Purjevene kirjoitti:
Soroppi, minulla on tuo sama juttu, että parempana hetkenä sovin tulevaisuuteen kaikenlaisia juttuja, joita silloin tekee mieli tehdä. Sitten olo kuitenkin hetken päästä menee huonoksi. Pitää perua kaikki mitä lupasin ja mitä olisin halunnut tehdä, jos vointi olisi pysynyt parempana.
Harmillista ja samaan aikaan tavallaan lohdullista, että sulla on purjevene samanlaisia oloja. Onneksi ihmiset ovat yleensä keskimäärin tilanteissa aika ymmärtäväisiä tai joustavia perumisten suhteen - varsinkin jos sanoo että harmittaa kun joudun perumaan, mutta tilanne on nyt vaan kertakaikkiaan muuttunut.
Perumisiin liittyvästä harmista huolimatta on aika huikeaa, että niitä jaksavaisempia tai (yltiö)optimistisempia jaksoja kuitenkin tulee - se että edes välillä jaksaa suhtautua tulevaisuuteen toiveikkaasti on aikamoinen voimavara - tuntuu siltä että se hoitaa jotakin sellaista mieleni osaa, josta haluan pitää huolta. Resilienssiä, lempeyttä, en oikein tiedä miksi sitä kutsuisi.
Pikemiten, enpä olekaan luullut sinusta pitkään aikaan. Saitko hiuksesi lyhyiksi sitten joskus myöhemmin, jos tuolla kuvaamallasi kerralla ei onnistunut?
Mä olen kasvattanut omiani niin pitkään etten halua leikata niitä enää ollenkaan. Äidin kanssa tulee asiasta aina välillä pientä kränää - hän taitaa olla sitä mieltä että hapsottavat latvat eivät näytä hyvältä, mutta minua asia ei isommin haittaa.