisia asioita. Käyn terapiassa, siivoan ja yritän ehtiä ompelemaankin. Mieliala on aika alhaalla. Tein eilen masennustestin (BDI) ja sain siitä pisteiksi vaikean masennuksen. Haluaisin luovuttaa, enkä ymmärrä itsekään, miksi silti touhuan niin paljon... Ehkä yritän sillä peittää oloni. Itseltäni ja muilta. En tiedä.

Voimia sinulle.

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 02.12.2015 klo 17:40

Nyt olen lepareissa ja tänää poistettiin nenämahaletku