Kuulumisia

Kuulumisia

Käyttäjä soroppi aloittanut aikaan 28.09.2019 klo 16:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.09.2019 klo 16:39

Ystävällä oli eilen isot juhlat. Olo on yllättävän hyvä, joskin aika väsynyt. Kävimme rääppiäisissä syömässä eilisiä tähteitä (juhlapaikka oli siivottu jo aamulla, eli auttamaan emme ehtineet), lähtiessä työnnettiin vielä oluet käteen. Juna kotiinpäin lähtee keskellä yöllä, joten olemme hotellissa vielä tämän päivän. Kallista, mutta ehkä se ettei tarvitse kuluttaa päivää raahaten rinkkaa ympäri kaupunkia on sen arvoista.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 17.03.2021 klo 16:09

Jalapenot alkavat itää, tomaatit ja ruiskukat ovat tukevasti sirkkataimella. Olo aaltoilee mutta keskiarvo taitaa olla positiivisen puolella, vaikka ahdistus usein palaakin lievänä ennen nukkumaanmenoa. (Saatan vuoteeseen mentyäni ja puolihorteeseen vaivuttuani hätkähtää "hereille" stressipiikkiin.) Iltapuuhana on ollut parina iltana Harry Potter-leffamaratoni, mutta katsotaan josko tänä iltana pelattaisiin mieluummin Baldur's Gatea - sohva ei tee kovin hyvää selälle.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.03.2021 klo 19:26

Onnea työpaikasta (?). Nyt on vaikeeta saada töitä kuulemma. TYtön pitäisi ettii oppisopimuspaikka kesäksi, mut se on vaikeeta.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 18.03.2021 klo 19:57

Kiitos, saloka (on se hyvä asia, vaikka muutos pelottaakin). Varmaan koronatilanne vaikuttaa eri tavoilla eri aloihin, mun tapauksessa työpaikat ei oo vähentyneet mutta hakijamäärät/avoin paikka on moninkertaistuneet - mutta tsemppiä tytölle etsintään, toivottavasti onnistaa. Olen ollut samalla työnantajalla aiemminkin, joten se varmaan auttoi valituksi tulemisessa.

Mummolla on rintasyöpä, jota yritetään leikata pian. Toivottavasti ehtisin näkemään häntä vielä, jos se ei ole enää parannettavissa.

Nälkä, ehkä jätän tämän illan haaveet kasvissosekeitosta ja tyydyn nopeammin valmistuvaan lohipastaan.

Käyttäjä kirjoittanut 18.03.2021 klo 21:01

soroppi kirjoitti:Vielä ei ole tullut sitä suurta helpotuksen tai levollisuuden tunnetta jota toivoin - talous on kuitenkin turvattu, eikä erossa-asumisaikakaan ole kohtuuton. Huoli tuntuu peittävän vähän kaiken muun alleen tahmean pinnan tavoin.

 

Hieno uutinen tuo uusi työ, onnea siihen 👍

Uuteen uskaltamisen ajatuskin tuntuu vatsanseudulla jossain... Huolet valmistaa kohtaamaan tuntematonta, ehkä se on se jokin positiivinen niissä?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 19.03.2021 klo 13:54

Kiitos, keskustelua 🙂

keskustelua kirjoitti:

Huolet valmistaa kohtaamaan tuntematonta, ehkä se on se jokin positiivinen niissä?

Tämä on minusta tosi taitava tapa ajatella. "Ajatusmyllyllä" voi olla hyviä seurauksia, vaikka se ei aina sillä hetkellä miellyttävää olekaan.

Käyttäjä kirjoittanut 21.03.2021 klo 14:06

Hei Soroppi!

Luin vähän kuulumisia ja huomasin sinulle tapahtuneen aika tavalla viime viikoina! Toivotan sinulle hyvää jatkoa!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 21.03.2021 klo 20:01

Kiitos, Pikemiten! Ja anteeksi, mutta minä en seuraillut aloittamiasi ketjuja - jossain välissä ehkä vähän säpsähdin/säikähdin sitä miten vauhdikkaasti sinulla tuntuu menevän. Tuntui siltä reagoidakseni viesteihisi minun pitäisi pystyä arvioimaan mitkä kirjoittamistasi asioista olivat todellisia - ehkä kaikki, ja ehkä olin vain inhottavan epäilevä, mutta osa käänteistä tuntui niin uskomattomilta tai yllättäviltä etten tuntenut pystyväni täysin luottamaan niiden sisältöön.

