Kuulumisia

Kuulumisia

Käyttäjä soroppi aloittanut aikaan 28.09.2019 klo 16:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.09.2019 klo 16:39

Ystävällä oli eilen isot juhlat. Olo on yllättävän hyvä, joskin aika väsynyt. Kävimme rääppiäisissä syömässä eilisiä tähteitä (juhlapaikka oli siivottu jo aamulla, eli auttamaan emme ehtineet), lähtiessä työnnettiin vielä oluet käteen. Juna kotiinpäin lähtee keskellä yöllä, joten olemme hotellissa vielä tämän päivän. Kallista, mutta ehkä se ettei tarvitse kuluttaa päivää raahaten rinkkaa ympäri kaupunkia on sen arvoista.

Käyttäjä kirjoittanut 02.04.2021 klo 10:39

Hyvää pääsiäisen aikaa sinne Soroppi.

🌿

Tänään ei taida paistaa missään, jos on tvn säätiedotukseen uskominen? Mutt muina päivinä toivon mukaan paistais. Valolla ja lämmöllä jotenkin mieltä rentouttava voima. Kumpa saatais jokainen paisteesta vaikka pientäkin inspiraatiota johonkin meitä kutakin eteenpäin kantavaan tekemiseen.

Mielen jäädessä jotenkin jumiin, harmittavaan ajatukseen tai oloon, miten sinä saat siitä itsen uudelleen käyntiin?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 03.04.2021 klo 10:47

Kiitos toivotuksista, ja samoin hyvää pääsiäistä teille!

Mietin kysymystäsi keskustelua, mutta ei mulle tule mieleen mitään erityistä kikkaa millä mieleni irtoaisi vaikeista tunteista/ajatuksista. Silloin kun tajuan että olen vaikeassa paikassa, yritän suhtautua itseeni kuin ystävään (etten esim. ala sättimään tai syyllistämään itseäni ajatuksissani), antaa itselleni huolenpitoa. Yleensä ne olot ei kestä mulla pitkään, tai melko pian alan taas huomata arjessa tai vuorovaikutuksessa asioita joista nautin.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 04.04.2021 klo 18:59

Käytiin patikoimassa, päivällä myöhästyneessä aikataulussa ja kohdetta vaihtaen vaan käytiinpä kumminkin. Tänä aamuna metsä oli herätessä ihan maagisen kaunis. Vesilintuja ja retkimuonaa ja jatkuva pieni nälkä - en vaan tiedämiten syödä patikoidessa niin että kalorit riittäisivät... varmaan vaan paljon useammin. Nyt nenänpäällys ja kasvot kihelmöivät, saa nähdä paloiko iho niin pahasti että se kuoriutuu parin päivän päästä.

Käyttäjä kirjoittanut 05.04.2021 klo 17:13

Kiva että sait aurinkoa ja pääsit patikoimaan.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 08.04.2021 klo 04:58

Eilen se iski, töiden takia muuttamiseen liittyvä ahdistus ja epäily. Sain viime tingassa uran kannalta selvästi paremman tarjouksen (joka vaatii puolen vuoden asumista eri maassa kuin kumppani), ja päätin ottaa sen vastaan. Eilen oli ensimmäinen päivä kun katselin kunnolla väliaikaisia asuntoja, ja se teki edessä häämöttävän asumuseron jotenkin todelliseksi. Pelottaa - mitä jos menetän kumppanin, kun en aseta parisuhdetta uran edelle? Tuntuu siltä ettei mulla ole oikeutta edes haaveilla perheonnesta kun prioriteettini ovat näin väärät. Olemme olleet etäsuhteessa (pidemmällä välimatkalla ja pidemmän aikaa) aiemminkin, mutta se oli suhteen alussa - ja nyt on koronarajoitukset ja kaikki.

