Ei ne sämpylät ilman suolaa ole ainakaan pahempia kuin sämpylät ilman hiivaa... 😉 Tehty on...!
En osaa tyynyä halata, ellei sitä anneta syliini. Kerran, kun sain ahdistuskohtauksen fysioterapiassa, toi fyssari mulle tyynyn syliin. Siinä sitten yritin rauhoittua. Ja otin laukusta pari rauhoittavaa. Äidilleni en ole soittanut tänään. Enkä soita enää, kello jo sen verran paljon... Soittakoon itse, jos haluaa. Ja hyvä, kun ei halua.
Päätin syödä nyt illalla. (Lounaan ohitin.) Maustoin Quorn-kuutiot Taco-mausteseoksella, ja lisäksi keitin spagettia. Alkupaloiksi söin kaksi porkkanaa. Olen nyt pyrkinyt huomioimaan vihannesten ja hedelmien saannin. Mulla on ensi viikolla aika ravitsemusterapeutille, ja sain viime kerralla lomakkeen, johon voin merkitä hevi-osaston saannin. Mun on helpompi huomioida vihannekset ja hedelmät, kun tietoisesti merkaan niitä ylös.
Nyt on satanut lunta, mutta taitaa huomiseksi taas lauhtua, ja lumet sulaa. Tuleeko tänne melko eteläiseen Suomeen valkeaa joulua? Missähän se lumiraja nyt menee?
Luin jostain torttuohjeen, jossa tortulle laitettiin luumun (tai muun sellaisen) tilalle suklaata tai vaahtokarkkia. En ole kokeillut, mutta voisin ihan hyvin tehdä tuommoisia. Maistuisiko? Kasvissyöjänä oma joulun menu on ihan itse päätettävissä, mutta tapoja ei juuri ole vielä tukena. Mutta sen risoton suhteeen ole jo varma. Sitä syödään aattona minun lautaseltani... 🙂
Hyvää viikon jatkoa, Soroppi! Pidä pidennetty joululoma! Uskon, että olet niin tunnollinen työntekijä, etteivät työtunnit aina edes tule ylösmerkatuiksi...