Nyt olen ihan poikki. Korjattiin sälekaihtimia, ja samalla intouduttiin vaihtamaan pahasti hapertuneet tiivisteet ikkunoiden välistä. Sitä varten piti jyystää vanhojen tiivisteiden liima pois ikkunankarmeista - mikä oli ihan kamalan työlästä, millimetri millimetriltä litteällä ruuvimeisselillä. Minä olisin halunnut laittaa homman puoliksi ja jatkanut mieluummin toisena päivänä, mutta kumppani halusi kerralla valmista - ehkä ihan ymmärrettävästi kun hänellä kuitenkin työviikko alkamassa. Olin pahalla tuulella, kun valoisa aika hupeni hupenemistaan enkä ehtinyt tekemään pitkää lenkkiä auringonpaisteessa, mistä olin haaveillut monta päivää. (Ja nyt, kun homma on valmis ja ulkona pimeää, istun juoksuvaatteissa sohvalla ja mietin olenko kuitenkin liian väsynyt lähtemää ulos. Asiasta kirjoittaessani huomaan suuttuvani.)

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.03.2021 klo 21:16

Tiivisteet täälläkin pitäis vaihtaa...

Käyttäjä kirjoittanut 22.03.2021 klo 08:03

Hei Soroppi!

Minä olin todellakin sairas, sen tähden minulla meni niin vauhdikkaasti!  Moni todellinen ystävänikin huomautti minulle jälkeenpäin asiasta!  En käsitä sitä itse!  Mielestäni en ollut sen kummallisemmassa kunnossa kuin muutenkaan olen ollut!  Jouduin turvautumaan sairaalahoitoon, jossa minulle tapahtui sellaista (kämppäkaverini varasti alusvaatteitani) mistä minulla ei ollut kokemusta aiemmin!  Sain jotain niistä takaisin, mutta siitä tuli tukala olo minulle!  Se on nyt mennyttä elämää, ja saan joka päivä uusia kokemuksia elämästä!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 22.03.2021 klo 10:08

Pikemiten kirjoitti:
Hei Soroppi!

Minä olin todellakin sairas, sen tähden minulla meni niin vauhdikkaasti!  Moni todellinen ystävänikin huomautti minulle jälkeenpäin asiasta!  En käsitä sitä itse!  Mielestäni en ollut sen kummallisemmassa kunnossa kuin muutenkaan olen ollut!

Joo, arvelinkin että sairauden oireista saattaa olla kyse 😊 Kai niitä joitakin oireita (harhoja?) on tyypillisesti itse vaikea tunnistaa.

(Jos huutomerkkien määrästä voi mitään päätellä, ajatusmaailmasi kuulostaa vähän vauhdikkaalta vieläkin.)

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 1 kuukausi sitten. Syy: lisäys
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 24.03.2021 klo 10:48

Leppoisa aamu, vaikka stressi herättelikin jo kuuden jälkeen. Ilmoittauduin harrastuskurssille myöhemmin tänä keväänä. Olisi kivaa jos siitä saisi jonkinlaisen yhteisön, vaikka kaikki tapaamiset tapahtuvatkin netin välityksellä. Ajattelin kävellä aamukahvin jälkeen kauppaan (sipuli on loppu) ja kokeilla tehdä hernepohjaisesta proteiinirouheesta tehtyä "lihamureketta", se voisi olla hyvää perunamuussin ja sienikastikkeen kanssa. Jos motivaatio kantaa ikkunan pesuun, voisin tehdä sen keittiön ikkunalle - tai sitten odotan aurinkoisempaa päivää.

Käyttäjä kirjoittanut 28.03.2021 klo 16:23

Hei soroppi. Minä kuuntelen mysteery musiikkia cd ltä, melodia on itämainen ja käyttää suuren kontrastin, se on vain musiikkia ilman sanoja. Kaunista kuin luontokuvat.

Ostin tänään polkupyörän ystävältäni, ihan hieno vehje.

Käyttäjä kirjoittanut 30.03.2021 klo 17:09

Hei soroppi. Millaista pääsiäistä vietät?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 31.03.2021 klo 13:29

Hei Pikemiten, mulla ei ole mitään erityisiä pääsiäisperinteitä. Aiemmin oli puhe että voisi käydä lähistöllä patikoimassa, kun kerran on pitkä viikonloppu, mutta katsotaan miten sää/jaksaminen siihen mennessä etenee. En ole nukkunut hyvin (koko yö meni painajaisia katsellessa) ja olen nyt vähän äreällä ja väsyneellä tuulella. Mummon leikkaus on tänään, en saanut aikaiseksi soittaa/järjestää videopuhelua sitä ennen.

Ootko jo testannut uutta pyörää?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.03.2021 klo 15:52

En osaa mitään kirjoittaa... mut hyvää pääsiäistä.