Klassinen musiikki hengenpelastajana.

Klassinen musiikki hengenpelastajana.

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 20.08.2018 klo 20:33 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 20.08.2018 klo 20:33

Haluaisin avata keskustelun klassisesta musiikista. Nimittäin uskon että se voi pelastaa monia henkiä, enkä nyt vitsaile. Se saa aivoihin sellaisen selittämättömän tilan tai en tiedä onko se aivoissa vaan jopa sielussa. Se on pelastanut mun hengen monta kertaa. Kun on ollut erittäin synkät ajatukset, niin olen pistänyt klassista stereoista ja olen saanut edes vähän balsamia haavoille. Voin sanoa että se voi oikeasti olla teille jokaiselle eduksi jos vain ryhdytte sitä kuuntelemaan. Mielessänne saattaa välähtää taivas. Enkä nyt laske leikkiä. Olen iloinen jos saan jonkun täällä kiinnostumaan klassisesta musiikista, se on oikeasti tärkeää…

Hyviä kuuntelu hetkiä!🙂

Käyttäjä Nótt kirjoittanut 18.10.2019 klo 19:18

En ole. Tykkään enemmän täyteläisestä orkesterisoundista. Tosin olen joskus kuunnellut Kronos Quartettia, mutta sittenkin enemmän muihin genreihin sekoittuneena, esim. The Fountain -elokuvan ambient-henkistä soundtrackia.

Ehkä minulle on jäänyt trauma, kun lukiossa käytiin osana musiikinkurssia kamarimusiikin konsertissa. Se oli siinä iässä tylsintä ikinä. 😂

Osaatko vinkata jotain helposti nieltävää traumanpurkajaa? 😉

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 18.10.2019 klo 21:00

Sibeliuksen jousikvartetti teokset tai Schumannin. Myös Brahmsilla hyviä klarinetti teoksia. 👍

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 21.10.2019 klo 20:54

Max Bruchilla on myös hienoja teoksia. Esim. viulu konsertot.👍

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 21.10.2019 klo 21:17

Klassissessa musiikissa se jännä piirre, että välillä kun sitä kuuntelee, niin mielikuvitus juoksee ties missä ja sitten sitä säpsähtää välillä taas todellisuuteen. 😂

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 04.11.2019 klo 16:36

Musiikki minulle on tavallaan ruokaa. Varsinkin klassinen, voisin vaikka kuunnella vuoden putkeen sitä, enkä siltikään kyllästyisi. Musiikilla on niin uskomaton kyky suunnata huomio muualle, ikävistä asioista. Toki kirjoillakin, mutta silloin kun on oikein huono olo, niin musiikki toimii paremmin kuin mikään lääke. Klassinen musiikki on kyllä suuri rikkaus, jota tulisi varjella ja sitä ei kannata koskaan suoralta kädeltä tyrmätä, sillä siinä on niin paljon ominaisuuksia jotka auttavat vaikeitten tilanteitten yli.

Viime aikoina oon kuunnellut Glazunovin sinfonioita. Niitä täytyy aika monta kertaa kuunnella että pääsee sisälle... 🙂

Käyttäjä kirjoittanut 02.12.2019 klo 08:16

Jean Sibeliuksen Puusarjaa....  varsinkin Kuusi.

https://www.youtube.com/watch?v=VbUHH8NiquM

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 06.12.2019 klo 12:56

Sibeliuksen musiikki on kyllä ajatonta. Kyllä se varmaan niin on sitten että mihin sanat loppuvat niin siitä musiikki alkaa.

Käyttäjä kirjoittanut 06.12.2019 klo 22:03

Soitatko itsekin?

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 08.12.2019 klo 17:56

Kuuntelen. Klassista erityisesti.

Käyttäjä kirjoittanut 08.12.2019 klo 20:53

Käytkö konserteissa? Konservatorioiden tai muiden alan tahojen?

Käyttäjä kirjoittanut 08.12.2019 klo 20:59

minäitse89 kirjoitti:
Musiikki minulle on tavallaan ruokaa. Varsinkin klassinen, voisin vaikka kuunnella vuoden putkeen sitä, enkä siltikään kyllästyisi. Musiikilla on niin uskomaton kyky suunnata huomio muualle, ikävistä asioista. Toki kirjoillakin, mutta silloin kun on oikein huono olo, niin musiikki toimii paremmin kuin mikään lääke. Klassinen musiikki on kyllä suuri rikkaus, jota tulisi varjella ja sitä ei kannata koskaan suoralta kädeltä tyrmätä, sillä siinä on niin paljon ominaisuuksia jotka auttavat vaikeitten tilanteitten yli.

Viime aikoina oon kuunnellut Glazunovin sinfonioita. Niitä täytyy aika monta kertaa kuunnella että pääsee sisälle... 🙂

Tuo loppukaneetti, monta kertaa kuunneltuna, niin, tosi harvoin aukeaa ensi kuulemalta. Musiikki tosiaan irrottaa jotain jostain. Mullekin joskus tullut tunne, klassiset sävelet keventää oloa kuin avaten jotain itsessä umpisulkeutunutta.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 09.12.2019 klo 17:05

Käyn aika paljon konserteissa.

Käyttäjä kirjoittanut 15.12.2019 klo 15:00

Menetkö joulun aikaan konserttiin?

Tai näinä aikoina? kaikenlaisia konsertteja on. Mietin Samuli Edelmannin konserttia, ehkä onnistuu. Luulen että osaksi isänsä lauluja laulaa? pianosäestys-?

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 16.12.2019 klo 16:33

En nyt varmaan enää, olin tuossa viikko sitten.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 16.12.2019 klo 20:33

Olen huomannut että musiikilla on valtava voima. En osaa oikeen edes selittää mistä se voima tulee. Ainakin minulle musiikki on erittäin tärkeää. Se on yksi elämäni tärkeimmistä asioista. Kuuntelen kaikenlaista musiikkia...