Käyttäjä kirjoittanut 08.04.2021 klo 10:15

Hei soroppi. Sinä teet päätökset omasta elämästäsi, mutta ymmärrän jos hieman hirvittää jos ei pääse kumppaninsa lähelle muutamiin kuukausiin. Sen pitääkin tuntua jotenkin vain, muuten suhde on loppusuoralla. Hyvää jatkoa toiseen maahan ja kirjoittele välillä kuulumisia.

Käyttäjä kirjoittanut 08.04.2021 klo 15:46

Hei onnea mahdollisuudesta ura-askeleeseen 👍Ja onnea suhteen syvenemisen mahdollisuuteen, minkä edessä oleva tuleva puoli vuotta mahdollistaa. Jos 'vähemmän yhteyttä' onkin 'syvemmin yhteyttä'? 🤔 Ne kerrat kun olette yhteydessä, kun jaatte mielenliikkeitänne, etäisyydestä välittämättä, voitte ehkä kasvaa lähemmäs todellista sisintänne?

Perheonnen tila laajenee, kun maailmat laajenee. Mielen prioriykköspaikkaa, jos se syvällä toisessa,  tuskin pitkäkään etäisyys katoamaan saa.

Voimia 🤗

 

(ei minulla kristallipalloa ole, mutta luottamusta elämään)

Toivon parasta teille ja sinulle varsinkin. Voimia  teidän valintoihin 💑

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 09.04.2021 klo 13:45

Pikemiten, enköhän minä tänne kuulumisten kirjoittelua jatka. Ihmiskontakti tekee vaan sen verran hyvää, ja olen kiintynyt moneen kirjoittelijaan täällä 🙂 Välillä tasapainoilen sen kanssa, mikä tuntuu liian henkilökohtaiselta kerrottavaksi (esim. tämä parin yön takainen viesti kadutti heti lähettämisen jälkeen, mutta jätin sen kuitenkin poistamatta). Toinen huono puoli on, että täällä kirjoittelu vähentää minulla päiväkirjaan kirjoittamista (mikä on mielestäni sääli).

Keskustelua, kiitos kovasti lämpimästä viestistä 🙏

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.04.2021 klo 16:45

Onnea uuteen elämän vaiheeseen.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 11.04.2021 klo 01:59

Kiitos saloka. Olen kyllä tosi iloinen siitä että mieluisa työ löytyi, vaikka vähän alan siitä jo stressatakin. Ja vielä on muutama viikko ennen kuin tarttee lähteä mihinkään, niistä kannattaa nauttia nyt kun voi.

Käyttäjä kirjoittanut 11.04.2021 klo 10:12

Minulla alkaa työharjoittelu aika maanantaina, sitten näen onko minusta työskentelemään alalla jonka olen valinnut. Hieman jännittää. 😲

Käyttäjä kirjoittanut 11.04.2021 klo 11:08

Tsemppejä Pikemiten 👍

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 12.04.2021 klo 11:02

Samoin tsemppejä täältä, Pikemiten

Käyttäjä kirjoittanut 15.04.2021 klo 20:38

Tänään olin jo niin kipeä että ajattelin ilmoittaa huomenna poissa olostani. En pääse kunnolla liikkumaan ja istuminen tekee kipeätä. Selkä vaivaa. 🚶

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 17.04.2021 klo 19:00

Rahahuolia - verojärjestelmä ei toimi samoin kuin Suomessa, mikä aiheuttaa sen että entisestään pienet tulot työstä, jonka aion ottaa vastaan, kutistuvat siihen että hyvä kun vuokran saa maksettua. Suututtaa, tuntuu siltä että osaamisella tai koulutuksella ei ole arvoa - tulot (ennen veroja) tulevat olemaan samaa luokkaa mitä lukiolaisena tienasin kesätöistä tai harjoittelijana. Tekisi mieli sanoa että pitäkää tunkkinne, samalla kun tuntuu siltä että pitäisi vaan olla kiitollinen kun ylipäätään on työtä.

Pikemiten, jospa se vähän kerrassaan helpottaa.